Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk sier de skal til syden, jeg spør hvor er det. Syden svarer de. Men hvor er syden? jeg finner ikke syden på kartet

Anonymkode: b832f...fbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du inspirert av denne tråden eller er det du som har laget den?

Anonymkode: 60e19...cc5

• Liker 1
Gjest Cocosa
Skrevet

Jeg tror mange skal til spanien 😂

Skrevet

Syden er land/steder med et varmt klima som f.eks Spania, Kypros, Tyrkia, Hellas, Kroatia, Portugal, Sør-Frankrike osv....

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du inspirert av denne tråden eller er det du som har laget den?

Anonymkode: 60e19...cc5

Nei, den er ikke min.

Anonymkode: b832f...fbd

Skrevet (endret)

Syden er Gran Canaria, Kypros og solkysten i Spania.  Det er folk som skal til disse stedene som oftest bruker begrepet 'Syden'

Frankrike, Italia, Hellas og Kroatia er ikke syden.   Folk som reiser disse stedene kaller dem med rette navn. 

Endret av Kalevala
Kommafeil
Gjest Overrasket
Skrevet

"Syden" er ikke et geografisk sted, men et konsept. Det er en ide om en type reise, ikke et faktisk reisemål.

AnonymBruker
Skrevet

For min del er Syden alt fra Sør-Frankrike og ned til Middelhavet, i tillegg til Kanariøyene. Syden er bare i Europa (og Kanariøyene og Tyrkia). Sør-Frankrike, Italia, Kroatia, Montenegro, Bulgaria, Hellas, Tyrkia, Kypros, Malta, Spania, Portugal, Kanariøyene.

Anonymkode: aeefc...ea6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Kalevala skrev:

Syden er Gran Canaria, Kypros og solkysten i Spania.  Det er folk som skal til disse stedene som oftest bruker begrepet 'Syden'

Frankrike, Italia, Hellas og Kroatia er ikke syden.   Folk som reiser disse stedene kaller dem med rette navn. 

Enig i dette. Kanskje bortsett fra at endel destinasjoner i Hellas dessverre også har havnet i Syden-kategorien. Trist. 

Anonymkode: 37303...510

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For min del er Syden alt fra Sør-Frankrike og ned til Middelhavet, i tillegg til Kanariøyene. Syden er bare i Europa (og Kanariøyene og Tyrkia). Sør-Frankrike, Italia, Kroatia, Montenegro, Bulgaria, Hellas, Tyrkia, Kypros, Malta, Spania, Portugal, Kanariøyene.

Anonymkode: aeefc...ea6

Dette er ikke Syden! Måtte Gud forby... grøss. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Overrasket skrev:

"Syden" er ikke et geografisk sted, men et konsept. Det er en ide om en type reise, ikke et faktisk reisemål.

Dette. 

"Syden" er et konsept. Det betyr hoteller nede ved stranden, der hotellene også har svømmebassenger (selv om stranden er like ved). Eurotrash-mat (turistmat/menyer). Mange barer. Skandinaviske aviser/TV-stasjoner. Konseptet går ut på å bo på hotell, slåss om liggestoler ved bassenget, spise eurotrash-mat på strandbarer, gå på bar om kvelden og drikke seg kanakas. Kjøpe med seg VG fra kiosken. Stikke ned på baren for å se norske kamper i Tippeligaen. 

Derfor er blant annet ikke Sør-Frankrike og Italia "Syden". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syden er de typiske feriedestinasjonene sør i Europa 😊

Anonymkode: eeba7...185

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Dette. 

"Syden" er et konsept. Det betyr hoteller nede ved stranden, der hotellene også har svømmebassenger (selv om stranden er like ved). Eurotrash-mat (turistmat/menyer). Mange barer. Skandinaviske aviser/TV-stasjoner. Konseptet går ut på å bo på hotell, slåss om liggestoler ved bassenget, spise eurotrash-mat på strandbarer, gå på bar om kvelden og drikke seg kanakas. Kjøpe med seg VG fra kiosken. Stikke ned på baren for å se norske kamper i Tippeligaen. 

Derfor er blant annet ikke Sør-Frankrike og Italia "Syden". 

Kan man gjøre dette i Kroatia og Montenegro også?

Anonymkode: 3dc02...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...