Gå til innhold

Støyende nedvask av leilighet 1 påskedag - greit/ikke greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit at noen vasker ned en leilighet med den støyen det medfører, 1 påskedag?

Anonymkode: 327b7...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye støy kan vasking føre med seg egentlig?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Hvor mye støy kan vasking føre med seg egentlig?

Mye. Spesielt når det er lytt i bygningen og mellom leiligheter. Det er dunking i vegger gulv og tak, smelling av skuffer og dører, tramping, løfting med dunking og skraping av møbler.

Jeg er 65 år og har aldri opplevd at naboer her bruker 1 påskedag til slik støy. Må si at i går var det stille og ingen brukte tid på å vaske på en vanlig dag det ville vært mer naturlig å gjøre det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at noen vasker ned en leilighet med den støyen det medfører, 1 påskedag?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye. Spesielt når det er lytt i bygningen og mellom leiligheter. Det er dunking i vegger gulv og tak, smelling av skuffer og dører, tramping, løfting med dunking og skraping av møbler.

Jeg er 65 år og har aldri opplevd at naboer her bruker 1 påskedag til slik støy. Må si at i går var det stille og ingen brukte tid på å vaske på en vanlig dag det ville vært mer naturlig å gjøre det.

Da er det ikke greit. Si fra til den støyende naboen eller få en i styret til å snakke med den støyende naboen.

Anonymkode: 81ab0...2a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du vaske ned og lage så mye støy? Eller vasker naboen din ned og støyer? 

1. Påskedag er helligdag. Hvilke regler for støy som gjelder der du bor, må du nesten undersøke i husordensreglene dine. 

Anonymkode: 9eab0...bc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den støyen som du beskriver at din nabo lager i dag trådstarter, strider både mot husordensregler og mot loven om helligdagsfred.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt hele dagen frem til nå på å vaske ned huset.... Følte bare for å ta en skikkelig nedvask før hverdagen starter igjen, så blir det litt mindre jobb i hverdagen fremover. Her henger alt av tepper og dyner ute. (enebolig)

Må innrømme at jeg ikke tenkte et sekund over at jeg tok det i dag, og ikke i går. 

Men bråk? Det må i stå tilfelle være Sonosen (musikk) som har stått på fullt noen timer..

Naboen holder forresten på å sage i betong, har holdt på et-par timer nå (derfor høyt volum på Sonosen). Har ikke tenkt noe annet enn at det fint å se at det er andre enn meg som foretrekker å bruke en fridag på å få unna litt jobb hjemme. 

Anonymkode: 88c7b...9e9

• Liker 7
Gjest making.a.mess
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen. Om man ikke kan vaske 1 påskedag så er det ikke mye man kan finne på..  fridager må kunne brukes til noe. Hadde naboen din invitert hele slekta på påskemiddag med løpende barn, høylytte samtaler etc så hadde det støyet mye mer. 

Om du ringer politiet og klager på støy fra vasking samt åpning og lukking av skuffer så få de seg nok en god latter.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

Ta deg sammen. Om man ikke kan vaske 1 påskedag så er det ikke mye man kan finne på..  fridager må kunne brukes til noe. Hadde naboen din invitert hele slekta på påskemiddag med løpende barn, høylytte samtaler etc så hadde det støyet mye mer. 

Om du ringer politiet og klager på støy fra vasking samt åpning og lukking av skuffer så få de seg nok en god latter.

Følte du deg truffet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dunking i vegger gulv og tak, smelling av skuffer og dører, tramping, løfting med dunking og skraping av møbler.

?! Den nevnte støyen (over) er ikke tillatt i mitt borettslag på helligdager.

• Liker 5
Gjest making.a.mess
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den støyen som du beskriver at din nabo lager i dag trådstarter, strider både mot husordensregler og mot loven om helligdagsfred.

Du kødder? Åpning og lukking av skuffer forstyrrer helligdagsfred?? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kødder? Åpning og lukking av skuffer forstyrrer helligdagsfred?? 

"Åpning og lukking"? Les her: " Det er dunking i vegger gulv og tak, smelling av skuffer og dører, tramping, løfting med dunking og skraping av møbler."

Dette gir svært høylydt larm!

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Følte du deg truffet?

Følte meg truffet ? Nei, det var bare rett og slett for dumt. Forstyrre helligdagsfred gjør vi stort sett hvert år. Flott dag for å skrape is fra gårdsplass og vei med stor traktor. Hva naboen syntes? Han pleier å bråke mye mer. Forøvrig er mannen og sønnen ute å trimmer motorsykkelen. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Åpning og lukking"? Les her: " Det er dunking i vegger gulv og tak, smelling av skuffer og dører, tramping, løfting med dunking og skraping av møbler."

Dette gir svært høylydt larm!

Du skal være glad vi ikke er naboer...

Skrevet

Vanligvis er jeg den første til å forsvare helligdagsfreden, men dette blir i overkant sensitivt selv for meg.

Utilbørlig larm er støy av typen motorsag, gressklipper, høytrykkspyler, bråk fra maskiner etc. Nedvask av leilighet og normale husarbeidsaktiviteter går ikke under utilbørlig larm etter min mening.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Du skal være glad vi ikke er naboer...

Takk :) Bor det noen naboer i etasjen over deg? Og bor du i et ekstra lydt boligkompleks?

Gjest making.a.mess
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?! Den nevnte støyen (over) er ikke tillatt i mitt borettslag på helligdager.

Høryes helt absurd ut. Hvor mye får man dunket og trampet mens man vasker? Og hvor ofte har man behov for å smelle med dører..   hørtes litt overdrevent ut

AnonymBruker
Skrevet

Høryes helt absurd ut. Hvor mye får man dunket og trampet mens man vasker? Og hvor ofte har man behov for å smelle med dører..   hørtes litt overdrevent ut

Her slamrer naboen med dører 5-6 ganger pr minutt på det verste, og slår i gulv og annet omtrent uavbrutt i timesvis under vasking, ommøblering og monteringsarbeid, oppussingsarbeid m.m..

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Bor det noen naboer i etasjen over deg? Og bor du i et ekstra lydt boligkompleks?

Nei. Enebolig. Har to naboer. 

Men har bodd i bygård og i firemannsbolig tidligere. Har aldri tenkt på å være særlig stille og har aldri fått klage. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Enebolig. Har to naboer. 

Men har bodd i bygård og i firemannsbolig tidligere. Har aldri tenkt på å være særlig stille og har aldri fått klage. 

Ok :) Det blir anderledes med enebolig. Da slipper du slag-lydene som treffer deg i hodet fra etasjen over. Der du bodde tidligere var det kanskje gode etasjeskillere og dermed kanskje ikke spesielt lydt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...