AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #1 Skrevet 1. april 2018 Ja nå bikket min strømregning over 3000 kr på 30 dager. 3079 kr for 1 voksen og 2 barn. Dette etter de ny strømmålerene kom. Har fyrt i ovnen på de kaldeste dagene og vært 1 uke borte på påsketur. Likevel ble regningen estimert til så mye. At de ikke skammer seg. Greit det har vært en kald vinter og vår, men i fjor på denne tiden lå regningen på 2200 kr. Altså opp nesten 900 kr. Det synes jeg er RAN. Strømselskapene går i heidundrende pluss og tjener millioner selv. De får digre bonuser pga vi forbrukere overbetaler strømmen. Dritt dritt dritt !!!! Anonymkode: 60d0d...ba3
SesameStreet Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 Har du fått strømregning for mars allerede? Jeg fikk 1.800 kroner for forrige måned, altså februar. Gleder meg til sommeren kommer
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #4 Skrevet 1. april 2018 Vestlandet. Ja jeg meldte inn strømmen nå. Fikk da prøvefaktura. Fikk sjokk. Aldri hatt over 3000 kr før. Anonymkode: 60d0d...ba3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #5 Skrevet 1. april 2018 Jeg har ligget på vippen på 2900- 3000 for desember, januar og februar. Nå for mars er den estimert til 3100. Har fyrt i ovnen hver eneste dag, på de kaldeste dagene har jeg vært oppe om natten og lagt i også. Må flytte herfra, har virkelig ikke råd til dette. Bor i Hedmark. Anonymkode: ff26c...0d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #6 Skrevet 1. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ligget på vippen på 2900- 3000 for desember, januar og februar. Nå for mars er den estimert til 3100. Har fyrt i ovnen hver eneste dag, på de kaldeste dagene har jeg vært oppe om natten og lagt i også. Må flytte herfra, har virkelig ikke råd til dette. Bor i Hedmark. Anonymkode: ff26c...0d9 Det er sure penger ja. Spesielt siden det går mye ved og. Har kun varmepumpe og varme på badet utenom. Soverommene er iskalde og gangene. Har dørene lukket og sparer så godt jeg kan. Dette kan ikke fortsette. Min inntekt går ikke rundt lengre når strømmen skal være så dyr. Anonymkode: 60d0d...ba3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Skrevet 1. april 2018 Kan det lønne seg å investere i solcellepanel på tak? Anonymkode: b2c49...93f 1
altflyter Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vestlandet. Ja jeg meldte inn strømmen nå. Fikk da prøvefaktura. Fikk sjokk. Aldri hatt over 3000 kr før. Anonymkode: 60d0d...ba3 Er ikke hele poenget med de nye målerne at man ikke skal trenge å melde inn strømmen? Pleide du å lese av strømmen? Kan det tenkes at du har fått estimat tidligere fordi du ikke leste av måleren tidligere? 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #9 Skrevet 1. april 2018 Kjenner jeg gruer meg noe jævlig, huset jeg leier skal få innstallert automatisk måler snart, kommer ikke til å like det hvis strømregningen går OPP utover vår og sommer Anonymkode: da9a4...0d3
SesameStreet Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vestlandet. Ja jeg meldte inn strømmen nå. Fikk da prøvefaktura. Fikk sjokk. Aldri hatt over 3000 kr før. Anonymkode: 60d0d...ba3 Åja Men har det ikke vært kaldere hos dere? Hos oss så har det vært mange grader kaldere enn det var i fjor på denne tiden så for meg har det vært naturlig at den har økt. Du får jo etter hva du forbruker.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 Mange erfarer høyere forbruk på regningene (selv om man bruker like mye/ lite som før) etter at de nye strømmålerne ble installert. Årsaken er at mange av de gamle målerne telte ca 10% for lite av det forbruket man hadde. Anonymkode: b2c49...93f 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nå bikket min strømregning over 3000 kr på 30 dager. 3079 kr for 1 voksen og 2 barn. Dette etter de ny strømmålerene kom. Har fyrt i ovnen på de kaldeste dagene og vært 1 uke borte på påsketur. Likevel ble regningen estimert til så mye. At de ikke skammer seg. Greit det har vært en kald vinter og vår, men i fjor på denne tiden lå regningen på 2200 kr. Altså opp nesten 900 kr. Det synes jeg er RAN. Strømselskapene går i heidundrende pluss og tjener millioner selv. De får digre bonuser pga vi forbrukere overbetaler strømmen. Dritt dritt dritt !!!! Anonymkode: 60d0d...ba3 Oi, du må vel bo i hus? Hvor stort er det? Anonymkode: 5629a...314
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 Med nye målere skal du ikke melde inn strømmen. Det går av seg selv. Så mulig din ble dyr nå fordi på din side ligger det registrert det du hadde får du fikk ny måler. Har ikke merket forskjell på strømmen før og etter ny måler. Anonymkode: 95cb9...66d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 Jeg fikk ny måler for over 1 år siden, merket ikke noe forskjell på faktura før/etter Anonymkode: 4a220...82e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #15 Skrevet 1. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sure penger ja. Spesielt siden det går mye ved og. Har kun varmepumpe og varme på badet utenom. Soverommene er iskalde og gangene. Har dørene lukket og sparer så godt jeg kan. Dette kan ikke fortsette. Min inntekt går ikke rundt lengre når strømmen skal være så dyr. Anonymkode: 60d0d...ba3 Jeg har også varmepumpe, og varmekabler på bad. Men huset er gammelt og dårlig isolert, må ha strømovn både på soverom og stue i tillegg, får det aldri over 20 grader. Flyttet hit for fem måneder siden, og angrer som bare det... Med en husleie på 10.000 er jeg plutselig oppe i 13000 i boutgifter, det er altfor mye som enslig med et barn. Legg til en tusenlapp i måneden i ved også. Varme må jeg ha, for jeg er ufør og syk, så jeg stivner og får smerter om det blir for kaldt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, annet enn å lete etter nytt bosted. Anonymkode: ff26c...0d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #16 Skrevet 1. april 2018 39 minutter siden, altflyter skrev: Er ikke hele poenget med de nye målerne at man ikke skal trenge å melde inn strømmen? Pleide du å lese av strømmen? Kan det tenkes at du har fått estimat tidligere fordi du ikke leste av måleren tidligere? Hadde blitt enda dyrere om jeg ikke meldte inn. Melder inn den 1. i hver mnd alltid. Har alltid gjort det. Ser jo tallet på boksen løper løpsk inni der. Og da er 3 ovner på lavt. Bruker aldri tørketrommel og vasker klær 3 ganger i uken. Får vel slutte med klesvask så ofte også da. Er bare for de rike å ikke fryse i sin egen stue. Anonymkode: 60d0d...ba3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #17 Skrevet 1. april 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, du må vel bo i hus? Hvor stort er det? Anonymkode: 5629a...314 Huset er vanlig str. 3 soverom, stue, kjøkken og bad. Har kun varmepumpe, liten lunk på spillerommet til barna og varmekabler på badet. Er ellers iskaldt på soverommene, gangene og tomme rom. Jeg sparer bevisst, men det nytter jo ikke. Prisen skal opp opp uansett. Har nær 15000 nå i hus og strømutgifter på 1 inntekt. Anonymkode: 60d0d...ba3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #18 Skrevet 1. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huset er vanlig str. 3 soverom, stue, kjøkken og bad. Har kun varmepumpe, liten lunk på spillerommet til barna og varmekabler på badet. Er ellers iskaldt på soverommene, gangene og tomme rom. Jeg sparer bevisst, men det nytter jo ikke. Prisen skal opp opp uansett. Har nær 15000 nå i hus og strømutgifter på 1 inntekt. Anonymkode: 60d0d...ba3 Men hvor mange kvadratmeter er det 70 eller 150? Uansett så hadde jeg flyttet, 15000 i boutgifter på en utgift er altfor mye Anonymkode: 5629a...314 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #19 Skrevet 1. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde blitt enda dyrere om jeg ikke meldte inn. Melder inn den 1. i hver mnd alltid. Har alltid gjort det. Ser jo tallet på boksen løper løpsk inni der. Og da er 3 ovner på lavt. Bruker aldri tørketrommel og vasker klær 3 ganger i uken. Får vel slutte med klesvask så ofte også da. Er bare for de rike å ikke fryse i sin egen stue. Anonymkode: 60d0d...ba3 Hva mener du, på de nye så melder man ikke inn lengre. Anonymkode: 4a220...82e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #20 Skrevet 1. april 2018 Dere som har fått dyrere strøm etter at de nye strømmålerne ble installert, er det flere kWh det er registrert nå på dere pr mnd enn før, eller er det bare strømprisene som har gått opp? Anonymkode: b2c49...93f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå