Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fordelene ved å betale via PayPal enn via kort?

Anonymkode: 60cd7...c87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Står ikke det på nettsidene til PayPay, da?

Anonymkode: 492fd...bc9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Det er lett å bli utsatt for id tyveri og svindel ved bruk av paypal. Den eneste fordelen er for eierne av tjenesten, de tjener penger på at tjenesten blir brukt. 

Bruk kredittkort og du har langt flere rettigheter og løsninger i det kortet. 

Bruk aldri debetkort, da er du retyighetsløs om noe skjer.

Anonymkode: 25332...aa6

AnonymBruker
Skrevet

paypal er et slags ågerprodukt som man blir tvunget på hvis man f.eks. bruker ebay.

noen tjener seg søkkrike på å monopolisere et av verdens største nettmarkeder.

Anonymkode: 6450c...c24

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du slipper å gi bort kredittkortnummeret ditt til 100 forskjellige nettbutikker, mye tryggere og mer praktisk å bruke.

Du betaler fortsatt med kredittkort, bare via paypal, så alle kredittkort fordelene er beholdt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler med brukskort/vanlig bankkort uansett, jeg?

Jeg har ikke Mastercard/forbrukslån.

Den eneste fordelen er at den samler opplysninger, fremfor at du selv må vite hvem du har gitt opplysninger til? Er det ikke greit med generelt nettvett i førsteomgang, da?

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Paypal er mellommann og tar vare på og hemmeligholder kortnummer og kort informasjonen du gir dem, slik at selger du kjøper fra aldri ser kortnummeret ditt og aldri kan misbruke det. Veldig trygt og veldig sikkert. Paypal har eksistert i en årrekke, og har millioner av fornøyde kunder.

De beskytter deg og hjelper deg også som kjøper hvis du opplever trøbbel med en selger som ikke vil svare deg eller ordne opp med deg selv. Man skal alltid forsøke å ordne opp og komme til enighet med selger først, men går ikke det, vil Paypal i mange tilfeller steppe inn og hjelpe til. Kan nevne et eksempel jeg var borti selv en gang jeg betalte med Paypal. Handlet en gjenstand som jeg etter mye leting på nett fant i en nederlandsk nettbutikk. Bestilte den og betalte med det samme med Paypal.

Nettbutikken sendte meg emailbekreftelse og trakk beløpet på kortet mitt.... men så skjedde det ikke mer. Ukene gikk og jeg hørte ingenting, og fikk ingenting. Fikk ingen beskjed om at varen var sendt heller, og det skulle jeg hatt. De hadde altså aldri sendt den, men pengene tok de! Jeg sendte først engelske emailer, et par stk, så sendte jeg de samme med Googleoversatt tekst på nederlandsk, men ingen respons. Etter noen uker med mas, ga jeg opp, og logget meg på Paypal og registrerte en klage på selgeren. Forklarte hva som hadde skjedd, og at jeg ikke fikk et eneste ord til svar fra selgeren, og aldri hadde mottatt varen. De svarte "vennligst vent, vi undersøker", og så noen dager senere fikk jeg pengene tilbake på kortet. De hadde heller ikke lykkes med å få ordnet det, og ga meg derfor pengene igjen.

I alle de årene jeg har handlet på nett og til tider brukt Paypal, så er det den eneste gangen jeg har opplevd noe krøll. Og jeg har shoppet på nett i 20 år. Husker ikke hvor lenge jeg har hatt Paypal, men det er lenge.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Det er lett å bli utsatt for id tyveri og svindel ved bruk av paypal. Den eneste fordelen er for eierne av tjenesten, de tjener penger på at tjenesten blir brukt. 

Bruk kredittkort og du har langt flere rettigheter og løsninger i det kortet. 

Bruk aldri debetkort, da er du retyighetsløs om noe skjer.

Anonymkode: 25332...aa6

Hvordan tjener paypal penger? Jeg har brukt paypal som betaling i mange år og aldri opplevd at paypal tar noe ekstra enn selve vareprisen som mellomlegg.

Hvordan kan man bli utsatt for ID tyveri der? Hele fordelen med paypal er jo at selger/mottaker ikke får kortinformasjonen din, slik de får om man fyller ut et kortbetalingsskjema på nettsiden/nettbutikken deres. Sånn sett har jeg alltid regnet paypal som helt ID-tyveri sikkert, og foretrekker å betale via paypal enn andre betalingsløsninger der jeg må sende mottaker kortinformasjonen min.

Anonymkode: 7ae67...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan de trekke deg noe mer kun ved å ha kortnummeret ditt?

Dette bør da vel banker ha tenkt på ang. sikkerhet til bankkontoen for tillatelser, vel? Det kan ikke være ''så lett''?

Har de fødselsnummer? Har de PIN? Har de ID-brikken?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tjener paypal penger? Jeg har brukt paypal som betaling i mange år og aldri opplevd at paypal tar noe ekstra enn selve vareprisen som mellomlegg.

Hvordan kan man bli utsatt for ID tyveri der? Hele fordelen med paypal er jo at selger/mottaker ikke får kortinformasjonen din, slik de får om man fyller ut et kortbetalingsskjema på nettsiden/nettbutikken deres. Sånn sett har jeg alltid regnet paypal som helt ID-tyveri sikkert, og foretrekker å betale via paypal enn andre betalingsløsninger der jeg må sende mottaker kortinformasjonen min.

Anonymkode: 7ae67...9a8

Selger betaler et gebyr. De har også helt grufulle valutakurser som de nok graver inn mye penger på.

Anonymkode: 71b8f...990

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe via PayPal fremfor kort. Men er usikker nå.

Nettbutikken tilbyr begge løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...