Gå til innhold

Venninne sier ting som irriterer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei venninne som ofte kommer med kommentarer om hvordan jeg er foran andre. Kommentarene er tilsynelatende vennlige og morsomme. 

Jeg har selvironi og har ikke noe problem med å le av mine dårlige sider. Men problemet med henne er at hun drar opp ting som ikke nødvendigvis er typisk meg nå lenger, men kanskje var det for noen år siden. Jeg synes hun på en måte snakker meg ned og det er utrolig irriterende. Når jeg møter nye folk vil jeg gjerne slippe at hun skal sitte å male et bilde av hvordan hun mener jeg er. For det er et bilde jeg ofte ikke kjenner meg igjen i lenger. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og synes det er rart. 

Anonymkode: 17531...62d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten bare snakke med henne om det. Hun er ikke synsk, hun kan ikke vite hva du føler om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si til henne? For som jeg oppfatter det, så er det jo på en måte å dra deg ned. Noe av det verste jeg vet er folk som drar "spøker" som er vikarierende for kritikk og å snakke ned. Vær åpen med henne å si hvordan du føler det. Noen ganger ER en redd for å vise seg sårbar eller "nærtagende", men normalt vil folk tenke på det Og ta seg sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer med kommentarer som er skarpe nok til at hun burde skjønne det. Som at jeg retter på henne når hun sier pleier og sier 'pleide kanskje..uansett'. Hun er en oppegående dame og det er derfor jeg synes dette er rart. Det er nesten som om hun ikke klarer forandring og synes det er vanskelig å ta det opp. Men må vel bare gjøre det, huff

Anonymkode: 17531...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En slik venninne hadde jeg ikke giddet å drasse på. Slike lærer heller ikke av å bli tilsnakket.

Anonymkode: a08a3...07e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner problemet....har en venninne som feks alltid drar frem at jeg alltid bruker mørk leppestift...vel...sist jeg gjorde det var jeg 14. Nå er jeg 42. At jeg er skikkelig sceneglad...når jeg var 18....at jeg har en tendens til å ha to kjærester samtidig...når jeg var 17....blæh...

Hun tar sånne små teite greier å presenterer det som fakta for meg NÅ selv om det er både 30-20 og 10 år siden. Ikke plagsomt nok til å kutte ut ett vennskap for, men plagsomt nok til å irritere seg over.

Anonymkode: 1f693...41a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slitsomme folk. Har kuttet ut et par sånne . Ikke godt for selvrespekten å ha 

Anonymkode: c9ca2...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik venninne selv. Endte med at jeg ikke kunne ha egne venner utenom henne og hun rakket alltid ned på meg rundt våre felles venner. Kuttet henne ut så raskt jeg innså hva som skjedde. Har ikke angret et sekund!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde også ei sånn venninne. Hun skulle ofte dra meg ned. For eksempel hvis jeg satt og snakket med noen om et tema så kunne hun komme med kommentarer for å latterliggjøre og dra meg ned. Sånn type "haha, jeg husker da du.." eller "du gjør slik og sånn..". Alltid med den lille latteren. En gang ropte hun noe ut sånn at alle hørte det. Skikkelig ufint å holde på sånn.

Slutter hun ikke så ville jeg ha kuttet henne. Ikke verdt å ha sånne som skal hevde seg konstant som venninne.

Anonymkode: d263e...9c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...