AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #21 Skrevet 2. april 2018 15 hours ago, Zienna said: Ifølge SIFOs referansebudsjett for 2017 skal et par med et nøkternt forbruksnivå kunne klare seg med 5.050 kr i måneden i mat. Om man måtte og/eller gikk inn for det, tror jeg nok at SIFOs tall er riktige. Vi er to, men bruker det dobbelte. Et blikk inn i kjøleskapet forteller hvorfor. Vi har et veldig variert innhold mht. pålegg og tilbehør. Sylteagurk, rødbeter, oliven og majones behøver man vel egentlig ikke? Ei heller tomat, agurk, frisk grønn salat? Juice og youghurt? Man kan spare mye ved å redusere på utvalget. Da jeg studerte var der perioder der jeg kun spiste brød og ost. Ikke veldig sunt, men det gikk Hvordan i allverden klarer dere bruke så mye? Er dere overvektige? Regner dere spising ute med i matbudsjettet? Bruker dere av en eller annen grunn mye husholdningsprodukter? Spiser variert selv og føler jeg sløser penger på mat iblant, men sliter alikevel med å komme opp i 4000 på en måned for 2 personer. Anonymkode: 4fe60...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #22 Skrevet 2. april 2018 Jeg brukte 900 kroner på mat til 2 stk i 7 dager nå i påsken. Må ta et forbehold om at jeg kjøpte inn noe for bruk fremover (ribbestykke, som jeg steker og skjærer opp til pålegg. Og stor pakke kyllingfilet som ble stekt opp for å ha til rask lunsj og middag når hverdagen er tilbake. Samt noe basisvarer). Men har jo også selvfølgelig brukt mat jeg har fra før. Middager - totalt 560. 1) Pizza med chorizo (ca 60kr) 2) blåskjell med potetbåter (ca 70 kr) 3) lammestek med rotgrønnsaker og fløtesaus (ca 130 kr) 4) indisk gryte med linser og søtpoteter (ca 30 kr) 5) Indrefilet med fløtegratinerte poteter (ca 140 kr) 6) Torsk med ertestuing og fennikel (80 kr) 7) Fennikelsuppe med laks (ca 50 kr) Lunsj har bestått av omeletter og en vegetarpai jeg bakte tidlig i uka, men også restemat, lager alltid opp det jeg har av ingredienser for å unngå svinn. Frokost er mye brødmat og knekkebrød. Baker alt selv. Lager opp pålegg fra større kjøttstykker, og graver laks i store porsjoner. Når vi er mye hjemme slik som nå lager jeg også hummus og majones som tilbehør til brødmat. Anonymkode: ad7b4...71d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå