AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #1 Skrevet 1. april 2018 Nei, jeg er ikke redd for korps. Men har fått forespørsel om å spille på 17.mai, det lokale korpset sliter med for få medlemmer så vi samles sammen en gruppe for å spille på 17.mai. Jeg blir gjerne spurt om å være med. Var med i fjor, og det var faktisk ganske gøy, og jeg følte jeg fikk feiret 17.mai godt. Har vokst opp med skolemusikk og alltid spilt på 17.mai, det har vært en del av livet mitt og jeg synes fortsatt det føles riktig å spille og sørge for at vi faktisk har korps på 17.mai. Men.. angst.. Jeg er ikke redd for å stå på en scene. Null problemet med det. Jeg er ikke redd for å spille foran andre, har vokst opp med korps, studert musikk, og spilt flere hundretalls konserter. Men det jeg virkelig ikke takler er å sitte i halvsirkel og øve. Dvs sitte ved siden V folk. Der sliter jeg så mye at jeg vurderer å si nei i år. Jeg takler også dårlig at vi marsjerer uten å spille, dvs at vi går ved siden av hverandre uten å spille. Bare å glemme det, da? Går til psykolog, men skal ikke dit noe særlig mer før 17.mai. Dessuten er det ingen gode råd å få derfra. Anonymkode: 8614f...ace
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 Var det OK å sitte/gå sammen med andre for øvelsens skyld da du var barn? Hva har endret seg nå som du er voksen? Er det noe spesielt du er engstelig for? Kan du gjøre en slags "eksponeringsterapi"-øvelse på deg selv, og være med deler av øvelsen (dersom det er OK for det aktuelle korpset). For eksempel være med halve øvelsen eller mindre. Eller be om å sitte/gå ytterst, da blir du ikke "innestengt". I de korpsene jeg har spilt i, har det vært naturlig at "min" instrumentgruppe går bakerst. Da har det sjeldent gått "opp", slik at noen blir gående 1-3 på siste rekka. Er det en mulighet for deg? Anonymkode: 86d18...5cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå