Gå til innhold

Ikke tenk på hvor mange plusser du får her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på det da en skrev til meg i en annen tråd i kveld : hvor mange plusser fikk du egentlig? 9? 

Og så ble jeg litt overrasket. Jeg ser ikke ofte på det, og det får jeg nesten unnskylde for de som støtter meg. Når det gjelder min agenda som mest er om det jeg betrakter som mobbing her. Hver stemme teller. 

Så er det sånn at noen kjenner noen her og noen kjenner mange. En blir lett påvirket og tør ikke stå mot presset. Derfor mange anonyme under visse temaer osv. Men tenk aldri at det du skriver er uviktig selv om så mange plusser uteblir! 

Noen får mange for godt og reflektert innhold! Mange får for frekke svar. Vær litt observante! 

Jeg setter pris på folk som siterer og går i diskusjon . Det er realt! Men veldig få har ikke guts og jeg forstår det pga gruppepress. 

Du som aldri før plusser eller særlig mange, ikke tro at folk innerst inne er enige med deg og skjønner deg, for mange gjør. Stå opp for deg selv og det du mener og tenker. Noen tøffere er det her inne og selv om jeg overhodet ikke er enig så viser de ihvertfall litt guts. Selv om det heller ikke er ensidig. Noen vil jo bare ha oppmerksomhet og provoserere.

Jeg vet ikke om jeg liker dette forumet så godt på visse områder. Utrolig mye ubehagelig lesing under visse områder som Rampelys osv. Hadde tenkt å melde meg ut nesten med det samme, men det er feigt. Jeg vil si hva jeg mener. Det er også en god del bra temaer her. Ihvertfall en del oppegående og ærlige og åpne folk.

Så fortsett å skrive uten å tenke på plusser. Vi er mange som liker Det du mener og noen av oss plusser deg. Liker best å "Snakke", men ikke alt en har noe ålreit å bidra med dessverre.

Ønsket mitt er at en tør å stå for det en mener her uten at en får massiv motstand i form av dritt. Stå på.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: cbeb9...a68

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: cbeb9...a68

Hva var det du ikke forsto?

Anonymkode: 34aa8...9c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at mange plusser veldig mye på negative, generaliserende eller frekke svar. Nå har jeg ikke testet det ut selv, for jeg vil ikke ødelegge eller dra ned en person som gir uttrykk for at han har det tungt i innlegget sitt. Men når jeg svarer saklig eller forteller egne personlige erfaringer får jeg få eller ingen plusser. Mens de frekke får mange, de generelaiserende får kjeeempe mange og de negative (som aldri får nevt ordet "dessverre" nok)får mange.

et enkelt eksempel:

ts:"elsker han meg"  med beskrivelse i innlegget sitt. Jeg kan oppfatte det som at han gjør det. 

Svarer 1:"ja, det virker som han er en bra fyr. Kos deg med kjærligheten" 1 eller ingen plusser.

svarer 2: "det er en mann, han skal ha hullet mellom beina dine" 6 plusser

svarer 3:"tror han nok bare er ute etter sex, dessverre. Jeg trodde også min elsket meg, men så ble jeg brutalt dumpet til fordel for ny spennende dame, så det er naivt å tro at dette er ekte, dessverre" 16 plusser... 

Anonymkode: c6bd8...135

• Liker 3
Skrevet

Eh..... OK?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg noe om det at man får plusser på et innlegg. Jeg skriver iblant som anonym bruker fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Vil tro mange tenker sånn.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at mange plusser veldig mye på negative, generaliserende eller frekke svar. Nå har jeg ikke testet det ut selv, for jeg vil ikke ødelegge eller dra ned en person som gir uttrykk for at han har det tungt i innlegget sitt. Men når jeg svarer saklig eller forteller egne personlige erfaringer får jeg få eller ingen plusser. Mens de frekke får mange, de generelaiserende får kjeeempe mange og de negative (som aldri får nevt ordet "dessverre" nok)får mange.

et enkelt eksempel:

ts:"elsker han meg"  med beskrivelse i innlegget sitt. Jeg kan oppfatte det som at han gjør det. 

Svarer 1:"ja, det virker som han er en bra fyr. Kos deg med kjærligheten" 1 eller ingen plusser.

svarer 2: "det er en mann, han skal ha hullet mellom beina dine" 6 plusser

svarer 3:"tror han nok bare er ute etter sex, dessverre. Jeg trodde også min elsket meg, men så ble jeg brutalt dumpet til fordel for ny spennende dame, så det er naivt å tro at dette er ekte, dessverre" 16 plusser... 

Anonymkode: c6bd8...135

Har sett sånne tilfeller ja. Når folk er sarkastiske og andre hiver seg på. Noen ganger ER sarkasme underholdende, men en skal jammen tenke seg litt om før en bruker det. En skikkelig uting under eksemplene du nevner. Tror faktisk det kan strø mye samt i såret når sånt skjer i visse tilfeller.

AnonymBruker
Skrevet

Folk flest gidder ikke lese lange svar, og de plusser dem da heller ikke. Tviler på at de fleste leste hele startinnlegget ditt. Faktisk gjorde jeg det ikke selv fordi jeg syntes du skrev ineffektivt og lengre enn du trengte for å formidle budskapet ditt

Men poenget mitt er at siden færre leser lange og konstruktive innlegg, får disse også mindre likes. Det er også vanskeligere å være enig med en detaljert mening med flere nyanser, enn en enkel mening som "hold kjeft, din kuk". Disse faktorene er med på å forklare hvorfor noen innlegg får mer likes enn andre

Likes burde egentlig fjernes. Man kunne ha det på sosialpratforumet, da det virker som om mange som poster der er avhengig av likes. Men for resten av forumet er likes en vits og sannsynligvis er det med på å oppfordre/ belønne mennesker som skriver kort og frekt. 

Nå, hvor mange leste dette innlegget, mon tro? 

Anonymkode: c5e93...9fd

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest gidder ikke lese lange svar, og de plusser dem da heller ikke. Tviler på at de fleste leste hele startinnlegget ditt. Faktisk gjorde jeg det ikke selv fordi jeg syntes du skrev ineffektivt og lengre enn du trengte for å formidle budskapet ditt

Men poenget mitt er at siden færre leser lange og konstruktive innlegg, får disse også mindre likes. Det er også vanskeligere å være enig med en detaljert mening med flere nyanser, enn en enkel mening som "hold kjeft, din kuk". Disse faktorene er med på å forklare hvorfor noen innlegg får mer likes enn andre

Likes burde egentlig fjernes. Man kunne ha det på sosialpratforumet, da det virker som om mange som poster der er avhengig av likes. Men for resten av forumet er likes en vits og sannsynligvis er det med på å oppfordre/ belønne mennesker som skriver kort og frekt. 

Leste begge.

Du gjør selv det du anklager TS for.

• Liker 1
Skrevet

Gi meg mange plusser ellers rapporterer jeg alle dere :angry:

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste også begge.

Når jeg svarer så gjør jeg ikke det for å få likes, men det er selvfølgelig hyggelig at noen liker det jeg skriver.

Skrevet
På 1.4.2018 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Du skrev ikke så verst kort selv heller :) men jeg leste. Du har et poeng. Jeg bruker litt for mange ord nå og da. Er forøvrig enig i at plusspoeng bør fjernes.

En av grunnene er at hvis noen er frekk eller nedlatende mot noen så hiver en haug seg på. Har sett at det er noen som er upopulære her, av en eller annen grunn. Så fort denne brukeren skriver noe og får et stygt svar så hiver 30 seg på. Det blir en form for mobbing.

Noen reagerer sikkert på mitt engasjement i mobbing, men jeg har min agenda. Har sett hva det kan resultere i. Har selv aldri blitt mobbet, men har ihvertfall to venner som er blitt. De er i voksen alder fremdeles hardt preget av det.

Så...vi får begynne med oss voksne. Det er vi som skal videreføre gode verdier. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror uten sammenligning at hvor mange plusser jeg får, må være det jeg tenker minst på her i verden.

Er noen virkelig opptatt av dette?

Anonymkode: 942a6...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...