Uma Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Hei! Vi unner oss vel alle noen dyre og gode velværeprodukter,men det r jo ikke umulig å spare litt penger her og der. for eksempel på å lage egne ansiktsmasker og hårkurer. her er noen av mine: Majones i ansiktet: Gir fuktighet(lukter som f...) Majones i håret: Dyprens og gir næring Salt/sitronsaft skrubb: Dyprens og fjerner døde hudceller Tannkrem på kviser: trekker ut giftsstoffene og kvisa forsvinner over et par netter(synd at det bare svir noe inni hel...) Youghurt i hodebunden: Fjerner flass Eplecidereddikk til å skylde håret med: Får vekk alt som "har samlet seg opp" av stylingprodukter og slikt. Ikke vask håret med det rett før en date!!!!! Hva er dine??I would like to know...
Gjest gjest 0 Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 hmmm :-? kommer bare på ett akkurat nå: hårkur: Olivenolje! Gir fuktighet til tørt hår! Pam
Annevenn Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Jeg er ikke flink til å bruke kjøkkenskapet som alternativ når hud og hår skal pleies, men blir fristet til å prøve.... Men majones og olje i håret? Blir det ikke bare grusomt fett?????? Er nysjerrig, men skeptisk, ser dere....
Uma Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2005 Hei! hvis du vil unngå å få fett hår så kan du gjøre følgende: ta i majones i vått hår og sitte med det i ca 30 min. Så vasker du det 2 ganger,skyller det med eplecidereddik og så balsam til slutt. Det eneste som er å utsette på slikt er jo at det føles jo ikke særlig "luksuriøst" liksom...Lukter ikke vidunderlig heller akkurat. Men olje har ikke jeg prøvd så det vet jeg ikke om håret blir fett av...
mulle Skrevet 20. februar 2005 #5 Skrevet 20. februar 2005 Skrev akkurat om dette i en annen tråd om tørr hud. Jeg bruker av og til olivenolje som erstatning for bodylotion. har også brukt det som hårkur, og det jeg gjorde da var å bruke shampoo og vaske det ut av håret. viktig å ikke bruke for varmt vann.. eller bruker jeg av og til forskjellige matvarer som ansiktsmaske, oftest honning som gir fuktighet til huden så den stråler.
Gjest Daniella_ Skrevet 20. februar 2005 #6 Skrevet 20. februar 2005 Har en bok her, hvor det står masse oppskrifter til hjemmelagede ansiktsmasker. Står også en mot cellulitter: Bland 2 ss mandelolje, 1 ts jojobaolje og 5 dråper gulrotolje. Masser inn hvor cellulittene er. Har ikke prøvd dette selv, men det kan være verdt et forsøk hvis man sliter med cellulitter. Most banan og honning kan også brukes som fuktighetsmaske. Står så mye fint i den boka
Gjest dudell Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Har en bok her, hvor det står masse oppskrifter til hjemmelagede ansiktsmasker. Står så mye fint i den boka Høres ut som ei herlig bok... hva heter den??
Gjest Daniella_ Skrevet 21. februar 2005 #8 Skrevet 21. februar 2005 Høres ut som ei herlig bok... hva heter den?? Naturlig Skjønnhet av Amanda Watson
Pusebaby Skrevet 21. februar 2005 #9 Skrevet 21. februar 2005 Bare ikke ta noen form for melkeprodukter i håret..... lukta av sur melk går ikke bort Er vel egentlig generelt skeptisk til sånne ting som nevnt her...tror du sparer en del slit ved å heller satse på noen billige og greie produkter
glaciera Skrevet 21. februar 2005 #10 Skrevet 21. februar 2005 Grovt havsalt som kroppsskrubb. Presset sitron i håret om sommeren sånn at det blir litt ekstra solbleket. Agurkskiver som forfriskende øyenmaske. (Tetreolje når jeg klemmer små kviser....)
Maetzii Skrevet 21. februar 2005 #11 Skrevet 21. februar 2005 Grovt havsalt som kroppsskrubb. Presset sitron i håret om sommeren sånn at det blir litt ekstra solbleket. Agurkskiver som forfriskende øyenmaske. (Tetreolje når jeg klemmer små kviser....) Sitronsaft i håret skal visstnok være MYE verre enn blekemiddel.. Ødelegger hårstråene fullstendig.. (har ingen kilder, men lest det flere ganger).
Pusebaby Skrevet 22. februar 2005 #12 Skrevet 22. februar 2005 Jo sant det. håret blir veldig tørt og orange-aktig i fargen... men det er jo så gøy da
Junebug Skrevet 22. februar 2005 #13 Skrevet 22. februar 2005 Sitronsaft i håret skal visstnok være MYE verre enn blekemiddel.. Ødelegger hårstråene fullstendig.. (har ingen kilder, men lest det flere ganger). Jeg har en venninne som ødela håret sitt fullstendig da hun brukte sitron i det i syden. Hun måtte klippe av mesteparten da hun kom hjem igjen fordi det ble så slitt. Det er sikkert en del ting fra matbutikkene som kan være bra til egenpleie, men takke meg til en fuktighetsmaske istedetfor majones på hud og hår :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå