Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jente 20 år her😊

Jeg er nettopp ferdig med utdannelse og ønsker å flytte ett eller annet sted i Norge. Jeg har ingen ting som holder meg igjen unntatt familie og venner.

Hvis du kunne flyttet hvor som helstøpt i Norge, hvor hadde det vært? 

Kriterier:

• Ikke storby (Oslo, Tr.heim, Stavanger, Bergen eller kr. Sand osv)

• Mye fin natur

• Hyggelige og imøtekommende personer som bor der

• må være barne, ungdom og videregående skole der (pga. Jeg ønsker å stifte familie der dersom jeg trives)

jeg har med andre ord ikke så mange kriterier. Har alltid «drømt» om å bo et relativt lite sted hvor «alle kjenner alle». Bor midt i smørøyet av Oslo nå

Anonymkode: c0eb4...616

Videoannonse
Annonse
Gjest Fleiben
Skrevet

Sjekk ut Stryn, det er for meg verdens fineste sted!

Skrevet

hadeland er veldig fint. det tar bare en time til oslo med toget, men du er skikkelig på bygda da. hadeland er jevnaker, lunner, gran, brandbu og jaren. i gran så er det veldig bygd, men de har 2 små sentre. det er også en helt ny og flott videregående der og barne og ungdomsskole. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du likevel vil bo i en by er Tromsø en liten og fin by. Den regnes vel egentlig som en av Norges fem største byer, men det merker du ikke når du er der. Særlig hvis man feks bosetter seg på Kvaløya eller innpå fastlandet i nærheten. Også er det jo fantastisk mye fin natur der! 

Anonymkode: 19e5e...7f5

• Liker 1
Skrevet

Er mange fine steder i Nord-Norge, du har blant annet finnsnes som er et småsted med alle de kriteriene du har. Eller om du ønsker en litt større by så har du jo Tromsø som har mange valgmuligheter men som også er nært naturen. Også har du jo Harstad da som også har alle de tingene du er ute etter

AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld, ikke flytt til Nord-Norge. Fint om sommeren, grusomt resten av året. Dra heller på ferie dit.

Anonymkode: 9ce37...f14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid «drømt» om å bo et relativt lite sted hvor «alle kjenner alle». Bor midt i smørøyet av Oslo nå

Om du kommer som innflytter til et sted der alle kjenner alle, er det veldig viktig å være outgoing, og aktivt oppsøke folk og ikke vente på at de skal komme til deg. Også viktig å vite at du ikke legger deg ut med noen og holder deg unna konflikter. En innflytter som kommer og forstyrrer roen vil bli utstøtt og baksnakket i det lange og det brede, og sånne ting blir ikke glemt. Bare lurt å ha i bakhodet altså :)

Anonymkode: 7fcc3...350

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet til Haugesund. 

Anonymkode: 2bf93...f7c

AnonymBruker
Skrevet

Hønefoss? Vil ikke påstå at det er mye fin natur der, men du trenger ikke dra langt for å finne det

Anonymkode: c89bd...d4e

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For guds skyld, ikke flytt til Nord-Norge. Fint om sommeren, grusomt resten av året. Dra heller på ferie dit.

Anonymkode: 9ce37...f14

Seriøst? Nord-Norge er jo nesten vakrest om vinteren! Er jo et paradis dersom man er glad i å gå på ski og generelt glad i snø og natur! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jølster!

Anonymkode: 9b6cf...355

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sandnes, Egersund, Lyngdal, Flekkefjord.

Anonymkode: b62e1...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her :)

Kan dere forklare hvorfor jeg bør flytte til stedene dere anbefaler? 

Hva er bra med stedet? Hva er mindre bra? Hvis du skulle argumentert for hvorfor dette stedet er «drømmeplassen», til en som sto på den andre siden, hvilke fordeler hadde du trukket frem?

AnonymBruker
Skrevet

Mange steder i Sogn og Fjordane oppfyller kriteriene dine spesielt mye vakker natur :)  føles veldig trygt og godt her :)

Anonymkode: d3339...080

• Liker 2
Skrevet

Steder med alle de kriteriene der finnes i alle deler av Norge - fra Finnmark til Agder. Ved å reise til Finnmark eller Nord-Troms får du jo noen ekstra økonomiske fordeler gjennom lavere skatt og nedskrivelse av studielån.

Jeg synes drømmen din er spennende, og det kan være en spennende erfaring å oppleve en helt annen del av landet. Du er jo også i den alderen hvor det virkelig ikke skader å prøve!

Hvis jeg var deg, ville jeg nok først begynt å se på jobber. Å så gjøre nærmere undersøkelser av steder med arbeidsplasser du får et godt inntrykk av.

AnonymBruker
Skrevet

Voss. Bygd, kort vei til by, svært kort vei til natur i form av både fjell, skog, fjorder og vidder. 

Men se nå for all del om de har jobb de ulike stedene før du flytter.

Anonymkode: 825bf...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer for Nord-Norge. Fantastisk natur. Finnmark er mitt hjerte, men er mange fine steder også i Troms og Nordland. Narvik f.eks. er veldig fint. I Finnmark er Hammerfest og Alta blant de "store" byene (i finnmarkssammenheng). For meg blir Tromsø for stort, det er Norges 16. største by, så kan ikke sies å være en "liten" by akkurat. Studerte ett år i Bergen og så seks år i Trondheim, så har fått nok av storbylivet. Personlig finner jeg en egen ro i Vadsø/Vardø, men det er ikke for alle. Kjører ofte til Finland for harryhandel, går turer på fjellet og drar på hytta i helgene. 

Anonymkode: d0a20...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Rauma kommune. I Isfjorden er det forholdsvis mange tilflyttere i etableringsfasen, pga de utrolige mulighetene til å drive all slags friluftsliv året rundt, og de tar i mot nyinnflyttere med samme interesser med åpne armer.

Anonymkode: d4c95...0af

• Liker 1
Skrevet
På 31.3.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Hei, jente 20 år her😊

Jeg er nettopp ferdig med utdannelse og ønsker å flytte ett eller annet sted i Norge. Jeg har ingen ting som holder meg igjen unntatt familie og venner.

Hvis du kunne flyttet hvor som helstøpt i Norge, hvor hadde det vært? 

Kriterier:

• Ikke storby (Oslo, Tr.heim, Stavanger, Bergen eller kr. Sand osv)

• Mye fin natur

• Hyggelige og imøtekommende personer som bor der

• må være barne, ungdom og videregående skole der (pga. Jeg ønsker å stifte familie der dersom jeg trives)

jeg har med andre ord ikke så mange kriterier. Har alltid «drømt» om å bo et relativt lite sted hvor «alle kjenner alle». Bor midt i smørøyet av Oslo nå

Tror du må være litt mer spesifikk på kriteriene dine. 

Ønsker du varme store delerav året, liker du innland bedre enn sjøen, tror du mørketid kan bli en utfordring osv?

• Liker 1
Skrevet
På 1.4.2018 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Nord-Norge er jo nesten vakrest om vinteren! Er jo et paradis dersom man er glad i å gå på ski og generelt glad i snø og natur! 

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Hva med mørketid og været fra november til februar, er ikke mange friluftsfolk som ferdes ute da. Når vinterstormene har gitt seg, og sola kommer frem derimot, da er det pent og deilig i nord.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...