Gå til innhold

Alltid jeg som må reise

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg studerer langt borte fra mitt hjemsted og betaler som oftest over 2000 i flybilletter de gangene jeg er hjemme. Da vil jeg jo helst treffe venner og familie så mye som mulig, men den ene venninna mi gjør seg skikkelig vanskelig. Føler jeg. Det er jo egentlig mitt "problem" at jeg har flyttet så langt vekk for å studere. Vi er begge fra samme sted, ei lita bygd utenfor en litt større by. Hun har flyttet til en annen bygd på andre siden av byen, og for å komme seg til byen fra der vi er fra må man ta båt, og videre båt for å komme til den bygda hun har flyttet til. Båten er relativt dyr og vi vil jo som studenter helst spare mest mulig. Greia er at det alltid er jeg som må dra for å besøke henne, og dermed betale for to båter. Jeg har forslått at vi kan møtes "på midten" i byen, men hun har alltid en unnskyldning for hvorfor det ikke passer. Er det jeg som har et problem her, eller burde jeg prøve å presse litt mer på for å faktisk møtes i byen, slik at det ikke blir kjempedyrt for en av oss. 

Anonymkode: ec810...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde jeg vært din vennine ville jeg med glede tatt båten over for å møtt deg, uansett hvor dyre båtbillettene er. Jeg synes det er dårlig gjort og helt uakseptabelt av henne å «kreve» at du skal komme til hennes bygd hver gang. 

Stå på ditt og press henne til å møtes på midten. Hvis hun ikke ønsker eller gidder - er ikke vennskapet verdt å ta vare på. Du har valgt å flytte langt hjemmefra, men hun kunne ha gjort situasjonen enklere ved å møtes på midten om hun virkelig ønsker å tilbringe tid med deg. 

Anonymkode: 40705...4ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Det er jo hun som har et problem,ikke du.

Jo, på en måte, men samtidig så blir det jo også mitt problem hvis jeg ikke får møtt henne, for jeg savner henne jo.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært din vennine ville jeg med glede tatt båten over for å møtt deg, uansett hvor dyre båtbillettene er. Jeg synes det er dårlig gjort og helt uakseptabelt av henne å «kreve» at du skal komme til hennes bygd hver gang. 

Stå på ditt og press henne til å møtes på midten. Hvis hun ikke ønsker eller gidder - er ikke vennskapet verdt å ta vare på. Du har valgt å flytte langt hjemmefra, men hun kunne ha gjort situasjonen enklere ved å møtes på midten om hun virkelig ønsker å tilbringe tid med deg. 

Anonymkode: 40705...4ae

Det er på en måte fint å høre at jeg ikke er helt ute på viddene ved å tenke sånn, men samtidig gjør det jo faktisk litt vondt. For vi har vært venner veldig lenge og jeg absolutt ikke miste henne som venn. Tror jeg bare må ta en skikkelig prat med henne om det, selv om jeg føler at jeg da gjør det til et større problem enn det er. 

Takk for svar! 

Anonymkode: ec810...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si hun er hjertelig velkommen til hjembygda. Så får det være opp til henne hvor mye vennskapet med deg er verdt.

Anonymkode: e3a0d...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere burde hvert fall bytte på. Annenhver gang drar du til hennes bygd og hun til din

Anonymkode: 4b031...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke bare si til henne at det er dyrt for deg å reise hjem og at du derfor hadde satt pris på om dere kunne møtes på halvveien? Hvis venninnen din er så vrang som du sier og ikke vil treffe deg med mindre du kommer til henne, så forstår jeg ikke hvorfor du gidder å være venninnen hennes

Anonymkode: c63e7...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...