SpaceDementia Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 (endret) Er det noen av dere som har erfaringer med å date noen som nylig har kommet ut fra et langvarig forhold? Jeg gjorde det i et par måneders tid, for et års tid siden. Jeg endte opp med å bli en slags fb for henne, men jeg likte det ikke. Følte meg brukt, synes hun burde vært enda tydeligere på at hun hadde kjærlighetssorg som følge av bruddet. Hun var liksom så seriøs på datene. Men hun hadde egentlig ganske egoistiske intensjoner. Siden prøvde hun å holde meg litt varm mtp sex, men jeg avslo henne. Jeg endte opp med å bli bitter på henne, for hun ga meg rett og slett aldri en fair sjanse. Som den nye fyren kan man ikke konkurrere mot en nylig oppslått eks. Noen andre som har datet nylig single av langvarige forhold? Endret 31. mars 2018 av SpaceDementia
Duftavsommerregn Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Hør her da mann! Det sier seg nesten selv! Det er ikke en robot du da dater, de har med seg ballast i livet og det ender sjelden bra om de ikke har lagt dette bak seg, og etter lange forhold tar dette iallefall tid. Ofte år. Så bare å stille spørsmålet viser vel at du ikke helt forstår dette. Det er bånd mellom mennesker etter lange forhold, og de lar seg ikke kutte tvers av.... Så bare starte på nytt med deg. Veldig ofte er det da bare å søke trøst, anerkjennelse og bekreftelse og det går ut over deg. Så skygg banen til vedkommende har fått forrige forhold på avstand. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Datet en fyr som var blitt dumpet av dama etter at hun hadde vært utro mot han over tid 6mnd etter brudd. Da hun fikk høre at han traff noen andre, kom hun på banen igjen. Han gikk tilbake til henne. Like greit: mistet all respekt for han i tillegg til at han hadde sutret som bare det over hvilke fryktelige traumer han hadde fått av eksen. Ikke så nøye at han selv traumatiserer folk med å trekke dem inn i dramaet til han og (h)eksen hans liksom. Har satt én grense på at det må ha ha gått minst ett år etter forrige kjæreste etter det der. Anonymkode: 1a205...18b
SpaceDementia Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2018 26 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Hør her da mann! Det sier seg nesten selv! Det er ikke en robot du da dater, de har med seg ballast i livet og det ender sjelden bra om de ikke har lagt dette bak seg, og etter lange forhold tar dette iallefall tid. Ofte år. Så bare å stille spørsmålet viser vel at du ikke helt forstår dette. Det er bånd mellom mennesker etter lange forhold, og de lar seg ikke kutte tvers av.... Så bare starte på nytt med deg. Veldig ofte er det da bare å søke trøst, anerkjennelse og bekreftelse og det går ut over deg. Så skygg banen til vedkommende har fått forrige forhold på avstand. Les spørsmålet jeg stilte i førsteposten en gang til. Spørsmålet jeg stiller er om flere har datet noen som nylig er kommet ut av et langvarlig forhold. Videre fortalte jeg om min opplevelse angående dette. Jeg prøvde aldri å trekke noen konklusjoner. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datet en fyr som var blitt dumpet av dama etter at hun hadde vært utro mot han over tid 6mnd etter brudd. Da hun fikk høre at han traff noen andre, kom hun på banen igjen. Han gikk tilbake til henne. Like greit: mistet all respekt for han i tillegg til at han hadde sutret som bare det over hvilke fryktelige traumer han hadde fått av eksen. Ikke så nøye at han selv traumatiserer folk med å trekke dem inn i dramaet til han og (h)eksen hans liksom. Har satt én grense på at det må ha ha gått minst ett år etter forrige kjæreste etter det der. Anonymkode: 1a205...18b Jepp det er dét jeg også har fått ut av det...la det gå mer tid. Men så er det jo alltid det evinnelige spørsmålet da; vil de bli opptatte mens du lar de få tiden? Det er jo et mulighetsvindu. Det er bare et veldig skjørt et, hvor det er lett å bli såret hvis man ikke trår varsomt.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 Veldig dumt av deg å bære på bittherhet på den måten. Alle forstår at når man nettopp er ute av et forhold så er man ikke følelsesmessig klar for noe nytt, selvom man fysisk prøver å omstille seg til det. Det er ikke egoistisk, men en naturlig prosess alle må igjennom. Selvom datene var seriøse så har hun jo ikke lurt deg på noe måte. Kan jo til og med være at hun oppriktig likte deg, men senere kom frem til at dere ikke passet sammen som et par llikevel. Det må man jo bare akseptere. Alle blir dumpa fra tid til annen. Anonymkode: 3a37a...404
SpaceDementia Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2018 (endret) Joda jeg skjønner dét. Men jeg skulle ønske hun hadde gitt meg denne informasjonen litt tydeligere. Hun nevnte så vidt at hun gikk ut av et forhold for ikke så veldig lenge siden - gikk deretter til verks med å arrangere seriøse dater for oss. På et senere tidspunkt, altså idét hun kutter meg ut, ga hun meg omfanget av det tidligere forholdet sitt. Jeg kunne ønske hun hadde sagt det tidligere, slik at jeg hadde slippet å involvere meg noe spesielt følelsesmessig. Jeg følte hun ikke ga meg et level playing field. Hadde jeg visst alt fra starten hadde det vært fair game. Endret 31. mars 2018 av SpaceDementia
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 27 minutter siden, SpaceDementia skrev: Joda jeg skjønner dét. Men jeg skulle ønske hun hadde gitt meg denne informasjonen litt tydeligere. Hun nevnte så vidt at hun gikk ut av et forhold for ikke så veldig lenge siden - gikk deretter til verks med å arrangere seriøse dater for oss. På et senere tidspunkt, altså idét hun kutter meg ut, ga hun meg omfanget av det tidligere forholdet sitt. Jeg kunne ønske hun hadde sagt det tidligere, slik at jeg hadde slippet å involvere meg noe spesielt følelsesmessig. Jeg følte hun ikke ga meg et level playing field. Hadde jeg visst alt fra starten hadde det vært fair game. Man er ikke pliktig til å fortelle noen som fortiden sin, spesielt ikke så private og personlige greier. Alle har bagasje i forskjellig format , og du kan ikke være bitter på hun for at hun fant ut at hun ikke var klar for noe nytt, eller ikke syntes du var kjæresteemne for hun. Anonymkode: 3a37a...404
SpaceDementia Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2018 (endret) Du har helt rett i det. Men jeg ble såret, fordi jeg ikke fikk vist henne min følsomme side. Jeg ville bli mer kjent med henne men hun stoppet meg rett før, og relasjonen forble ganske overfladisk. Høres kanskje ut som peanuts for deg, men jeg har alltid slitt med å åpne opp til andre, derfor har jeg forblitt bitter siden hun stoppet meg "på målstreken", når jeg endelig skulle prøve å være litt følsom. Ellers har du helt rett i det du sier, og jeg burde ikke være bitter egentlig. Men jeg er det altså. Endret 31. mars 2018 av SpaceDementia
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 Man må være ferdig med kjærlighetssorgen før man går inn i nytt forhold, hun burde informert deg om dette. Anonymkode: 13d4c...dd1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 10 minutter siden, SpaceDementia skrev: Du har helt rett i det. Men jeg ble såret, fordi jeg ikke fikk vist henne min følsomme side. Jeg ville bli mer kjent med henne men hun stoppet meg rett før, og relasjonen forble ganske overfladisk. Høres kanskje ut som peanuts for deg, men jeg har alltid slitt med å åpne opp til andre, derfor har jeg forblitt bitter siden hun stoppet meg "på målstreken", når jeg endelig skulle prøve å være litt følsom. Ellers har du helt rett i det du sier, og jeg burde ikke være bitter egentlig. Men jeg er det altså. Neida, forstår at det ikke er peanuts for deg, det ER vanskelig å åpne seg til andre, så du er ikke den enete som har slitt medå åpne seg til andre. Selv brukte jeg 7 år på å jobbe med meg selv før jeg klarte det i sammenheng med dating. Det er lov å være såra, men ikke å være bitter når hun ikke har gjort noe slemt. Du kan være bitter på deg selv at du ikke åpnet deg før, men da har du lært det til en annen gang. Men det er ikke sikkert at det hadde forandret noe heller. Hun må få lov til å bearbeide sine egne følelser, og få lov til å avslå noen hun ikke føler er riktig for seg. Å bli bitter på det viser bare at du prøver/skulle ønske du kunne styre og bestemme over hun, og du skjønner vel hvor sjåvinistisk det er? Anonymkode: 3a37a...404 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Det sier seg selv at hvis man er ute etter et seriøst forhold så styrer man unna folk som nylig er single etter langvarig forhold. Nysingle vil som regel pleie skadeskutte følelser, få bekreftelse, pule rundt for å ta igjen x-antall monogame år osv. Anonymkode: 3b53b...df4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 Den eneste bitterheten går utover er deg selv dessverre. Men forstår godt at du er skuffa. Enig med deg i at oppførselen hennes var egoistisk. Særlig å prøve å holde deg varm etterpå. Håper du klarer å åpne deg for neste dame du møter Anonymkode: 1575a...8a2
SpaceDementia Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #13 Skrevet 31. mars 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: snip Du treffer nok kjernen der; jeg er vel egentlig ikke så bitter på henne. Jeg er bitter på meg selv for å ikke å ha åpnet meg tidligere. Det kan godt være at det ikke hadde gjort noen forskjell men jeg føler kanskje det hadde det. Hadde en følelse at av hun oppfattet meg som en litt kald type. Det er jeg overhodet ikke, men jeg fikk aldri vist henne ordentlig varme, på grunn av meg selv og mine tykke barrierer. Nekter å tro at hun hadde avslått meg hvis hun hadde sett den siden:p Videre må jeg si at det er kjempefint at du klarte å åpne deg etter så mange år! way to go. Da snakker vi samme språk :-) Endret 31. mars 2018 av SpaceDementia
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Datet en fyr som var blitt dumpet av dama etter at hun hadde vært utro mot han over tid 6mnd etter brudd. Da hun fikk høre at han traff noen andre, kom hun på banen igjen. Han gikk tilbake til henne. Like greit: mistet all respekt for han i tillegg til at han hadde sutret som bare det over hvilke fryktelige traumer han hadde fått av eksen. Ikke så nøye at han selv traumatiserer folk med å trekke dem inn i dramaet til han og (h)eksen hans liksom. Har satt én grense på at det må ha ha gått minst ett år etter forrige kjæreste etter det der. Anonymkode: 1a205...18b Mulig det var min mann. Unnskyld. Hilsen (h)eksen Anonymkode: 5d995...ef4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå