Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Stjertmeis skrev (19 minutter siden):

Han er regnskapsfører. Basert på at han svarer kontant nei på spørsmål fra KG om f.eks. å føre regnskapet på firma (!) og kjøp av leilighet (!), og at han holder ho i tømmene mtp. utguftsføring og krav til tilstrekkelig tilknytning til virksomhet når ho maser om reiser, viser at han er av den bedre sorten. 

Men at han aksepterer at ho snapper fra møtene deres er useriøst. Det ville aldri jeg akseptert om jeg var han.

Joda. Jeg tviler ikke på at hun har en useriøs diskusjon/samtale med regnskapsfører hvor hun sikkert må be om lov til det ene og det andre. Men poenget mitt var mer at når influensere deler tekstmeldinger og lignende så er det ingen garanti for at det ikke er arrangert/staget med litt kunstnerisk frihet for å skape reaksjoner eller engasjement på rett måte.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Joda. Jeg tviler ikke på at hun har en useriøs diskusjon/samtale med regnskapsfører hvor hun sikkert må be om lov til det ene og det andre. Men poenget mitt var mer at når influensere deler tekstmeldinger og lignende så er det ingen garanti for at det ikke er arrangert/staget med litt kunstnerisk frihet for å skape reaksjoner eller engasjement på rett måte.

Ah, sånn ja! Enig der 👍🏻

Skrevet
Gjest cocacola2 skrev (På 19.1.2026 den 8.33):

Dette bør slettes. Dette er fullstendig individuelt! 12 timers regelen med alko er det og mange som brenner seg! 
Slutt å komme med idiotiske og farlige råd! 

BRUK NEPA 

eeh bruk nepaa? 
I følge felleskatalogen er det 6 timer før de er ute av korppen så den normale tiden på 8 timer er vel innenfor og på en måte fasiten - det er ekstremt sjelden dette stoffet sitter lengre i kroppen på en vanlig tablett, hvis man derimot snakker om depotabletter er også rådet 12 timer fordi denne har lengre nedbrytingstid. Ellers er det ikke noe galt i svaret til brukeren du valgte svare. 

Og så er det kanskje også verdt å legge til at i noen tilfeller kan man sågar kjøre bil selv om man tar medisiner med rød trekant også men det kan man ikke med ditt tilfelle; alkohol. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Miranda16 skrev (2 timer siden):

Så utrolig kleint hvordan hun snakker med regnskapsføreren sin akkurat som hun snakker med en kompis....Tror det er en  manipuleringsteknikk til å få det sånn som hun vil

Etter flere møter og år så får man veldig ofte et sånt forhold til feks regnskapsføreren, det er helt naturlig om begge parter er av den typen. Har selv opplevd det. Men omgikkes ikke på fritiden og sånt. Var bare veldig hyggelig og vennskapelig både når vi hadde møter og pr telefon og mail. Så det reagerer jeg ikke på, men at alt skal filmes mens hun er der, det reagerer jeg på 😅 

• Liker 1
Skrevet
Faina skrev (Akkurat nå):

Etter flere møter og år så får man veldig ofte et sånt forhold til feks regnskapsføreren, det er helt naturlig om begge parter er av den typen. Har selv opplevd det. Men omgikkes ikke på fritiden og sånt. Var bare veldig hyggelig og vennskapelig både når vi hadde møter og pr telefon og mail. Så det reagerer jeg ikke på, men at alt skal filmes mens hun er der, det reagerer jeg på 😅 

"Omgikkes" 😂 

• Liker 1
Skrevet
MiaMe skrev (2 minutter siden):

"Omgikkes" 😂 

Ja, var det noe mer du lurte på? 

Screenshot_20260121_122639_DuckDuckGo.jpg

• Liker 8
  • Nyttig 11
Skrevet

Skjønner ikke greia med å kle seg som en sexarbeider når man skal i forliksrådet? For øvrig direkte flaut at hun går så langt; viser jo bare at hun fortsatt er økonomisk inkompetent. Når man som voksen kvinne nekter å betaler regningene sine, og etterpå sitter i forliksrådet og sipper… flaut!

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet
baremeg007 skrev (29 minutter siden):

Skjønner ikke greia med å kle seg som en sexarbeider når man skal i forliksrådet? For øvrig direkte flaut at hun går så langt; viser jo bare at hun fortsatt er økonomisk inkompetent. Når man som voksen kvinne nekter å betaler regningene sine, og etterpå sitter i forliksrådet og sipper… flaut!

Hva gjaldt saken?

• Liker 1
Skrevet
baremeg007 skrev (32 minutter siden):

Sexarbeider? I hvit bluse og sort skjørt? Hva er greia??

Og det var jo ikke snakk om å ikke betale regningene, men at hun ikke var fornøyd med et produkt. 

Jeg er sjelden innom plattformene hennes, men snakker hun slik med utestemme hele tiden? Jeg orket ikke mer enn få minutter, så aner ikke hvordan det gikk i forliksrådet. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Sexarbeider? I hvit bluse og sort skjørt? Hva er greia??

Og det var jo ikke snakk om å ikke betale regningene, men at hun ikke var fornøyd med et produkt. 

Jeg er sjelden innom plattformene hennes, men snakker hun slik med utestemme hele tiden? Jeg orket ikke mer enn få minutter, så aner ikke hvordan det gikk i forliksrådet. 

Alltid utestemme ja.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

var jo ikke snakk om å ikke betale regningene, men at hun ikke var fornøyd med et produkt. 

Vit hva du snakker om før du uttaler deg neste gang, da? Du kommer med faktafeil.

Hun nektet å betale en regning på 5k, som rentet seg til 8k, fordi hun mente hun «ikke hadde fått tjenesten» det var fakturert for! Da lot hun være å betale regningen, som da selvfølgelig gikk til inkasso. Siden hun fortsatte å nekte tok firmaet henne til forliksrådet. Der endte hun opp med å måtte betale 4000!

Endret av baremeg007
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er det hun ikke "har fått"?

Skrevet
Faina skrev (7 timer siden):

Hva er det hun ikke "har fått"?

Selvinnsikt og viten om at folk generelt sett har hukommelse og husker hvem hun fremstilte seg som før vs. nå? Neida. Joda.🤭

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
baremeg007 skrev (På 22.1.2026 den 18.48):

"Går så langt"? Forliksrådet er ikke akkurat å "gå langt". Er man et uenig i et krav er det første instans..? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
baremeg007 skrev (På 22.1.2026 den 22.36):

Vit hva du snakker om før du uttaler deg neste gang, da? Du kommer med faktafeil.

Hun nektet å betale en regning på 5k, som rentet seg til 8k, fordi hun mente hun «ikke hadde fått tjenesten» det var fakturert for! Da lot hun være å betale regningen, som da selvfølgelig gikk til inkasso. Siden hun fortsatte å nekte tok firmaet henne til forliksrådet. Der endte hun opp med å måtte betale 4000!

Tapte hun?

Utdypet hun mer om hvorfor hun ikke fikk medhold?

Endret av duskelapp
Skrevet (endret)
Ost skrev (På 24.1.2026 den 13.23):

"Går så langt"? Forliksrådet er ikke akkurat å "gå langt". Er man et uenig i et krav er det første instans..? 

Du skjønner jo tydeligvis ingenting av det du leser. Blir for dumt å skulle forklare deg et poeng som er helt åpenbart.

duskelapp skrev (13 timer siden):

Tapte hun?

Hun gikk inn der i den tro at hun skulle komme ut derfra med slettet gjeld, men måtte betale 4000 (av opprinnelig 5000 som siden hadde rentet seg til 8000). Synes godt hun kunne gått mer i dybden på hva greia var, men det var ikke stort mer enn dette av det jeg orket å høre…

Endret av baremeg007
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Endret, sto opp på  feil fot i dag :D 😛 

Endret av Full kontroll
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
duskelapp skrev (På 25.1.2026 den 12.50):

Tapte hun?

Uten at jeg vet noe som helst om saken til KG, så vil jeg tippe hun inngikk forlik med motparten siden beløpet er lavere enn opprinnelig faktura. Mange som bruker forliksrådet som "pruteorgan" dessverre (ikke at jeg kan uttale meg om hennes intensjoner her, men kjenner til det pga jobb jeg hadde før) da blir man noen ganger enige om en "midt på treet"-sum som motparten går med på selv om de har krav på full betaling ++, for å få saken ut av verden og slippe enten dom i forliksrådet (som kan være fullstendig bingo) eller å ta saken til tingretten (evt måtte anke en dom). Det koster betydelig mye mer enn å få saken behandlet i forliksrådet, så mange stanser der og tar tapet ved et dårlig forlik.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kristin argumenterer for at den økte aktiviteten de siste dager er årsak som fortsatt gir smerter/ubehag etter inngrepet - tar (fortsatt)   smertestillende........

Kunnskap rundt feber, Crp,  og / elle betennelse/ "syk kropp" , har  hun ikke, sier hun.....

Kanskje har hun heller ikke da  kunnskapen om at alkohol ( vi har jo observert inntak av flere enheter ila siste 10 dager)   etter operasjon, IKKE er anbefalt.....

Alkohol tynner ut blod....ergo :  koagulering og sårhèling går "saktere"........

Blir vel neppe tema ifbm legebesøk....

Tenker jeg...... 😕 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
Full kontroll skrev (9 timer siden):

Kristin argumenterer for at den økte aktiviteten de siste dager er årsak som fortsatt gir smerter/ubehag etter inngrepet - tar (fortsatt)   smertestillende........

Kunnskap rundt feber, Crp,  og / elle betennelse/ "syk kropp" , har  hun ikke, sier hun.....

Kanskje har hun heller ikke da  kunnskapen om at alkohol ( vi har jo observert inntak av flere enheter ila siste 10 dager)   etter operasjon, IKKE er anbefalt.....

Alkohol tynner ut blod....ergo :  koagulering og sårhèling går "saktere"........

Blir vel neppe tema ifbm legebesøk....

Tenker jeg...... 😕 

Helt sant. Det er merkelig, at hun ikke engang vet hva crp er og at man kan ha mye betennelse i kroppen uten å ha feber. Det ble mye alkohol på danskebåten ja. Hun sa jo også at hun hadde stått på stand på utstillingen fra 9 om morgenen til 16- 17 på ettermiddagene... klarer ikke å holde seg i ro. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...