Gjest cocacola2 Skrevet 19. januar #12641 Skrevet 19. januar (endret) Mei88 skrev (På 10.1.2026 den 19.19): Tviler ikke på smertene, men at hun higer sånn etter ett såpass sterkt morfin preparat som hun gjør etter oxynorm (som hun snakker om som om det er paracet) er litt voldsomt. Kanskje paracet er reseptfritt av en grunn? Det tar ikke sterke smerter! Vi har de smertestillende for en grunn, du vet jo nada! Endret 19. januar av cocacola2
Stjertmeis Skrevet 19. januar #12643 Skrevet 19. januar (endret) duskelapp skrev (1 time siden): Hva skjer i forliksrådet? Skal ho dit? Er vel en tvist om noe, da. Kan være alt fra ubetalt regning, uenighet om avtale etc. Ikke godt å si. Edit: måtte inn og sjekke. Ho sier at ho skal møte Skatteetaten, og deretter at ho til og med kanskje vil vurdere å gå til sak. men jeg får det ikke til å rime? For skatteetaten behandler vel ikke sakene i forliksrådet? Men så sier KG i neste omgang at det handler om en uenighet om en faktura for et tjeneste ho mener ikke er utført - dvs. en klassisk uenighet om manglende betaling/oppfylt kontrakt. Vet ho i det hele tatt selv hva ho skal i forliksrådet for? PS: orket ikke høre gjennom alt. Ikke gidder jeg bruke tid på det, og ikke gidder jeg gi ho mer inntekt enn høyst "nødvendig". Endret 19. januar av Stjertmeis Tillegg. 1 4
Stjertmeis Skrevet 19. januar #12644 Skrevet 19. januar (endret) Bjerka skrev (1 time siden): Nå er hun i gang med å male igjen... utstillingsramper til Danmark-utstillingen. Ho har jo enda ikke gjort ferdig det aller første male-prosjektet! Det var hvert fall fortsatt uferdig i toppetasjen (soverommet) sist jeg var innom snappen (ca to uker-ish sida). Hadde aldri klart å finne roen på soverommet om jeg lå i senga og så rett på uferdig malt vegg. Endret 19. januar av Stjertmeis Retta skrivefeil 3
Mei88 Skrevet 19. januar #12645 Skrevet 19. januar cocacola2 skrev (5 timer siden): Kanskje paracet er reseptfritt av en grunn? Det tar ikke sterke smerter! Vi har de smertestillende for en grunn, du vet jo nada! Jeg vet mer enn nok om de tablettene. 1
Nøytral-80 Skrevet 19. januar #12646 Skrevet 19. januar At Kristin gidder å henge ut en eller annen rando som ikke vet sitt eget beste er bare patetisk. Alt for klikk I guess. Ta den ene sutrekoppen som har får lite å gjøre på etter ørtenvis av hyllester. At Endometrioseforeningen også gidder bry seg med det er bare skuffende. 7 1
Stjertmeis Skrevet 20. januar #12647 Skrevet 20. januar (endret) Nå er jeg ramla av vannvogna (og jeg skammer meg litt). Jeg var altså nettopp inne på KG sin snap - igjen. Kjapt resymé: 1) KG føler med Sara Emilie i Vipps-saken. Det var uheldig at ho sa noe feil om vipps-beløpene, og det er visst synd at det er der fokuset ligger. For ifølge KG var Sara Emilie bare grei, ho trengte jo ikke vippse tilbake til kunder. KG sier at feilen ligger hos kundene, som selv er ansvarlige for sine kjøp og sin pengebruk. Så da er det liksom greit at profesjonelle næringsdrivende driver ulovlig markedsføring? Jeg noterer meg at dette er KG sin holdning, men er ikke overraska. 2) et journalist-team har bedt om dokumentasjon på hvor pengene gikk etter julespleisen til KG. KG synes det er fint med transparens, selv om det er litt ekstrajobb. Ho har alt på stell og sender dokumentasjon. Og bedyrer samtidig til alle mottakere at de ikke skal være bekymret, for all informasjon (både ovrrsikt i excel og kontoutskrifter) om dem er gitt under strengt konfidensialitet og vil ikke bli offentliggjort i en eventuell mediesak. Atte hva?!? Sladder ho ikke navnene og andre identifikatorer? For all del, jeg stoler langt mer på et journalist-team som faktisk har et regelverk og retningslinjer å forholde seg til, men dette understreker bare ytterligere hvorfor man skal gi dirketr til seriøse organisasjoner, og IKKE til populist-influensere som bruker andres vanskelige og sårbare situasjoner for å generere innhold som de selv tjener penger på (og får ufortjent applaus for). 3) Ho hadde en lang passasje om vixen som jeg ikke gadd høre på. Endret 20. januar av Stjertmeis 11 18
Stjertmeis Skrevet 20. januar #12648 Skrevet 20. januar (endret) Det slo meg nettopp. Støtten til Sara Emilie er nok bare enda et forsøk (forsøket på IG falt jo helt gjennom) på å komme inn i influenservarmen før Vixen. Er nok kjipt for KG å gå på et bransjetreff der ho er outsideren, samtidig som livets mann får sin debut der. Endret 20. januar av Stjertmeis Korrigering 10 9
Jobbermedbarn Skrevet 20. januar #12649 Skrevet 20. januar Jeg synes det er flott hvis nå KG skal dokumentere ALLE spleisene sine. Det å dokumentere den siste spleisen hjelper ikke på troverdigheten for de hun hadde når hun selv innrømmet økonomisk rot og spleisen gikk til egen konto. 16 8
Stjertmeis Skrevet 20. januar #12650 Skrevet 20. januar (endret) Jobbermedbarn skrev (11 minutter siden): Jeg synes det er flott hvis nå KG skal dokumentere ALLE spleisene sine. Det å dokumentere den siste spleisen hjelper ikke på troverdigheten for de hun hadde når hun selv innrømmet økonomisk rot og spleisen gikk til egen konto. Enig. Håper ikke det lages noe sak på det om alt er i orden. Da er det strengt tatt tale om en ikke-sak, der en influenser hylles for ikke å underslå penger. Fikk ikke intrykk av at det er flere spleiser enn den siste som er under lupen. Hvor er nyhetsverdien i at noen gjør det som strengt tatt er forventet og etter boka? En slik sak ville vært en ren PR-tripp for KG og gitt henne ufortjent kredibilitet. Skriver ufortjent, for det virkelig interessante er jo hvordan KG håndterte midlene den gang ho selv stod på randen av økonomisk ruin. Det er der storyen ligger. Endret 20. januar av Stjertmeis Tillegg 10 5
Jobbermedbarn Skrevet 20. januar #12651 Skrevet 20. januar Stjertmeis skrev (29 minutter siden): Enig. Håper ikke det lages noe sak på det om alt er i orden. Da er det strengt tatt tale om en ikke-sak, der en influenser hylles for ikke å underslå penger. Fikk ikke intrykk av at det er flere spleiser enn den siste som er under lupen. Hvor er nyhetsverdien i at noen gjør det som strengt tatt er forventet og etter boka? En slik sak ville vært en ren PR-tripp for KG og gitt henne ufortjent kredibilitet. Skriver ufortjent, for det virkelig interessante er jo hvordan KG håndterte midlene den gang ho selv stod på randen av økonomisk ruin. Det er der storyen ligger. Nettopp. For min del vil jeg egentlig da lure ennå mer på om alt ble gjort riktig de andre gangene hvis hun velger å bare dokumentere den siste nå, og det tror jeg flere andre vil tenke også. 8 1
Jobbermedbarn Skrevet 20. januar #12652 Skrevet 20. januar (endret) Feil Endret 20. januar av Jobbermedbarn
baremeg007 Skrevet 20. januar #12653 Skrevet 20. januar I går var det mandag, og da måtte hun selvsagt drikke vin (igjen)! Hvorfor er hun og tøffelen så blottet for sitt eget overkonsum? 9 4
Full kontroll Skrevet 20. januar #12654 Skrevet 20. januar (endret) baremeg007 skrev (38 minutter siden): I går var det mandag, og da måtte hun selvsagt drikke vin (igjen)! Hvorfor er hun og tøffelen så blottet for sitt eget overkonsum? Blir forskjellig å svare på (og forsvare) når den dagen kommer at F er stor nok til nett.........."du drakk vin "vær" dag " mens vi knapt nok fikk "sukker" på en lørdag 😕 😕 (hans drikkevaner) Han har vel uttalt at :- jeg drikker ikke så ofte som deg. (i en samtale de hadde) Virker som vin er heeelt vanlig i K sitt kosthold 😛 Sist "varsle" onsdag, var tema bla "ha med liste" i tilfelle opphold tilfluktsrom , da repliserte Temu vikaren, - ja, og så en dunk vin til deg, så du "overlever" / holder ut...... Endret 20. januar av Full kontroll 6 5
Vinnanna15 Skrevet 21. januar #12655 Skrevet 21. januar Full kontroll skrev (12 timer siden): Blir forskjellig å svare på (og forsvare) når den dagen kommer at F er stor nok til nett.........."du drakk vin "vær" dag " mens vi knapt nok fikk "sukker" på en lørdag 😕 😕 (hans drikkevaner) Han har vel uttalt at :- jeg drikker ikke så ofte som deg. (i en samtale de hadde) Virker som vin er heeelt vanlig i K sitt kosthold 😛 Sist "varsle" onsdag, var tema bla "ha med liste" i tilfelle opphold tilfluktsrom , da repliserte Temu vikaren, - ja, og så en dunk vin til deg, så du "overlever" / holder ut...... Sikkert økologisk vin 🙈 Da er det sunt vet du. 2 1
Full kontroll Skrevet 21. januar #12656 Skrevet 21. januar Vinnanna15 skrev (2 timer siden): Sikkert økologisk vin 🙈 Da er det sunt vet du. Ja, må være den😉😅 2
Miranda16 Skrevet 21. januar #12657 Skrevet 21. januar Så utrolig kleint hvordan hun snakker med regnskapsføreren sin akkurat som hun snakker med en kompis....Tror det er en manipuleringsteknikk til å få det sånn som hun vil 6 2
skeiv-ostepop Skrevet 21. januar #12658 Skrevet 21. januar Miranda16 skrev (1 time siden): Så utrolig kleint hvordan hun snakker med regnskapsføreren sin akkurat som hun snakker med en kompis....Tror det er en manipuleringsteknikk til å få det sånn som hun vil Så må vi tenke over at hele samtalen kan være rigget. Det er ikke sikkert det er en regnskapsfører i den andre enden i det hele tatt. 8 2
Stjertmeis Skrevet 21. januar #12659 Skrevet 21. januar skeiv-ostepop skrev (14 minutter siden): Så må vi tenke over at hele samtalen kan være rigget. Det er ikke sikkert det er en regnskapsfører i den andre enden i det hele tatt. Han er regnskapsfører. Basert på at han svarer kontant nei på spørsmål fra KG om f.eks. å føre regnskapet på firma (!) og kjøp av leilighet (!), og at han holder ho i tømmene mtp. utguftsføring og krav til tilstrekkelig tilknytning til virksomhet når ho maser om reiser, viser at han er av den bedre sorten. Men at han aksepterer at ho snapper fra møtene deres er useriøst. Det ville aldri jeg akseptert om jeg var han. 4 3
Stjertmeis Skrevet 21. januar #12660 Skrevet 21. januar Regnskapsføreren er for øvrig også styremedlem i AS-et til KG.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå