Nøytral-80 Skrevet 9. januar #12601 Skrevet 9. januar Hønemor133 skrev (1 minutt siden): Det som gjør utlevering av privatliv på åpne kanaler problematisk, er at man ikke bare kan anta at de fleste som følger bruker «sunn fornuft». Kristin har jevnt og trutt forsvart sårbare følgere som må skjermes fra influensere sin sterke påvirkning. Reklame for legemidler reguleres i kapittel 13 av legemiddelforskriften. Der defineres reklame som blant annet holdningspåvirkning og andre tiltak som har til hensikt å fremme bruk av legemidler. Ved å kommunisere i åpne kanaler at en type smertestillende er et kriterie etter en slik operasjon er dette absolutt noe som påvirker. Det er flere som har skrevet til henne at de venter på en slik type operasjon, og selv om jeg synes det er positivt med fokus på kvinnehelse, bør man unngå å peke på reseptbelagte medisiner som noe man må ha. Reklame for reseptpliktige medisiner er for øvrig forbudt etter § 13-4 i legemiddelforskriften. Du må gjerne være uenig i at det ikke er noe å reagere på, men juridisk sett er hun langt over grensen for hva som er innafor. Helt enig! Og dette kunne hun holdt for seg selv. De fleste av oss som har operert vet at en får med seg smertestillende hjem. Hvilke er ingen vits i å diskutere. Skjønner at noen følte seg litt truffet av diskusjonen rundt smertestillende, men kan ikke dette bare være ferdig snakket? 😄 8 3
Harnoejegvilsi Skrevet 10. januar #12602 Skrevet 10. januar Sophie Elise fikk påpakning da hun delte navnet på medisinen hun tok mot hårtap. Om Kristin deler hvilke smertestillende hun tar, så er det ikke lov. Og DET har ingenting med kvinnehelse å gjøre. 10 12
Full kontroll Skrevet 10. januar #12603 Skrevet 10. januar (endret) Må nå le Her får vi de beretningene, tatt med inn i scene der hun tar med seg denne paraplyen på julebord, setter den fra seg, ( K egne ord) for så å ikke finne den på utestedet når hun skal dra....setter himmel og jord i bevegelse, koker sammen en historie.....og så har den jæv..... paraplyen ligget under setet i bilen til mannen hele tiden ........ 😛 kombinasjonen berusendeFULL og distrè er ikke bra for Kristin.... Hun er jo en sprellende gullfisk i ei teflonpanne 😕 Endret 10. januar av Full kontroll 4
skeiv-ostepop Skrevet 10. januar #12604 Skrevet 10. januar Full kontroll skrev (41 minutter siden): Må nå le Her får vi de beretningene, tatt med inn i scene der hun tar med seg denne paraplyen på julebord, setter den fra seg, ( K egne ord) for så å ikke finne den på utestedet når hun skal dra....setter himmel og jord i bevegelse, koker sammen en historie.....og så har den jæv..... paraplyen ligget under setet i bilen til mannen hele tiden ........ 😛 kombinasjonen berusendeFULL og distrè er ikke bra for Kristin.... Hun er jo en sprellende gullfisk i ei teflonpanne 😕 Fy flate. Hun burde langskjems. 5
Full kontroll Skrevet 10. januar #12605 Skrevet 10. januar (endret) skeiv-ostepop skrev (14 minutter siden): Fy flate. Hun burde langskjems. Kan ikke annet enn å le 😛 Hun tjente vel inn til x- antall paraplyer på dette, " businesswomen" som hun er ... Men at hun fleipet med at " mannen henter drugs " til meg på apoteket...den er ikke morsom! La oss bare håpe at ikke "drugs" erstatter " rødt i glasset", ( eller same, same - shame ) .... hun vet av erfaring hva "hygge" til varig rus føles ..... Har tillit til at helse følger opp, de kjenner vel til hennes rushistorikk?! 😕 Endret 10. januar av Full kontroll 2
Mei88 Skrevet 10. januar #12606 Skrevet 10. januar parmanoia skrev (På 9.1.2026 den 8.44): Ta dere sammen! Noen har faktisk svært vondt etter en sånn operasjon. Det er vanlig å få skrevet ut noe å få med hjem. Man trenger heller ikke holde kjeft om at man trenger reseptbelagte medisiner. Følgerne blir ikke avhengige av den grunn, og det er idioti å shame henne for å bruke og våge å snakke høyt om det. Tviler ikke på smertene, men at hun higer sånn etter ett såpass sterkt morfin preparat som hun gjør etter oxynorm (som hun snakker om som om det er paracet) er litt voldsomt. 4
Mei88 Skrevet 10. januar #12607 Skrevet 10. januar parmanoia skrev (21 timer siden): Nå skjønner de alle fleste forskjellen på vanlige ting som markedsføres og reseptbelagte medisiner. Og at dette ikke er en anbefaling, og at det er noe man tar individuelt med legen. Jeg har hørt på alt hun har sagt om dette. Ikke noe å reagere så sterkt over akkurat. Nå er vel oxynorm noe som sikkert går som hakka møkk på gata, så det å snakke om det så løst som hun gjør bør hun la være.. 3
skeiv-ostepop Skrevet 10. januar #12608 Skrevet 10. januar Full kontroll skrev (6 timer siden): Kan ikke annet enn å le 😛 Hun tjente vel inn til x- antall paraplyer på dette, " businesswomen" som hun er ... Men at hun fleipet med at " mannen henter drugs " til meg på apoteket...den er ikke morsom! La oss bare håpe at ikke "drugs" erstatter " rødt i glasset", ( eller same, same - shame ) .... hun vet av erfaring hva "hygge" til varig rus føles ..... Har tillit til at helse følger opp, de kjenner vel til hennes rushistorikk?! 😕 Tviler på at de erstatter alkoholen. Tipper de kombineres. 4
Knocks Skrevet 10. januar #12609 Skrevet 10. januar (endret) Palmemor skrev (På 9.1.2026 den 15.18): Dette! folk må gjerne knaske opioider til de blir spyr og innlagt for min del, men ikke PROMOTER det på en så stor kanal!!! Jeg tror de fleste ser denne "promoteringen" i sammenheng med operasjon og hjemmebehandling av postoperative smerter. Helt normalt å få med en avklart mengde A preparat med hjem med en klar nedtrappingsplan for oxycontin. Å selge sin hverdag og historier knyttet til den er jobben til influensere, enten man liker det eller ei. Endret 10. januar av Knocks 1
Palmemor Skrevet 10. januar #12610 Skrevet 10. januar Knocks skrev (4 minutter siden): Jeg tror de fleste ser denne "promoteringen" i sammenheng med operasjon og hjemmebehandling av postoperative smerter. Helt normalt å få med en avklart mengde A preparat med hjem med en klar nedtrappingsplan for oxycontin. Å selge sin hverdag og historier knyttet til den er jobben til influensere, enten man liker det eller ei. Er det helt normalt? Med klar nedtrappingsplan? Har jeg aldri hørt om. Jeg vet man får om man vil, ofte litt ukritisk. Men aldri med en plan om nedtrapping. Jeg har hatt 5 operasjoner knyttet til mageregionen og aldri fått tilbud om noe nedtrapping, men heller fri flyt om jeg ville … 3 ulike sykehus 5 2
Tsk Skrevet 10. januar #12611 Skrevet 10. januar (endret) Altså jeg fikk Slike sterke smertestillende etter mine to kreftoperasjoner, måtte ha de de første dagene hjemme, etter 14 dager på innlagt. Hadde operasjonsarr fra skambenet og opp til brøstet. Lå i min seng to dager og måtte opp å virke i hverdagen . Tross smertene leverte jeg inn Oxynorm på apoteket pga livredd avhengighet. Liker ikke at hu legger ut dette . (Jeg jobbet i helsevesenet i 18 år) Det går veldig bra å fungere bedre enn det hun viser etter en kikkhullsoperasjon og nå forteller hun sikkert hvor forferdelig det er med en slik operasjon, jeg vet......en trenger ikke å ligge til sengs i flere dager. Da blir alt verre. Endret 10. januar av Tsk 8 6
Palmemor Skrevet 11. januar #12612 Skrevet 11. januar Tsk skrev (7 timer siden): Altså jeg fikk Slike sterke smertestillende etter mine to kreftoperasjoner, måtte ha de de første dagene hjemme, etter 14 dager på innlagt. Hadde operasjonsarr fra skambenet og opp til brøstet. Lå i min seng to dager og måtte opp å virke i hverdagen . Tross smertene leverte jeg inn Oxynorm på apoteket pga livredd avhengighet. Liker ikke at hu legger ut dette . (Jeg jobbet i helsevesenet i 18 år) Det går veldig bra å fungere bedre enn det hun viser etter en kikkhullsoperasjon og nå forteller hun sikkert hvor forferdelig det er med en slik operasjon, jeg vet......en trenger ikke å ligge til sengs i flere dager. Da blir alt verre. Det er det jeg mener. Avhengighet er en sykdom, og mange starter sin avhengighet med legemiddelforeskrevne preparater, som er litt vel enkelt å få. Etter en bukplastikk ble sykepleieren nesten sur for at jeg takket nei til oxynorm OG oxycontin (for ja jeg kunne få med begge deler hjem uten problem), prakket de på mannen min når han henta meg, og ringte meg dagen etter og spurte om jeg hadde tatt dem. Helsevesenet er for slepphendte med å gi ut vanedannende legemidler, og det nytter ikke at influensere omtrent reklamerer for dem Heldigvis etter hysterektomi fikk jeg ikke tilbudet engang så jeg slapp den kampen 3
nope23 Skrevet 11. januar #12613 Skrevet 11. januar Ny kampsak: Godterismykker😅 https://www.tv2.no/underholdning/advarer-langt-mer-utsatt/18432348/ 3
Tough cookie Skrevet 11. januar #12614 Skrevet 11. januar nope23 skrev (1 time siden): Ny kampsak: Godterismykker😅 https://www.tv2.no/underholdning/advarer-langt-mer-utsatt/18432348/ Det er tydelig at frøken Gjelsvik kjeder seg når hun må ta det med ro etter operasjonen, og ikke kan male om huset igjen... 5 2
skeiv-ostepop Skrevet 11. januar #12615 Skrevet 11. januar nope23 skrev (2 timer siden): Ny kampsak: Godterismykker😅 https://www.tv2.no/underholdning/advarer-langt-mer-utsatt/18432348/ Jeg synes dette sier alt om desperasjonen KG har etter oppmerksomhet. Se på meg! Se på meg! Sitat Catherine Signe Svindland, seniorrådgiver seksjon biologisk mattrygghet i Mattilsynet, er ikke særlig bekymret for disse spiselige smykkene. Jeg tenker at seniorrådgiver hos Mattilsynet vet litt mer enn KG om dette. Som for øvrig ikke har noe problem med plukktallerken som deles i ulike former og anledninger. Og ser at det blir henvist til barna hennes, i flertall. Gøy. 14 2
Sassya Skrevet 11. januar #12616 Skrevet 11. januar nope23 skrev (2 timer siden): Ny kampsak: Godterismykker😅 https://www.tv2.no/underholdning/advarer-langt-mer-utsatt/18432348/ Hva blir det neste hun er kritisk til, det er alltid noe hun er kritisk til og skal uttale seg om. Hun burde være mere kritisk og bekymre for sine egne alkohol vaner, som hun betegner som uskyldig voksenkos. 14 6
Miranda16 Skrevet 11. januar #12617 Skrevet 11. januar (endret) Det er under enhver kritikk at hun snakker om hvilken type smertestillende hun har fått foreskrevet. De hun har blitt foreskrevet er sterkt avhengighetsskapende. Mange blir faktisk avhengig som fører til rusmisbruk. Ikke promoter det på kanalene dine! Ja, man føler seg rusa på så sterke medisiner som kan føre til avhengighet. Har et familiemedlem som fikk foreskrevet disse medisinene og etter noen få uker ble langt inn for planlagt nedtrapping.. Det var før det hadde gått for langt. Hun som tidligere rusavhengig, er det rart at lege er så generøs. Jobbet på sykehus og mange blir sendt hjem med resept på Paracet En følger fortalte at hun var bekymret for at hun hadde "bare" hadde blitt sent hjem med "bare" Paracet og Voltaren og da svarte Kristin, kontakt lege og få noe sterkere Hun snakker om at hun ikke visste omfanget av den operasjonen hun har gjennomgått. Åltså, hun er snart 40 og ikke satt seg inn i dette?? Det er rart at hun tar opp hva abonnement på IG egentlig koster, når hun har hatt så mange smeller økonomisk....Hun sa det var snakk om 20 000 Endret 11. januar av Miranda16 12 9
Hønemor133 Skrevet 11. januar #12618 Skrevet 11. januar Knocks skrev (11 timer siden): Jeg tror de fleste ser denne "promoteringen" i sammenheng med operasjon og hjemmebehandling av postoperative smerter. Helt normalt å få med en avklart mengde A preparat med hjem med en klar nedtrappingsplan for oxycontin. Å selge sin hverdag og historier knyttet til den er jobben til influensere, enten man liker det eller ei. Selv om det er jobben til influensere å utlevere alt, så må de fortsatt forholde seg til norsk lov. Den sier at en ikke skal reklamere for reseptpliktige medisiner. Hvorfor er det så vanskelig å godta? 7 11
Nøytral-80 Skrevet 11. januar #12619 Skrevet 11. januar Tough cookie skrev (1 time siden): Det er tydelig at frøken Gjelsvik kjeder seg når hun må ta det med ro etter operasjonen, og ikke kan male om huset igjen... Tror hun der skal ta tak i eget alkoholforbruk før hun uttaler seg om NOE SOM HELST som har med helse å gjøre. Og nå nærmest reklamerer hun for sterkt vanedannende medikamenter… 😳 13 8
skeiv-ostepop Skrevet 11. januar #12620 Skrevet 11. januar Nøytral-80 skrev (2 minutter siden): Tror hun der skal ta tak i eget alkoholforbruk før hun uttaler seg om NOE SOM HELST som har med helse å gjøre. Og nå nærmest reklamerer hun for sterkt vanedannende medikamenter… 😳 Den store sterke stemmen hennes er nå blitt en fadese og skam. 17 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå