Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Alkohol mindre enn 12 timer før inngrep, erre så lurt’a? ikke vet hun hvor mange TiMER operasjonen tar heller😱 ( hun er vel informert om 1-3 timer)

Endret av Full kontroll
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Full kontroll skrev (46 minutter siden):

Alkohol mindre enn 12 timer før inngrep, erre så lurt’a? ikke vet hun hvor mange TiMER operasjonen tar heller😱 ( hun er vel informert om 1-3 timer)

Rart hun er så opptatt av sunnhet, når vinflaskene nærmest er en fast del av hverdagen hennes. Lite sunt å forgifte kroppen med alkohol i den graden hun gjør!

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Merker meg at hun i dag igjen langer ut om nok en ny maskara som den «beste maskara noen sinne» - bare dumt det har vært 4 ulike maskara med samme løfte fra henne bare siden i sommer. Troverdigheten er jo lik null.

• Liker 13
  • Nyttig 16
Skrevet
baremeg007 skrev (13 minutter siden):

Rart hun er så opptatt av sunnhet, når vinflaskene nærmest er en fast del av hverdagen hennes. Lite sunt å forgifte kroppen med alkohol i den graden hun gjør!

Ja, høylytt stemne til så mangt, men vin og generelt alkoholinntak snakker hun ikke om 🫣

Får satse på at hun ikke « tynner» ut blodet så mye at  operasjon ikke   kan utføres🤔 (fagfolk er nøye på dette, for og  unngå komplikasjoner) 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Full kontroll skrev (2 timer siden):

Dette tenkte jeg på også. Regner med at hun skal i narkose. 

• Liker 5
Skrevet
Full kontroll skrev (7 timer siden):

Alkohol på en mandag? Og kvelden før en operasjon? 
Sorry, men den dama kan bare legge fra seg dette nye forsøket på å være en kosthold/helse influencer! 

• Liker 22
  • Nyttig 16
Skrevet

Og der sitter hun på den rene sykehussengen med klærne hun kom i med bagen ved siden av seg. Det er vel ikke så smart. Når jeg var på sykehuset sist fikk ikke streng beskjed om å ikke gjøre det🫣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Endret tidligere kommentar  :o 

Kan ikke unngå av og til tenke :- wow, nå var du skarp K, - er du faktisk fette dum... :D  :D 

Endret av Full kontroll
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Sassya skrev (2 timer siden):

Og der sitter hun på den rene sykehussengen med klærne hun kom i med bagen ved siden av seg. Det er vel ikke så smart. Når jeg var på sykehuset sist fikk ikke streng beskjed om å ikke gjøre det🫣

Det tenkte jeg også. Det første jeg fikk beskjed om da jeg kom inn på rommet når jeg skulle fjerne livmor, var å ikke sette meg i senga før jeg hadde fått på meg sykehusklærne.
Til tross for at Kristin sier at dette har vært et godt gjennomtenkt valg, framstår det som hun har veldig lite informasjon om hva hun skal gjennom, forberedelser før operasjon og tiden etter 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Hønemor133 skrev (1 time siden):

Det tenkte jeg også. Det første jeg fikk beskjed om da jeg kom inn på rommet når jeg skulle fjerne livmor, var å ikke sette meg i senga før jeg hadde fått på meg sykehusklærne.
Til tross for at Kristin sier at dette har vært et godt gjennomtenkt valg, framstår det som hun har veldig lite informasjon om hva hun skal gjennom, forberedelser før operasjon og tiden etter 

Ikke sant. Rart at hun er så lite informert om dette. De gangene jeg har hatt planlagte behandling på sykehus har jeg fått god info i forkant og brev på helsenorge om forberedelser før og etter. Tenkte mitt når hun vokset beveren i forrige uke og drakk vin i går kveld. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun har nok fått samme info som andre vil jeg tro, men spørsmålet er hvor godt hun har satt seg inn i det... eller bare tenkt at "sånn blir det ikke for meg" 🤭

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk aldri beskjed om dette med egne klær i senga. Ingen sa noe om det, verken muntlig eller skriftlig. Så jeg gjorde det i ca. en halv dag. Opererte i fjor

• Liker 1
Skrevet
duskelapp skrev (3 timer siden):

Jeg fikk aldri beskjed om dette med egne klær i senga. Ingen sa noe om det, verken muntlig eller skriftlig. Så jeg gjorde det i ca. en halv dag. Opererte i fjor

Da vil jeg tro det har skjedd en glipp i å få kommunisert dette til deg. Det er helt standard når det kommer til preoperative rutiner og gjøres pga fare for smitte og infeksjoner. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk heller ikke beskjed om det, åpenbart ikke likt overalt 

• Liker 1
Skrevet

Man skal ikke drikke alkohol 48 timer før operasjon. Hun må jo være helt avhengig som ikke klarer å la være å drikke kvelden før operasjon. Det øker blant annet blødningsfaren.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har hatt over 10 operasjoner, på 3 av Norges største sykehus, og alltid blitt sendt rett for å skifte til rene sykehusklær.. alt annet er jo ganske ekkelt og potensielt "farlig".

• Liker 6
Skrevet
Orly skrev (46 minutter siden):

Fikk heller ikke beskjed om det, åpenbart ikke likt overalt 

Det kan nok være at det er ulik praksis rundt om, men tiltak for å hindre/forebygge smitte og infeksjoner er nedfelt i norsk lovverk. Det er ikke noe ulike sykehus/avdelinger kan velge om de skal følge eller ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
LastSummer skrev (11 timer siden):

Jeg har hatt over 10 operasjoner, på 3 av Norges største sykehus, og alltid blitt sendt rett for å skifte til rene sykehusklær.. alt annet er jo ganske ekkelt og potensielt "farlig".

Helt ok det, men det endrer ikke at jeg ikke fikk den beskjeden. Så hvis ikke jeg fikk den så kan det også ha skjedd Kristin.

Når jeg har operert andre ganger så har jeg ikke fått rom før etter operasjon så da har jeg vært ferdig skiftet

Skrevet
Hønemor133 skrev (10 timer siden):

Det kan nok være at det er ulik praksis rundt om, men tiltak for å hindre/forebygge smitte og infeksjoner er nedfelt i norsk lovverk. Det er ikke noe ulike sykehus/avdelinger kan velge om de skal følge eller ikke. 

Helt ok det, men da kan det godt være Kristin heller ikke fikk beskjed da 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...