Harnoejegvilsi Skrevet 4. desember 2025 #12341 Skrevet 4. desember 2025 Carrot skrev (21 minutter siden): jeg tenker at de som skriver til henne og andre influensere for den del, for eksempel på snap tar et valg, og selv om de ber om anonymitet er det til syvende og sist hennes valg om hun gjør det eller ikke, noe alle som sender melding også bør vite - ergo, kan du ikke stå for det du skriver om det offentliggjøres bør du kanskje ikke skrive det? Det er jeg enig i. Jeg har sett usaklige og stygge kommentarer delt. Poenget mitt er når saklige kommentarer blir forvridd og brukt som content, som bevis på hat. For det skjer også. Jeg tenker også litt sånn at hvis man bare er kritisk, blir uvel og synes influenceren er ekkel, da avfølger man. Det finnes ingen logikk i å følge noen man overhode ikke ser NOE positivt med. 3
Carrot Skrevet 4. desember 2025 #12342 Skrevet 4. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Alt kan vris på. En kommentar som kanskje er i seg selv grei (men kanskje krass) så kan den tas ut av sammenheng og vris på (noe som skjer ofte) og dermed fremstille avsender i et veldig feil og vridd lys. Med navn. Enkelte influensere klarer da til og med å få følgere til å hetse disse kritikerene privat. Noen fikk vel bilen ript opp en gang. Andre har opplevd at familiemedlemmer og arbeidsgivere er kontaktet etter kritikk. Når en da ikke kan stole på å være anonym for å unngå denne risikoen så ender man opp med å ikke sende melding til den det gjelder - og heller velger å skrive det offentlig på et forum. Harnoejegvilsi skrev (1 time siden): Det er jeg enig i. Jeg har sett usaklige og stygge kommentarer delt. Poenget mitt er når saklige kommentarer blir forvridd og brukt som content, som bevis på hat. For det skjer også. Jeg tenker også litt sånn at hvis man bare er kritisk, blir uvel og synes influenceren er ekkel, da avfølger man. Det finnes ingen logikk i å følge noen man overhode ikke ser NOE positivt med. og begge viser at man som en som kommenterer må tenke seg om FØR man sender fra seg en kommentar tenker jeg da jeg eier det jeg skriver og jeg må ta ansvar for den biten, også at den kanskje kan misforståes og alt det der. Personlig har jeg ennå tilgode å føle for å kommentere til en influenser så mulig jeg er helt feil person til å mene noe her, men sånn i livet ellers tenker jeg meg ofte godt om før jeg ytrer noe så hvorfor skal jeg ikke gjøre det samme i en slik setting liksom? 1
skeiv-ostepop Skrevet 4. desember 2025 #12343 Skrevet 4. desember 2025 Carrot skrev (Akkurat nå): og begge viser at man som en som kommenterer må tenke seg om FØR man sender fra seg en kommentar tenker jeg da jeg eier det jeg skriver og jeg må ta ansvar for den biten, også at den kanskje kan misforståes og alt det der. Personlig har jeg ennå tilgode å føle for å kommentere til en influenser så mulig jeg er helt feil person til å mene noe her, men sånn i livet ellers tenker jeg meg ofte godt om før jeg ytrer noe så hvorfor skal jeg ikke gjøre det samme i en slik setting liksom? Fordi i livet ellers er risikoen mindre for å bli forfulgt eller hetset for det du sier - mens det i sosiale medier og på forum og lignende er det en reell risiko. Jeg kan fint si noe og eie det jeg sier med fullt navn og ansikt på jobb, i vennekretsen, familien og på aktiviteter jeg ellers deltar på. Jeg vet hvem som er rundt meg når jeg sier ting, og dersom noe blir vridd på eller misbrukt så har jeg som regel en god ide om hvem det er og kan fint unngå vedkommende i fremtiden, eller ta det opp direkte med vedkommende. Men på internett har man ikke denne luksusen. Jeg vet ikke hvem en influenser velger å videreformidle kontaktinformasjonen min til, eller hvordan vedkommende legger frem det jeg skreiv. Og når disse da i tillegg fint kan skjule seg bak fiktive navn og brukere så vil jeg og være i praksis rettsløs dersom de velger å forfølge meg privat. Det er ikke en risiko jeg er villig til å ta. Men jeg synes og at kritikk bør komme frem. Så dersom en influenser (her Kristin Gjelsvik) gjør noe jeg mener er galt så har jeg lov til å kommentere det. Og en av de få stedene jeg kan gjøre dette (relativt) trygt er dessverre her på Kvinneguiden. Jeg står for det jeg sier - men jeg er ikke villig til å risikere at en psyk og gal person begynner å forfølge meg privat eller på jobb fordi jeg kritiserer idolet til vedkommende. 13 14
Carrot Skrevet 4. desember 2025 #12344 Skrevet 4. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): men jeg er ikke villig til å risikere at en psyk og gal person begynner å forfølge meg privat eller på jobb fordi jeg kritiserer idolet til vedkommende. og da er vi ved kjærnen i det å tenke før man poster - ikke alt MÅ "komme frem" noen ganger er det greit å bare la ting ligge og erkjenne at dette ikke er en "kamp" man trenger ta.
skeiv-ostepop Skrevet 4. desember 2025 #12345 Skrevet 4. desember 2025 Carrot skrev (9 minutter siden): og da er vi ved kjærnen i det å tenke før man poster - ikke alt MÅ "komme frem" noen ganger er det greit å bare la ting ligge og erkjenne at dette ikke er en "kamp" man trenger ta. Jeg tenker før jeg poster - er derfor jeg sjeldent/aldri sender direktemeldinger til influensere eller andre som kan misbrukes. Samtidig synes jeg det er trist at bøllete oppførsel skal lønne seg, så jeg kommer til å fortsette å ytre mine meninger her uavhengig av hva influensere synes om det. 21
Carrot Skrevet 4. desember 2025 #12346 Skrevet 4. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Jeg tenker før jeg poster - er derfor jeg sjeldent/aldri sender direktemeldinger til influensere eller andre som kan misbrukes. Samtidig synes jeg det er trist at bøllete oppførsel skal lønne seg, så jeg kommer til å fortsette å ytre mine meninger her uavhengig av hva influensere synes om det. det er jeg helt enig i men i dag er det i flere deler av samfunnet og på sosiale medier slik at de som skriker høyest og mest er de som føler de vinner og derfor fortsetter karuselle om man gir det næring, om man ikke nærer noe dør det ut som oftest
skeiv-ostepop Skrevet 4. desember 2025 #12347 Skrevet 4. desember 2025 Carrot skrev (5 minutter siden): det er jeg helt enig i men i dag er det i flere deler av samfunnet og på sosiale medier slik at de som skriker høyest og mest er de som føler de vinner og derfor fortsetter karuselle om man gir det næring, om man ikke nærer noe dør det ut som oftest Jeg opplever det litt annerledes. Jeg synes influensere får alt for mye spillerom og dersom kritikere holder kjeft så står kun roserøde bilder igjen og den versjonen av virkeligheten de tjener på. Noe som jeg opplever at gjør at de kan utnytte følgere i langt større grad til egen vinning. 17 8
Carrot Skrevet 4. desember 2025 #12348 Skrevet 4. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Jeg opplever det litt annerledes. Jeg synes influensere får alt for mye spillerom og dersom kritikere holder kjeft så står kun roserøde bilder igjen og den versjonen av virkeligheten de tjener på. Noe som jeg opplever at gjør at de kan utnytte følgere i langt større grad til egen vinning. skjønner budskapet du belyser, og man må gjerne si fra, men da må man gjøre det til den det gjelder på en ordentlig måte og samtidig være klar over at det man sier, skriver osv kan bli brukt ut fra mottagers ønsker eller behov. Og så er vel hele poenget med å være "influsenser" å tjene penger på de man har som tilhørere...
Hønemor133 Skrevet 4. desember 2025 #12349 Skrevet 4. desember 2025 Carrot skrev (37 minutter siden): skjønner budskapet du belyser, og man må gjerne si fra, men da må man gjøre det til den det gjelder på en ordentlig måte og samtidig være klar over at det man sier, skriver osv kan bli brukt ut fra mottagers ønsker eller behov. Og så er vel hele poenget med å være "influsenser" å tjene penger på de man har som tilhørere... Det kan jo tenkes at man ikke tar det opp med den det gjelder, nettopp fordi en vet at en kan bli blokkert, eller hengt ut. Da gir det heller mening å ytre seg i et forum, der en kan gjøre andre bevisst på kritikkverdige forhold rundt influensere. Kristin har selv brukt sin plattform til å ytre seg om alt hun er uenig i og ikke tatt det opp med den det gjelder, nettopp fordi hun ønsker å nå ut til flest mulig. 5 9
Korpsnerden Skrevet 4. desember 2025 #12350 Skrevet 4. desember 2025 Det er forskjell på folk. Livets mann kan godt være anonym, bruke filter og alias (og atpåtil tjene penger på det), mens anonyme brukerne på kvinneguiden er troll og haters 😂 11 23
Sol Rampelyset Skrevet 4. desember 2025 #12351 Skrevet 4. desember 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
baremeg007 Skrevet 6. desember 2025 #12352 Skrevet 6. desember 2025 Snakk om å være desperat, når hun må få livets tøffel til å ha takeover (les drite seg ut med filtertryne) fordi hun har «lagt igjen telefonen». De er jo virkelig desperate etter penger! 9 4
Justlooking Skrevet 6. desember 2025 #12353 Skrevet 6. desember 2025 (endret) Etter som jeg har forstått har hun ikke gått videre i årets sterke mening eller hva det nå var på vixen. Folk har kanskje innsett at hennes sterke meninger er kun enten politisk korrekte eller dobbeltmoralske. At hun møter seg selv i døren hele tiden. Endret 6. desember 2025 av Justlooking Skrev litt rart her og der med bokstaver etc 12 5
Norah.A. Skrevet 6. desember 2025 #12354 Skrevet 6. desember 2025 Justlooking skrev (5 timer siden): Etter som jeg har forstått har hun ikke gått videre i årets sterke mening eller hva det nå var på vixen. Folk har kanskje innsett at hennes sterke meninger er kun enten politisk korrekte eller dobbeltmoralske. At hun møter seg selv i døren hele tiden. Det var forsåvidt fornuftig i såfall! 9
Stjertmeis Skrevet 8. desember 2025 #12355 Skrevet 8. desember 2025 (endret) Etter ukesvis uten så mye som et gløtt på KG sin snap, tok jeg en liten visitt innom nå. Stort sett hastetrykking, med et par tilfeldige opphold her og der for å vurdere om jeg skal stoppe opp. Og det gjorde jeg tok to ganger. Begge gangene har KG fisketur-samtaler om å få barn med livets mann. Den første samtalen var foranlediget av et spørsmål fra en følger om time til fjerning av livmor. Deretter har de på et senere tidspunkt en lengre samtale der kjærlighetsbarn er temaet. Jeg klarer ikke uttrykke nok hvor hardt KG både fisker og eksplisitt maser om ikke livets mann vil ha et barn med henne. Han er sympatisk nok til å si at i et anna liv, så ville han kanskje det, men ikke i dette livet. De har nok barn, det vil være en for stor belastning på forholdet deres, han er for gammel, han orker ikke ny runde med baby/småbarn. Men KG messer på videre med dersom atte viss om atte og veldig ledende spørsmål om det ikke hadde vært flott med et felles kjærlighetsbarn, osv osv. At ho er superkul som gravid, og helt rå. Kan han reversere? Ville han gjort det? Når svaret hans på det er nei, så er spørsmålet om han kan ta ut sæd. Det er uaktuelt sier livets mann. Jeg klarer faktisk ikke - og orker ikke heller, å gjengi den fulle essensen fra samtalene. Men altså, KG har jo bestemt seg for å fjerne livmoren, og har fått time til det (sier ho). Ho har vært klar på at ho ikke vil ha flere barn. Og ho har nylig uttrykt i podcast at ho ikke er noen god mor om ho har et barn 100 % av tida. Nå er heldigvis ikke F så gammel at han får med seg dette, men hvor sårende er det ikke at en mor som prioriterer bort tid med egen sønn, sitter og dagdrømmer om å skape et nytt barn ho skal ha ha fulltid med si nye mann? Jeg sitter igjen med et sterkt inntrykk av at KG prøver å presse fram den ultimate kjærlighetserklæringen fra livets mann - i form av et ektefølt ønske om barn med henne. KGs mas i disse samtalene (spesielt den siste) fremstår som et symptom på et ekstrem usikkerhet hos KG og et ekstremt behov for bekreftelse. Den ultimate bekreftelsen ho synes å jakte er at livets mann skal ønske barn med henne og være villig til å reversere snippinga for ho. Ikke fordi ho nødvendigvis ønsker å få et barn til, men kanskje heller fordi ho da ville hatt alt og mer enn det han hadde med sin eks. Uansett bakgrunn, så er det drøyt hva ho velger å filme og dele for offentligheten for klikk og penger. Endret 8. desember 2025 av Stjertmeis 12 23
Hønemoor Skrevet 8. desember 2025 #12356 Skrevet 8. desember 2025 Stjertmeis skrev (4 minutter siden): Etter ukesvis uten så mye som et gløtt på KG sin snap, tok jeg en liten visitt innom nå. Stort sett hastetrykking, med et par tilfeldige opphold her og der for å vurdere om jeg skal stoppe opp. Og det gjorde jeg tok to ganger. Begge gangene har KG fisketur-samtaler om å få barn med livets mann. Den første samtalen var foranlediget av et spørsmål fra en følger om time til fjerning av livmor. Deretter har de på et senere tidspunkt en lengre samtale der kjærlighetsbarn er temaet. Jeg klarer ikke uttrykke nok hvor hardt KG både fisker og eksplisitt maser om ikke livets mann vil ha et barn med henne. Han er sympatisk nok til å si at i et anna liv, så ville han kanskje det, men ikke i dette livet. De har nok barn, det vil være en for stor belastning på forholdet deres, han er for gammel, han orker ikke ny runde med baby/småbarn. Men KG messer på videre med dersom atte viss om atte og veldig ledende spørsmål om det ikke hadde vært flott med et felles kjærlighetsbarn, osv osv. At ho er superkul som gravid, og helt rå. Kan han reversere? Ville han gjort det? Når svaret hans på det er nei, så er spørsmålet om han kan ta ut sæd. Det er uaktuelt sier livets mann. Jeg klarer faktisk ikke - og orker ikke heller, å gjengi den fulle essensen fra samtalene. Men altså, KG har jo bestemt seg for å fjerne livmoren, og har fått time til det (sier ho). Ho har vært klar på at ho ikke vil ha flere barn. Og ho har nylig uttrykt i podcast at ho ikke er noen god mor om ho har et barn 100 % av tida. Nå er heldigvis ikke F så gammel at han får med seg dette, men hvor sårende er det ikke at en mor som prioriterer bort tid med egen sønn, sitter og dagdrømmer om å skape et nytt barn ho skal ha ha fulltid med si nye mann? Jeg sitter igjen med et sterkt inntrykk av at KG prøver å presse fram den ultimate kjærlighetserklæringen fra livets mann - i form av et ektefølt ønske om barn med henne. KGs mas i disse samtalene (spesielt den siste) fremstår som et symptom på et ekstrem usikkerhet hos KG og et ekstremt behov for bekreftelse. Den ultimate bekreftelsen ho synes å jakte er at livets mann skal ønske barn med henne og være villig til å reversere snippinga for ho. Ikke fordi ho nødvendigvis ønsker å få et barn til, men kanskje heller fordi ho da ville hatt alt og mer enn det han hadde med sin eks. Uansett bakgrunn, så er det drøyt hva ho velger å filme og dele for offentligheten for klikk og penger. En ting er at han har tre barn fra før og er godt voksen. Men vi må ikke glemme at han bor med K. Han ser nok hvor lite tilstedeværende hun er som mor, og hvordan hun alltid prioriterer andre ting enn sønnen. Hvem vil vel ha barn med en sånn dame? For han er sikkert forholdet dems topp nå, hvor de reiser, hun kokkelerer og rydder. Han er ikke interessert i få barn med henne, hun er jo rett og slett en litt slem mor. Jeg som steforelder hadde fått vondt langt inn i hjerterota hvis min partner snakker ned tid med barnet sitt. Et stort rødt flagg for meg hvertfall 🚩 9 14
Stjertmeis Skrevet 8. desember 2025 #12357 Skrevet 8. desember 2025 Hønemoor skrev (2 minutter siden): En ting er at han har tre barn fra før og er godt voksen. Men vi må ikke glemme at han bor med K. Han ser nok hvor lite tilstedeværende hun er som mor, og hvordan hun alltid prioriterer andre ting enn sønnen. Hvem vil vel ha barn med en sånn dame? For han er sikkert forholdet dems topp nå, hvor de reiser, hun kokkelerer og rydder. Han er ikke interessert i få barn med henne, hun er jo rett og slett en litt slem mor. Jeg som steforelder hadde fått vondt langt inn i hjerterota hvis min partner snakker ned tid med barnet sitt. Et stort rødt flagg for meg hvertfall 🚩 Her treffer du nok innertieren 🎯 3 3
skeiv-ostepop Skrevet 8. desember 2025 #12358 Skrevet 8. desember 2025 Stjertmeis skrev (9 minutter siden): Etter ukesvis uten så mye som et gløtt på KG sin snap, tok jeg en liten visitt innom nå. Stort sett hastetrykking, med et par tilfeldige opphold her og der for å vurdere om jeg skal stoppe opp. Og det gjorde jeg tok to ganger. Begge gangene har KG fisketur-samtaler om å få barn med livets mann. Den første samtalen var foranlediget av et spørsmål fra en følger om time til fjerning av livmor. Deretter har de på et senere tidspunkt en lengre samtale der kjærlighetsbarn er temaet. Jeg klarer ikke uttrykke nok hvor hardt KG både fisker og eksplisitt maser om ikke livets mann vil ha et barn med henne. Han er sympatisk nok til å si at i et anna liv, så ville han kanskje det, men ikke i dette livet. De har nok barn, det vil være en for stor belastning på forholdet deres, han er for gammel, han orker ikke ny runde med baby/småbarn. Men KG messer på videre med dersom atte viss om atte og veldig ledende spørsmål om det ikke hadde vært flott med et felles kjærlighetsbarn, osv osv. At ho er superkul som gravid, og helt rå. Kan han reversere? Ville han gjort det? Når svaret hans på det er nei, så er spørsmålet om han kan ta ut sæd. Det er uaktuelt sier livets mann. Jeg klarer faktisk ikke - og orker ikke heller, å gjengi den fulle essensen fra samtalene. Men altså, KG har jo bestemt seg for å fjerne livmoren, og har fått time til det (sier ho). Ho har vært klar på at ho ikke vil ha flere barn. Og ho har nylig uttrykt i podcast at ho ikke er noen god mor om ho har et barn 100 % av tida. Nå er heldigvis ikke F så gammel at han får med seg dette, men hvor sårende er det ikke at en mor som prioriterer bort tid med egen sønn, sitter og dagdrømmer om å skape et nytt barn ho skal ha ha fulltid med si nye mann? Jeg sitter igjen med et sterkt inntrykk av at KG prøver å presse fram den ultimate kjærlighetserklæringen fra livets mann - i form av et ektefølt ønske om barn med henne. KGs mas i disse samtalene (spesielt den siste) fremstår som et symptom på et ekstrem usikkerhet hos KG og et ekstremt behov for bekreftelse. Den ultimate bekreftelsen ho synes å jakte er at livets mann skal ønske barn med henne og være villig til å reversere snippinga for ho. Ikke fordi ho nødvendigvis ønsker å få et barn til, men kanskje heller fordi ho da ville hatt alt og mer enn det han hadde med sin eks. Uansett bakgrunn, så er det drøyt hva ho velger å filme og dele for offentligheten for klikk og penger. Alle influensere med et par år med erfaring vet at graviditet øker antall følgere og skaper engasjement. Spesielt prat om og hinting om graviditet. Så spørs om det ikke er økonomien som egentlig er i tankene hennes. 8 6
Stjertmeis Skrevet 8. desember 2025 #12359 Skrevet 8. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Alle influensere med et par år med erfaring vet at graviditet øker antall følgere og skaper engasjement. Spesielt prat om og hinting om graviditet. Så spørs om det ikke er økonomien som egentlig er i tankene hennes. Jeg tror at KGs usikkerhet og dertilhørende behov for bekreftelse er sterkt medvirkende til at samtalen tas. Men motivasjonen og grunnen til at samtalen filmes og deles, skyldes nok nettopp det du skriver - klingende mynt i kassa. 12 4
skeiv-ostepop Skrevet 8. desember 2025 #12360 Skrevet 8. desember 2025 Stjertmeis skrev (2 minutter siden): Jeg tror at KGs usikkerhet og dertilhørende behov for bekreftelse er sterkt medvirkende til at samtalen tas. Men motivasjonen og grunnen til at samtalen filmes og deles, skyldes nok nettopp det du skriver - klingende mynt i kassa. Enig med deg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå