Odine Skrevet 2. desember #12301 Skrevet 2. desember Knocks skrev (På 30.11.2025 den 22.12): Hva mener du? Er det ikke lov å skrive noe hyggelig om henne her? Enig med du. Kristin er rå 😊 1 2 2
baremeg007 Skrevet 2. desember #12302 Skrevet 2. desember I går mandag var vinglasset tilbake. Ingen forskjell på lørdag og mandag der i gården. 4 1
skeiv-ostepop Skrevet 2. desember #12303 Skrevet 2. desember Et vanlig mønster for influensere når det er kjipt og motgang er å angripe andre - og ikke rent sjeldent er det trollene og kjerringene på Kvinneguiden som får gjennomgå. Jeg kjenner ikke på det i det hele tatt de tingene influensere skriver/snakker om og jeg føler meg ikke truffet av noe av det. Kanskje Kristin heller skal ta inn over seg at ikke alle er enig i det hun sier, eller liker måten hun sier det på? Og heller fokusere på hvordan hun selv fremstiller ting på? For mye har skjedd med henne de siste årene. Det er det ingen tvil om og mye av det er i negativ forstand. Hun fremstår å ha problemer på flere plan og selv om det argumenteres for at vi ikke ser alt så er det ingen tvil om at alkoholbruken og forsøket på å utnytte sårbare grupper dekker over større problemer bak. Og det treffer nok henne nært. Og da er reaksjonen å rakke ned på de som kritiserer i stede for å imøtegå kritikken saklig. 13 20
Populært innlegg Hønemor133 Skrevet 2. desember Populært innlegg #12304 Skrevet 2. desember Når noen ytrer seg kritisk om henne, da kalles de troll, haters og mennesker med et kjipt og bittert liv som trenger å komme ut av den negative boblen sin. Når hun ytrer seg kritisk om andre kalles det samfunnsengasjementet. Uforståelig at det går an å være så blind på egen væremåte 33 1 32
skeiv-ostepop Skrevet 2. desember #12305 Skrevet 2. desember Hønemor133 skrev (1 minutt siden): Når noen ytrer seg kritisk om henne, da kalles de troll, haters og mennesker med et kjipt og bittert liv som trenger å komme ut av den negative boblen sin. Når hun ytrer seg kritisk om andre kalles det samfunnsengasjementet. Uforståelig at det går an å være så blind på egen væremåte Bingo. 12 6
skeiv-ostepop Skrevet 2. desember #12306 Skrevet 2. desember Eir30 skrev (10 timer siden): Det er så klart en god del usakligheter her, som å feks kritisere det å dele opp lørdagsgodt i skåler (hva er galt med det??). Men ganske typisk hersketeknikk i influenserstil å avfeie all kritikk som hat og alle brukerne som tapere med kjipe liv. Her er faktisk en god del saklig kritikk mellom hatet, Kristin. Det er ikke den ene lørdagsskålen som er problemet - det er mønsteret. Ut fra det hun deler er det nærliggende å mistenke spiseforstyrrelser (eller i det minste på kanten av/begynnende), og måten dette deles på virker å kunne påvirke ungene der negativt når det er så svart/hvitt som hun fremstiller det. Noe som kommer til synlighet i å ha nøye tilmålt mengde godteri i ei skål. Og om vi husker tilbake til "Spis med Kristin" så er det et ganske tydelig mønster. Men hun skjuler det naturligvis med å være sunn. Noe som blir ganske hyklerisk sett opp mot den frie flyten av alkohol hun viser til alle forskjellige tider. 15 6
Nøytral-80 Skrevet 2. desember #12307 Skrevet 2. desember Hønemor133 skrev (5 minutter siden): Når noen ytrer seg kritisk om henne, da kalles de troll, haters og mennesker med et kjipt og bittert liv som trenger å komme ut av den negative boblen sin. Når hun ytrer seg kritisk om andre kalles det samfunnsengasjementet. Uforståelig at det går an å være så blind på egen væremåte 🎯 Så stor påvirkning influencere har i dag så vil jeg mene ganske sterkt at saklig kritikk er nettopp samfunnsengasjement. Å kalle det hat eller bitterhet er letteste vei å gå og evner om liten refleksjonsevne. Kristin kom seg opp og frem ved å kritisere andre, ofte på en ganske usaklig og bøllete måte. 16 16
Coffee_lover Skrevet 2. desember #12308 Skrevet 2. desember skeiv-ostepop skrev (3 timer siden): Et vanlig mønster for influensere når det er kjipt og motgang er å angripe andre - og ikke rent sjeldent er det trollene og kjerringene på Kvinneguiden som får gjennomgå. Jeg kjenner ikke på det i det hele tatt de tingene influensere skriver/snakker om og jeg føler meg ikke truffet av noe av det. Kanskje Kristin heller skal ta inn over seg at ikke alle er enig i det hun sier, eller liker måten hun sier det på? Og heller fokusere på hvordan hun selv fremstiller ting på? For mye har skjedd med henne de siste årene. Det er det ingen tvil om og mye av det er i negativ forstand. Hun fremstår å ha problemer på flere plan og selv om det argumenteres for at vi ikke ser alt så er det ingen tvil om at alkoholbruken og forsøket på å utnytte sårbare grupper dekker over større problemer bak. Og det treffer nok henne nært. Og da er reaksjonen å rakke ned på de som kritiserer i stede for å imøtegå kritikken saklig. Spot on👏👏 8
Katten89 Skrevet 2. desember #12309 Skrevet 2. desember Det handler om deg skrev (11 timer siden): Venninnen i nord. Brent ut? Jeg tror den relasjonen var et blaff, desverre. En fin måte for kristin å bruke historien hennes til få klikk og godhetspoeng. Hadde inntrykk av at Kristin virkelig hadde omtanke og brydde seg om henne, men Kristin kunne nok ikke stå i den relasjonen over tid. Hedda har formidlet på insta hvor ensom hun er, så det er veldig trist! 14 6
skeiv-ostepop Skrevet 2. desember #12310 Skrevet 2. desember Katten89 skrev (16 minutter siden): Jeg tror den relasjonen var et blaff, desverre. En fin måte for kristin å bruke historien hennes til få klikk og godhetspoeng. Hadde inntrykk av at Kristin virkelig hadde omtanke og brydde seg om henne, men Kristin kunne nok ikke stå i den relasjonen over tid. Hedda har formidlet på insta hvor ensom hun er, så det er veldig trist! Jeg tror flere skjønte det ganske tidlig at Kristin kun utnyttet den relasjonen til egen vinning med økt engasjement og positivt rykte. På lik linje med juleaksjonene hennes. 12 13
Coffee_lover Skrevet 2. desember #12311 Skrevet 2. desember skeiv-ostepop skrev (34 minutter siden): Jeg tror flere skjønte det ganske tidlig at Kristin kun utnyttet den relasjonen til egen vinning med økt engasjement og positivt rykte. På lik linje med juleaksjonene hennes. Hvorfor er det ingen i media f.eks som stiller denne dama til veggs? Hun trenger en kraftig oppvåkning. Få på ydmykhet som er et ukjent ord i hennes vokabular. 5 13
skeiv-ostepop Skrevet 2. desember #12312 Skrevet 2. desember Coffee_lover skrev (12 minutter siden): Hvorfor er det ingen i media f.eks som stiller denne dama til veggs? Hun trenger en kraftig oppvåkning. Få på ydmykhet som er et ukjent ord i hennes vokabular. Problemet folk ikke ser at det er en inhabil og usunn relasjon mellom influensere og media. Media liker å skrive (positivt) om influensere og influensere liker å stille opp i media for flere følgere. Dersom media begynner med kritiske blikk på en svært kynisk og lyssky bransje så vil nok færre influensere stille opp til innhold som gir mediene lesere. Og det tror jeg flere ikke våger å begynne med. I tillegg anses vel Kristin som «en av sine egne» siden hun har jobbet (og fortsatt jobber?) i flere mediehus. Om du klarer å finne en journalist med integritet og nysgjerrighet på temaet så vil du se at de såvidt våger å skrape i overflaten. De stiller nok spørsmål til å gi litt troverdighet, men ikke nok til å komme til sakens kjerne. Og tenk å bli kjent som en journalist som kritiserer norske influensere? Da risikerer du fort å ikke bli invitert til årets runkering nr 1 - Vixen. Og det kan de jo ikke risikere. 6 2
Anno1969 Skrevet 2. desember #12313 Skrevet 2. desember Hønemor133 skrev (4 timer siden): Når noen ytrer seg kritisk om henne, da kalles de troll, haters og mennesker med et kjipt og bittert liv som trenger å komme ut av den negative boblen sin. Når hun ytrer seg kritisk om andre kalles det samfunnsengasjementet. Uforståelig at det går an å være så blind på egen væremåte Dama eier ikke selvinnsikt!! Hun kan kritiser og rope høyt over andre som sier eller gjør ting hun reagerer på, men reagerer andre på henne er vi troll med elendige liv!! Hun eier ikke evnen å ta til seg kritikk og kjenne etter om ikke det ligger en sannhet bak det folk skriver til henne!! Hun har funnet en måte å feie det unna, og den metoden var jo å fortsette enda verre med det folk kritiserte henne for🫣 Har dama et alkoholproblem?? Hun drikker jo flere ganger i uka, og har gjort det lenge!! Det vinglasset forfølger henne jo! Det har hun aldri pratet om, hvor mye vin hun drikker, og om hun tror det er sunnere enn å spise vanlig norsk mat!! 3 16
Harnoejegvilsi Skrevet 2. desember #12314 Skrevet 2. desember Nøytral-80 skrev (7 timer siden): 🎯 Så stor påvirkning influencere har i dag så vil jeg mene ganske sterkt at saklig kritikk er nettopp samfunnsengasjement. Å kalle det hat eller bitterhet er letteste vei å gå og evner om liten refleksjonsevne. Kristin kom seg opp og frem ved å kritisere andre, ofte på en ganske usaklig og bøllete måte. Synes Kristin bør be Sophie Elise om unnskyldning! For er det ei, som pr dags fremstår som et farlig forbilde, men nå for voksne kvinner, så er det Kristin Gjelsvik. Også vekker hun nysgjerrighet hos meg, ved hvor mange kvinner hun nå loser inn på Kvinneguiden. Hun møter seg selv i døra, ved å si at den negative oppmerksomheten hun får fra bitre, stille følgere, gjør henne relevant. Ved å snakke om kvinneguiden på inn og utpust, gir hun «oss» bitre drittkjerringer, med miserable liv, massevis med oppmerksomhet 😂 Kan hende profiterer vi på hverandre🤷♀️ 19 5
Nøytral-80 Skrevet 2. desember #12315 Skrevet 2. desember Harnoejegvilsi skrev (25 minutter siden): Synes Kristin bør be Sophie Elise om unnskyldning! For er det ei, som pr dags fremstår som et farlig forbilde, men nå for voksne kvinner, så er det Kristin Gjelsvik. Også vekker hun nysgjerrighet hos meg, ved hvor mange kvinner hun nå loser inn på Kvinneguiden. Hun møter seg selv i døra, ved å si at den negative oppmerksomheten hun får fra bitre, stille følgere, gjør henne relevant. Ved å snakke om kvinneguiden på inn og utpust, gir hun «oss» bitre drittkjerringer, med miserable liv, massevis med oppmerksomhet 😂 Kan hende profiterer vi på hverandre🤷♀️ Nå var jeg enig i den gang at Sophie Elise var et farlig forbilde, spesielt for unge følgere (om hun har så mange av dem vet jeg ikke). Men måten Kristin skulle «ta» Sophie Elise på, i plenum, i full offentlighet. Det var bare bøllete og kvalmt! Har også fått meg meg at hun (OG Dennis) var ganske mobbete mot Isabel Raad på Paradise Hotel. For å fnise og gjøre narr av folk man ikke liker eller er enig med, det er greit Kristin Gjelsvik? Når det gjelder hennes engasjement for vanskeligstilte under jul eller besøk til flyktningleirer så er det kanskje ikke så rart at noen lurte på hvor ekte dette var, når det første hun gjorde var å bruke det som et «skjold» da hun skulle forsvare seg etter Glow-Up oppstyret? 16 7
Albilano Skrevet 2. desember #12316 Skrevet 2. desember Dette er vel det som kalles selvpåført skade... Hun blokkerer alle motstemmer og reklamerer for nettstedet der hun ikke kan blokkere noen.. Hun mobiliserer følgerskaren til å komme hit for å støtte henne, men når hun fortsetter å motsi seg selv ved selv å være ei av de bitre uten liv (som hun kaller oss og hun selv som titter innom her), så er det få gode motargumenter å komme med. I steden for så forsøkes det med hersketeknikker og utestemme i kjent Gjeldsvik-stil.. Den dagen hun blir ekte og det er en sammenheng mellom ord og handling så blir det nok enklere å finne noe å forsvare henne for.. 6 10
cerruti Skrevet 2. desember #12317 Skrevet 2. desember Eir30 skrev (18 timer siden): Det er så klart en god del usakligheter her, som å feks kritisere det å dele opp lørdagsgodt i skåler (hva er galt med det??). Men ganske typisk hersketeknikk i influenserstil å avfeie all kritikk som hat og alle brukerne som tapere med kjipe liv. Her er faktisk en god del saklig kritikk mellom hatet, Kristin. Hvorfor skal vi se hva ungen spiser hele tiden? 6 1
Sol Rampelyset Skrevet 2. desember #12318 Skrevet 2. desember Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
friskbris Skrevet 2. desember #12319 Skrevet 2. desember cerruti skrev (3 timer siden): Hvorfor skal vi se hva ungen spiser hele tiden? Så hun kan få noen likes. 4
Eir30 Skrevet 2. desember #12320 Skrevet 2. desember cerruti skrev (3 timer siden): Hvorfor skal vi se hva ungen spiser hele tiden? Jo men når alle valg skal analyseres og kritiseres og sees i lys av det "store hele", så forsvinner jo den mer ordentlige kritikken i alt sammen. Det er mange som er opptatt av hva ungene spiser, og mange influensere som har dette som tema. Greit at det kan sees som del av en større trend hos KG, men i tråder som denne og tråden om feks CBE blir det likevel vanskelig å få øye på kjernen i kritikken når absolutt alle sånne småting skal kritiseres. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå