Harnoejegvilsi Skrevet 6. august #11361 Skrevet 6. august Det mest forunderlige er at frk nyforlovet ikke tar 1% ansvar, og bare legger seg langflat. Det at hun snakker om unødvendig ressursbruk, er beviset på at det ikke er mange hjernecellene i bruk når content skapes. Vi har hatt et par år med ekstremt mange partnerdrap, som et eksempel. At politiet forebygger er sannelig bedre, enn at de etterforsker. Det er i mine øyne forebyggende arbeid å sjekke opp om noe er forsvarlig eller ikke. Hvem tror hun at hun er? Flott at den som meldte i fra, gjorde det! 30 5
Stjertmeis Skrevet 6. august #11362 Skrevet 6. august baremeg007 skrev (7 timer siden): Helt enig! Og 100% riktig og godt gjort av innmelder å ta det videre med en gang. Men jeg reagerer på at de brukte så lang tid, altså flere måneder, på å agere? Hva om sluttstykket var på samme sted på noe tidspunkt, det kunne de jo ikke vite? Synes også det er merkelig å oppbevare et våpen, selv uten sluttstykke, på et slikt sted. De jeg kjenner med våpen har hele våpenet innelåst i godkjent safe til enhver tid når det ikke brukes/pusses… Jeg ser at jeg har skrevet "før sommeren", men det jeg har ment er før sommerferien. Der skulle jeg vært tydeligere. Sendte tipset 26. eller 27. juni. 7
Purple Basil Skrevet 6. august #11363 Skrevet 6. august baremeg007 skrev (12 timer siden): Helt enig! Og 100% riktig og godt gjort av innmelder å ta det videre med en gang. Men jeg reagerer på at de brukte så lang tid, altså flere måneder, på å agere? Hva om sluttstykket var på samme sted på noe tidspunkt, det kunne de jo ikke vite? Synes også det er merkelig å oppbevare et våpen, selv uten sluttstykke, på et slikt sted. De jeg kjenner med våpen har hele våpenet innelåst i godkjent safe til enhver tid når det ikke brukes/pusses… Det er hårreisende. Mannen min er jeger og våpen er oppbevart i et massivt metallskap hos noen andre jegere i familien. Jeg har flere ganger tenkt at det skapet der kunne overlevd 10 atomkriger 😆 Ville aldri i verden lagt noe som helst deler av våpen i en ulåst utebod 😳 Kan fort tiltrekke seg feil folk selv om det skulle være slik at våpenet ikke kan brukes. 14
Populært innlegg Stjertmeis Skrevet 6. august Populært innlegg #11364 Skrevet 6. august (endret) Purple Basil skrev (53 minutter siden): Det er hårreisende. Mannen min er jeger og våpen er oppbevart i et massivt metallskap hos noen andre jegere i familien. Jeg har flere ganger tenkt at det skapet der kunne overlevd 10 atomkriger 😆 Ville aldri i verden lagt noe som helst deler av våpen i en ulåst utebod 😳 Kan fort tiltrekke seg feil folk selv om det skulle være slik at våpenet ikke kan brukes. Ikke sant! Jeg fatter det ikke selv heller. Og de har barn i huset. Så nettopp storyen der KG og livets mann reflekterer litt rundt dette sammen (fra i natt). Mens KG primært forteller om "hvor imponert politiet var over livets mann", og "hvor mye ros" han fikk, så har livets mann et langt mer fornuftig og reflektert syn på det: Livets mann sier rett ut til KG at det ikke var lurt av henne å dele, fordi den informasjonen som ble delt kunne tilsi at det faktisk lå et usikret og tilgjengelig våpen i en utebod. Som han sier (og som også var en del av grunnen til at jeg tipset) er at denne informasjonen teoretisk sett kunne resultere i at noen oppsøker boligen og tar seg inn for å skaffe seg et våpen. Videre sier livets mann at politiet verken roste ham eller var spesielt imponert, bare at de fant det godt at kravene til oppbevaring iht. lov og forskrift var oppfylt. Noe han selv sier man som et minimum må kunne forvente at overholdes når man har våpen. Endret 6. august av Stjertmeis Rettet skrivefeil 47 3
Snublefot62 Skrevet 6. august #11365 Skrevet 6. august Stjertmeis skrev (2 minutter siden): Ikke sant! Jeg fatter det ikke selv heller. Og de har barn i huset. Så nettopp storyen der KG og livets mann reflekterer litt rundt dette sammen (fra i natt). Mens KG primært forteller om "hvor imponert politiet var over livets mann", og "hvor mye ros" han fikk, så har livets mann et langt mer fornuftig og reflektert syn på det: Livets mann sier rett ut til KG at det ikke var lurt av henne å dele, fordi den informasjonen som ble delt kunne tilsi at det faktisk lå et usikret og tilgjengelig våpen i en utebod. Som han sier (og som også var en del av grunnen til at jeg tipset) er at denne informasjonen teoretisk sett kunne resultere i at noen oppsøker og tar se for å skaffe seg et våpen. Videre sier livets mann at politiet verken roste ham eller var spesielt imponert, bare at de fant det godt at kravene til oppbevaring iht. lov og forskrift var oppfylt. Noe han selv sier man som et minimum må forvente at overholdes når man har våpen. Fantastisk av KG å vise hvor fjern fra virkeligheten hun er. Han fremstår i det minste som ærlig og jordnær. Hva i alle dager gjør han med henne begynner jeg å lure på. 29 3
Jobbermedbarn Skrevet 6. august #11366 Skrevet 6. august Stjertmeis skrev (16 minutter siden): Ikke sant! Jeg fatter det ikke selv heller. Og de har barn i huset. Så nettopp storyen der KG og livets mann reflekterer litt rundt dette sammen (fra i natt). Mens KG primært forteller om "hvor imponert politiet var over livets mann", og "hvor mye ros" han fikk, så har livets mann et langt mer fornuftig og reflektert syn på det: Livets mann sier rett ut til KG at det ikke var lurt av henne å dele, fordi den informasjonen som ble delt kunne tilsi at det faktisk lå et usikret og tilgjengelig våpen i en utebod. Som han sier (og som også var en del av grunnen til at jeg tipset) er at denne informasjonen teoretisk sett kunne resultere i at noen oppsøker og tar se for å skaffe seg et våpen. Videre sier livets mann at politiet verken roste ham eller var spesielt imponert, bare at de fant det godt at kravene til oppbevaring iht. lov og forskrift var oppfylt. Noe han selv sier man som et minimum må forvente at overholdes når man har våpen. Så godt å høre at livets mann både er fornuftig og kritiserer at KG utleverte dette på nett. Jeg har mange ganger lurt på hva fam hans tenker om denne helt ukritiske utleveringen hun driver med, både på hans og barna sine vegne. Jeg er veldig overrasket over at han fridde… Håper virkelig at dette er godt gjennomtenkt. 21 5
Tough cookie Skrevet 6. august #11367 Skrevet 6. august (endret) Jobbermedbarn skrev (13 timer siden): Så godt å høre at livets mann både er fornuftig og kritiserer at KG utleverte dette på nett. Jeg har mange ganger lurt på hva fam hans tenker om denne helt ukritiske utleveringen hun driver med, både på hans og barna sine vegne. Jeg er veldig overrasket over at han fridde… Håper virkelig at dette er godt gjennomtenkt. Men Kristin har jo lagt ut at "livets mann" korrigerte henne. Rart at hun ikke prøvde å skjule det Endret 6. august av Tough cookie 1
Jobbermedbarn Skrevet 6. august #11368 Skrevet 6. august Tough cookie skrev (24 minutter siden): Men Kristin har jo lagt ut at "livets mann" korrigerte henne/ kritiserte henne. Rart at hun ikke prøvde å skjule det Enig med deg der at det var bra. 1
Purple Basil Skrevet 6. august #11369 Skrevet 6. august Stjertmeis skrev (1 time siden): Ikke sant! Jeg fatter det ikke selv heller. Og de har barn i huset. Så nettopp storyen der KG og livets mann reflekterer litt rundt dette sammen (fra i natt). Mens KG primært forteller om "hvor imponert politiet var over livets mann", og "hvor mye ros" han fikk, så har livets mann et langt mer fornuftig og reflektert syn på det: Livets mann sier rett ut til KG at det ikke var lurt av henne å dele, fordi den informasjonen som ble delt kunne tilsi at det faktisk lå et usikret og tilgjengelig våpen i en utebod. Som han sier (og som også var en del av grunnen til at jeg tipset) er at denne informasjonen teoretisk sett kunne resultere i at noen oppsøker boligen og tar seg inn for å skaffe seg et våpen. Videre sier livets mann at politiet verken roste ham eller var spesielt imponert, bare at de fant det godt at kravene til oppbevaring iht. lov og forskrift var oppfylt. Noe han selv sier man som et minimum må kunne forvente at overholdes når man har våpen. Bra at mannen i det minste evner å reflektere litt fornuftig rundt dette Sånt kan fort bli alvorlig dersom feil folk kommer på banen. 9
FruJohansen Skrevet 6. august #11370 Skrevet 6. august Politiet blir "imponert" over en mann som oppbevarer rifla si i en utbod. Det.... tror jeg ikke på, rett og slett. Jeg tviler også på at de imponeres av at helt elementære våpenlover ellers blir fulgt, fordi de fleste som har lovlige våpen i Norge er reelt opptatt av egen og andres sikkerhet, i tillegg til at selve våpenet har relativt høy økonomisk verdi. Jeg tipper at politifolkene har vært pedagogisk vennlige, slik de er opplært til å være, og at Kristin har tolket dette som at livets mann har i overmåte kontroll på våpenhåndteringen sin. Er egentlig litt overrasket over at mediene ikke har laget sak på dette. Det er spenstigere og mer samfunnsnyttig enn å oppdatere om forlovelsen de rapporterte fyldig om. 20 1 22
Stjertmeis Skrevet 6. august #11371 Skrevet 6. august (endret) FruJohansen skrev (5 minutter siden): Politiet blir "imponert" over en mann som oppbevarer rifla si i en utbod. Det.... tror jeg ikke på, rett og slett. Jeg tviler også på at de imponeres av at helt elementære våpenlover ellers blir fulgt, fordi de fleste som har lovlige våpen i Norge er reelt opptatt av egen og andres sikkerhet, i tillegg til at selve våpenet har relativt høy økonomisk verdi. Jeg tipper at politifolkene har vært pedagogisk vennlige, slik de er opplært til å være, og at Kristin har tolket dette som at livets mann har i overmåte kontroll på våpenhåndteringen sin. Er egentlig litt overrasket over at mediene ikke har laget sak på dette. Det er spenstigere og mer samfunnsnyttig enn å oppdatere om forlovelsen de rapporterte fyldig om. Enig! Tror ikke et sekund på at de var så imponert. Heller at de, som du skriver, har en metodisk tilnærming til gjennomføring, dialog osv. Oppbevaringen kvalifiserer strengt tatt kun til forskriftens minstekrav. Angående medias fravær tror jeg kanskje det handler om at det er livets mann som er subjektet for kontrollen, og ikke KG? Han er ikke en offentlig person. Endret 6. august av Stjertmeis Tillegg 19
Tough cookie Skrevet 6. august #11372 Skrevet 6. august Snublefot62 skrev (9 timer siden): Fantastisk av KG å vise hvor fjern fra virkeligheten hun er. Han fremstår i det minste som ærlig og jordnær. Hva i alle dager gjør han med henne begynner jeg å lure på. De har jo bare vært sammen drøyt halvannet år, er fortsatt i nyforelsket boblen, hun ordner flotte ferier pga influencer status, maler, vasker, rydder og lager sikkert mesteparten av maten og spanderer sikkert på han en daglig bj. Mange menn som har det verre enn det... 16 1
Margit777 Skrevet 6. august #11373 Skrevet 6. august Stjertmeis skrev (På 5.8.2025 den 11.36): Ja, noen har jo et litt misforstått bilde av hva det er som utgjør limet i et forhold. (No pun intended 😆) Og så skilte han seg like etter. 1
Marihone Skrevet 6. august #11374 Skrevet 6. august Kristin er slitsom. Hun viser tydelige ADHD-tendender. Hun lar ikke partner prate ferdig eller er interessert i det han har å si, men skifter raskt tema til det hun vil snakke om. Er nå obsessed med bryllup og tar ikke ting i et rolig tempo. 13 6
Embla82 Skrevet 6. august #11375 Skrevet 6. august Tough cookie skrev (På 5.8.2025 den 10.31): Anna Anka sa at man må gi sin mann en blowjob hver morgen, og at det er det minste man må gjøre for å holde på han. Kristin tenker muligens det samme? Hun endte med skilsmisse uten rett på egne barn, så vet ikke helt om det er en person jeg hadde tatt råd fra. Og så har hun vel sagt i ettertid at forholdet bare var en front. 5
Eir30 Skrevet 6. august #11376 Skrevet 6. august Wow. Jeg har ikke fulgt henne på snap, men nå måtte jeg inn og se. Så...overveldende. Og så fornuftig og oppegående han mannen virker. Hvordan i alle dager kom dette forholdet i det hele tatt i stand? De fremstår jo som natt og dag. 15
Snorkfrøk1a Skrevet 7. august #11377 Skrevet 7. august Er det bare jeg som synes det merkelig å begynne å planlegge bryllup med bryllupsplanlegger kun dager etter en forlovelse? Må ALT skje så fort?! 22
Nor Skrevet 7. august #11378 Skrevet 7. august Snorkfrøk1a skrev (1 time siden): Er det bare jeg som synes det merkelig å begynne å planlegge bryllup med bryllupsplanlegger kun dager etter en forlovelse? Må ALT skje så fort?! Ja det er bare du. I alle fall som engasjer deg så mye i noen du ikke kjenner 1
Nor Skrevet 7. august #11379 Skrevet 7. august Marihone skrev (11 timer siden): Kristin er slitsom. Hun viser tydelige ADHD-tendender. Hun lar ikke partner prate ferdig eller er interessert i det han har å si, men skifter raskt tema til det hun vil snakke om. Er nå obsessed med bryllup og tar ikke ting i et rolig tempo. ADHD… er det vanlig at du angriper og baksnakker folk med diagnoser ? 4 1
Viamobil Skrevet 7. august #11380 Skrevet 7. august Nor skrev (6 minutter siden): ADHD… er det vanlig at du angriper og baksnakker folk med diagnoser ? Spør om det samme. Vedkommende skriver det som om adhd var et skjellsord. Hva så om hun hadde hatt adhd? Da er det i så fall et fryktelig vanlig reaksjonsmønster å gå «all in» i ting som opptar en. Hvorfor er det et problem? Jeg blir ganske flau av menneskeheten i disse trådene om influensere og kjendiser. Det virkelige lavmål i befolkningen kommer fram altså. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå