Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Miranda16 skrev (17 timer siden):

Når hun sier hun har sønnen mer enn Dennis. Ja, sikkert!

Og hvorfor må hun si det, forsvare seg for følgerne? Alle vet at dette ikke er sant. Om hun har ham, lurer jeg på når hun har tid til å gjøre noe med ham. For det er rydding, festing, rydding, festing osv. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sier hun har blitt så fornuftig med penger det siste året... Jeg hadde aldri hatt råd til en helgetur til London for 20-30.000 bare for moro. Og nå skal de snart ut å reise igjen for de MÅ jo ha seg en tur. Synes egentlig det er kvalmt å se og høre på. "Har du bestilt hotellrom, elskling?? Hva med tooooogbilletterrrr? Det må vi ordne, sant elskling?!!??" Og måten hun bare sa at forholdet deres til elsklingens barns mamma er helt annerledes enn det de har til Dennis og Helene.. Dennis og Helene har nok kapitulert og jatter med for de orker ikke. Men mamman til hans barn skjønner vel hvor det bærer etterhvert. Og hun tar jo over hele livet deres med matvaner og matpakker som blir prakket på de samt at huset blir som et eller annet sirkus hun har en merkelig fantasi om. Ja ja.. Hun nyter hvertfall en kaffekopp foran kamera mellom all malingen.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (5 timer siden):

Hun sier hun har blitt så fornuftig med penger det siste året... Jeg hadde aldri hatt råd til en helgetur til London for 20-30.000 bare for moro. Og nå skal de snart ut å reise igjen for de MÅ jo ha seg en tur. Synes egentlig det er kvalmt å se og høre på. "Har du bestilt hotellrom, elskling?? Hva med tooooogbilletterrrr? Det må vi ordne, sant elskling?!!??" Og måten hun bare sa at forholdet deres til elsklingens barns mamma er helt annerledes enn det de har til Dennis og Helene.. Dennis og Helene har nok kapitulert og jatter med for de orker ikke. Men mamman til hans barn skjønner vel hvor det bærer etterhvert. Og hun tar jo over hele livet deres med matvaner og matpakker som blir prakket på de samt at huset blir som et eller annet sirkus hun har en merkelig fantasi om. Ja ja.. Hun nyter hvertfall en kaffekopp foran kamera mellom all malingen.

Jeg følger ikke KG på noen forum, derfor spør jeg av nysgjerrighet; har hun hintet om, eller sagt noe om eget forhold til barnefar eller moren til stebarna?

• Liker 2
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (8 timer siden):

Og måten hun bare sa at forholdet deres til elsklingens barns mamma er helt annerledes enn det de har til Dennis og Helene.. 

Dette har jeg ikke sett, kan du gi en recap?

Skrevet
baremeg007 skrev (5 timer siden):

Dette har jeg ikke sett, kan du gi en recap?

Hun snakket først ganske lenge om at forholdet mellom henne og Helene er så utrolig bra, at hun er så god bonusmamma til sønnen og nærmest hyllet henne og Dennis og det gode samarbeidet de alle tre har rundt sønnen. (Slik jeg oppfattet det). Deretter sa hun at vedr samarbeidet rundt kjærestens barn med deres mor, at hun kunne ikke gå inn på det. Der er det anderledes, sa hun flere ganger.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Viola712 skrev (17 minutter siden):

Hun snakket først ganske lenge om at forholdet mellom henne og Helene er så utrolig bra, at hun er så god bonusmamma til sønnen og nærmest hyllet henne og Dennis og det gode samarbeidet de alle tre har rundt sønnen. (Slik jeg oppfattet det). Deretter sa hun at vedr samarbeidet rundt kjærestens barn med deres mor, at hun kunne ikke gå inn på det. Der er det anderledes, sa hun flere ganger.

Jeg så den også, eller hvert fall deler (jeg trykket meg stort sett forbi det meste sånn jeg pleier de gangene jeg tar turen innom).

Det hele var et retorisk grep for å slenge dritt om moren til barna til livets mann, men på en måte der ho forsøker å få det til å fremstå som om ho tvert imot beskytter de fra omtale og eksponering 🙄

Ved å bruke forholdet til Helene, klarte ho meget vel å formidle at forholdet med livets mann sin eks ikke er godt. Ho sa forsåvidt bare at det var annerledes. Men legger man til kontekst (hvor bra det tilsynelatende er med Helene), kroppspråk og litt skuffet toneleie, så fikk ho sagt nok uten å kunne bli tatt på det. 

Den andre effekten av å ikke bare først si hvor godt forholdet og samarbeid med Helene er, men deretter å gjenta forholdet til Helene igjen etter at ho "kryptisk" har sagt at det er "annerledes" med den andre moren, så skaper ho et bilde av at skylden for dårlig samarbeid ligger hos livets mann sin eks. KG samarbeider tross alt godt med Dennis og Helene 🙄

Endret av Stjertmeis
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Nytt ryddeprosjekt, enda flere nye hagemøbler. Og Livets mann får ikke vite hvorfor enda flere esker blir heist ned foran huset hans 🙈

• Liker 7
Skrevet (endret)
Bjerka skrev (11 minutter siden):

Nytt ryddeprosjekt, enda flere nye hagemøbler. Og Livets mann får ikke vite hvorfor enda flere esker blir heist ned foran huset hans 🙈

Har de virkelig råd til alt dette? Alle nye møbler, nytt bad  alle reisene/feriene? 

Betaler snapschat så godt? 

Det er ikke mye av dette som kan fradragsføres i ENK-et hennes. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 12
Skrevet

Hva er det som river og sliter slik i henne? Er det noe som er udiagnostisert (nevnt før) eller trigges hun av noe annet - abstinenser ? Selv når hun sitter på en stol går kroppen i ett kjør. Rusa på livet. ja, kan fort bli "hyper" av det, men jeg syns og  tror det ligner på noe annet,..... at hun roer seg med og på et gl vin, vet vi..........

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun drev på slik i huset sitt også selv med 140k i boliglån pr.mnd. Fra null til 100 på ett sekund. Livets mann får da aldri fullført en setning. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

• Liker 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (11 timer siden):

Har de virkelig råd til alt dette? Alle nye møbler, nytt bad  alle reisene/feriene? 

Nei, det har et åttesifret beløp i lån 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (22 timer siden):

Men hun får vel alt sponset? Sponsede ting virker som de er gratis så lenge hun legger ut et reklameinnlegg om dem. Hvordan fungerer det mtp skatt? Må hun skatte av det? Hun har vel en regnskapsfører som sier det er greit så lenge hun får ting sponset/gratis.

Skrevet
AtGeo skrev (10 minutter siden):

Men hun får vel alt sponset? Sponsede ting virker som de er gratis så lenge hun legger ut et reklameinnlegg om dem. Hvordan fungerer det mtp skatt? Må hun skatte av det? Hun har vel en regnskapsfører som sier det er greit så lenge hun får ting sponset/gratis.

Ho må betale skatt uansett om det er sponset, gratis, affiliatelenkesamarbeid, ren reklameoppdrag osv. 

Her er forklaring ved tre vanlige måter de kan ha samarbeid på: 

- avtale et honorar på x kroner for y antall reklameinnlegg/reels/stories på de ulike plattformene. Og så kjøper de møblene/tjenestene til normal utsalgspris. Honoraret blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Kostnaden for varer og tjenester kan ikke fradragsføres i selskapet. Hvis det fradragsføres, må det uttaksbeskattes på KG privat.

- få en rabatt på varer og tjenester. Verdien på rabatten blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Kostnaden for varer og tjenester før rabatten kan ikke fradragsføres i selskapet. (Dette er en dårlig løsning for KG, så jeg antar en stor influenser som KG ikke går med på dette). Hvis det fradragsføres, må det uttaksbeskattes på KG privat.

- få varer og tjenester gratis/spons. Verdien av mottatte varer og tjenester blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Her vil det ikke være kostnad for varer og tjenester. 

Hvis regnskapsføreren sier det er greit så lenge hun får ting gratis, bør ho bytte regnskapsfører (igjen). 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Stjertmeis skrev (17 minutter siden):

Ho må betale skatt uansett om det er sponset, gratis, affiliatelenkesamarbeid, ren reklameoppdrag osv. 

- avtale et honorar på x kroner for y antall reklameinnlegg/reels/stories på de ulike plattformene. Og så kjøper de møblene/tjenestene til normal utsalgspris. Honoraret blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Kostnaden for varer og tjenester kan ikke fradragsføres i selskapet. Hvis det fradragsføres, må det uttaksbeskattes på KG privat.

- få en rabatt på varer og tjenester. Verdien på rabatten blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Kostnaden for varer og tjenester før rabatten kan ikke fradragsføres i selskapet. (Dette er en dårlig løsning for KG, så jeg antar en stor influenser som KG ikke går med på dette). Hvis det fradragsføres, må det uttaksbeskattes på KG privat.

- få varer og tjenester gratis/spons. Verdien av mottatte varer og tjenester blir skattepliktig inntekt i selskapet. Det samme med inntekt fra snapchat. Her vil det ikke være kostnad for varer og tjenester. 

Hvis regnskapsføreren sier det er greit så lenge hun får ting gratis, bør ho bytte regnskapsfører (igjen). 

...og plutselig må hun betale restskatt...

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
Stjertmeis skrev (40 minutter siden):

Ah… men hvordan har hun råd til dette?

Syns å huske hun la ut noe om at hun «fikk lov» å male så lenge hun fikk spons på malingen av regnskapsfører.

• Liker 3
Skrevet
AtGeo skrev (1 minutt siden):

Ah… men hvordan har hun råd til dette?

Syns å huske hun la ut noe om at hun «fikk lov» å male så lenge hun fikk spons på malingen av regnskapsfører.

Maling er ikke så dyrt, og skatten utgjør 22 % av verdien. 

Jeg er mer nysgjerrig på oppussingen av badet. Korsbakken bad har gitt e rabatt i hvert fall, og så har de gjerne også fått noen kroner i honorar for reklameinnlegg. Men de har nok måttet betale noe for baderomsmøbelene og vvs-utstyret. Tviler på at håndverkerne har gitt noe særlig spons, mulig en rabatt. Selve håndverkerne fikk heller ikke så mye omtale som Korsbakken, så antar at de har måttet betale for det (minus en rabatt). 

Det badet må likevel ha kostet dem flere hundre tusen kroner. Men siden det antageligvis øker boligens verdi, så kan de ha tatt opp lån. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (4 timer siden):

Maling er ikke så dyrt, og skatten utgjør 22 % av verdien. 

Jeg er mer nysgjerrig på oppussingen av badet. Korsbakken bad har gitt e rabatt i hvert fall, og så har de gjerne også fått noen kroner i honorar for reklameinnlegg. Men de har nok måttet betale noe for baderomsmøbelene og vvs-utstyret. Tviler på at håndverkerne har gitt noe særlig spons, mulig en rabatt. Selve håndverkerne fikk heller ikke så mye omtale som Korsbakken, så antar at de har måttet betale for det (minus en rabatt). 

Det badet må likevel ha kostet dem flere hundre tusen kroner. Men siden det antageligvis øker boligens verdi, så kan de ha tatt opp lån. 

Rundt 300-350k, sa hun det kostet med «spesialprisen» hennes.

• Liker 2
Skrevet

Nå har hun pusset opp/fikset terrasser:

nye møbler/rydding/planter i denne rekkefølgen:

1. frokost-terassen (forside hus)

2. Loft-terassen

3.Grill-terassen (bakside hus)

4. Frokost-terassen igjen, få uker etter

og nå er hun i gang med frokost terrassen igjen!? Jeg liker Kristin, men nå fyker hun rundt som en diagnose virvelvind. Hva er det hun flykter fra.

Og så har hun ryddet i bodene flere ganger og samme bod flere ganger, nytt system - rot - flytter rundt på rot -må lage nytt system. 

Venter bare på at hun skal male loftetasjen eller stuen på nytt også i løpet av sommeren, det er jo tross alt noen uker siden sist. 

• Liker 10
  • Nyttig 13
Skrevet
Maijuni skrev (2 timer siden):

Nå har hun pusset opp/fikset terrasser:

nye møbler/rydding/planter i denne rekkefølgen:

1. frokost-terassen (forside hus)

2. Loft-terassen

3.Grill-terassen (bakside hus)

4. Frokost-terassen igjen, få uker etter

og nå er hun i gang med frokost terrassen igjen!? Jeg liker Kristin, men nå fyker hun rundt som en diagnose virvelvind. Hva er det hun flykter fra.

Og så har hun ryddet i bodene flere ganger og samme bod flere ganger, nytt system - rot - flytter rundt på rot -må lage nytt system. 

Venter bare på at hun skal male loftetasjen eller stuen på nytt også i løpet av sommeren, det er jo tross alt noen uker siden sist. 

Herligheten, enn om hun får ''make over'' familiehytta ? 😛 Så "selvinnlemmet" i denne "eldgamle" tradisjonsrike familiehytta, klatrer vel sponsmidlene høyt opp i sifrer, og svigers går på ? Nei, håper tradisjon er mer verdt en spons ❤️ 😛 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...