Tripptrapp1 Skrevet 15. mai #10781 Skrevet 15. mai Hønemor133 skrev (1 minutt siden): Når hun legger ut at hun skal flytte, fordi hun ikke får male huset i de fargene hun vil, framstår det noe "sinnsykt". Tatt i betraktning at hun har involvert barn i de impulsive avgjørelsene sine. Om hun spøker eller ei er vanskelig å si, men at hun (som mor og bonusmor) ønsker å fremstille seg på denne måten finner jeg merkelig. Alle skjønner at dette handler om noe mer enn å ikke få male veggene rosa. At det først nå ser ut til å ha gått opp et lys for henne, er det litt «velkommen etter» over, men ideen i seg selv er det ikke noe å si på. Det virker som at det er veldig mye armer og bein over oppførselen hennes. Har hun noen diagnoser? 8
Doris Becker Skrevet 15. mai #10782 Skrevet 15. mai (endret) Tripptrapp1 skrev (4 minutter siden): Alle skjønner at dette handler om noe mer enn å ikke få male veggene rosa. At det først nå ser ut til å ha gått opp et lys for henne, er det litt «velkommen etter» over, men ideen i seg selv er det ikke noe å si på. Det virker som at det er veldig mye armer og bein over oppførselen hennes. Har hun noen diagnoser? Jeg tror diagnosen er influenser... Fra spøk til alvor. Dette er en livsstil og et "yrke" som har vist seg å trigge psykiske lidelser. Det er skrevet en haug om det nå, og gjort flere studier. Influensere er overrepresentert når det gjelder rusmisbruk og psykiske lidelser. Mange startet ut veldig unge, via reality, og dessverre er det mennesker i mental ubalanse som selger best. Og det å eksponere seg selv døgnet rundt forsterker problemkomplekset. Endret 15. mai av Doris Becker 15 2
M.H85 Skrevet 15. mai #10783 Skrevet 15. mai (endret) Tripptrapp1 skrev (54 minutter siden): Alle skjønner at dette handler om noe mer enn å ikke få male veggene rosa. At det først nå ser ut til å ha gått opp et lys for henne, er det litt «velkommen etter» over, men ideen i seg selv er det ikke noe å si på. Det virker som at det er veldig mye armer og bein over oppførselen hennes. Har hun noen diagnoser? Hun trives ikke bo med barn. Thats what is all about. Burde hun avsluttet forholdet eller avsluttet etter date 1 .... alle vet at finner du partner med barn så må du velge hele pakken eller ingen pakke. Diagnoser vet jeg ikke. Tviler. Narsistisk helt klart. Ingen selvinnsikt. Endret 15. mai av M.H85 10 1
Tripptrapp1 Skrevet 15. mai #10784 Skrevet 15. mai M.H85 skrev (23 minutter siden): Hun trives ikke bo med barn. Thats what is all about. Burde hun avsluttet forholdet eller avsluttet etter date 1 .... alle vet at finner du partner med barn så må du velge hele pakken eller ingen pakke. Diagnoser vet jeg ikke. Tviler. Narsistisk helt klart. Ingen selvinnsikt. Dette er jeg uenig i. Man blir naturligvis ikke kvitt det faktum at partner har barn og alt som følger med det, men man kan velge hvor tett innpå man vil ha det - Som for eksempel ved å velge å bo hver for seg, eller at man blir med på en ukes felles sommerferie, men tre blir for mye. Mange lever i gode parforhold på denne måten, gitt. 1
¤flicka¤ Skrevet 15. mai #10785 Skrevet 15. mai Lurer på hvordan det er å bo med en person som synes at huset ditt, som du har innredet slik du vil ha det, er deprimerende, at det er som å «bo i tåke» og at huset frarøver barna dine all mulighet til å være kreative? Huset er så trist faktisk at hun vurderer å kjøpe en egen leilighet for å kunne lage «inspirerende content». 19 1
M.H85 Skrevet 15. mai #10786 Skrevet 15. mai Tripptrapp1 skrev (9 minutter siden): Dette er jeg uenig i. Man blir naturligvis ikke kvitt det faktum at partner har barn og alt som følger med det, men man kan velge hvor tett innpå man vil ha det - Som for eksempel ved å velge å bo hver for seg, eller at man blir med på en ukes felles sommerferie, men tre blir for mye. Mange lever i gode parforhold på denne måten, gitt. Hvis du har tenkt å leve med en partner som the one resten av ditt liv, også da gjerne ha et sterkt ønske om å gifte deg som Kristin har..., fungerer det aldeles ikke og ha den innstillingen om å bare akseptere at man "ikke blir kvitt faktum at de har barn fra før". Barna kommer først! Særboere eller samboere. Hvis du da egentlig ikke ønsker en mann med kids så velger du en uten! 11 6
Tripptrapp1 Skrevet 15. mai #10787 Skrevet 15. mai M.H85 skrev (19 minutter siden): Hvis du har tenkt å leve med en partner som the one resten av ditt liv, også da gjerne ha et sterkt ønske om å gifte deg som Kristin har..., fungerer det aldeles ikke og ha den innstillingen om å bare akseptere at man "ikke blir kvitt faktum at de har barn fra før". Barna kommer først! Særboere eller samboere. Hvis du da egentlig ikke ønsker en mann med kids så velger du en uten! Du fremstår fryktelig bastant. Jeg kjenner i alle fall en god håndfull mennesker i samme-ish situasjon som KG ift barn og kjæreste, og de har det veldig godt med å ha hvert sitt sted, og å dele så mye av hverdagslivet med hverandre som de føler at er riktig. Det betyr virkelig ikke at de ikke satser på hverandre, men de har forstått at man kan ha et meget godt forhold som særboere - Spesielt når det er mine og dine barn inne i bildet! Etter hvert blir ungene større og krever mindre daglig oppfølging, og da fungerer det bedre å flytte sammen, eller ikke. Hvordan folk ønsker å leve ut forholdet sitt, tenker jeg at er en privatsak, og man får finne ut hva som funker best for seg og sine. I hvilken grad man satser på eller hvor lykkelig man er, har fint lite å gjøre med om man deler adresse eller ikke. Det er alle døde samboerforhold gode eksempler på. 6
Margit777 Skrevet 15. mai #10788 Skrevet 15. mai M.H85 skrev (27 minutter siden): Stemmer det? Da har han driti seg godt ut😱 Eneste fordelen er nok at hun håver jo inn fett på snap, intervjuer,tv show osv. Men igjen forbruket hennes... Null kontroll. Hvis du er nødt å ha en regnskapsfører fordi du ikke klarer begrense shoppingen din som 40 åring så er det mye røde flagg der🤣 Det høres helt fjernt ut bare tanken på om jeg skulle spør noen om hvor mye penger jeg kan bruke på ferie osv. 🤣 Regnskapsfører eller økonomisk verge? 2 3
M.H85 Skrevet 15. mai #10789 Skrevet 15. mai Tripptrapp1 skrev (12 minutter siden): Du fremstår fryktelig bastant. Jeg kjenner i alle fall en god håndfull mennesker i samme-ish situasjon som KG ift barn og kjæreste, og de har det veldig godt med å ha hvert sitt sted, og å dele så mye av hverdagslivet med hverandre som de føler at er riktig. Det betyr virkelig ikke at de ikke satser på hverandre, men de har forstått at man kan ha et meget godt forhold som særboere - Spesielt når det er mine og dine barn inne i bildet! Etter hvert blir ungene større og krever mindre daglig oppfølging, og da fungerer det bedre å flytte sammen, eller ikke. Hvordan folk ønsker å leve ut forholdet sitt, tenker jeg at er en privatsak, og man får finne ut hva som funker best for seg og sine. I hvilken grad man satser på eller hvor lykkelig man er, har fint lite å gjøre med om man deler adresse eller ikke. Det er alle døde samboerforhold gode eksempler på. Bastant? Mener det jeg mener😅 Jeg undrer meg... Hvorfor er DU så ivrig etter å dele dine meninger om samboerskap i en tråd som omhandler Kristin?? Her diskuterer man Kristin,ikke hva du mener er rett eller ikke generelt om folks bosituasjon, eller hva som fungerer generelt for folk etter ditt syn? Vi diskuterer Kristin sin væremåte,hennes utsagn , og nei det er ikke normalt å flytte inn med en fyr med barn, for å så ønske etter noen få måneder å ha egen "to go too" leilighet spesielt ikke i hennes økonomiske situasjon og med barn involvert. Det diskuteres her, ikke hva du mener Kari og Ola bør gjøre.... 8 1
M.H85 Skrevet 15. mai #10790 Skrevet 15. mai (endret) Margit777 skrev (1 minutt siden): Regnskapsfører eller økonomisk verge? 🤣 begge deler🤷♀️ Endret 15. mai av M.H85 5
Janne1975 Skrevet 15. mai #10791 Skrevet 15. mai M.H85 skrev (52 minutter siden): Hvis du har tenkt å leve med en partner som the one resten av ditt liv, også da gjerne ha et sterkt ønske om å gifte deg som Kristin har..., fungerer det aldeles ikke og ha den innstillingen om å bare akseptere at man "ikke blir kvitt faktum at de har barn fra før". Barna kommer først! Særboere eller samboere. Hvis du da egentlig ikke ønsker en mann med kids så velger du en uten! Tror vel ikke akkurat hun kan velge og vrake i menn😂 5 1
M.H85 Skrevet 15. mai #10792 Skrevet 15. mai Janne1975 skrev (13 minutter siden): Tror vel ikke akkurat hun kan velge og vrake i menn😂 Nei....🙈 Ser egentlig for meg henne med en barnløs fyr som elsker champagne, glam og eksotiske reisemål og har en toppleilighet i både London,Paris og NY der Kristin kan reise til ( med SAS + selvfølgelig,må vi ikke glemme) Eller dvs er nok det gjerne Kristin ønsker...😅 6 2
Tripptrapp1 Skrevet 15. mai #10793 Skrevet 15. mai M.H85 skrev (12 minutter siden): Bastant? Mener det jeg mener😅 Jeg undrer meg... Hvorfor er DU så ivrig etter å dele dine meninger om samboerskap i en tråd som omhandler Kristin?? Her diskuterer man Kristin,ikke hva du mener er rett eller ikke generelt om folks bosituasjon, eller hva som fungerer generelt for folk etter ditt syn? Vi diskuterer Kristin sin væremåte,hennes utsagn , og nei det er ikke normalt å flytte inn med en fyr med barn, for å så ønske etter noen få måneder å ha egen "to go too" leilighet spesielt ikke i hennes økonomiske situasjon og med barn involvert. Det diskuteres her, ikke hva du mener Kari og Ola bør gjøre.... Hva er det du vil frem til? Mener du at du har mer rett til å dele dine subjektive meninger om hvordan Kristin skal organisere samlivet sitt, enn det jeg har til å dele mine subjektive meninger om hvordan jeg observerer at par med barn på hver sin kant med hell velger ulike måter å leve ut parforholdet sitt på? Det fremstår helt meningsløst å dra disse problemstillingene ned på personnivå slik du gjør, fordi du kjenner ikke Kristin og du kjenner ikke de andre involverte heller. Diskusjonen bør derfor definitivt løftes et par hakk opp og heller trekkes paralleller fra inn mot Kristin og det hun velger å dele. Å ha innlegg etter innlegg om hva hun «må» gjøre som om du sitter på en fasit for samlivet hennes, blir aldri noe mer enn en lavmåls diskusjon. Da synes i alle fall jeg at det er mye mer interessant å forsøke å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør, og diskutere, erkjenne og respektere at det kan er stor sannsynlighet for at det finnes flere veier til Rom enn ens eget førstevalg av løsninger på andres vegne. 1 2
M.H85 Skrevet 15. mai #10794 Skrevet 15. mai Tripptrapp1 skrev (7 minutter siden): Hva er det du vil frem til? Mener du at du har mer rett til å dele dine subjektive meninger om hvordan Kristin skal organisere samlivet sitt, enn det jeg har til å dele mine subjektive meninger om hvordan jeg observerer at par med barn på hver sin kant med hell velger ulike måter å leve ut parforholdet sitt på? Det fremstår helt meningsløst å dra disse problemstillingene ned på personnivå slik du gjør, fordi du kjenner ikke Kristin og du kjenner ikke de andre involverte heller. Diskusjonen bør derfor definitivt løftes et par hakk opp og heller trekkes paralleller fra inn mot Kristin og det hun velger å dele. Å ha innlegg etter innlegg om hva hun «må» gjøre som om du sitter på en fasit for samlivet hennes, blir aldri noe mer enn en lavmåls diskusjon. Da synes i alle fall jeg at det er mye mer interessant å forsøke å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør, og diskutere, erkjenne og respektere at det kan er stor sannsynlighet for at det finnes flere veier til Rom enn ens eget førstevalg av løsninger på andres vegne. Jeg siterer en annen dame her som skrev dette i går: Livets mann: -Så du har råd til en egen leilighet? Når skal du bo der? K: -Bare et par dager sånn annenhver uke Livets mann: -Når jeg har barna? Og du trenger en time-out? Dette var veldig, veldig avslørende på så mange plan….. Hvis det er noe som er LAVMÅL her så er det slik Kristin oppfører seg ,OG ikke minst deler åpent for alle å høre. 18 11
Stjertmeis Skrevet 15. mai #10795 Skrevet 15. mai (endret) M.H85 skrev (1 time siden): Stemmer det? Da har han driti seg godt ut😱 Eneste fordelen er nok at hun håver jo inn fett på snap, intervjuer,tv show osv. Men igjen forbruket hennes... Null kontroll. Hvis du er nødt å ha en regnskapsfører fordi du ikke klarer begrense shoppingen din som 40 åring så er det mye røde flagg der🤣 Det høres helt fjernt ut bare tanken på om jeg skulle spør noen om hvor mye penger jeg kan bruke på ferie osv. 🤣 Jeg har ikke hørt det selv, men moongirl sa at KG har sagt det. Det er jo helt vilt, spesielt tatt i betraktning at KG ikke virker å ha noen som helst forståelse for hvor heftig ho har rævkjørt egen økonomi. Dette er et faktisk sitat fra KG (jeg måtte ta skjermopptak fra snappen hennes, for det er så drøyt. Det kursiverte er ordene hun selv legge trykk på): "Kravene har bare hopet seg opp. Så er det på en måte ingenting som ville vært bedre enn hvis banken din kunne hjulpet deg. Men har du først fått en betalingsanmerkning er det ingen hjelp og få, og da må du gå til spesialbank. Og de har jo også skyhøy rente. Og det var faktisk det jeg måtte gjøre med hele boliglånet mitt bare for å få kjøpt det huset i det hele tatt." Endret 15. mai av Stjertmeis 5 4
Miranda16 Skrevet 15. mai #10796 Skrevet 15. mai Stjertmeis skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke hørt det selv, men moongirl sa at KG har sagt det. Det er jo helt vilt, spesielt tatt i betraktning at KG ikke virker å ha noen som helst forståelse for hvor heftig ho har rævkjørt egen økonomi. Dette er et faktisk sitat fra KG (jeg måtte ta skjermopptak fra snappen hennes, for det er så drøyt): "Kravene har bare hopet seg opp. Så er det på en måte ingenting som ville vært bedre enn hvis banken din kunne hjulpet deg. Men har du først fått en betalingsanmerkning er det ingen hjelp og få, og da må du gå til spesialbank. Og de har jo også skyhøy rente. Og det var faktisk det jeg måtte gjøre med hele boliglånet mitt bare for å få kjøpt det huset i det hele tatt." Det sier det mest etter å ha rævkjørt økonomien sin så mange ganger at hun kjøper seg et digert hus for en person og et barn som knapt nok var der. Hadde aldri stolt på henne ang økonomi. Hva var det den nye typen tenkte på?! 7 1
Nettrollet Skrevet 15. mai #10797 Skrevet 15. mai Stjertmeis skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke hørt det selv, men moongirl sa at KG har sagt det. Det er jo helt vilt, spesielt tatt i betraktning at KG ikke virker å ha noen som helst forståelse for hvor heftig ho har rævkjørt egen økonomi. Dette er et faktisk sitat fra KG (jeg måtte ta skjermopptak fra snappen hennes, for det er så drøyt. Det kursiverte er ordene hun selv legge trykk på): "Kravene har bare hopet seg opp. Så er det på en måte ingenting som ville vært bedre enn hvis banken din kunne hjulpet deg. Men har du først fått en betalingsanmerkning er det ingen hjelp og få, og da må du gå til spesialbank. Og de har jo også skyhøy rente. Og det var faktisk det jeg måtte gjøre med hele boliglånet mitt bare for å få kjøpt det huset i det hele tatt." Økonomisk analfabet... 6
Stargaze Skrevet 15. mai #10798 Skrevet 15. mai Et hvert oppegående menneske som hadde slitt så mye uppgjort og dyr gjeld som henne ville jo levd nøkternt frem til man var godt på plussiden. Men hun bruker penger son en full sjømann. Single tur til storby, hotelweekend, wine and dine. Minst mulig hjemme, mest mulig ute. Pusse opp soverom og lage nytt bad så frøken fryd kunne få ensuite. Typen må også være litt dum som lar henne holde på sånn.. Hun må jo ha noen sjukt maniske dager, ikke friskt sånn hun holder på i hvert fall.. 12 2
Tough cookie Skrevet 15. mai #10799 Skrevet 15. mai Er dere sikker på at dette utspillet hennes ikke bare er "et spill for galleriet" for å få klikk? Kanskje det er planlagt mellom henne og "livets mann"? 2 1
Doris Becker Skrevet 15. mai #10800 Skrevet 15. mai Tough cookie skrev (4 minutter siden): Er dere sikker på at dette utspillet hennes ikke bare er "et spill for galleriet" for å få klikk? Kanskje det er planlagt mellom henne og "livets mann"? Tenkt tanken. Men jeg er kommet til at denne type influensere har så uklare grenser, mellom reklamekanalen de driver, merkevaren som skal selge produkter og privatliv, at jeg tror ikke de klarer å skille det ut. De benytter det som content, men det er også virkelig. Som Sophie Elise og posen med hvitt pulver. Det benyttes for å selge, men er også en realitet. 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå