Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg følger ikke med på Kristin Gjelsvik, men måtte inn og se nå, nysgjerrigheten tok overhånd. 
Og jeg sitter her og lurer: hva er dette for noe?!

Jeg skal innrømme at jeg fulgte Gjelsvik litt da hun var veganer, sammen med Dennis og bodde i Drammen, for da var hun inspirerende. Jeg synes rett og slett hun var litt kul med det fargerike huset sitt, og den fantastiske kjemien jeg synes hun hadde med Dennis(nei, jeg visste ikke at han var utro). Så det jeg ble vitne til i snappen var bare…trist. Det var grått, kaldt, nesten litt desperat. Hun virker jo helt manisk. Som sagt følger jeg ikke med på Gjelsvik lengre utenom denne ene gangen, men jeg fanget overhode ingen kjemi mellom henne og drømmemannen. Han virket lei, hun virker bortreist. Sitter og lager grimaser til kameraet når han snakker. Han mumler noe svar. Hun vil bort. Hun vil ha farger og dermed ny leilighet, han høres ut som han har gitt opp. Og denne samtaleseansen med regnskapsføreren?? Hva var det for noe? Jeg hadde oppriktig blitt bekymret hadde jeg fått slike meldinger av en kunde. Hun virker helt ute å kjøre. 

Hva har skjedd med Gjelsvik? Hva skjedde med denne kule dama med alle meningene, fargene og bra content? Hun er borte og erstattet med dette her, og det er bare bektrist. 

Endret av BettyJane
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Irja skrev (21 minutter siden):

Den samtalen med typen.. den var vond å se på. Filmer seg selv mens hun jabber i vei om at hun trenger en egen leilighet for å lage content. En leilighet hvor hun hun kan få en pause fra han av og til. Dama er jo helt gærn.

Gir dette forholdet ut 2025. Når jula er over, så er dette forholdet ferdig. 

Jeg tenker sommeren holder. De skal jo to uker sammen med ungene på hytte. Det går aldri bra. Enten ryker forholdet eller så finner Kristin flere muligheter for "egentid".

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

I tillegg til det som allerede er nevnt, reagerte jeg særlig på følgende utsagn: «Barna dine har godt av å leve i et hjem med farger, slik at de også får uttrykt sin kreative sans» og «Hver dag er en tåke i dette huset her», hvor hun kommenterer det grå hjemmet hans. Det ser ut til at Kristin kan ha vanskelig for å forstå at ikke alle deler de samme meningene som henne. For min del foretrekker jeg å komme hjem til er rolig atmosfære, som står i kontrast til en hektisk hverdag med mange inntrykk. 

Videre finner jeg det fascinerende hvordan hun kan rope så høyt om de negative sidene ved eksponering, uten å reflektere over at eksponering er så mye mer enn å vise ansikter. Ta for eksempel samtalen med kjæresten, der han lurer på om hun skal bo i ny leilighet de dagene han har barna, eller der han sier «jeg trenger litt livsgnist om dagen» Det er en massiv eksponering, som forteller mye om familiedynamikken i hjemmet og hennes involvering i barna hans. 

Meldingsutvekslingen med regnskapsføreren fremstår nesten som en tenåring som prøver å overtale foreldrene om å få gå på fest. Det må være krevende å sitte på jobb og motta gjentatte meldinger fra en kunde som ikke aksepterer et «nei». Regnskapsføreren sier det selv til slutt: «Nå må jeg gjøre fornuftige ting». At et voksent menneske ikke ser hvor grenseløs denne atferden er, fremstår for meg som ubegripelig. I etterkant heves stemmen mot dem som uttrykker kritiske meninger, og det antydes at de burde skamme seg, som om det å ha andre reaksjoner enn ubetinget begeistring for et utleverende familieliv er utilgivelig.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har sett noe så barnslig fra en voksen person. Hun får til svar at  av regnskapsføreren at  leilighet kjøp er uaktuelt, men gir seg fader ikke med å prøve å overtale han igjen og igjen. Fy fader den tekstmeldingsutvekslingen høres ut en som en tenåring som prøver desperat  å tigge til seg en ny iPhone av foreldrene ikke en voksen dame som snakker med regnskapsføreren sin. Blir spennende å se hvor lenge regnskapsføreren orker å jobbe med denne dama. At en etter x antall økonomiske smeller ikke ennå skjønner at 1 + 1 = 2 er uforståelig. Livets mann har i praksis fått en ny unge i hus slik hun maser

Endret av Miranda16
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg tenker sommeren holder. De skal jo to uker sammen med ungene på hytte. Det går aldri bra. Enten ryker forholdet eller så finner Kristin flere muligheter for "egentid".

Mulig de klarer seg over sommeren, siden de skal ha minst to uker uten barn.

• Liker 6
Skrevet
Miranda16 skrev (4 minutter siden):

Lenge siden jeg har sett noe så barnslig fra en voksen person. Hun får til svar at  av regnskapsføreren at  leilighet kjøp er uaktuelt, men gir seg fader ikke med å prøve å overtale han igjen og igjen. Fy fader den tekstmeldingsutvekslingen høres ut en som en tenåring som prøver desperat  å tigge til seg en ny iPhone av foreldrene ikke en voksen dame som snakker med regnskapsføreren sin. Blir spennende å se hvor lenge regnskapsføreren orker å jobbe med denne dama

Dama er voksen og trenger ikke tillatelse til å kjøpe leilighet fra regnskapsfører. Regnskapsfører har frarådet det ut i fra den kunnskapen som ligger til grunn om hennes økonomi, men hvis hun kan stable på beina et finansieringsbevis, så er det bare å kjøre på. Så får hun se hvordan det går å liksom vite bedre enn regnskapsføreren sin. Sannsynligvis går det til helvete for n’te gang. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

...

Endret av Miranda16
Skrevet

Hvor ser dere egentlig dette? Jeg logget meg inn på Snapchat for å se, men ser ikke noe om det på Kristins profil.

• Liker 1
Skrevet
Diverse skrev (3 timer siden):

Høres ut som begynnelsen på slutten for eventyret med livets mann…

Hun trengte et sted å bo, og han åpnet opp for henne. At hun sier hun vil bo i en egen leilighet noen dager annenhver uke er sjokkerende, og viser at hun ikke er interessert i å bygge et fellesskap med ham.

Hun hadde gått på hue og ræva ut av mitt hus med sånne holdninger, for å si det sånn...

• Liker 19
Skrevet
BettyJane skrev (3 timer siden):

Jeg følger ikke med på Kristin Gjelsvik, men måtte inn og se nå, nysgjerrigheten tok overhånd. 
Og jeg sitter her og lurer: hva er dette for noe?!

Jeg skal innrømme at jeg fulgte Gjelsvik litt da hun var veganer, sammen med Dennis og bodde i Drammen, for da var hun inspirerende. Jeg synes rett og slett hun var litt kul med det fargerike huset sitt, og den fantastiske kjemien jeg synes hun hadde med Dennis(nei, jeg visste ikke at hun var utro). Så det jeg ble vitne til i snappen var bare…trist. Det var grått, kaldt, nesten litt desperat. Hun virker jo helt manisk. Som sagt følger jeg ikke med på Gjelsvik lengre utenom denne ene gangen, men jeg fanget overhode ingen kjemi mellom henne og drømmemannen. Han virket lei, hun virker bortreist. Sitter og lager grimaser til kameraet når han snakker. Han mumler noe svar. Hun vil bort. Hun vil ha farger og dermed ny leilighet, han høres ut som han har gitt opp. Og denne samtaleseansen med regnskapsføreren?? Hva var det for noe? Jeg hadde oppriktig blitt bekymret hadde jeg fått slike meldinger av en kunde. Hun virker helt ute å kjøre. 

Hva har skjedd med Gjelsvik? Hva skjedde med denne kule dama med alle meningene, fargene og bra content? Hun er borte og erstattet med dette her, og det er bare bektrist. 

Hva? Var det hun som var utro? Har hele tiden trodd det var han. 

Skrevet
Stargaze skrev (23 minutter siden):

Hun trengte et sted å bo, og han åpnet opp for henne. At hun sier hun vil bo i en egen leilighet noen dager annenhver uke er sjokkerende, og viser at hun ikke er interessert i å bygge et fellesskap med ham.

Hun hadde gått på hue og ræva ut av mitt hus med sånne holdninger, for å si det sånn...

Jeg er ikke enig med deg i dette. Jeg har ingen problemer med forstå at det kan bli for mye å gå fra å bo med ett til fire barn, og i tillegg i mannens hus, på hans «territorium». Mange med mine og dine barn, eller bare dine barn, velger å være særboere, noe som virker fornuftig.

Det jeg derimot ikke forstår er at hun ikke skjønte dette før hun flyttet inn. Er hun ikke snart 40 år gammel? Hun må da ha fått med seg kaoset en stor familie er, selv om hun ikke har testet dette selv? 

Og den respektløsheten overfor kjæresten som også er huseier? Jeg spyr. Hva med å heller vise litt takknemlighet for at han lot henne flytte inn til seg når hennes egen husdrøm brast. Istedenfor har hun gått seg såpass husvarm at hun syns det passer å gnåle offentlig om mangelen på tivolifarger i interiøret og alt annet som er «feil»? Hun fremstår jo helt tonedøv.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Whitesnake69 skrev (12 minutter siden):

Hva? Var det hun som var utro? Har hele tiden trodd det var han. 

Oj, beklager. Snek seg en u der det skulle være a. Han var utro selvsagt. Rettet på det nå😊

• Liker 7
Skrevet

Enig med den over som skrev at hun virker manisk.  All rydding, sortering, drikking og monomant fokus på sunt kosthold...det virker ikke friskt. Holder hun på å tape markedsandeler? Er hun stressa og bekymra fordi hun egentlig ikke har så mye å falle tilbake på? Hun lever på et synkende skip, om man kan si det sånn..

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Skikkelig manisk, som om hun febrilsk skal snakke & jobbe seg ut, vekk & bort fra noe, blir stressa av å se på :D Synd vil det også være om det er "det tomme vinglasset" som "skriker" etter Kristins oppmerksomhet 😛 

Endret av Full kontroll
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Janne1975 skrev (13 timer siden):

Jeg så ikke resten av det du hadde tillagt før jeg hadde svart deg på det du opprinnelig skrev. Jeg får heller ikke opp meldingene med regnskapsføreren (sikkert fordi jeg har avfulgt henne) men fikk med meg at hun skulle legge ut meldinger med ham, er nysgjerrig på hva det gikk i? Regner med at han sa nei til å kjøpe rosa barnefri hybel? 

Og så regner jeg med at hun tenker at F også skal være hos livets superfar med livets bonussøsken mens hun selv oppholder seg i livets investering i me-time og maler den rosa.

Hun la ut hele sms loggen mellom henne og regnskapsføreren...  Hun oppfører seg som en 14 åring som prøver å manipulere seg til å få kjøpe seg noe fordi det er så viktig for henne... Direkte pinlig. Han svarer vel egentlig at hun har råd til å kjøpe en rosa postkasse, ikke leilighet.  Så det sier vel alt... Da dytter hun også livets mann under bussen og sier at mannen vil nok ikke godta rosa postkasse fordi han er sååååå "kjedelig" 😀 Hun avslutter med å si at hun vil diskutere dette neste gang de møttes. 

• Liker 13
Skrevet
M.H85 skrev (3 minutter siden):

Hun la ut hele sms loggen mellom henne og regnskapsføreren...  Hun oppfører seg som en 14 åring som prøver å manipulere seg til å få kjøpe seg noe fordi det er så viktig for henne... Direkte pinlig. Han svarer vel egentlig at hun har råd til å kjøpe en rosa postkasse, ikke leilighet.  Så det sier vel alt... Da dytter hun også livets mann under bussen og sier at mannen vil nok ikke godta rosa postkasse fordi han er sååååå "kjedelig" 😀 Hun avslutter med å si at hun vil diskutere dette neste gang de møttes. 

Snakket de noe om businessen de har sammen? Dazzle&Dawn. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tripptrapp1 skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor det er «sinnsykt» å snakke om å skaffe seg egen leilighet? Nå snakker hun jo selv om det som forumet her har kvernet om som idealløsningen siden den dagen hun proklamerte at hun skulle bli samboer med livets mann? Dette virker tvert i mot uvanlig fornuftig til å være Kristin, og noe hun burde gjort direkte etter at eneboligen ble solgt. At hun ikke så dette selv, er ganske rart, men oss om det.

Jeg har i alle fall ikke problemer med kjernen i det hun sier om egen leilighet, det er måten hun snakker om det på og all balubaen rundt jeg finner forkastelig.

Folk er ulike. Ikke alle vil bo med mine,dine osv men da flytter man ikke sammen, og 3 mnd etterpå egentlig vil ha egen leilighet? . Det er "sinnsykt" spesielt ja virkelig.  Da burde hun solgt bolig, og funnet seg en leilighet alene. Hun snakket også om at hun og livets mann skulle kjøpe felles bolig etterhvert,  men plutselig vil hun ha egen rosa leilighet😅🤡 Det er ikke normal oppførsel med mindre du har null selvinnsikt og er ekstremt ustabil. Og ikke minst utrolig ustabilt mtp barna, flytter du inn med noen slik må du virkelig vite at dette er noe du ønsker. 

Endret av M.H85
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Snakket de noe om businessen de har sammen? Dazzle&Dawn. 

Nei,hun lurte bare på om hun kunne kjøpe en rosa leilighet å bo i alene av og til 🥰 🙌

Skrevet
M.H85 skrev (45 minutter siden):

Nei,hun lurte bare på om hun kunne kjøpe en rosa leilighet å bo i alene av og til 🥰 🙌

Om hun bare skal bo i den noen dager nå og da, så er det gjerne billigere å skaffe seg ein air bnb.

• Nyttig 2
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (53 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor det er «sinnsykt» å snakke om å skaffe seg egen leilighet? Nå snakker hun jo selv om det som forumet her har kvernet om som idealløsningen siden den dagen hun proklamerte at hun skulle bli samboer med livets mann? Dette virker tvert i mot uvanlig fornuftig til å være Kristin, og noe hun burde gjort direkte etter at eneboligen ble solgt. At hun ikke så dette selv, er ganske rart, men oss om det.

Jeg har i alle fall ikke problemer med kjernen i det hun sier om egen leilighet, det er måten hun snakker om det på og all balubaen rundt jeg finner forkastelig.

Når hun legger ut at hun skal flytte, fordi hun ikke får male huset i de fargene hun vil, framstår det noe "sinnsykt". Tatt i betraktning at hun har involvert barn i de impulsive avgjørelsene sine. Om hun spøker eller ei er vanskelig å si, men at hun (som mor og bonusmor) ønsker å fremstille seg på denne måten finner jeg merkelig. 

• Liker 17
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...