arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10201 Skrevet 13. mars 2025 Moongirl skrev (Akkurat nå): Nei, dumt sagt...Kristin virker å være redd for karbohydrater,som gjør at hun gir de mindre av det. Barn oppfatter mye. Mors frykt for fett og karbohydrater går garantert ikke ubemerket... 3 10
Doris Becker Skrevet 13. mars 2025 #10202 Skrevet 13. mars 2025 (endret) . Endret 16. november 2025 av Doris Becker 10 1
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10203 Skrevet 13. mars 2025 Så hva kunne Kristin gjort annerledes i matpakkene?
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10204 Skrevet 13. mars 2025 duskelapp skrev (1 minutt siden): Så hva kunne Kristin gjort annerledes i matpakkene? Ikke fokusere på lav kalori, ikke fokusert på lavt fett. Ikke lagt ut om det på some 5 8
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10205 Skrevet 13. mars 2025 arnoyb skrev (1 minutt siden): Ikke fokusere på lav kalori, ikke fokusert på lavt fett. Ikke lagt ut om det på some Hva sier Kristin om kaloriene og fettet?
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10206 Skrevet 13. mars 2025 Doris Becker skrev (4 minutter siden): Og det at hun eksponerer barna på denne måten er utilgivelig. De vet at dette engasjerer og blir en snakkis. Barn må skjermes fra den type eksponering. Hvor er regelverket som beskytter barna mot disse oppmerksomhetskåte foreldrene? Jeg blir så forbanna! Stå å analysere sammen med alle følgere, hva har samboerns barn spis av matpakken i dag. Helt vanvittig!! Vise at her bruker vi cottagecheese og havregryn, kan ikke bake vanlig brød det er ikke bra. Skjer opp frukt og bær i halve matboksen så mengde uten kalorier kan fylle en liten mage. Gi oss fremmede en mulighet til å mene om fremmede barn. For så å lage ei greie om hvor fælt det er at sminke industrien prøver å tjene penger på barn, er det bare foreldrene og bonus foreldre som skamløst kan tjene på dem da i følge KG?! 6 11
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10207 Skrevet 13. mars 2025 duskelapp skrev (1 minutt siden): Hva sier Kristin om kaloriene og fettet? Min mening er at man sier mye med handliger, ikke bare ord. Dette oppfatter også barn, i tillegg til at hun velger dele det med absolutt alle som vil se. Jeg er overbevist om at denne typen sykelig fokus ikke er bra verken for henne, barna eller følgerne. Hun har hatt et drastisk vekttap, hun om det, men barn har andre behov enn en voksen som må slite for å holde seg ekstremt tynn. Så å se på at hun overfører fokusen sin til barna er ugreit, og det er det hun sier om kaloriene og fettet i sin utlevering av matboksene. Vi er grunnleggende uenig, det er greit. Jeg orker ikke fortsette diskusjonen. 6 10
Lilleiskaffe Skrevet 13. mars 2025 #10208 Skrevet 13. mars 2025 arnoyb skrev (18 minutter siden): Barn oppfatter mye. Mors frykt for fett og karbohydrater går garantert ikke ubemerket... Hun lagde jo sånne snack-greier her fyllt med fett og karbohydrater fra peanøttsmør og havregryn i går eller dagen før, så for meg virker det absolutt ikke som om hun er redd for fett og karbs? 1
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10209 Skrevet 13. mars 2025 Lilleiskaffe skrev (6 minutter siden): Hun lagde jo sånne snack-greier her fyllt med fett og karbohydrater fra peanøttsmør og havregryn i går eller dagen før, så for meg virker det absolutt ikke som om hun er redd for fett og karbs? Om du ser matpakkene som lages og hva de fylles med som oftest. Det er mat med lite kalorier i forhold til mengde. Når man fyller det i små mager kan det veldig kjapt bli for lite energi. Det at hun føler det er viktig og fokusere på dette i det hele tatt er så rart. 1 8
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10210 Skrevet 13. mars 2025 (endret) arnoyb skrev (4 minutter siden): Om du ser matpakkene som lages og hva de fylles med som oftest. Det er mat med lite kalorier i forhold til mengde. Når man fyller det i små mager kan det veldig kjapt bli for lite energi. Det at hun føler det er viktig og fokusere på dette i det hele tatt er så rart. Igjen.. dere fokuserer på ett måltid av flere i løpet av dagen som samtidig er godt innfor anbefalingen om hva barn bør få i seg i bhg og skole Endret 13. mars 2025 av duskelapp 1
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10211 Skrevet 13. mars 2025 duskelapp skrev (1 minutt siden): Igjen.. dere fokuserer på ett måltid av flere i løpet av dagen som samtidig er godt innfor anbefalingen om hva barn bør få i seg i bhg og skole Joda. Men det er den tiden på døgnet som sannsynligvis er mest krevende for et barn. Det hennes fokus også viser legger jo grunn for hvordan man antar resten av dagen er. Og det fikser KG helt selv at fremmede har antagelser rundt og snakker om! 2 4
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10212 Skrevet 13. mars 2025 arnoyb skrev (1 minutt siden): Joda. Men det er den tiden på døgnet som sannsynligvis er mest krevende for et barn. Det hennes fokus også viser legger jo grunn for hvordan man antar resten av dagen er. Og det fikser KG helt selv at fremmede har antagelser rundt og snakker om! Hva er forskjellen på lappene og vaflene hennes og 2 grovskiver i matpakken? 3 1
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10213 Skrevet 13. mars 2025 duskelapp skrev (1 minutt siden): Hva er forskjellen på lappene og vaflene hennes og 2 grovskiver i matpakken? Det må du nesten analysere selv. Om du ikke oppfatter det så har jeg et problem med helheten hennes. Det budskapet hun formidler og videreformidler til barn og om barn. At du mener det er innafor er ikke mitt problem. 3 6
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10214 Skrevet 13. mars 2025 arnoyb skrev (31 minutter siden): Det må du nesten analysere selv. Om du ikke oppfatter det så har jeg et problem med helheten hennes. Det budskapet hun formidler og videreformidler til barn og om barn. At du mener det er innafor er ikke mitt problem. Kristin viser frem mat med innhold som gir deg det kroppen trenger, hun viser frem tallerkner med mengder, mat som ikke er ultraprosessert, kos som nøtter, syltetøy, ost, vin og kjeks, dadler og peanøttsmør Kristin fremstår ikke for meg som om hun er redd mat ved å velge å ikke stappe i seg ferdig retter, godteri og andre lettere løsninger i hverdagen. Hun ønsker å gi kroppen det som gjør godt for den Barna lever også i 2 hjem så hjemmene inneholder andre synspunkter enn bare Kristins NHI Hvorfor skal vi ha et sunt kosthold? Et sunt kosthold skal dekke våre behov for nødvendige næringsstoffer. Det skal sikre en tilfredsstillende regulering av blodsukkeret. Ved et fornuftig matinntak skal vi også unngå eller redusere overvekt. Et sunt kosthold forebygger livsstilssykdommer, spesielt hjerte- og karsykdommer, og det er et viktig bidrag til trivsel i hverdagen. 3
Gjest MissHannigan Skrevet 13. mars 2025 #10215 Skrevet 13. mars 2025 (endret) duskelapp skrev (1 time siden): Kristin viser frem mat med innhold som gir deg det kroppen trenger, hun viser frem tallerkner med mengder, mat som ikke er ultraprosessert, kos som nøtter, syltetøy, ost, vin og kjeks, dadler og peanøttsmør Kristin fremstår ikke for meg som om hun er redd mat ved å velge å ikke stappe i seg ferdig retter, godteri og andre lettere løsninger i hverdagen. Hun ønsker å gi kroppen det som gjør godt for den Barna lever også i 2 hjem så hjemmene inneholder andre synspunkter enn bare Kristins NHI Hvorfor skal vi ha et sunt kosthold? Et sunt kosthold skal dekke våre behov for nødvendige næringsstoffer. Det skal sikre en tilfredsstillende regulering av blodsukkeret. Ved et fornuftig matinntak skal vi også unngå eller redusere overvekt. Et sunt kosthold forebygger livsstilssykdommer, spesielt hjerte- og karsykdommer, og det er et viktig bidrag til trivsel i hverdagen. Helt enig med deg. Kristin lager masse god og næringsrik mat. Hun bruker gode og sunne karbohydrater, (som er anbefalt av FHI.) Barn trenger ikke tomme kalorier for å komme seg gjennom dagen. Jeg lurer oppriktig på hvilke matvarer folk her mener barna mangler? Godteri? Kristin bruker masse grove kornprodukter, egg, melk, honning, frø og nøtter, bær, grønnsaker, frukt, avokado, youghurt naturell, melk. Hun lager flotte middager med kjøtt og fisk, masse grønnsaker, pasta, poteter, og hjemmelaget pizza. Hun lager gode desserter med peanøttsmør, bær og sjokolade. Jeg forstår virkelig ikke problemet? For en drøm å vokse opp med så mye god mat. Jeg er sjokkert over kritikken hun får her. Mye annet hun kan kritiseres for, men ikke dette. Bra at noen setter fokus på sunn mat. Det er utrolig hvor mye næringsfattig drittmat barn i vekst blir servert. Fedme pandemien vokser stadig i omfang. Endret 13. mars 2025 av MissHannigan
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10216 Skrevet 13. mars 2025 MissHannigan skrev (1 minutt siden): Helt enig med deg. Kristin lager masse god og næringsrik mat. Hun bruker gode og sunne karbohydrater, (som er anbefalt av FHI.) Barn trenger ikke tomme kalorier for å komme seg gjennom dagen. Jeg lurer oppriktig på hvilke matvarer folk her mener barna mangler? Godteri? Tomme kalorier? Kristin bruker masse grove kornprodukter, egg, melk, honning, frø og nøtter, bær, grønnsaker, frukt, avokado, youghurt naturell, melk. Hun lager flotte middager med kjøtt og fisk, masse grønnsaker, pasta, poteter, og hjemmelaget pizza. Hun lager gode desserter med peanøttsmør, bær og sjokolade. Jeg forstår virkelig ikke problemet? For en drøm å vokse opp med så mye god mat. Jeg er sjokkert over kritikken hun får her. Mye annet hun kan kritiseres for, men ikke dette. Bra at noen setter fokus på sunn mat. Det er utrolig hvor mye næringsfattig drittmat barn i vekst blir servert. Fedme pandemien vokser stadig i omfang. Jeg har vokst opp med overfokus på mat, så derfra kommer kritikken. At man ikke behøver mate barn som om dem var voksne som skal ned i vekt. Hvem har nevnt Godteri og tomme kalorier? Den eneste som har gjort det er ekstremisten Kristin. Hun lager hjemmelaget pizza, men vanlig med grov bunn er ikke nok, nei vi må putte cottagecheese osv oppi den for det må være super sunt. 8 5
Gjest MissHannigan Skrevet 13. mars 2025 #10217 Skrevet 13. mars 2025 (endret) arnoyb skrev (5 minutter siden): Jeg har vokst opp med overfokus på mat, så derfra kommer kritikken. At man ikke behøver mate barn som om dem var voksne som skal ned i vekt. Hvem har nevnt Godteri og tomme kalorier? Den eneste som har gjort det er ekstremisten Kristin. Hun lager hjemmelaget pizza, men vanlig med grov bunn er ikke nok, nei vi må putte cottagecheese osv oppi den for det må være super sunt. Tror du barna savner en usunn pizzabunn, eller tror du de syns det er godt med pizza og tenker ikke over hva deigen inneholder? Barn driter vel i hva det er så lenge det er godt? Endret 13. mars 2025 av MissHannigan
duskelapp Skrevet 13. mars 2025 #10218 Skrevet 13. mars 2025 arnoyb skrev (6 minutter siden): Jeg har vokst opp med overfokus på mat, så derfra kommer kritikken. At man ikke behøver mate barn som om dem var voksne som skal ned i vekt. Hvem har nevnt Godteri og tomme kalorier? Den eneste som har gjort det er ekstremisten Kristin. Hun lager hjemmelaget pizza, men vanlig med grov bunn er ikke nok, nei vi må putte cottagecheese osv oppi den for det må være super sunt. Ut i fra innholdet som blir lagt ut fremstår ikke Kristin som om hun ligger i kaloriunderskudd for en person som skal ned i vekt uten mosjon 1
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10219 Skrevet 13. mars 2025 duskelapp skrev (4 minutter siden): Ut i fra innholdet som blir lagt ut fremstår ikke Kristin som om hun ligger i kaloriunderskudd for en person som skal ned i vekt uten mosjon Nei hun fremstiller seg selv som ei som desperat prøver å holde på en tynn kropp. 6 10
arnoyb Skrevet 13. mars 2025 #10220 Skrevet 13. mars 2025 MissHannigan skrev (8 minutter siden): Tror du barna savner en usunn pizzabunn, eller tror du de syns det er godt med pizza og tenker ikke over hva deigen inneholder? Barn driter vel i hva det er så lenge det er godt? Hvorfor snakker du om en usunn pizzabunn? Bare du som snakker om den. De likte jo ikke hennes super variant av pizzaen heller da så hun har jo måtte moderere seg. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå