Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
arnoyb skrev (58 minutter siden):

👏  Lurer også på hva det gjør med barna.   Jeg kjenner til et tilfelle der mor var utdannet innen ernæring men barnet endte opp kraftig overvektig da hen gjorde opprør i løsrivnings fasen og spiste alt for mye av alt som hadde vært forbudt. Hen har nå som voksen store kropps og spiseproblemer.  

Støtter denne, det kunne vært meg. Bare at jeg ikke ble overvektig. Men gikk sukkerbananas så fort jeg fikk sjansen. og fikk selv et svært anstrengt forhold til mat. Så tennene mine har fått merke det.

Hos oss nå regelen at litt av alt er best, med fokus på det sunne men ikke hysteri rundt andre ting. Kan fint ha litt snop, syltetøy med sukker etc.

Mye mer tilfredse og sunne unger. de velger oftest både frukt og grønnsaker foran godis. Men godis er ikke forbudt. 

Hun virker jo helt desperat i det meste hun gjør og det smitter nok over på ungene å leve med et sånt "regime", og ikke på en positiv måte.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stargaze skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde blitt forbanna, på at en helt utenforstående skulle styre kostholdet til mine barn og barnefar være en fraværende fjott som lot henne holde på. 

Om vi skal gå ut i fra at innleggene på KG er representative for folk, så er det ganske mange stemødre som opplever at biologisk far er svært passiv og konfliktsky ovenfor biologisk mor, og lar henne diktere ting i stemor og biologisk far sitt felles hjem.

• Liker 2
Skrevet

Og jeg mener på et generelt grunnlag at Kristin fremmer SUNT og GODT kosthold. Hun skiller seg fra «diett-influencerne» ved at hun aldri snakker om kalorier, fett eller karbohydrater med negative ord. Hun skildrer dem som sunne fettkilder som holder deg mett lengre, gode fettkilder for hjerne og kropp i vekst. Jeg tror oppriktig Kristin har over gjennomsnittet kunnskap om ernæring blandt den vanlige mannen på gata.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anno1969 skrev (3 timer siden):

Når man driver med slike dietter, så må man også være sikker på at kalorinivået blir det kroppen trenger hver dag uten å må bruke fra lageret av kroppsfett hver dag. Barn trenger mye kalorier, og ingen kan si noe annet enn at Kristin er alt for tynn nå. Denne maten er sunn, men innholdet i all maten er den samme. Selv om hun lager det i forskjellige varianter. Og det er lite kalorier i det hun lager. Det som gjør dette farlig er at hun snakker ned all vanlig mat. Må kaste syltetøy. Selv pepperkakedeigen til jul måtte være basert på bare sunne ting. Dette plukker mennesker og spessielt ungdommer i en verden basert på kroppspress opp med en gang. Mennesker med Anorexia og andre spiseforstyrrelser suger dette til seg. Det er dette som er farlig med det. Barn i vekst trenger mye kalorier og når di kun skal leve på denne maten er det viktig å vite hva dagens kalorinivå blir på det di spiser tilsammen av alt dette. Kristin ville ikke gått ned så mange kilo som hun har gjort, hvis kostholdet inneholdt nok kalorier. Blir mye mat på kaloriunderskudd. Dette vet jeg av utdannelse og selverfaring av spiseforstyrrelser. 

Har selv årelang erfaring som spiseforstyrret i yngre år og kan med det signere innlegget ditt 👏 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 5
  • Nyttig 17
Gjest pålandjorda
Skrevet

Tenker hun med fordel kan legge til hverdagsaktivitet sammen med kostholdsrådene sine. Når det skal være så riktig. Hvordan kan barn være aktiv i naturen?

Hjemme?

Delta i husarbeid? K løper jo som en virvelvind.

Så kanskje lære noe om å roe ned også så ikke barn og unge blir overstimulert og møter veggen. Eller mor selv. 

Skrevet
Strikkedilla45 skrev (4 timer siden):

Og jeg mener på et generelt grunnlag at Kristin fremmer SUNT og GODT kosthold. Hun skiller seg fra «diett-influencerne» ved at hun aldri snakker om kalorier, fett eller karbohydrater med negative ord. Hun skildrer dem som sunne fettkilder som holder deg mett lengre, gode fettkilder for hjerne og kropp i vekst. Jeg tror oppriktig Kristin har over gjennomsnittet kunnskap om ernæring blandt den vanlige mannen på gata.

Helt uenig. Hun farliggjør vanlige matvarer og må kaste syltetøy og måtte rydde ut å kaste en masse mat da hun flyttet inn for di var skadelige og ikke sunn nok. At maten er sunn som hun lager er greit, men for lite kalorier. Er hun så god ernæringsmessig som du tror ville hun ikke vært så tynn som hun er nå etter hun ble nazy på dette kostholdet. Og for barn i vekst skal man ha kalorier, og annen mat skal ikke være farlig. Man skal kunne lage vanlige pepperkaker til jul og spise vanlig syltetøy og vanlig mat uten å få noe slags beskjed om at det er skadelig. Balanse og sunn fornuft. Og ikke opphenging av mat og hva man kan og ikke kan spise. Farlig for unge som er opptatt av kropp og kan gjøre dem syke rett og slett. 

• Liker 17
  • Nyttig 14
Skrevet

Litt rart at når det gjelder mat så er det så viktig at alt er sunt, men å snuble vin i tide og utide, det er helt greit. Noe som virkelig et skadelig for kroppen!!

• Liker 12
  • Nyttig 22
Gjest pålandjorda
Skrevet
Anno1969 skrev (44 minutter siden):

Litt rart at når det gjelder mat så er det så viktig at alt er sunt, men å snuble vin i tide og utide, det er helt greit. Noe som virkelig et skadelig for kroppen!!

Nettopp!! 

Skrevet
Anno1969 skrev (1 time siden):

Helt uenig. Hun farliggjør vanlige matvarer og må kaste syltetøy og måtte rydde ut å kaste en masse mat da hun flyttet inn for di var skadelige og ikke sunn nok. At maten er sunn som hun lager er greit, men for lite kalorier. Er hun så god ernæringsmessig som du tror ville hun ikke vært så tynn som hun er nå etter hun ble nazy på dette kostholdet. Og for barn i vekst skal man ha kalorier, og annen mat skal ikke være farlig. Man skal kunne lage vanlige pepperkaker til jul og spise vanlig syltetøy og vanlig mat uten å få noe slags beskjed om at det er skadelig. Balanse og sunn fornuft. Og ikke opphenging av mat og hva man kan og ikke kan spise. Farlig for unge som er opptatt av kropp og kan gjøre dem syke rett og slett. 

👏👏

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Strikkedilla45 skrev (6 timer siden):

Jeg tror oppriktig ikke Kristin har over gjennomsnittet mere kunnskap om ernæring enn den vanlige mann på gata. Hun er flink på google der man finner alle oppskriftene hun viser frem og hun er superdyktig på å fremstille seg som ultrasunn, men hun er influenser og har hatt jobben i x antall år så det er ikke så rart. Hadde Kristin hatt kunnskap hadde hun ikke vist ett så unyansert bilde på kosthold, spesielt ikke når det gjelder barn. Hun viser derimot den perfekte oppskrift på å utvikle spiseforstyrrelser og anstrengt forhold til mat og har null egen innsikt på hvordan hun fremstår. Ganske spesielt når hun har vært den som har hylt høyest om farlige  påvirkere i influenserbransjen

• Liker 18
  • Nyttig 16
Skrevet
Sparkel skrev (8 timer siden):

Jeg tror oppriktig ikke Kristin har over gjennomsnittet mere kunnskap om ernæring enn den vanlige mann på gata. Hun er flink på google der man finner alle oppskriftene hun viser frem og hun er superdyktig på å fremstille seg som ultrasunn, men hun er influenser og har hatt jobben i x antall år så det er ikke så rart. Hadde Kristin hatt kunnskap hadde hun ikke vist ett så unyansert bilde på kosthold, spesielt ikke når det gjelder barn. Hun viser derimot den perfekte oppskrift på å utvikle spiseforstyrrelser og anstrengt forhold til mat og har null egen innsikt på hvordan hun fremstår. Ganske spesielt når hun har vært den som har hylt høyest om farlige  påvirkere i influenserbransjen

Kristin produserer omtrent tre oppskrifter. Maten er sunn, men konstant den samme. Vanlig mat duger også. Og de færreste har økonomi til å leve på frukt og grønnsaker. Man har gjerne noe ved siden av, i tillegg. Den matlagingen hennes fremstår nesten litt panisk og ekstremt overdrevet. Og ja, hun trigger noe, med dette overdrevne fokuset. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det har blitt nevnt før, men la merke til i sommer (tror jeg?) at Kristin nevnte at nå hadde det sklidd litt ut på matfronten i ferien, så nå var det tilbake til "sunn mat". Hun SA de hadde spist mer usunt i en bisetning, men hun VISTE det ikke. Her er jo litt av problemet, det hun viser fram er ultrasunn og "clean" mat, som ikke engang hun selv klarer å holde seg til alltid. 

Ellers er jeg enig med de fleste her. Det er ikke bra å vise fram et slikt kosthold, kombinert med syltynn kropp, til sårbare følgere. Blir man sunnere i matveien eller blir man sykere i hodet? Skummel ting å gamble med. 

Også dette med alkohol. Om man vil gjøre to kjempeviktige ting for helsa si så er det: ikke røyke og begrense alkohol. Å begrense alkohol vil jeg påstå er mye viktigere enn å lage hjemmelaget syltetøy, f.eks. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet

Nei, se der. Der stikker hun seg frem (Dagbladet) for å fortelle at hun ble meldt til bv i 2019 og at hun støtter SE som nylig har opplevd det samme.  Sier hun har skrevet til SE at hun er den beste mammaen til sønnen. Snakk om å ha solgt sjelen 😆

Forteller også at hun ikke eksponerer sønnen sin i sosiale media. Nåja. 

• Liker 29
  • Nyttig 16
Skrevet
adriana32 skrev (7 minutter siden):

Nei, se der. Der stikker hun seg frem (Dagbladet) for å fortelle at hun ble meldt til bv i 2019 og at hun støtter SE som nylig har opplevd det samme.  Sier hun har skrevet til SE at hun er den beste mammaen til sønnen. Snakk om å ha solgt sjelen 😆

Yes. Da fikk hun oppmerksomhet. Og det på selveste kvinnedagen.

Om et tema hun tydelig vingler og lyver om. Fantastisk bra jobba Dagbladet å ikke følge opp med litt mer kritiske spørsmål og bare godta løgnene uten videre. Håper dere er stolt av jobben dere gjør.

Kristin skriver at hun ikke eksponerer F. Det er blank løgn. Nei hun viser ikke bilde av han. Men hun eksponerer hjemmet hans. Rutinene hans. Maten hans. Rommet hans. Sykdom. Skole. Forhold til far. Osv. det er og eksponering. Grov eksponering. Men hun sier hun ikke gjør det. Løgn sier jeg. Og nå eksponerer hun stebarna og.

Kristin sier og at alle barn skal innom helsestasjon og mye plukkes opp der. Underforstått at en altså ikke trenger å varsle om alt man er bekymret over. Vel. Klarer hun å bli mer tydelig på hva hun ikke kan noe om? Usikker. For selv om alle barn skal innom helsestasjonen og andre kontaktpunkt igjennom mange år så ser vi da flere eksempler på at de alvorlige tilfellene og de som yter størst svikt i omsorgen lett klarer å navigere et sikkerhetsnett med ganske store masker i.

Og selv om helsestasjonen plukker opp at noe ikke stemmer og varsler så er det fortsatt bare en liten del av bildet. Flere varslinger vil gi et bredere og bedre bilde av situasjonen og gi BV mer å jobbe med.

Flott jobba KG. Du fikk oppmerksomhet. Håper du er fornøyd. Kunne kanskje brukt den på noe som faktisk betyr noe for noen andre?

• Liker 30
  • Nyttig 17
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Yes. Da fikk hun oppmerksomhet. Og det på selveste kvinnedagen.

Om et tema hun tydelig vingler og lyver om. Fantastisk bra jobba Dagbladet å ikke følge opp med litt mer kritiske spørsmål og bare godta løgnene uten videre. Håper dere er stolt av jobben dere gjør.

Kristin skriver at hun ikke eksponerer F. Det er blank løgn. Nei hun viser ikke bilde av han. Men hun eksponerer hjemmet hans. Rutinene hans. Maten hans. Rommet hans. Sykdom. Skole. Forhold til far. Osv. det er og eksponering. Grov eksponering. Men hun sier hun ikke gjør det. Løgn sier jeg. Og nå eksponerer hun stebarna og.

Kristin sier og at alle barn skal innom helsestasjon og mye plukkes opp der. Underforstått at en altså ikke trenger å varsle om alt man er bekymret over. Vel. Klarer hun å bli mer tydelig på hva hun ikke kan noe om? Usikker. For selv om alle barn skal innom helsestasjonen og andre kontaktpunkt igjennom mange år så ser vi da flere eksempler på at de alvorlige tilfellene og de som yter størst svikt i omsorgen lett klarer å navigere et sikkerhetsnett med ganske store masker i.

Og selv om helsestasjonen plukker opp at noe ikke stemmer og varsler så er det fortsatt bare en liten del av bildet. Flere varslinger vil gi et bredere og bedre bilde av situasjonen og gi BV mer å jobbe med.

Flott jobba KG. Du fikk oppmerksomhet. Håper du er fornøyd. Kunne kanskje brukt den på noe som faktisk betyr noe for noen andre?

Ja, finner det svært kritikkverdig av dagbladet at de lar det stå som en sannhet at en nærmest ikke trenger å melde fordi det fanges opp av andre instanser.  

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
adriana32 skrev (55 minutter siden):

KG er så pinlig! Funderer og funderer på hva hun skal skrike ut om for å få oppmerksomhet. Dagbladet som ikke driver med kritisk journalistikk, men fungerer som et talerør for influencere, biter selvfølgelig på. Her er det fritt frem for å si hva som helst uten å bli stilt til veggs. Rett og slett ei drittavis. 

Hun støtter SE og er sint på hennes vegne. "Får bare se bruddstykker på SoMe", sier hun. De "bruddstykkene" er kynisk eksponering av barn! Her fremstår KG som dum! Hun som har ropt og ropt ut om både kroppspress og barneeksponering har nå blitt en influencer som selv driver med det. Hun er falsk, dobbeltmoralsk og gjør hva som helst for å få oppmerksomhet og å holde på sitt image som rasende, og det selv om hun må selge sjelen sin.

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest pålandjorda
Skrevet

KG er et menneske jeg ville krympe meg hos.

ovenfra og ned

hersketeknikker både muntlig og kroppslig

bedreviter

manipulerende

og overkjører de fleste med høy stemme og mye på hjertet.

håpwr hun virkelig kan lytte…. Der tror jeg H fikk seg en ahaopplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...