blåbærpai Skrevet 11. januar #9601 Del Skrevet 11. januar Er dette en tråd om hudpleierutiner? 11 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 11. januar #9602 Del Skrevet 11. januar Svartfugl skrev (2 timer siden): Min påstand er at omtrent ingen trenger "hudpleie", med unntak av oss med hudsykdommer som psoriasis eller eksem. Da trenger man medisinsk hjelp og en skikkelig fuktighetskrem. Og folk med alvorlig akne kan trenge behandling for det. For alle andre tviler jeg på at noe som helst annet enn vann, solfaktor og fuktughetskrem har særlig effekt utover placebo. Definer «trenger». Dette kommer an på hva man ønsker/interesserer seg for. Hvis man ikke er ute etter å få så fin hud son mulig så holder det vel med solfaktor, dagkrem og vann. Men det er utrolig mye god hudpleie som kan forbedre huden vanvittig mye, om man setter seg inn i ingredienser. Mange av oss koser oss med dette og nerder ingredienser og er hele tiden interessert i å perfeksjonere hudpleierutinen vår. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 11. januar #9603 Del Skrevet 11. januar K_mb skrev (14 timer siden): Helt enig med deg! 50-50 så er man ikke aleneforelder, men har barn på deltid. Jeg har vært aleneforelder 100 % uten hjelp fra far, og jobbet turnus i helsevesenet mens mine foreldre passet barnet på ugunstige arbeidstider som helg og kveld. Det er å være aleneforelder! Hvorpå barnet var hos meg all tid jeg hadde fri! Synes forøvrig de som har barna hele tiden utenom annenhver helg også kan kalle seg aleneforelder. Men 50-50 kvalifiserer ikke til det. Synes det er en hån mot de som står i det alene! Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 11. januar #9604 Del Skrevet 11. januar hvaduikkeser skrev (37 minutter siden): Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. I så fall trenger man et begrep som skiller dem som er alene med barna en uke og er helt fri for ansvar neste uke - og dem som er alene med ansvaret i en mye større grad. 6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 11. januar #9605 Del Skrevet 11. januar (endret) hvaduikkeser skrev (3 timer siden): Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. Ja. Har barnet en far er man ikke alene. Merkelig at folk ikke ser den... Du er gjerne singel og alene, men barnet har en far ,du er IKKE alenemor. Forøvrig interessant å se hvor ulike hun og livets deilige magiske mann er på noen måter. Han er helt klart en aktiv fyr,ut på ski...Kristin hverken trener eller er aktiv utenom evig rydd&kast prosjekt. Når man nå flytter sammen så mange barn så er det noe med det å ha litt felles interesser... Det er også merkelig hvor lite de er sammen med barna, hun trives definitivt best med rolige morningen som hun sier kun med hun og sitt barn. Virker nesten som det er 2 familier som skal flytte sammen å leve et ulikt liv, det er jo oppskrift på disaster i lengden når man bor sammen. Good luck😅😬 Endret 11. januar av M.H85 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 11. januar #9606 Del Skrevet 11. januar (endret) hvaduikkeser skrev (5 timer siden): Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. Det er en enorm forskjell på å ha ansvar for barn alene 100% av tiden vs 50%, det forstår du vel? Endret 11. januar av K_mb 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 11. januar #9607 Del Skrevet 11. januar hvaduikkeser skrev (5 timer siden): Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. Nei, man har DELT foreldreansvar med den andre forelderen. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 11. januar #9608 Del Skrevet 11. januar GhostHug skrev (7 timer siden): Definer «trenger». Dette kommer an på hva man ønsker/interesserer seg for. Hvis man ikke er ute etter å få så fin hud son mulig så holder det vel med solfaktor, dagkrem og vann. Men det er utrolig mye god hudpleie som kan forbedre huden vanvittig mye, om man setter seg inn i ingredienser. Mange av oss koser oss med dette og nerder ingredienser og er hele tiden interessert i å perfeksjonere hudpleierutinen vår. Ja, med "trenger", så mener jeg trenger... jeg trenger jo ikke 50 tusjer og 30 washiteipruller heller. Men så har jeg det likevel. Kos deg med hudpleierutinen din! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 11. januar #9609 Del Skrevet 11. januar hvaduikkeser skrev (6 timer siden): Man er da aleneforeldre om man er alene med barn, selv om det er annen hver uke. Man er ALENE med de. NEI, du er IKKE alene om barnefar har barnet selv om barnefar ikke bor med deg. Du er alenemor om barnet ikke har en far, er død,gal, u name it eller ser barnet ekstremt skjelden altså ingen avlastning/hjelp, da er du alenemor 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 11. januar #9610 Del Skrevet 11. januar K_mb skrev (21 timer siden): Helt enig med deg! 50-50 så er man ikke aleneforelder, men har barn på deltid. Jeg har vært aleneforelder 100 % uten hjelp fra far, og jobbet turnus i helsevesenet mens mine foreldre passet barnet på ugunstige arbeidstider som helg og kveld. Det er å være aleneforelder! Hvorpå barnet var hos meg all tid jeg hadde fri! Synes forøvrig de som har barna hele tiden utenom annenhver helg også kan kalle seg aleneforelder. Men 50-50 kvalifiserer ikke til det. Synes det er en hån mot de som står i det alene! Er alenemor til 3 annenhver uke jeg. Ikke noe dans på roser det heller altså. Får 2 skjermavhengige barn tilbake hver mandag, forskjellige regler etc. Hadde glatt vært alenemor på heltid hvis det var en mulighet. Ikke har jeg noe familie eller nære der jeg bor og ingen mulighet til å flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 11. januar #9611 Del Skrevet 11. januar Man er alenemor med delt omsorg. Punktum. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 11. januar #9612 Del Skrevet 11. januar Zenhouse skrev (23 minutter siden): Man er alenemor med delt omsorg. Punktum. Tull. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 11. januar #9613 Del Skrevet 11. januar Kan ikke de som ønsker å diskutere definsjonen på alenemødre, opprette en tråd om nettopp det? På forhånd takk. 24 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 11. januar #9614 Del Skrevet 11. januar (endret) Eyr skrev (1 time siden): Er alenemor til 3 annenhver uke jeg. Ikke noe dans på roser det heller altså. Får 2 skjermavhengige barn tilbake hver mandag, forskjellige regler etc. Hadde glatt vært alenemor på heltid hvis det var en mulighet. Ikke har jeg noe familie eller nære der jeg bor og ingen mulighet til å flytte. En slik kommentar er rett og slett ganske tragisk. Det er en svært uvitende dum kommentar som du bør være litt forsiktig slenge ut! Jeg kan garantere deg at du ALDRI hadde valgt bort en far til barna ,men du vet jo ikke hva du prater om fordi du aldri har vært helt alene med barn🙈. De fleste hadde ikke valgt å ha barna fulltid ( far død,far ikke en omsorgsperson, syk far osv) ,spesielt når du heller ikke har familie og avlastning. Hvorfor? Jeg har 2 kull med barn. Eldste kullet har jeg oppdratt 100% alene ingen far. Da de var små var det ikke mulighet for å ha et liv utenom barna. Vet du hva det vil si? Aldri kunne gå på butikken alene, aldri kunne reise noe sted,aldri kunne sove ut,aldri dra på en date,aldri jobbe overtid,aldri kunne være sosial uten barn, aldri gjøre noe som helst alene. Dag inn. Dag ut. Året rundt. Høres det fristende ut?🤔 For de fleste høres det kvelende ut. Jo I tillegg må du være en slags psykolog for barna som gjerne er lei seg,har vansker fordi dem savner en far! Det må du også ha energi til. Og du må dele deg ,du må alltid skuffe en fordi en har fotball kamp den andre skal på turn. Hvem skal du følge? Hvem skal du skuffe? Du er bare 1 menneske. Du kan ikke dele deg. Ikke kjekt sitte alene på foreldremøter år etter år heller... Og noen møter får du ikke med deg en gang, Hvem skal passe barna? Nå er de eldste store. Minste kullet har jeg 50%. Det er et annet LIV. Jeg fikk mulighet møte en fantastisk mann da jeg faktisk nå kan dra ut, annen luksus er å reise, plutselig kunne jeg reise på en ferie når barna var hos far. Jeg kunne få en hobby! Du er blendet av irritasjon mot eksen, men det er noe helt annet. Unntak er de mødrene som vet barna blir utsatt for omsorgssvikt hos en far, selvfølgelig vil man da beskytte barna ha de 100% selv. Ellers nei du ville aldri valgt være helt alene med små barn,typisk uvitende kommentar fra noen som aldri kommer til å være 100% alene. Endret 11. januar av M.H85 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 11. januar #9615 Del Skrevet 11. januar 🥱🥱🥱🥱 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 11. januar #9616 Del Skrevet 11. januar M.H85 skrev (59 minutter siden): En slik kommentar er rett og slett ganske tragisk. Det er en svært uvitende dum kommentar som du bør være litt forsiktig slenge ut! Jeg kan garantere deg at du ALDRI hadde valgt bort en far til barna ,men du vet jo ikke hva du prater om fordi du aldri har vært helt alene med barn🙈. De fleste hadde ikke valgt å ha barna fulltid ( far død,far ikke en omsorgsperson, syk far osv) ,spesielt når du heller ikke har familie og avlastning. Hvorfor? Jeg har 2 kull med barn. Eldste kullet har jeg oppdratt 100% alene ingen far. Da de var små var det ikke mulighet for å ha et liv utenom barna. Vet du hva det vil si? Aldri kunne gå på butikken alene, aldri kunne reise noe sted,aldri kunne sove ut,aldri dra på en date,aldri jobbe overtid,aldri kunne være sosial uten barn, aldri gjøre noe som helst alene. Dag inn. Dag ut. Året rundt. Høres det fristende ut?🤔 For de fleste høres det kvelende ut. Jo I tillegg må du være en slags psykolog for barna som gjerne er lei seg,har vansker fordi dem savner en far! Det må du også ha energi til. Og du må dele deg ,du må alltid skuffe en fordi en har fotball kamp den andre skal på turn. Hvem skal du følge? Hvem skal du skuffe? Du er bare 1 menneske. Du kan ikke dele deg. Ikke kjekt sitte alene på foreldremøter år etter år heller... Og noen møter får du ikke med deg en gang, Hvem skal passe barna? Nå er de eldste store. Minste kullet har jeg 50%. Det er et annet LIV. Jeg fikk mulighet møte en fantastisk mann da jeg faktisk nå kan dra ut, annen luksus er å reise, plutselig kunne jeg reise på en ferie når barna var hos far. Jeg kunne få en hobby! Du er blendet av irritasjon mot eksen, men det er noe helt annet. Unntak er de mødrene som vet barna blir utsatt for omsorgssvikt hos en far, selvfølgelig vil man da beskytte barna ha de 100% selv. Ellers nei du ville aldri valgt være helt alene med små barn,typisk uvitende kommentar fra noen som aldri kommer til å være 100% alene. Alle har sin historie. Trenger ikke være så bastant. For deg. For meg hadde ting vært anderledes. Synes det er fullstendig unaturlig å ikke ha barna mine 100%. Er faktisk verre for meg de ukene jeg ikke har de enn de ukene jeg har de. Så jeg snakker for meg. Jeg ville heller hatt de heltid alene enn 50%. Skjønner ikke greia med å skulle bestemme hva som er verst eller best. Må være opp til vær enkelt vell. God helg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 11. januar #9617 Del Skrevet 11. januar Eyr skrev (6 minutter siden): Alle har sin historie. Trenger ikke være så bastant. For deg. For meg hadde ting vært anderledes. Synes det er fullstendig unaturlig å ikke ha barna mine 100%. Er faktisk verre for meg de ukene jeg ikke har de enn de ukene jeg har de. Så jeg snakker for meg. Jeg ville heller hatt de heltid alene enn 50%. Skjønner ikke greia med å skulle bestemme hva som er verst eller best. Må være opp til vær enkelt vell. God Ok. Får håpe du blir 100% alene da snart 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken frøken1 Skrevet 12. januar #9618 Del Skrevet 12. januar (endret) Herregud for en tråd! Her går det i hytt og pine! Hjelpes! Endret 12. januar av Frøken frøken1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 12. januar #9619 Del Skrevet 12. januar Frøken frøken1 skrev (8 timer siden): Herregud for en tråd! Her går det i hytt og pine! Hjelpes! 😅 Får holde oss til Kristin diskusjon.., kommer vel snart et nytt ukas tema hos henne uansett. Eller flytt å rydd ... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 12. januar #9620 Del Skrevet 12. januar De må jo være enormt forskjellige, som noen påpekte over her, hva gjelder aktiviteter og fritid. Her inviterte typen med barn alle på aking i korketrekkeren, men KG vil heller stå på kjøkkenet hjemme og live-overføre baking av noe korngreier. Sønnen hadde vel sikkert elsket å være med på aking i det perfekte vinterværet i går. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå