Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde flere ukjente på besøk på julaften pga de ellers ville vært ensomme. Null spons og null eksponering i SoMe. 

Fru Uperfekt skrev (15 minutter siden):

Nei det er ikke en stor innsats, det er å være medmenneske 

Jeg er oppvokst med det, og så er min mor. 

Så flott, både du og Kristin har vist medmenneskelighet 👏👏  Det er det viktigste,  selv om dere gjør det på forskjellig vis. All kreditt til dere👏👏

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk frøken skrev (3 minutter siden):

Så flott, både du og Kristin har vist medmenneskelighet 👏👏  Det er det viktigste,  selv om dere gjør det på forskjellig vis. All kreditt til dere👏👏

KG fikk godt betalt i form av egenprofilering, der merkevare ble styrket og hennes kommersielle kanal solgte mer. De som deltok burde fått  betaling spør du meg.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

KG fikk godt betalt i form av egenprofilering, der merkevare ble styrket og hennes kommersielle kanal solgte mer. De som deltok burde fått  betaling spør du meg.

Ser den, men syns det essensielle her er at KG viste hjerterom for store og små i en tung tid for mange. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk frøken skrev (1 minutt siden):

Ser den, men syns det essensielle her er at KG viste hjerterom for store og små i en tung tid for mange. 

Kjendiser og influensere sloss nærmest om å henge seg på "hjertesaker" for egenprofilering. Det har som regel lite med medmenneskelighet å gjøre. Dessverre. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med slike "hjertesaker" for kjendiser er at når høytiden er over så er kjendisene borte og opptatt med andre ting. Men ensomheten og fattigdommen er der fortsatt.

Selvfølgelig er det fint at akkurat disse fikk komme hjem til Kristin og feire litt der, men jeg klarer allikevel ikke å hylle Kristin for dette uansett hvor fint det var for de, når det er åpenbart at for Kristin så var dette ren merkevarebygging.

Jeg ønsker ikke et samfunn hvor hjertesaker og folk som trenger hjelp kun får det når det er mye fokus i en kort periode, eller at rette kjendisene velger å snakke om det. Vi trenger å bygge langvarige relasjoner og solide tilbud for flere i sårbare situasjoner. Noe som krever støtteordninger og penger, ofte finansiert over skatteseddelen. Noe som gir meg en ekstra bismak når det kommer til akkurat Kristin..

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk frøken skrev (21 minutter siden):

Mange som gjør som meg, har intet imot at hun åpner dørene som ett normalt medmenneske med plass nok, er SoMe eksponeringen og at hun stiller seg opp som en helgen jeg virkelig ikke liker.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Mange som gjør som meg, har intet imot at hun åpner dørene som ett normalt medmenneske med plass nok, er SoMe eksponeringen og at hun stiller seg opp som en helgen jeg virkelig ikke liker.

Skinnhellig. Blir litt som når mafiaen støtter opp om veldedighet i nærmiljøet. Eller at store bedrifter donerer penger til miljøorganisasjoner, samtidig som de dumper tusenvis av liter med giftig avfall ut i fjorden. Selv om det er satt på spissen... En slags hvitvasking/grønnvasking. I tillegg til at influenser-industrien håver inn på det.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Problemet med slike "hjertesaker" for kjendiser er at når høytiden er over så er kjendisene borte og opptatt med andre ting. Men ensomheten og fattigdommen er der fortsatt.

Selvfølgelig er det fint at akkurat disse fikk komme hjem til Kristin og feire litt der, men jeg klarer allikevel ikke å hylle Kristin for dette uansett hvor fint det var for de, når det er åpenbart at for Kristin så var dette ren merkevarebygging.

Jeg ønsker ikke et samfunn hvor hjertesaker og folk som trenger hjelp kun får det når det er mye fokus i en kort periode, eller at rette kjendisene velger å snakke om det. Vi trenger å bygge langvarige relasjoner og solide tilbud for flere i sårbare situasjoner. Noe som krever støtteordninger og penger, ofte finansiert over skatteseddelen. Noe som gir meg en ekstra bismak når det kommer til akkurat Kristin..

Ikke uenig der, derfor vi som familie er flinke til å dele det vi har og bla gir vekk klær til organisasjoner som gir klærene gratis videre til de som trenger det og hver uke deler ut mat til trengende. 

Det jeg ikke liker er at bla Nav nå ikke fungerer som det sikkerhetsnettet de skal og referer bla mennesker til de org jeg jobber med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Ikke uenig der, derfor vi som familie er flinke til å dele det vi har og bla gir vekk klær til organisasjoner som gir klærene gratis videre til de som trenger det og hver uke deler ut mat til trengende. 

Det jeg ikke liker er at bla Nav nå ikke fungerer som det sikkerhetsnettet de skal og referer bla mennesker til de org jeg jobber med. 

Nei NAV har en del utfordringer for mange. Dessverre. Men de er en etat betalt av skattepenger de og - som Kristin ikke akkurat betaler frivillig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Nei det er ikke en stor innsats, det er å være medmenneske 

Jeg er oppvokst med det, og så er min mor. 

Kjempefint at du er vokst opp med det, men de aller fleste er ikke vokst opp med det, og de aller fleste inviterer ikke andre hjem. Å snakke høyt om det bidrar til å normalisere det. Hadde KG ikke snakket om det hadde færre folk blitt informert og inspirert. At det ikke treffer deg er jo fullstendig irrelevant, men fint at det ga deg en mulighet til å skryte litt. ;)

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (56 minutter siden):

Det krever ikke støtteordninger og penger, det krever endring av kultur og holdninger hos oss nordmenn. Vi må starte med oss selv og slutte å rope på staten hver gang vi har en utfordring som skyldes måten vi nordmenn velger å leve på. 

Å snakke høyt om det hjelper mye mer enn å spy ut enda mer penger på kortvarige tiltak som ikke hjelper. Penger endrer ikke kultur. 

Vi har et svært individualistisk samfunn i Norge. Å bygge relasjoner krever ikke penger. 

Tvert imot vil jeg påstå at det er vår rikdom som har gjort oss mer ensomme, fordi norsk rikdom har tillatt oss å sette alt av omsorgsoppgaver bort til staten, slik at vi har glemt nettopp dette med relasjoner. 

Grådig avsporing, men dette engasjerer meg. 😅

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (4 timer siden):

Mulig off topic, men jeg leste i nyhetene at Alternativ Jul nektet influenser Isabel Raad å benytte deres arrangement som egenprofilering. Endelig noen som tør si fra, tenkte jeg da!

Her er deres svar da hun prøvde å "straffe" dem ved å legge ut poster der hun følte seg dårlig behandlet, og var i "sjokk":

"Både Isabel og hennes venner er hjertelig velkommen til å delta som vertskap hos oss. En lang rekke høyprofilerte personer og samfunnstopper har gjennom mange tiår vært vertskap hos oss, men ingen har ønsket å gjøre noe nummer av sin egen deltakelse eller innsats, sier han. Isabel har en rolle som næringsdrivende, og vi er på vår side meget takknemlige for alle de bidrag vi gjennom over 50 år har fått fra en lang rekke næringsdrifter. De aller fleste av disse gjør det med grunnlag i å bidra til en god sak, og uten noe ønske om egenprofilering."

Link: https://www.dagbladet.no/kjendis/ut-mot-alternativ-jul-oppriktig-lei-meg/82427132

Dette innlegget hører vel hjemme på tråden til Isabel Raad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassya skrev (42 minutter siden):

Dette innlegget hører vel hjemme på tråden til Isabel Raad.

Synes det har relevans, siden vi diskuterer influensere, og hvordan de benytter veldedighet, og da spesielt i forbindelse med høytiden, for å styrke sin merkevare, og  dermed salg på sine kommersielle kanaler. Alternativ Jul er en av de få som har "takket" nei, fordi de ser hva dette er, og ikke vil være en del av en kynisk pengemaskin, som skor seg på,  og retter seg mot sårbare målgrupper.

De er del av den samme industrien, og kjører samme strategier.

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Og IKKE minst tenk på de andre her i landet som gjorde det samme på julaften, åpnet opp hjemmet sitt UTEN få sponset  leker for tusenvis  av kroner samt sponset julematen.  Det mener jeg er ren godhet, de som ikke har så mye selv, men betaler mat og gaver til ukjente ensomme sjeler! Kristin en offentlig inluenser? Hun fikk sponset ALT til de ukjente på julaften som kom til henne. Altså bare lekene fra den dyreste lekebutikken som er (Sprell) lekebutikken var nok verdt 20 tusen bare de lekene.... og maten...ja man kan jo bare gjette 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (5 timer siden):

Kjempefint at du er vokst opp med det, men de aller fleste er ikke vokst opp med det, og de aller fleste inviterer ikke andre hjem. Å snakke høyt om det bidrar til å normalisere det. Hadde KG ikke snakket om det hadde færre folk blitt informert og inspirert. At det ikke treffer deg er jo fullstendig irrelevant, men fint at det ga deg en mulighet til å skryte litt. ;)

Bruker har vel neppe brukt sin medmenneskelighet til å tjene penger på å legge ut innhold før feiring, selve feiringen og etter feiring på kommersielle SoMe-kanaler med reklame innimellom? Det er slett ikke uvanlig å gjøre dette lenger, så KG er ikke en pioner her. Flere har også lånt ut sine hjem/hytter inkludert mat og gaver i julen, når de selv har reist bort i julen eller ikke benyttet hytte selv, en annen vri på å hjelpe folk med dårlig råd. Fint at et knippe mennesker fikk en fin julaften og at barna fikk fine julegaver (Heia Sprell 👏).

Men KG brukte ikke penger på verken mat eller gaver, men hun tjente penger på det, pluss heder og ære som du blant annet gir henne. Flott for merkevaren Kristin Gjelsvik, så absolutt!

Endret av K_mb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (5 timer siden):

Er ikke skryt er bare noe en gjør om en har plass og råd, men ser ingen grunn til å skryte over å gjøre godt for andre det er bare noe en som menneske skal gjøre når en kan

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
K_mb skrev (22 minutter siden):

Bruker har vel neppe brukt sin medmenneskelighet til å tjene penger på å legge ut innhold før feiring, selve feiringen og etter feiring på kommersielle SoMe-kanaler med reklame innimellom? Det er slett ikke uvanlig å gjøre dette lenger, så KG er ikke en pioner her. Flere har også lånt ut sine hjem/hytter inkludert mat og gaver i julen, når de selv har reist bort i julen eller ikke benyttet hytte selv, en annen vri på å hjelpe folk med dårlig råd. Fint at et knippe mennesker fikk en fin julaften og at barna fikk fine julegaver (Heia Sprell 👏).

Men KG brukte ikke penger på verken mat eller gaver, men hun tjente penger på det, pluss heder og ære som du blant annet gir henne. Flott for merkevaren Kristin Gjelsvik, så absolutt!

Glemte legge til en ting....tenk om Sprell hadde fordelt  litt  (!), gitt til andre "vanlige altså  ikke influensere " som også åpnet hjemmene sine og hadde barn der på julaften.. så heia Sprell?🤔 Egentlig ikke, de fikk jo da Reklame gjennom Kristin  sin snap igjen....all about the money..🤢

Endret av M.H85
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (5 minutter siden):

Glemte legge til en ting....tenk om Sprell hadde fordelt  litt  (!), gitt til andre "vanlige altså  ikke influensere " som også åpnet hjemmene sine og hadde barn der på julaften.. så heia Sprell?🤔 Egentlig ikke, de fikk jo da Reklame gjennom Kristin  sin snap igjen....all about the money..🤢

Ja, det har du rett i. Nå er det mulig de også hadde gitt til "vanlige" hvis de ble spurt, uten at jeg vet det sikkert. Men uansett så er poenget mitt at @Fru Uperfekt og andre som ikke er influencere gjør dette ene og alene av medmenneskelighet og betaler av egen lomme. KG betaler ikke en krone men tjener på det både økonomisk og i forhold til eget image. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (23 minutter siden):

Ja, det har du rett i. Nå er det mulig de også hadde gitt til "vanlige" hvis de ble spurt, uten at jeg vet det sikkert. Men uansett så er poenget mitt at @Fru Uperfekt og andre som ikke er influencere gjør dette ene og alene av medmenneskelighet og betaler av egen lomme. KG betaler ikke en krone men tjener på det både økonomisk og i forhold til eget image. 

Jeg synes også hun begynner å bli farlig "forbilde" for folk med spiseforstyrrelser eller problematisk  forhold til mat,er det bare meg eller?!

Om det er rundstykker,vafler, middag ALT hun tipser om er så og si sukker og fett FRITT erstattet med noe frø eller cottage  chesse 😱 det begynner å bli drøyt..... Farlige greier....  Spis dette bli like tynn som meg 🙌

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (18 minutter siden):

Jeg synes også hun begynner å bli farlig "forbilde" for folk med spiseforstyrrelser eller problematisk  forhold til mat,er det bare meg eller?!

Om det er rundstykker,vafler, middag ALT hun tipser om er så og si sukker og fett FRITT erstattet med noe frø eller cottage  chesse 😱 det begynner å bli drøyt..... Farlige greier....  Spis dette bli like tynn som meg 🙌

Det har du veldig rett i. Spiseforstyrrelser øker drastisk, også blandt kvinner 35+

https://nypost.com/2024/05/07/lifestyle/influencer-rips-harmful-tiktok-food-sharing-trend-fell-into-the-trap/

“These posts invite comparison, and can cause you to feel guilt or shame if your intake doesn’t match up. This is a sneaky way that diet culture is telling you to do ‘better’ to reach an unattainable beauty or appearance standard.”

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S147101532300048X

"Nearly two-thirds of middle-aged women use social media daily or more frequently.

Social media comparisons are linked to a variety of disordered eating behaviors.

Instagram is most potent platform linked to dietary restraint in middle-aged women."

Og blandet med shopping-hauls og vindrikking er det dynamitt! Strategien er så kynisk at det er til å gråte av. De vet eksakt kombinasjonen som selger best, og som skaper mest avhengighet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...