Frk frøken Skrevet 20 timer siden #9461 Del Skrevet 20 timer siden Snublefot62 skrev (På 1.1.2025 den 8.48): Hva har hun gjort i julen? Om ikke jeg har tatt helt feil så ba Kristin flere fremmede, store og små hjem til seg på julemat, julegaver og julekos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkel Skrevet 20 timer siden #9462 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Frk frøken skrev (11 minutter siden): Om ikke jeg har tatt helt feil så ba Kristin flere fremmede, store og små hjem til seg på julemat, julegaver og julekos På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Endret 20 timer siden av Sparkel 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20 timer siden #9463 Del Skrevet 20 timer siden Sparkel skrev (3 minutter siden): På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Virker jo som om folk lar seg lure da. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 20 timer siden #9464 Del Skrevet 20 timer siden Sparkel skrev (9 minutter siden): På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Var ikke dette på selve julaften? Det vil jeg si er ganske fint gjort mtp hvor mange ensomme det finnes rundt oss. At hun ikke har personlige utgifter på et slikt tiltak er selvsagt helt greit. 9 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk frøken Skrevet 20 timer siden #9465 Del Skrevet 20 timer siden Sparkel skrev (9 minutter siden): På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Syns det er flott at Kristin åpnet hjemmet sitt for små og store som trenger det. Sponsa eller ikke. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk frøken Skrevet 20 timer siden #9466 Del Skrevet 20 timer siden Snublefot62 skrev (19 minutter siden): Virker jo som om folk lar seg lure da. Lurt av hva? Kristin la vel ikke skjul på at hun fikk spons på denne julekvelden. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 19 timer siden #9467 Del Skrevet 19 timer siden Snublefot62 skrev (34 minutter siden): Virker jo som om folk lar seg lure da. Er det ikke flott da , at noen slipper å være alene på juleaften ? 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 19 timer siden #9468 Del Skrevet 19 timer siden Sparkel skrev (1 time siden): På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Du ser ikke noe beundringsverdig med å gjøre jula fin og varm for noen som ellers hadde vert helt alene?!? Kødder du? 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkel Skrevet 19 timer siden #9469 Del Skrevet 19 timer siden nøtta skrev (11 minutter siden): Du ser ikke noe beundringsverdig med å gjøre jula fin og varm for noen som ellers hadde vert helt alene?!? Kødder du? Kødder du??? Tror du seriøst dette blir gjort kun av godhet? Det er en influenser som lever av andres beundring og godtroenhet og innholdet hun legger ut. Og Hadde hun latt være å lage innhold til kanalen sin om dette hadde jeg kanskje trodd på det. 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 19 timer siden #9470 Del Skrevet 19 timer siden (endret) nøtta skrev (19 minutter siden): Du ser ikke noe beundringsverdig med å gjøre jula fin og varm for noen som ellers hadde vert helt alene?!? Kødder du? Ikke når det kommersialiseres til fordel for å styrke egen merkevare. Hun kunne heller sponset arrangører som gjør det samme, helt uten at de søker publisitet, spons, klikk og likes. "Griefsploitation" Endret 19 timer siden av Doris Becker 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 19 timer siden #9471 Del Skrevet 19 timer siden Sparkel skrev (1 minutt siden): Kødder du??? Tror du seriøst dette blir gjort kun av godhet? Det er en influenser som lever av andres beundring og godtroenhet og innholdet hun legger ut. Og Hadde hun latt være å lage innhold til kanalen sin om dette hadde jeg kanskje trodd på det. Spiller det egentlig så stor rolle hva motivet var så lenge det ble en fin kveld for de som ellers ville vært alene? Folk legger ut så mye dritt, så hvorfor er et fint, kanskje også inspirerende tiltak negativt? 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 18 timer siden #9472 Del Skrevet 18 timer siden Har hun allerede begynt male sin nye "Penthouse" rom hos livets mann? Med 4 Kids (😱) ville jeg prioritert en filmstue/lekestue til barna heller... Meget spesielt.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 18 timer siden #9473 Del Skrevet 18 timer siden M.H85 skrev (3 minutter siden): Har hun allerede begynt male sin nye "Penthouse" rom hos livets mann? Med 4 Kids (😱) ville jeg prioritert en filmstue/lekestue til barna heller... Meget spesielt.... Dette var på kontoret / låven 👌 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12 timer siden #9474 Del Skrevet 12 timer siden Sparkel skrev (6 timer siden): Kødder du??? Tror du seriøst dette blir gjort kun av godhet? Det er en influenser som lever av andres beundring og godtroenhet og innholdet hun legger ut. Og Hadde hun latt være å lage innhold til kanalen sin om dette hadde jeg kanskje trodd på det. Selvfølgelig gjorde hun det ikke på grunn av godhet, men vi må huske på at det var barn der som fikk god mat og flotte gaver, og akkurat det er veldig verdifullt for de barna det gjelder. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6 timer siden #9475 Del Skrevet 6 timer siden Purple Basil skrev (6 timer siden): Selvfølgelig gjorde hun det ikke på grunn av godhet, men vi må huske på at det var barn der som fikk god mat og flotte gaver, og akkurat det er veldig verdifullt for de barna det gjelder. nøtta skrev (12 timer siden): Spiller det egentlig så stor rolle hva motivet var så lenge det ble en fin kveld for de som ellers ville vært alene? Folk legger ut så mye dritt, så hvorfor er et fint, kanskje også inspirerende tiltak negativt? Kristin kunne fint fått dette til og skapt akkurat de samme fine opplevelsene for de som var der uten å kringkaste at hun gjorde dette. Men behovet hennes for å kringkaste dette viser jo hennes egentlige behov for å fremstå positivt og bygge merkevaren sin. Har det noen betydning hvilke motiv hun hadde? For de som var der hadde det sannsynligvis ingen betydning. De hadde de nok fint der. Men det er heller ingen her som har kritisert de for å ha hatt det fint. Men for andre kan det ha en betydning hva motivet hennes er ja. Det er ganske åpenbart at hun har et behov for å eksponere disse tingene hun gjør og det bør vel ikke være noen overraskelse hvorfor det er positivt for henne? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 4 timer siden #9476 Del Skrevet 4 timer siden Sparkel skrev (16 timer siden): På sponsa mat og sponsa julegaver. Kan ikke være mange kroner hun la ut selv på dette. Pynta bordet helt selv og pakka ut den sponsa maten. Ser ikke hva som er så beundringsverdig med det. Masse se hvor snill jeg er poeng med minimal innsats. Minimal innsats? Å invitere fremmede folk hjem på selveste julaften er ikke minimal innsats, selv om det er gratis. Det er ganske stor innsats! Sparkel skrev (14 timer siden): Kødder du??? Tror du seriøst dette blir gjort kun av godhet? Det er en influenser som lever av andres beundring og godtroenhet og innholdet hun legger ut. Og Hadde hun latt være å lage innhold til kanalen sin om dette hadde jeg kanskje trodd på det. Mennesker er jo ikke endimensjonale, enten er man god eller så er man kynisk og slem. KG kan også være både god og kynisk, og ja, jeg tror at dette oppriktig er noe hun gjør fordi hun bryr seg. Dette er har jo vært en hjertesak i mange år. Hadde hun ikke snakket om det hadde hun jo heller ikke inspirert andre til å gjøre noe lignende, eller kommunisert ut at det er vanlig å være ensom på julaften. Det er jo stor verdi for de det gjelder at det kommuniseres ut og at hun bruker rekkevidden sin til noe positivt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkel Skrevet 3 timer siden #9477 Del Skrevet 3 timer siden (endret) issoras skrev (52 minutter siden): Minimal innsats? Å invitere fremmede folk hjem på selveste julaften er ikke minimal innsats, selv om det er gratis. Det er ganske stor innsats! Mennesker er jo ikke endimensjonale, enten er man god eller så er man kynisk og slem. KG kan også være både god og kynisk, og ja, jeg tror at dette oppriktig er noe hun gjør fordi hun bryr seg. Dette er har jo vært en hjertesak i mange år. Hadde hun ikke snakket om det hadde hun jo heller ikke inspirert andre til å gjøre noe lignende, eller kommunisert ut at det er vanlig å være ensom på julaften. Det er jo stor verdi for de det gjelder at det kommuniseres ut og at hun bruker rekkevidden sin til noe positivt. Det er ingen nyhet at folk inviterer ensomme hjem i høytider for at de skal slippe å være alene. Og det er allment kjent at mange er ensomme i høytidene. Det snakkes det om hvert år i media. Hvis du ikke vet det eller trenger inspirasjon fra en influenser som bruker dette som innhold for å bygge merkevaren sin er det på tide å følge litt mere med i hva som skjer utenfor influenser verden. Kristin er helt sikkert snill og god, men tenker med all negativ fokus som har vært i media på henne siste året, blir jeg iallfall usikker på motivasjonen på å invitere ensomme hjem til jul. Å hun må gjerne være begge , både snill og god og kynisk influenser. Men jeg blir dessverre ikke imponert. Ser fortsatt ikke hvor det er lagt inn så mye innsats. Skrive 5 min innlegg på insta og snap og la gå på repeat. Noen minutters tid på tiggetelefoner og dekke bordet og pakke inn sponsa julegaver. De fleste gjør disse tingene i desember. Bare at de fleste trenger ikke klapp på skulderen og nesegrus beundring over hvor flink og snill du er. Det er helt innafor at noen lar seg imponere over det Kristin gjør, men man må kunne godta at ikke alle blir like imponert. Endret 3 timer siden av Sparkel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #9478 Del Skrevet 3 timer siden Mulig off topic, men jeg leste i nyhetene at Alternativ Jul nektet influenser Isabel Raad å benytte deres arrangement som egenprofilering. Endelig noen som tør si fra, tenkte jeg da! Her er deres svar da hun prøvde å "straffe" dem ved å legge ut poster der hun følte seg dårlig behandlet, og var i "sjokk": "Både Isabel og hennes venner er hjertelig velkommen til å delta som vertskap hos oss. En lang rekke høyprofilerte personer og samfunnstopper har gjennom mange tiår vært vertskap hos oss, men ingen har ønsket å gjøre noe nummer av sin egen deltakelse eller innsats, sier han. Isabel har en rolle som næringsdrivende, og vi er på vår side meget takknemlige for alle de bidrag vi gjennom over 50 år har fått fra en lang rekke næringsdrifter. De aller fleste av disse gjør det med grunnlag i å bidra til en god sak, og uten noe ønske om egenprofilering." Link: https://www.dagbladet.no/kjendis/ut-mot-alternativ-jul-oppriktig-lei-meg/82427132 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #9479 Del Skrevet 3 timer siden Hallepalle2 skrev (17 timer siden): Var ikke dette på selve julaften? Det vil jeg si er ganske fint gjort mtp hvor mange ensomme det finnes rundt oss. At hun ikke har personlige utgifter på et slikt tiltak er selvsagt helt greit. Jeg hadde flere ukjente på besøk på julaften pga de ellers ville vært ensomme. Null spons og null eksponering i SoMe. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #9480 Del Skrevet 3 timer siden issoras skrev (1 time siden): Minimal innsats? Å invitere fremmede folk hjem på selveste julaften er ikke minimal innsats, selv om det er gratis. Det er ganske stor innsats! Mennesker er jo ikke endimensjonale, enten er man god eller så er man kynisk og slem. KG kan også være både god og kynisk, og ja, jeg tror at dette oppriktig er noe hun gjør fordi hun bryr seg. Dette er har jo vært en hjertesak i mange år. Hadde hun ikke snakket om det hadde hun jo heller ikke inspirert andre til å gjøre noe lignende, eller kommunisert ut at det er vanlig å være ensom på julaften. Det er jo stor verdi for de det gjelder at det kommuniseres ut og at hun bruker rekkevidden sin til noe positivt. Nei det er ikke en stor innsats, det er å være medmenneske Jeg er oppvokst med det, og så er min mor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå