Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Nøytral-80 skrev (2 timer siden):

Har gått for langt nå. Kan ikke komme på noen influencer som har vært i nærheten like kynisk. Og hun som brølte om farlige forbilder…

Har heller aldri hørt om andre såkalte  bloggere som det het før,nå influensere som har tatt det så langt med slike historier. De jeg vet om er profesjonelle  journalister  og andre som da har laget reportasjer  og tv serier om slike med grusomme historier. Så hvor går grensen? Nå er jo Kristin tilbake til "luksus " livet på hyttetur  på fjellet i sitt dyre langrenn outfit....kontrasten kunne ikke vært større. Er rimelig  sikker på  jenta gråter en del å savner sin nye "søster",blir slike mennesker sviktet kan det få fatale  følger og følelsen av å ville bare gi opp alt, de har blitt sviktet hele livet allerede. Ses snart igjen sa Kristin. Hun som snart skal flytte inn å få seg en "harmonisk" storfamilie,  der må hun også bruke mye tid og krefter....Det er så impulsivt  mye,og man blir jo svimmel av hvordan  hun styrer fra det ene og andre, bare denne gang har hun vinklet seg inn i noe der hun også må stille opp og involvere seg mye fremover  for jentas skyld. Så får man se da...alt Kristin  foretar  seg virker ekstremt  impulsivt, og det er ingen tvil at hun elsker leke psykolog/lærer/økonom/parterapeut  og alt annet hun liker å fremstå som mens pengene tikker inn🙉

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På spørsmål om hvorfor hun ble med tilbake for én dag, svarte hun at hun «aldri hadde latt H reise tilbake alene», men H kom seg jo ned på et vis, uten KG? Deretter var neste grunn at «jeg skal snakke med de som jobber her».

underforstått at hun skal «kontrollere» at de gjør jobben sin riktig. Hvem er hun til å stadig påta seg disse rollene, som andre folk må utdanne seg for å ha?  Og hvem er hun til å fortelle fagpersonell; helsevesen, BV, lærere, hvordan de skal opptre? Det er faktisk ingen hemmelighet at alle disse yrkesgruppene får opplæring og jevnlig kursing i hvordan å tilnærme seg slike saker, avdekke de, se etter tegn osv. Det ser ikke KG ut til å være klar over.

Synes også det blir veldig feil å henge ut denne ikke-navngitte læreren for å ikke ha tenkt at stol-historien var synonym med overgrep. Selv hadde jeg aldri koblet det uten å ha kjent historien godt. Selv når den var kjent slet jeg med å koble det, enda jeg prøvde hardt.

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG melker det hun kan for klikk og penger . Følger henne ikke men er innom av og til via utforsk og følger med her og andre media. Mitt ønske for 2025 er at Snapchat snurper pengesekken til disse influenserne. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (2 timer siden):

På spørsmål om hvorfor hun ble med tilbake for én dag, svarte hun at hun «aldri hadde latt H reise tilbake alene», men H kom seg jo ned på et vis, uten KG? Deretter var neste grunn at «jeg skal snakke med de som jobber her».

underforstått at hun skal «kontrollere» at de gjør jobben sin riktig. Hvem er hun til å stadig påta seg disse rollene, som andre folk må utdanne seg for å ha?  Og hvem er hun til å fortelle fagpersonell; helsevesen, BV, lærere, hvordan de skal opptre? Det er faktisk ingen hemmelighet at alle disse yrkesgruppene får opplæring og jevnlig kursing i hvordan å tilnærme seg slike saker, avdekke de, se etter tegn osv. Det ser ikke KG ut til å være klar over.

Synes også det blir veldig feil å henge ut denne ikke-navngitte læreren for å ikke ha tenkt at stol-historien var synonym med overgrep. Selv hadde jeg aldri koblet det uten å ha kjent historien godt. Selv når den var kjent slet jeg med å koble det, enda jeg prøvde hardt.

Hadde alle lærere tolket barns fantasi historier med vold&overgrep skal jeg garantere at barnevernets telefon- tjeneste  hadde eksplodert av telefoner. Så nei den stol historien lyste ikke overgrep. Merkelig legge ut den, kan nesten garantere at den læreren  har fått det med seg...

Kristin er jo en selvlært  lege, spesialist, lærere,psykolog,professor osv  vet du....Hun vet alt. 🙌

Endret av M.H85
  • Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (20 minutter siden):

Hadde alle lærere tolket barns fantasi historier med vold&overgrep skal jeg garantere at barnevernets telefon- tjeneste  hadde eksplodert av telefoner. Så nei den stol historien lyste ikke overgrep. Merkelig legge ut den, kan nesten garantere at den læreren  har fått det med seg...

Kristin er jo en selvlært  lege, spesialist, lærere,psykolog,professor osv  vet du....Hun vet alt. 🙌

Problemet med det som nå skjer er at det åpner opp for spekulasjoner. Spekulasjoner rundt hvem som har bedrevet overgrep, hvem som visste, ikke visste og hvem som burde ha gjort noe. Ikke noe som nødvendigvis Kristin vil merke direkte - eller H - men å dra frem så følelsesladede opplevelser og lovbrudd vil føre til at folk spekulerer.

Det betyr ikke at man ikke skal snakke om disse tingene. Tvert om. Men det er ikke nødvendigvis H som skal gjøre det. Eller nå. Og hvert fall ikke mens Kristin tjener grovt på historien hennes.

Samme med stolen. De legger det frem som om alle burde forstå sammenhengen. Åpenbart er det ønsketenkning. Og hva risikerer man nå? Overtolkning og potensielt feilaktige mistanker og beskyldninger.

Den eneste som tjener på dette er Kristin. H kommer til å gå på en smell. Og når Kristin er lei går Kristin bare videre. Nytt hus? Ny reise? Hvem vet..

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (18 timer siden):

For meg virker det som om foreldrene solgte henne til randoms? Opp til 10 stk på en dag. Hun var lenket til sengen og de kom en etter en og betalte. Hun trigges i dag av lyden av lommebok og mynter. Kundene sa at foteldrene satt på en gullgruve. Det er så drøyt. Leste også at det var snakk om rus, så mulig mor og far var rusmisbrukere? Vet ikke om de var sammen da. Helt grusomt, og en viktig historie som absolutt må ut. Men det er ikke Kristins historie å fortelle.....

Men H snakker om jo om dette helt åpent på sin egen åpne profil. Hun har tusenvis av følgere fra før av, så Kristin kommer jo ikke med noe nytt her som ikke H er selv helt åpen om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske folk var mer skeptiske til hva som legges ut på some. Mye er helt uskyldig, men det finnes også oppmerksomhetssøkende, syke mennesker, som blir verre av eksponeringen. At Kristin går ut i all offentlighet med andres fortellinger, er både etisk uforsvarlig og skummelt - særlig når hun velger å gjøre det mot betaling. Det lukter svidd, for å si det sånn. 

• Liker 10
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at følgertallet til H var 12k da jeg søkte henne opp første gang, få dager før K brettet ut. Nå er tallet 16,9k. 

fikk flere med seg screenshotten i går, hvor H la ut en melding fra KG der det sto at «jeg tjener ikke mye på snap» og forsvarte reklamen? Jeg trodde først det var noen som parodierte KG. Det sto noe ala «jeg blir hatet uansett, så ikke tenk på det ❤️ tjener ikke mye på snap. har fått to kommentarer på reklamen, så tenkte å høre med deg om det kanskje burde sies noe om? Hvis det tjenes noe på dette så er pengene dine, så du som ufør kan kose deg litt i din bekmørke hverdag❤️»

Det samsvarer ikke med hvor mange lange stories KG har hatt om nettopp inntjening på snap. Hun uttalte direkte at det er snap som betaler huslånet hennes på over 100k i måneden! At snap er hovedinntektskilden og at hun er avhengig av snap og derfor pøser ut med «evig content». Det lukter rett og slett ekkelt av hele dette opplegget hennes…

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (19 minutter siden):

Synes å huske at følgertallet til H var 12k da jeg søkte henne opp første gang, få dager før K brettet ut. Nå er tallet 16,9k. 

fikk flere med seg screenshotten i går, hvor H la ut en melding fra KG der det sto at «jeg tjener ikke mye på snap» og forsvarte reklamen? Jeg trodde først det var noen som parodierte KG. Det sto noe ala «jeg blir hatet uansett, så ikke tenk på det ❤️ tjener ikke mye på snap. har fått to kommentarer på reklamen, så tenkte å høre med deg om det kanskje burde sies noe om? Hvis det tjenes noe på dette så er pengene dine, så du som ufør kan kose deg litt i din bekmørke hverdag❤️»

Det samsvarer ikke med hvor mange lange stories KG har hatt om nettopp inntjening på snap. Hun uttalte direkte at det er snap som betaler huslånet hennes på over 100k i måneden! At snap er hovedinntektskilden og at hun er avhengig av snap og derfor pøser ut med «evig content». Det lukter rett og slett ekkelt av hele dette opplegget hennes…

Selvfølgelig  er det snap som står for hennes 💰 hovedsakelig  iallefall hver måned. Så er jo spørsmålet hvor mye skal du leke selvutnevnt psykolog,forsker,lærer,bedreviter opplegg for å klirre mest mynt i kassa....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (29 minutter siden):

Jeg så den storyen, og ut fra det forstår jeg det som Hedda skal få den inntjeningen Kristin har på å dele historien hennes. Hvordan hun skal regne på det aner jeg ikke, men fint at de har en avtale om det da det potensielt er mye penger. Om det nå ikke skulle stemme håper jeg det kommer frem. Enn så lenge er det, det de begge sier i hvert fall. 

Ellers tenker jeg det er viktig å ha med seg i dette at Hedda har vært åpen om dette lenge, skrevet tre bøker og har en solid følgeskare fra før.

Hun har opplevd mye grusomt, men hun er fortsatt et samtykekometent menneske som kan ta selvstendige avgjørelser. Hvis hun ønsker at Kristin skal dele hennes opplevelser syns jeg det er viktig at vi også kan respektere det, og ikke typ umyndiggjøre henne knyttet til den avgjørelsen, og stakkarsliggjør henne fordi det kan bli så vondt for henne om Kristin ikke "følger opp". 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (11 timer siden):

Jeg så den storyen, og ut fra det forstår jeg det som Hedda skal få den inntjeningen Kristin har på å dele historien hennes. Hvordan hun skal regne på det aner jeg ikke, men fint at de har en avtale om det da det potensielt er mye penger. Om det nå ikke skulle stemme håper jeg det kommer frem. Enn så lenge er det, det de begge sier i hvert fall. 

Ellers tenker jeg det er viktig å ha med seg i dette at Hedda har vært åpen om dette lenge, skrevet tre bøker og har en solid følgeskare fra før.

Hun har opplevd mye grusomt, men hun er fortsatt et samtykekometent menneske som kan ta selvstendige avgjørelser. Hvis hun ønsker at Kristin skal dele hennes opplevelser syns jeg det er viktig at vi også kan respektere det, og ikke typ umyndiggjøre henne knyttet til den avgjørelsen, og stakkarsliggjør henne fordi det kan bli så vondt for henne om Kristin ikke "følger opp". 

Kvinnen skal få dele sin historie,men en slik historie hører ikke hjemme på en kommersiell influenser-kanal, der målet er å øke følgerskaren og inntjeningen til denne influenseren, som nå via denne kvinnen når ut til enda en sårbar målgruppe, ofre for seksuelle overgrep, og knytter emosjonelle bånd til disse, der målet er å selge produkter og egen merkevare. Her er det også duket for masse konflikter, som du skriver, hvordan skal de regne ut dette? Nok et hårreisende eksempel på hvordan influensere ikke rammes av regelverk, og går som "privat underholdning". I det minste burde all reklame stoppes i forbindelse med dette.

"Griefsploitation" er et ord som kom meg i mente nå. Var en del snakk om det for noen år tilbake.

Endret av Doris Becker
la til setning på slutten
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...