M.H85 Skrevet 26. desember 2024 #9361 Del Skrevet 26. desember 2024 Viola712 skrev (2 timer siden): Enig. Jeg tenker i tillegg at historien til et sårbart menneske som har hatt traumatiske opplevelser nå bidrar til at KG drar inn mye penger. Etisk langt over grensen etter mitt syn. Hun driver også med å gi "råd" og oppfordringer til bla.a barneverntjenesten, skolehelsetjenesten og lærere, og det er svært tydelig at hun ikke har noe kunnskap om lovverk og retningslinjer det offentlige jobber under. Syns hun fremstår naiv og noe kunnskapsløs, men med et stort hjerte og engasjement. Der er jeg enig. K tjener mye penger på klikk på jentas historie, og igjen tar hun på seg rådgiver rollen,slik hun ofte gjør om det gjelder parforhold, økonomisk,kosthold osv. Blir litt som de dom gir råd til folk når de egentlig burde dra til legen...Noen ting bør du ikke diskutere offentlig. Synes også det var drøyt å legge ut et kort svar fra en lærer slik offentlig...er det egentlig lov? 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 26. desember 2024 #9362 Del Skrevet 26. desember 2024 M.H85 skrev (45 minutter siden): Tror vi må være litt forsiktig kommentere om denne nye venninna. Jeg kjenner iallefall av respekt for et stakkars menneske med en forferdelig historie bøyer meg i støvet for at damen lever å har valgt seg et liv der hun vil fortelle sin historie, hjelpe andre,være en stemme ❤️ Hun ligger med brukernavn på K sin Instagram så hun ønsker nok være offentlig, MEN jeg synes det er spesielt at K deler hennes historie på sine kanaler,en dame hun har møtt en gang. Det er jo jentas historie, ikke K sin. Jeg hadde iallefall vært veldig forsiktig der hadde det vært meg ,men igjen sett bortifra K...all respekt og kjærlighet til denne jenta 🙏❤️. Virkelig. Sterkt. Enig med deg. Synes ikke historien skal gjenfortelles her heller. Gå heller direkte til hun som eier historien. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. desember 2024 #9363 Del Skrevet 26. desember 2024 Mener hun virkelig at en skulle skjønt at historien om stolen var om jenta selv? Tviler sterkt på at hun hadde skjønt det selv hvis hun var lærer. Kristins tilbakemelding hadde vært «Flott historie om livets stol». 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 26. desember 2024 #9364 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) Xmasclovn skrev (35 minutter siden): Mener hun virkelig at en skulle skjønt at historien om stolen var om jenta selv? Tviler sterkt på at hun hadde skjønt det selv hvis hun var lærer. Kristins tilbakemelding hadde vært «Flott historie om livets stol». Få hadde skjønt det mener jeg,hverken lærer eller andre uvitende.. Hvorfor? Fordi barn også kan ha enorm fantasi. Min sønn slet lenge med monster drømmer. Han mente det kom inn monster hver kveld, og at han skrek osv. Jeg visste jo dette var fantasi. Det som en lærer/barnehage ansatte SKAL reagere på er om barn har seksuell atferd altså mer enn bare doktor leken. Det er noe helt annet enn historier om stygge monster osv. Tviler ikke et sekund på at mange voksne i hennes liv burde ha hjulpet den stakkars jenta å forstått, men akkurat den stol historien nei...leste den selv 4 ganger, prøvde å tenke men nei,koblet ikke. Men typisk Kristin å snakke offentlig om det, lurer på hva læreren tenker .... Endret 26. desember 2024 av M.H85 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RandiO Skrevet 26. desember 2024 #9365 Del Skrevet 26. desember 2024 En helt forjævlig historie som ja, er bekmørk. Men det er også helt hinsides at Kristin legger den ut på sin private Snap, som igjen genererer henne titusenvis av kroner rett i egen lomme. 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. desember 2024 #9366 Del Skrevet 26. desember 2024 RandiO skrev (52 minutter siden): En helt forjævlig historie som ja, er bekmørk. Men det er også helt hinsides at Kristin legger den ut på sin private Snap, som igjen genererer henne titusenvis av kroner rett i egen lomme. Det er åpenbart hvorfor hun gjør det. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 26. desember 2024 #9367 Del Skrevet 26. desember 2024 RandiO skrev (1 time siden): En helt forjævlig historie som ja, er bekmørk. Men det er også helt hinsides at Kristin legger den ut på sin private Snap, som igjen genererer henne titusenvis av kroner rett i egen lomme. Ja, jeg blir helt matt. Nå sitter hun og forteller om hendelser. Hun har faktisk mulighet til å slå av reklamen imellom om hun ønsker det. Dette er så uetisk som det kan få blitt. Er det ingen som man ta tak i hun og be hun gire ned noen hakk. Har hun egentlig lov til dette, selv med tillatelse av den hun legger ut om? 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. desember 2024 #9368 Del Skrevet 27. desember 2024 Kønn skrev (54 minutter siden): Ja, jeg blir helt matt. Nå sitter hun og forteller om hendelser. Hun har faktisk mulighet til å slå av reklamen imellom om hun ønsker det. Dette er så uetisk som det kan få blitt. Er det ingen som man ta tak i hun og be hun gire ned noen hakk. Har hun egentlig lov til dette, selv med tillatelse av den hun legger ut om? Ja så dette.. Sitter under juletreet i pysjen å forteller. Hvor går grensen for denne dama 😯 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stay Skrevet 27. desember 2024 #9369 Del Skrevet 27. desember 2024 Uspiselig og kleint. Hun skal fremstå som en helt oppi alt. Føles som om hun endelig har funnet en sak, ala IR sine mange saker og engasjement de siste årene (voldelig oppvekst, forsterhjemssaken, India, alternativ jul). Klart det selger. IR gjør det imidlertid med en helt annen troverdighet og ydmykhet. Håper folk følger H (jenta) i stedenfor KG fremover. Jenta selv virket utrolig kul og tøff gjennom sin Instagram. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 27. desember 2024 #9370 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Stay skrev (12 minutter siden): Uspiselig og kleint. Hun skal fremstå som en helt oppi alt. Føles som om hun endelig har funnet en sak, ala IR sine mange saker og engasjement de siste årene (voldelig oppvekst, forsterhjemssaken, India, alternativ jul). Klart det selger. IR gjør det imidlertid med en helt annen troverdighet og ydmykhet. Håper folk følger H (jenta) i stedenfor KG fremover. Jenta selv virket utrolig kul og tøff gjennom sin Instagram. Hun H ønsker jo at k skal dele hennes historie, på sin snapchat/Instagram for å nå ut til flere ..viktig å snakke om Endret 27. desember 2024 av Sansa20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 27. desember 2024 #9371 Del Skrevet 27. desember 2024 Det er tydelig at H ønsker at KG skal dele hennes historie, men KG har fremdeles ansvaret. H har skrevet en lang kommentar under KG sitt innlegg på IG. H går langt når hun beskriver relasjonen de to har fått, og bruker ord som storesøster, sterkt bånd, og at KG må komme raskt tilbake, fordi hun er helt lost uten henne. KG skriver også at hun er uendelig glad i H. Tenker at her må KG trø varsomt, nå har hun en enorm makt over et sårbart menneske, som helt tydelig har knyttet seg veldig til henne. Og hun fortsetter å gi "råd" til lærere! En bedre måte å løse det hadde vært å oppsøke fagfolk som kunne uttalt seg på generlt nivå. KG opptrer som et godt medmenneske, men hun har ikke fagkunnskap. Så her går hun langt over sine kvalifikasjoner. Hun bør også lese seg opp på emnet makt/ avmakt. 31 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 27. desember 2024 #9372 Del Skrevet 27. desember 2024 Viola712 skrev (1 time siden): Det er tydelig at H ønsker at KG skal dele hennes historie, men KG har fremdeles ansvaret. H har skrevet en lang kommentar under KG sitt innlegg på IG. H går langt når hun beskriver relasjonen de to har fått, og bruker ord som storesøster, sterkt bånd, og at KG må komme raskt tilbake, fordi hun er helt lost uten henne. KG skriver også at hun er uendelig glad i H. Tenker at her må KG trø varsomt, nå har hun en enorm makt over et sårbart menneske, som helt tydelig har knyttet seg veldig til henne. Og hun fortsetter å gi "råd" til lærere! En bedre måte å løse det hadde vært å oppsøke fagfolk som kunne uttalt seg på generlt nivå. KG opptrer som et godt medmenneske, men hun har ikke fagkunnskap. Så her går hun langt over sine kvalifikasjoner. Hun bør også lese seg opp på emnet makt/ avmakt. Veldig enig! Det er jo en helt grusom historie, ingen tvil- og jeg er i utgangspunktet helt enig i at dette må snakkes om (og det er ikke sånn at KG har kommet opp med en revolusjonerende ide nå liksom, å prate høyt om dette- det blir jo gjort det) MEN, å sitte der å være «rådgiver» og skal lære bort, hun later som hun har en visdom og innsikt i dette temaet hun ikke har 😳 og med reklame mellom snappene 🙄 det er for meg så umusikalsk som det går an å få blitt 😑 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PistolStar Skrevet 27. desember 2024 #9373 Del Skrevet 27. desember 2024 Med forbehold om at jeg ikke har sett gjennom snappene til KG, bare sett bildene som kommer opp på snap som "forside", og lest her inne. Jeg får vondt i magen av at KG skal ta denne historien og tjene penger på den. Jeg synes det er fullstendig uetisk, selv om jenta vil ha den delt. Å dele en så lang og grusom historie gjennom Snapchat blir helt feil, det er ikke riktig kanal for sånt. Men Kristin gjør det jo fordi da tjener hun penger. Lokke med sjokkerende historie så hun kan tjene så mye som mulig. Slik som Kristin dessverre har vist seg å være i det siste så blir ikke dette genuint i det hele tatt. Jeg synes det er stygt og egoistisk. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 27. desember 2024 #9374 Del Skrevet 27. desember 2024 Kristin bør donere alle penger hun har tjent på utlevering av elendigheten til denne jenta til en organisasjon som jobber mot overgrep. Ikke putte de i egen lomme og humre på neste spa hotell med livets mann. 32 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. desember 2024 #9375 Del Skrevet 27. desember 2024 Vintermåne skrev (1 time siden): Veldig enig! Det er jo en helt grusom historie, ingen tvil- og jeg er i utgangspunktet helt enig i at dette må snakkes om (og det er ikke sånn at KG har kommet opp med en revolusjonerende ide nå liksom, å prate høyt om dette- det blir jo gjort det) MEN, å sitte der å være «rådgiver» og skal lære bort, hun later som hun har en visdom og innsikt i dette temaet hun ikke har 😳 og med reklame mellom snappene 🙄 det er for meg så umusikalsk som det går an å få blitt 😑 Ja nå også som "ekspert" på overgrepsutsatte mennesker, hun tar stadig impulsivt opp nye temaer. Plutselig går det fra rampenissen hver dag til å snakke om dette ekstremt alvorligere temaet der hun sitter å gir råd til fagfolk som helsesøstre osv?!! Denne jenta er ekstremt sårbar og har knyttet seg enormt til K etter kun 1 møte.....så nå har K et ansvar, et ansvar på å bruke tid på denne jenta, har hun egentlig tid på langsikt? Hun som straks flytter inn med mann ,4 barn oppussing og styr, rydde vaske pakke ut et hus også.....og alt hun sjonglerer med. K tar på seg et stort ansvar for en person her, tanken er god men veldig impulsivt som med alt annet...Plutselig er K sin snap kun om overgrep prat , det kan bli vanskelig for jenta når K plutselig er ferdig prate om dette, og tilbake på en luksushytte å feirer nyttår i sus og dus med livets mann....tenker jeg.... 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merry Skrevet 27. desember 2024 #9376 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg tror KG gjør dette med de beste intensjoner, absolutt ikke pga penger. Men håper hun vet hva hun åpner for og har tatt på seg med å gjøre dette, det er et enormt ansvar. Jeg mener også helt klart at pengene burde gå til en organisasjon som jobber med overgrep ikke til privat forbruk 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merry Skrevet 27. desember 2024 #9377 Del Skrevet 27. desember 2024 M.H85 skrev (3 minutter siden): Ja nå også som "ekspert" på overgrepsutsatte mennesker, hun tar stadig impulsivt opp nye temaer. Plutselig går det fra rampenissen hver dag til å snakke om dette ekstremt alvorligere temaet der hun sitter å gir råd til fagfolk som helsesøstre osv?!! Denne jenta er ekstremt sårbar og har knyttet seg enormt til K etter kun 1 møte.....så nå har K et ansvar, et ansvar på å bruke tid på denne jenta, har hun egentlig tid på langsikt? Hun som straks flytter inn med mann ,4 barn oppussing og styr, rydde vaske pakke ut et hus også.....og alt hun sjonglerer med. K tar på seg et stort ansvar for en person her, tanken er god men veldig impulsivt som med alt annet...Plutselig er K sin snap kun om overgrep prat , det kan bli vanskelig for jenta når K plutselig er ferdig prate om dette, og tilbake på en luksushytte å feirer nyttår i sus og dus med livets mann....tenker jeg.... Dette! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 27. desember 2024 #9378 Del Skrevet 27. desember 2024 Denne historien er såpass grov at jeg tar for gitt det foreldrene er dømt siden hun forteller fritt om dette? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 27. desember 2024 #9379 Del Skrevet 27. desember 2024 merry skrev (33 minutter siden): Jeg tror KG gjør dette med de beste intensjoner, absolutt ikke pga penger. Men håper hun vet hva hun åpner for og har tatt på seg med å gjøre dette, det er et enormt ansvar. Jeg mener også helt klart at pengene burde gå til en organisasjon som jobber med overgrep ikke til privat forbruk ALT influencere gjør er for penger. Aldri tvil på det. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. desember 2024 #9380 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Så hun skrev det ble delt med tillatelse fra psykologen og vennen😳 Unnskyld på vegne av min yrkesstand sier jeg bare..😔 Endret 27. desember 2024 av Frøkenfryden 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå