Tripptrapp1 Skrevet torsdag kl 09:08 #9021 Del Skrevet torsdag kl 09:08 baremeg007 skrev (12 timer siden): Denne garasjen eller hva det er som hun står og pakker disse plastproduktene i, hva er det egentlig? Har hun ikke kapital til å skaffe et ordentlig «verksted», og heller ikke til å ansette folk mtp at hun står og stapper disse egenhendig? Hun er neppe den første gründeren som starter i garasjen 😅 Jeg vet ikke noe om hvilket volum hun produserer og selger i, så det kan være at det er så lite at hun faktisk pakker det selv. Eller, så kan videoen eller hva du har sett, bare være et markedsføringsstunt. «Se, her står jeg personlig og pakker alle varene som skal ut til dere, elskede kunder og følgere. Se hvor involvert, ekte og oppriktig jeg og bedriften min er» - Altså bare nok en veloverveid strategi for å bygge ønskede assosiasjoner til og legitimitet rundt både merkevaren KG og merkevaren - hva var det den het? - Dazzled&Dawn? Eller Dazed&Confused, som er det som faller inn i mitt hode 😅. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet torsdag kl 14:27 #9022 Del Skrevet torsdag kl 14:27 baremeg007 skrev (18 timer siden): Denne garasjen eller hva det er som hun står og pakker disse plastproduktene i, hva er det egentlig? Har hun ikke kapital til å skaffe et ordentlig «verksted», og heller ikke til å ansette folk mtp at hun står og stapper disse egenhendig? Altså. Skal hun bli kritisert for at hun har en "ekte"jobb også nå? Det er faen meg drøyt altså. Den som ikke har noe hyggelig å si, burde holde godt kjeft av og til.... 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet torsdag kl 14:30 #9023 Del Skrevet torsdag kl 14:30 nøtta skrev (1 minutt siden): Altså. Skal hun bli kritisert for at hun har en "ekte"jobb også nå? Det er faen meg drøyt altså. Den som ikke har noe hyggelig å si, burde holde godt kjeft av og til.... Enig med deg, her inne er det bare nedlatende og lite konstruktivt kritikk. Enkelte her inne skulle sett seg selv i speilet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet torsdag kl 15:19 #9024 Del Skrevet torsdag kl 15:19 baremeg007 skrev (19 timer siden): Denne garasjen eller hva det er som hun står og pakker disse plastproduktene i, hva er det egentlig? Har hun ikke kapital til å skaffe et ordentlig «verksted», og heller ikke til å ansette folk mtp at hun står og stapper disse egenhendig? Jeg tenker det er lurt av henne å gjøre jobben selv, i en garasje. Kostnader til leie av lokale, ansatte kan veldig fort komme ut av kontroll. Fatter ikke hvorfor akkurat dette må kritiseres. Det er smart å holde kostnader nede! 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet torsdag kl 15:21 #9025 Del Skrevet torsdag kl 15:21 Purple Basil skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er lurt av henne å gjøre jobben selv, i en garasje. Kostnader til leie av lokale, ansatte kan veldig fort komme ut av kontroll. Fatter ikke hvorfor akkurat dette må kritiseres. Det er smart å holde kostnader nede! Enig! Og som nevnt tidligere... mange som starter opp med varelager i garasjen, ikke noe rart i det! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 16:25 #9026 Del Skrevet torsdag kl 16:25 Vi må ikke glemme at to av verdens største børsnoterte selskaper ble startet i hver sin garasje. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet torsdag kl 16:34 #9027 Del Skrevet torsdag kl 16:34 Høres ikke ut som hun har helt kontroll på egen business. Hvordan håndteres avfallet av produktene som ikke selges, eller som er feilvare? Produktene er heller ikke så bærekraftig slik hun hevder. https://www.plasticsengineering.org/2024/02/pla-sustainable-003757/#! PLA cannot be recycled in the traditional recycling stream, instead it must be composted. Introducing PLA into recycling streams poses a challenge, as it can pollute traditional plastic recycling Critics argue that utilizing crops for PLA production could impact food supply and prices, highlighting a need for careful consideration of agricultural resources and land use. Plastics typically have a low carbon footprint. However, PLA generates more CO2 than conventional polymers because of its decomposition process, which increases its CO2 emissions at the end of its life. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet i går, 09:58 #9028 Del Skrevet i går, 09:58 Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet i går, 10:32 #9029 Del Skrevet i går, 10:32 Bloggleseren skrev (33 minutter siden): Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 Fordi hun har null økonomisk kunnskap og er mer opptatt av å leve i nuet og stikke hodet i sanden og late som alt er fint og flott. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet i går, 10:47 #9030 Del Skrevet i går, 10:47 Snoker45 skrev (14 minutter siden): Fordi hun har null økonomisk kunnskap og er mer opptatt av å leve i nuet og stikke hodet i sanden og late som alt er fint og flott. Må jo være utrolig flaut. Gang på gang. Smell etter smell - for alle til å lese om. Hva med å kjøpe et hus til 5 mill, i stedet for 15? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet i går, 10:50 #9031 Del Skrevet i går, 10:50 Bloggleseren skrev (50 minutter siden): Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 Tenkte akkurat det samme etter å ha lest det der. Hva er det hun holder på med egentlig? Hun har jo ikke snøring på økonomi, det har skjedd så mange alvorlige ting over ÅR, - at man må begynne å lure på hva i huleste som skjer ja. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet i går, 10:57 #9032 Del Skrevet i går, 10:57 Bloggleseren skrev (56 minutter siden): Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 Jeg tenker kanskje det er den samme saken som før, etterlevning etter alt tullet etter bruddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albilano Skrevet 23 timer siden #9033 Del Skrevet 23 timer siden lurker skrev (1 time siden): Jeg tenker kanskje det er den samme saken som før, etterlevning etter alt tullet etter bruddet. Det er narrativet Kristin ønsker at alle skal tro på. Hun er desverre helt uten økonomiske evner og hun skylder på andre: dårlige rådgivere, dårlig ex osv. Sannheten er at hun kjøpte alt for dyrt hus uten egen egenkapital (egenkapital lånt hos private) og med låneopptak i bank som tør gi lån til personer uten betalingsevne (til høy rente). Gjør et lånekalkulatortest på hva lån på slike summer blir pr mnd). Hun har god inntekt men trenger skatte beløpet til å fronte livsstil som vellykket Bærumskjæreste. Hun kommer derfor bakpå hver måned og må til slutt hasteselge for å unngå tvangssalg. Hun er notorisk til å fremstille bildet av henne slik hun selv ønsker å se seg selv (ikke ulikt narsissistisk oppførsel). Alle feil hun gjentar er utenfor hennes kontroll. Hun er bare søt og snill og opptatt av alle følgerne som hun elsker og Gaza. Selvfølgelig er det hennes engasjement for Gaza som gjør henne usalgbar hos annonsører. Det har heldigvis ingenting med at hun er tvers igjennom falsk og at hun gjør alt for klikk og penger 😉 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyD Skrevet 23 timer siden #9034 Del Skrevet 23 timer siden Bloggleseren skrev (2 timer siden): Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 Det må være litt flaut å få slikt på avisenes forsider. At man skal betale skatt bør ikke komme som et sjokk 😅 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 21 timer siden #9035 Del Skrevet 21 timer siden Irja skrev (3 timer siden): Må jo være utrolig flaut. Gang på gang. Smell etter smell - for alle til å lese om. Hva med å kjøpe et hus til 5 mill, i stedet for 15? Ja, ikke sant? Det tenker jeg også. Hun virker liksom så voksen og fornuftig når hun snakker, men ja, det er bare mystisk, hele greia. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 20 timer siden #9036 Del Skrevet 20 timer siden Bloggleseren skrev (5 timer siden): Jeg trenger å forstå hvorfor Kristin Gjelsvik gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen mht. skatt og bolig. Hva skjer? 🧐 https://www.seher.no/kjendis/solgte-huset-etter-skatte-sjokk/82302655 Som om ikke det er nok så føler hun for å gi økonomiske råd til følgerne sine. Hvor er de kritiske spørsmålene fra pressen? 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 18 timer siden #9037 Del Skrevet 18 timer siden Merkelig at en voksen dame på 38 år fortsatt ikke skjønner at hun må betale skatt.🤷🏻♀️ 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 17 timer siden #9038 Del Skrevet 17 timer siden Det framstår litt merkelig at en influencer med millioninntekt må selge huset sitt grunnet et skattekrav på skarve 300k? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 17 timer siden #9039 Del Skrevet 17 timer siden Fotballfluen skrev (13 minutter siden): Det framstår litt merkelig at en influencer med millioninntekt må selge huset sitt grunnet et skattekrav på skarve 300k? Det koster vel litt å starte et egen brand også. Nei, jeg skal ikke spekulere for den dama der skjønner jeg ingen ting av. Blir bare stresset av å se på snappene hennes så det har jeg sluttet med. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17 timer siden #9040 Del Skrevet 17 timer siden lurker skrev (7 timer siden): Jeg tenker kanskje det er den samme saken som før, etterlevning etter alt tullet etter bruddet. Jeg kan lite om dette, da jeg betaler min skatt med glede, men hun hadde vel ikke fått lån hvis hun hadde utestående skattekrav? Ergo må skattehullet hun hadde sammen med eksen ha vært ryddet opp i, og dette er et krav som stammer fra tiden etter nytt huskjøp? Hun har forklart at hun rotet til økonomien som ung. Deretter gikk hun dundrende konkurs med Style Connection, blant annet manglende innbetaling av skatt (og tyveri av et privat lån på 1,8 mill...). Så fikk hun et skattekrav på nærmere 2 mill, som hun klarte å rydde opp i. Og nå er det altså et nytt skattekrav på 300 000, som veltet hele husdrømmen. Og dette mennesker sitter og gir økonomiske råd til følgerne sine. Jeg skjønner hvorfor vinglasset er charterfullt, faktisk. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå