Birdo Skrevet 16. oktober 2024 #8661 Del Skrevet 16. oktober 2024 Klump skrev (9 timer siden): Nei akkurat det er ikke det største problemet der i gården😂 Vel, jeg tror det er akkurat det som er en av hennes større problem. Det er ikke uvanlig for en med udiagnostisert adhd å slite med økonomi f.eks, selv om inntekten er høy. Impulsivitet kan være et stort problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. oktober 2024 #8662 Del Skrevet 16. oktober 2024 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 16. oktober 2024 #8663 Del Skrevet 16. oktober 2024 duskelapp skrev (20 timer siden): 1,3 mill er ikke mye mtp. utgiftene hennes. Forbruket hennes hadde gitt mer mening om hun hadde det dobbelte. De faste utgiftene hennes i mnd. er ikke småtteri, matbudsjettet hennes kunne matet en familie på 8. Vedlikehold av utseende. Opplevelser, innredning osv. + Å ha barn er ikke gratis, eie bil Det fine med å være influenser hvor firmaet eller produktet som selges er Meg Selv, er gjerne at man kan skrive en del reiser, opplevelser, bil og «vedlikehold av eget utseende» på firmaet og dermed slippe å betale det som privatperson..? Nå bare antar jeg altså. Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan influenserøkonomien fungerer i praksis, og skulle ønske at en med innsikt og forståelse i økonomi og denne typen firmaer kunne skrevet et ærlig og ufiltrert bok om temaet 😅 Og til alle Norges journalister der ute: Kanskje dere skal pirke i denne siden av saken også, istedenfor å bare være nyttige idioter som hopper når influenserne sier hopp. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2024 #8664 Del Skrevet 16. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (20 minutter siden): Det fine med å være influenser hvor firmaet eller produktet som selges er Meg Selv, er gjerne at man kan skrive en del reiser, opplevelser, bil og «vedlikehold av eget utseende» på firmaet og dermed slippe å betale det som privatperson..? Nå bare antar jeg altså. Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan influenserøkonomien fungerer i praksis, og skulle ønske at en med innsikt og forståelse i økonomi og denne typen firmaer kunne skrevet et ærlig og ufiltrert bok om temaet 😅 Og til alle Norges journalister der ute: Kanskje dere skal pirke i denne siden av saken også, istedenfor å bare være nyttige idioter som hopper når influenserne sier hopp. Når man driver bedrift er det absolutt ganske mye man kan føre på bedriften og få redusert utgiftene eller plassert utgiftene direkte i bedriften. Men det er ikke helt fritt frem. De må følge de samme reglene som alle andre. Altså utgangspunktet er at utgiftene er nødvendige for å drive bedriften og tjene penger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 16. oktober 2024 #8665 Del Skrevet 16. oktober 2024 Snublefot62 skrev (18 minutter siden): Når man driver bedrift er det absolutt ganske mye man kan føre på bedriften og få redusert utgiftene eller plassert utgiftene direkte i bedriften. Men det er ikke helt fritt frem. De må følge de samme reglene som alle andre. Altså utgangspunktet er at utgiftene er nødvendige for å drive bedriften og tjene penger. Det du skriver er vel noe de fleste forstår. Poenget mitt er at jeg har en formening om at det er langt flere utgifter som til vanlig ville blitt ansett som private, men som kan skrives på bedriften når man er Influenser AS enn Rørlegger AS. Grensen for hva som er privat og hva som er bedriften er langt mindre definerbar når produktet som selges er seg selv. Weekend på et resort? Spise ute igjen? Nødvendig for å skape content. Tur til Maldivene? Helt nødvendig for å ta promobilder til den nye serien badetøy som skal lanseres. Coach, PT, skjønnhetsbehandlinger? Kanskje de også er nødvendige for at produktet skal kunne være attraktivt og i tipptopp shape fysisk og mentalt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2024 #8666 Del Skrevet 16. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (15 minutter siden): Det du skriver er vel noe de fleste forstår. Poenget mitt er at jeg har en formening om at det er langt flere utgifter som til vanlig ville blitt ansett som private, men som kan skrives på bedriften når man er Influenser AS enn Rørlegger AS. Grensen for hva som er privat og hva som er bedriften er langt mindre definerbar når produktet som selges er seg selv. Weekend på et resort? Spise ute igjen? Nødvendig for å skape content. Tur til Maldivene? Helt nødvendig for å ta promobilder til den nye serien badetøy som skal lanseres. Coach, PT, skjønnhetsbehandlinger? Kanskje de også er nødvendige for at produktet skal kunne være attraktivt og i tipptopp shape fysisk og mentalt. Ikke uenig med deg. Men jeg tror ikke folk flest nødvendigvis forstår hvor mye en kan føre på bedriften heller helt lovlig. Uavhengig av om man er influenser eller ikke. Grensen for hva som er privat er vanskeligere. Men formålet med utgiften må være formålstjenlig for bedriften, og stå i stil med hva en faktisk gjør. En mistanke jeg har hatt er at mye av restskatten Kristin er ilagt skyldes forsøk på å fradragsføre mer enn hva som er berettiget, og så har skatteetaten tatt en egen vurdering og justert det deretter. Spesielt når Kristin har drevet enkeltmannsforetak som gjør det enda enklere å "skjule" regnskapet men samtidig med større fallgruver en med for eks AS. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassya Skrevet 17. oktober 2024 #8667 Del Skrevet 17. oktober 2024 Da har Gjeldsviken tiggd seg til spons på gynekologtime, hva blir det neste? Og hun som har snakket så lenge og vel om sine muskelknuter spesielt den på eggstokkene. Så viser det seg at det mest sannsynlig er en cyste som jeg har nevnt i et tidligere innlegg. Men selvfølgelig var det en gynekolog som hadde sagt det. Hun hadde ikke misforstått det. Litt rart det med den muskelknuten de oppdaget for 10 år siden. At ingen gynekologer har sett den mtp at hun har vært gravid og tatt abort i mellomtiden. Da er det vanlig å ta ultralyd. Litt rart at ingen har sagt noe til Kristin om den eller at hun har spurt. Tydeligvis bare for å skape interesse for Snapchat. Og mtp at hun er så opptatt av kvinnehelse ikke har en fast gynekolog hun drar til for kontroll. Hun prioritere heller coach, bryn og voksing. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 17. oktober 2024 #8668 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) Sassya skrev (10 timer siden): Da har Gjeldsviken tiggd seg til spons på gynekologtime, hva blir det neste? Og hun som har snakket så lenge og vel om sine muskelknuter spesielt den på eggstokkene. Så viser det seg at det mest sannsynlig er en cyste som jeg har nevnt i et tidligere innlegg. Men selvfølgelig var det en gynekolog som hadde sagt det. Hun hadde ikke misforstått det. Litt rart det med den muskelknuten de oppdaget for 10 år siden. At ingen gynekologer har sett den mtp at hun har vært gravid og tatt abort i mellomtiden. Da er det vanlig å ta ultralyd. Litt rart at ingen har sagt noe til Kristin om den eller at hun har spurt. Tydeligvis bare for å skape interesse for Snapchat. Og mtp at hun er så opptatt av kvinnehelse ikke har en fast gynekolog hun drar til for kontroll. Hun prioritere heller coach, bryn og voksing. ...Og botox ( så tydelig mellom brynene at hun har botox i sinnarynken etc,ser det tydelig når det kun er mimikk midt i pannen). Det ser man tydelig på videoen hennes på instagram der det er sølt i bilen , det er FØR botox, mens nå ser man tydelig på snap videoer at det er null mimikk mellom brynene osv...Hun som HATET alt som ikke var naturlig skjønnhet, ganske provoserende!! Vant jo " sterkeste stemme" pris også, og nå er hun full av botox selv😡 Flaut.. Og hun er nesten sykelig tynn blitt...tatt av igjen. Spiser jo bare grønt. Endret 17. oktober 2024 av M.H85 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 18. oktober 2024 #8669 Del Skrevet 18. oktober 2024 For et forbilde, not. Helt bisart. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoor Skrevet 18. oktober 2024 #8670 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg har ikke vært inne på denne tråden på en stund, for jeg trenger av og til litt pause fra henne. Men akkurat nå vet jeg ikke hva som irriterer meg mest, at dere er så mange som genererer inntekt ved å se de på forferdelige snap-videoene hennes eller hun selv som konstant snakker i mot seg selv. Drømmehus! Men må flytte etter noen måneder 😴 hvordan kan noen ha tillit til noe den dama sier? Det som kanskje irriterer meg mest er at hun tror hun er en mentor for andre som har det tøft i livet. Hun tjener drøssevis av penger, men rotet det til!! Og prøver å appellere til de som feks går på AAP, er uføre eller generelt lav inntekt med å jobbe med postkasse-angsten sin? Skal være et godt forbilde med å ta sterk avstand fra farlige influensere? Så står hun der selv og blottlegger tynne bein i «riktige» vinkler, bruker tusenvis på klær, sminke og skjønnhetspleie. Nei, takke meg til CBE heller da, hvor du hvertfall vet hva du får 🥴 24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 18. oktober 2024 #8671 Del Skrevet 18. oktober 2024 Hønemoor skrev (10 timer siden): Jeg har ikke vært inne på denne tråden på en stund, for jeg trenger av og til litt pause fra henne. Men akkurat nå vet jeg ikke hva som irriterer meg mest, at dere er så mange som genererer inntekt ved å se de på forferdelige snap-videoene hennes eller hun selv som konstant snakker i mot seg selv. Drømmehus! Men må flytte etter noen måneder 😴 hvordan kan noen ha tillit til noe den dama sier? Det som kanskje irriterer meg mest er at hun tror hun er en mentor for andre som har det tøft i livet. Hun tjener drøssevis av penger, men rotet det til!! Og prøver å appellere til de som feks går på AAP, er uføre eller generelt lav inntekt med å jobbe med postkasse-angsten sin? Skal være et godt forbilde med å ta sterk avstand fra farlige influensere? Så står hun der selv og blottlegger tynne bein i «riktige» vinkler, bruker tusenvis på klær, sminke og skjønnhetspleie. Nei, takke meg til CBE heller da, hvor du hvertfall vet hva du får 🥴 Dårlig råd er det siste hun har😅 Kjøper kun den dyreste maten, dyre klær og ingen maskara hun bruker koster unna 500, samt parfymen 2000. Dårlig forbilde på alt,jeg kommer ikke på en eneste ting hun gjør positivt. Det er flytte inn i drømmehus,selge drømmehus, kjøpe dyr interiør,dyr mat,dyr sminke,dyre klær, ny dyr bil, gå ned kraftig i vekt og posere med å gjøre kroppen tynnere, ta botox, snakke dritt om eksen...the list goes on. Hun er hyper, impulsiv og virker ustabil. 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 19. oktober 2024 #8672 Del Skrevet 19. oktober 2024 M.H85 skrev (På 17.10.2024 den 22.03): ...Og botox ( så tydelig mellom brynene at hun har botox i sinnarynken etc,ser det tydelig når det kun er mimikk midt i pannen). Det ser man tydelig på videoen hennes på instagram der det er sølt i bilen , det er FØR botox, mens nå ser man tydelig på snap videoer at det er null mimikk mellom brynene osv...Hun som HATET alt som ikke var naturlig skjønnhet, ganske provoserende!! Vant jo " sterkeste stemme" pris også, og nå er hun full av botox selv😡 Flaut.. Og hun er nesten sykelig tynn blitt...tatt av igjen. Spiser jo bare grønt. En ting Kristin ikke har så er det botox, da hadde den veldig dype rynken i panna hennes vært borte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tudaisies Skrevet 19. oktober 2024 #8673 Del Skrevet 19. oktober 2024 Nordlending90 skrev (Akkurat nå): En ting Kristin ikke har så er det botox, da hadde den veldig dype rynken i panna hennes vært borte. Njaaa… Botox fjerner ikke rynkene, men lammer musklene. Dersom rynken er veldig dyp må det legges inn en filler. Ifølge min hudpleier ihverfall ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 19. oktober 2024 #8674 Del Skrevet 19. oktober 2024 Dårlig råd for meg er når man ikke en gang har råd til å bil eller å kjøpe møbler til en leid leilighet. Jeg synes også hun har endret seg etter hun ble sammen med typen. Jordnær, minimalistisk og rolig vil jeg ikke si hun er. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 19. oktober 2024 #8675 Del Skrevet 19. oktober 2024 Tudaisies skrev (5 minutter siden): Njaaa… Botox fjerner ikke rynkene, men lammer musklene. Dersom rynken er veldig dyp må det legges inn en filler. Ifølge min hudpleier ihverfall ☺️ Ok, det viste jeg ikke 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 19. oktober 2024 #8676 Del Skrevet 19. oktober 2024 Tudaisies skrev (9 minutter siden): Njaaa… Botox fjerner ikke rynkene, men lammer musklene. Dersom rynken er veldig dyp må det legges inn en filler. Ifølge min hudpleier ihverfall ☺️ Stemmer. Eg har fått Botox en gang ..prøvekanin for min niese som er sykepleier...fikk da 2 doser, men det tok ikke min dype likevel. Tilbød meg filler, men takket nei. Lever godt med rynken 😎 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 19. oktober 2024 #8677 Del Skrevet 19. oktober 2024 (endret) Nordlending90 skrev (8 timer siden): En ting Kristin ikke har så er det botox, da hadde den veldig dype rynken i panna hennes vært borte. Nei det hadde den ikke😅 Jeg får botox i sinnarynken etc pga migrene,ikke i hele pannen dvs jeg har fremdeles mimikk noen steder i panne. Hun har nok tatt sinnarynke og øverst i panne som er vanlig for å ikke få "hengende" utseende. Og botox fjerner ikke eksisterende dype rynker,den fjerner mimikk! Fillers "glatter" ut en rynke.. Endret 19. oktober 2024 av M.H85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 19. oktober 2024 #8678 Del Skrevet 19. oktober 2024 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 20. oktober 2024 #8679 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hun har 100% botox i panna, men har nok ikke lammet hele. Tipper hun har et par stikk mellom bryna, men har droppa pannen. Det ser veldig unaturlig ut. Tror faktisk ikke vi hadde lagt merke til det hadde hun tatt alt isteden for litt. Du ser hun er stiv mellom bryna. Null bevegelse. Alså, folk må gjøre hva de vil, men siden hun har vært en pågangsdriver for naturlig utseende og motstander av influensere som legger seg under kniven, blir dette svært dobbeltmoralsk og tilliten forsvinner. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 20. oktober 2024 #8680 Del Skrevet 20. oktober 2024 Lykke til med fire barn og alt det innebærer, blant annet at hun ikke kan fly rundt med mobilen hele dagen, sitte i senga i ørten timer med en kaffekopp og skravle med de «kjære vennene sine» på snap. Skal hun gå all inn som bonusmor for så mange barn så er det en helt annen hverdag som venter henne om litt. Håper hun er forberedt på det. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå