Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Snoker45 skrev (6 minutter siden):

Dette var noe av det mest grusomme jeg har sett. Dette kan umulig selge.

Jeg tror det kan selge. Den der candeland-viben på interiør, er i alle fall noe jeg har sett en god del til i feeden de siste årene, så jeg tror det kan treffe. Men ut i fra instagram, så bidrar inne Dazzled&dawn til noe jeg ikke har sett før rent designmessig.
 

Når hun først skal lansere noe, så syns jeg at det er positivt at hun satser på resirkulerbart, norskprodusert og kortreist, selv om det fokuset er noe «alle» brands satser på i dag. Veldig politisk korrekt. Hjemmesiden til D&D ligger dog brakk, så det var ikke så lett å finne ut akkurat hva disse miljøvennlige produktene faktisk er. Så kan en selvfølgelig argumentere med at det aldri kan bli bærekraftig eller miljøvennlig å påvirke folk til å kjøpe enda flere ting de strengt tatt ikke trenger, men det gjelder alle som driver med kjøp og salg av (nye) varer og tjenester.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan like den type design jeg, og ønsker (uavhengig av om det er Kristin og hvordan prosessen der er) interiør som ikke er hvitt, sand og Nordic vibes velkomment. 

Ikke heeelt unikt dog. Heim i hennes egen hjemby har nå litt samme viben etter hva jeg kan se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (2 minutter siden):

Jeg kan like den type design jeg, og ønsker (uavhengig av om det er Kristin og hvordan prosessen der er) interiør som ikke er hvitt, sand og Nordic vibes velkomment. 

Ikke heeelt unikt dog. Heim i hennes egen hjemby har nå litt samme viben etter hva jeg kan se. 

Nå er Heim en interiør-/livsstilsbutikk som forhandler andres design da, så det blir ikke riktig å sammenligne Heim med brandet til KG. Det er ikke utenkelig at du kan komme til å se D&D på Heim, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (33 minutter siden):

Nå er Heim en interiør-/livsstilsbutikk som forhandler andres design da, så det blir ikke riktig å sammenligne Heim med brandet til KG. Det er ikke utenkelig at du kan komme til å se D&D på Heim, for å si det sånn.

Jaja, helt klart, men hun omtaler det som unikt design i en av sine poster. Jeg synes ikke stilen virker unik, men for all del godt mulig hun har nytt og innovativt design 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, refill said:

Jeg kan like den type design jeg, og ønsker (uavhengig av om det er Kristin og hvordan prosessen der er) interiør som ikke er hvitt, sand og Nordic vibes velkomment. 

Ikke heeelt unikt dog. Heim i hennes egen hjemby har nå litt samme viben etter hva jeg kan se. 

Personlig hater jeg farger, men liker heller ikke hvitt og sand. Rustikk, vintage og industrielt er mer min stil. Hvor finner man det? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker de sterke fargene 🥰, men synes dessverre ikke at vasene i seg selv er fine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (13 timer siden):

Jeg tror det kan selge. Den der candeland-viben på interiør, er i alle fall noe jeg har sett en god del til i feeden de siste årene, så jeg tror det kan treffe. Men ut i fra instagram, så bidrar inne Dazzled&dawn til noe jeg ikke har sett før rent designmessig.
 

Når hun først skal lansere noe, så syns jeg at det er positivt at hun satser på resirkulerbart, norskprodusert og kortreist, selv om det fokuset er noe «alle» brands satser på i dag. Veldig politisk korrekt. Hjemmesiden til D&D ligger dog brakk, så det var ikke så lett å finne ut akkurat hva disse miljøvennlige produktene faktisk er. Så kan en selvfølgelig argumentere med at det aldri kan bli bærekraftig eller miljøvennlig å påvirke folk til å kjøpe enda flere ting de strengt tatt ikke trenger, men det gjelder alle som driver med kjøp og salg av (nye) varer og tjenester.

3D-printet «juggel» som er designet av noen andre, hva er egentlig KGs oppi dette? Duden er eier, noen andre designer greiene, til og med logo og materiell er designet av andre, er det kun ideen som er hennes egen? Og er det plastprodukter alt sammen? 
 

De «klumpeskålene» synes jeg minnet veldig mye om en viss kroppsdel. Ser ut som masse moste baller som er trykket sammen i etasjer.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (8 timer siden):

3D-printet «juggel» som er designet av noen andre, hva er egentlig KGs oppi dette? Duden er eier, noen andre designer greiene, til og med logo og materiell er designet av andre, er det kun ideen som er hennes egen? Og er det plastprodukter alt sammen? 
 

De «klumpeskålene» synes jeg minnet veldig mye om en viss kroppsdel. Ser ut som masse moste baller som er trykket sammen i etasjer.

Jeg har lite til overs for influensere generelt, men denne kritikken blir for dum.

Hva KG bidrar med? Først og fremst bidrar hun til brandet med et kjent navn, noe som er til god hjelp for et ukjent merke når det skal differensiere seg fra andre og posisjonere seg i markedet. Dernest bidrar hun med stilen sin. Hun er kjent for den fargerike interiørstilen som D&D satser på, og jeg antar at hun er en del av den strategiske ledelsen som tar avgjørelser rundt hvilke produkter som skal være med videre. At hun ikke eier brandet, sitter ved 3D-printeren selv eller egenhendig designer hverken produkt eller emballasje er hverken unikt eller noe å kritisere, det er helt normalt.

Eller tror du at f.eks Martha Louise sitter og spinner ull og syr klærne til Hést selv? At Ariana Grande eller Ronaldo står på laben og blander parfymen som bærer navnet deres? At Sophie Elise personlig har utviklet produktene til Glöd? Forresten er det vel Elle Basic AS som eier brandet Glöd også, og ikke SE. Tror du at Lars Monsen har designet emballasjen turmaten hans selges i selv? At Hellstrøm eier trærne olivenoljen med navnet hans på er høstet fra? At Jamie Oliver personlig stanser ut steikepannene i serien hans med kjøkkenutstyr? Ikke det nei? Hvorfor er det da tilsynelatende «verre» hvis Kristin Gjelsvik ikke selv eier, designer eller produserer interiørartiklene hun i D&D?

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

 

Ærlig talt - snakk ikke om hva som blir for dumt, som du kaller det, når du presterer å tolke utsagnet mitt så til de grader skjevt - DET er det dumme her. Enten har du misforstått brutalt med vilje, fordi du kun er ute etter å kverulere, eller så må du rett og slett tolke hva du leser på nytt.

Det er heller ikke noe unikt med dette merket, som andre her også påpeker - det finnes mye i samme gate allerede hos mange ulike aktører. Bare et bildesøk på 3D-print viser produkter som nesten er identiske. Jeg reagerer på at hun fremstiller dette som noe som er helt eget, når hun i realiteten ikke står bak verken design eller utforming selv (og nei, da sikter jeg ikke til produksjonen, slik du innbilte deg). Her er det helt soleklart at det er fyren hennes som skal profittere på hennes posisjon.

Så kan du heretter la andre ha sine meninger og oppfatninger uten at du skal være en bedrevitende og belærende «karen».

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (På 29.8.2024 den 8.43):

Måtte sjekke eg og. Grøss. Er det marked for sånne ting i vårt lille trauste land, mon tro?De lave såg ut som hundeskåler. 

Synes det er kult med farger. Tror absolutt det er marked for noe annet enn beige, (endelig!). Ser mange kontoer på Instagram som har masse knæsj farger. Har en del farger selv. Jeg synes at feks LAR sin stil er forferdelig kjedelig. Og att at Davids leilighet var dødskul før LAR begynte forvandle den til sitt beige hjem. 
På Oslo Design Fair, (messen der Kristin lanserer), er det mye farger! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 
 

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående interiørmerket: Jeg blir veldig overrasket hvis dette slår an, i hvert fall utover at det selges en del akkurat i oppstarten. Jeg interesserer meg veldig for interiør på hobbybasis, og var faktisk litt spent på brandet til Kristin. Farger kan absolutt slå veldig an, MEN - et stort MEN - ikke i dette materialet. Det ser billig og harry ut, etter min mening. Hadde det vært andre materialer, som f.eks at vasene var i glass eller keramikk med farge, så hadde de kunnet fange min interesse. Nå ser de, etter min mening, ut som noe en skoleelev har printet i 3D-printeren på skolen eller noe som er kjøpt på Temu. I tillegg er det per nå alt for snevert produktutvalg. Jeg trodde faktisk det var snakk om masse forskjellig, så jeg ble overrasket over standen. Veldig få forskjellige produkter, selv om samme produkt kom i flere farger. 

For å oppsummere: God tanke med farger, (selv om den på ingen måte er nyskapende) men jeg tror dessverre materialet og utvalget er altfor dårlig. 

Og P.S: Merket kommer selvfølgelig til å hypes opp som en kjempesuksess i starten, men jeg spår et kort liv og få tilbakevendende kunder.

  • Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg @Variert skydekke

Det ser billig ut, og langt fra nytenkende i forhold til design. Dette føler jeg at jeg har sett før. Det jeg er spent på nå er priser..Noen som vet? 

* Edit, tommel opp for farger, men hadde det vært et annet materialvalg eller design ville det nok sett bedre ut, og ikke gitt samme viben som plastikk-leker til barn. 

Endret av GreenHarmony
Lagt til ekstra kommentar
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variert skydekke skrev (6 timer siden):

Angående interiørmerket: Jeg blir veldig overrasket hvis dette slår an, i hvert fall utover at det selges en del akkurat i oppstarten. Jeg interesserer meg veldig for interiør på hobbybasis, og var faktisk litt spent på brandet til Kristin. Farger kan absolutt slå veldig an, MEN - et stort MEN - ikke i dette materialet. Det ser billig og harry ut, etter min mening. Hadde det vært andre materialer, som f.eks at vasene var i glass eller keramikk med farge, så hadde de kunnet fange min interesse. Nå ser de, etter min mening, ut som noe en skoleelev har printet i 3D-printeren på skolen eller noe som er kjøpt på Temu. I tillegg er det per nå alt for snevert produktutvalg. Jeg trodde faktisk det var snakk om masse forskjellig, så jeg ble overrasket over standen. Veldig få forskjellige produkter, selv om samme produkt kom i flere farger. 

For å oppsummere: God tanke med farger, (selv om den på ingen måte er nyskapende) men jeg tror dessverre materialet og utvalget er altfor dårlig. 

Og P.S: Merket kommer selvfølgelig til å hypes opp som en kjempesuksess i starten, men jeg spår et kort liv og få tilbakevendende kunder.

Enig! Materialet ser ikke topp ut og altfor få produkter. Som sagt; farger Jatakk!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket materiale er disse vasene og krukkene laget av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva materialet heter, men det gir meg ikke matlyst. Jeg kan nærmest smake kjemikaliesmaken av popcornet! Mon tro om det i det hele tatt er godkjent til å oppbevare mat i?

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tough cookie skrev (7 timer siden):

Hvilket materiale er disse vasene og krukkene laget av?

PLA (Polylactic acid) er et generelt plast material som ofte brukes i 3D printing. Det er en biologisk nedbrytbar plast laget av maisstivelse- eller sukkerrør, og er en populær valg blant 3D printere på grunn av sin enkelhet å bruke og miljøvennlighet.
 

Dette er hva hun har oppgitt at produktene er laget av 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du ikke har noe fint å si så trenger du ikke å si det" 

samtidig som hun spør om folks meninger om brynene hennes 😂😂😂

Endret av Julia Piñero
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bio-plast. Noe som blir brukt mye i 3D printing, så hun kan ikke si at det er noe hun har funnet på. Ikke vasene heller. Bare å søke 3D-printede vaser på nett så får man flere millioner treff og haugevis av andre nettbutikker med lignende vaser og boller, men hun skiller seg ut ved at hun har produsert det i Norge. Det skal hun ha.

Endret av Sauehode
.
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...