Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Nonish91 skrev (4 minutter siden):

Så hvorfor sier hun at det er hennes firma??? 😂 hun har jo pratet en del om den? 

Det har jeg hørt hun har pratet om også. Men han eier 70% av aksjene er oppført som daglig leder og styrets leder. Så det er jo hans firma. Hun er bare styremedlem. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sassya skrev (8 timer siden):

Det har jeg hørt hun har pratet om også. Men han eier 70% av aksjene er oppført som daglig leder og styrets leder. Så det er jo hans firma. Hun er bare styremedlem. 

Hun eier 30% da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Hun eier 30% da.

Vi får håpe de husket å kredittsjekke henne😬

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Vi får håpe de husket å kredittsjekke henne😬

Ja det kan du si. Ved opprettelse av foretak blir det ikke gjort kredittsjekk. Men siden hun står som eier av 30% må og samme andel av aksjekapitalen til selskapet ha kommet fra hennes konto.

Så ca 9k. Noe som vel utgjør en tur på butikken med hennes livsstil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sleipt å gjøre om interiør-inspo kontoen som har samlet følgere på bakgrunn av at det er en inspo-kanal, til at det nå skal drives salg, uten særlig forvarsel. Lurt for Kristin, ja så klart, ny buisness og allerede nesten 70 K følgere og god statistikk på IG siden..! 

Det loves nyskapende og kule produkter, og jeg håper virkelig ikke det blir som spådd over, enda mer krus, pledd og annet fjas alle influensere spyr ut 😝 

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GreenHarmony skrev (2 minutter siden):

Det er litt sleipt å gjøre om interiør-inspo kontoen som har samlet følgere på bakgrunn av at det er en inspo-kanal, til at det nå skal drives salg, uten særlig forvarsel. Lurt for Kristin, ja så klart, ny buisness og allerede nesten 70 K følgere og god statistikk på IG siden..! 

Det loves nyskapende og kule produkter, og jeg håper virkelig ikke det blir som spådd over, enda mer krus, pledd og annet fjas alle influensere spyr ut 😝 

Sleipt? Drøyt? Strengt tatt svindel. Og brudd på reglene til Instagram.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Sleipt? Drøyt? Strengt tatt svindel. Og brudd på reglene til Instagram.

Enig med deg! Du har sikkert bedre oversikt enn meg, hvilke regler brytes? 

Akkurat det med rebranding kan fort havne i ei gråsone, siden det er samme person og samme "estetiske visjon" som skal videreføres, eller det kommer hvertrall hovedpersonen til å argumentere med. "Innholdet blir den samme deilige inspoen, bare under et annet navn og med egne produkter.. høhø".

Men det er jo som du nevner lureri, rett og slett! Buisnessen nyter godt av høye følgertall, og det hadde den ikke hatt om ikke folk hadde fulgt inspo-kanalen i utgangspunktet, mens nå er de ufrivillig blitt med over i en salgskanal, på kort varsel. 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke dette Sofie Elise fikk bot for? Å lage en Instagram konto som tilsynelatende skulle være en personlig konto som ble til bokklubb for profitt? 

Endret av stolsokk
Skriveleif
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 17.8.2024 den 17.45):

Det hjelper ikke at mobilen er festet så lenge hun betjener den. Så da dokumenterer hun eget lovbrudd.

Ikke første influenseren som gjør den tabben.

Blir oppgitt når jeg tenker på hvor mange ulykker det har vært langs veiene i sommer. Ikke sikkert at mobil er skyld i disse men det er ganske åpenbart en stor faktor i mange av de.

Dette er feil. Hvis telefonen er festet fast, er den ikke lenger håndholdt. Da er det lov å bruke den - hvis man klarer det uten å bli så uoppmerksom i trafikken at det kan være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (9 minutter siden):

Dette er feil. Hvis telefonen er festet fast, er den ikke lenger håndholdt. Da er det lov å bruke den - hvis man klarer det uten å bli så uoppmerksom i trafikken at det kan være farlig.

Her tar du heldigvis feil.

Dette reguleres i forskriften «Forskrift om forbud mot førers bruk av håndholdt mobiltelefon under kjøring med motorvogn». Finnes her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1999-12-17-1309

Og denne forskriften sier det så tydelig som den klarer:

Sitat

 

Fører av en motorvogn må ikke bruke mobiltelefon under kjøring.

Så åpner forskriften for to unntak når den er håndfri/montert i holder:
- starte/avslutte samtaler
- spille av lydfiler

Filme seg selv og snakke til kamera er altså IKKE en del av unntakene og derfor forbudt.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (1 time siden):

Dette er feil. Hvis telefonen er festet fast, er den ikke lenger håndholdt. Da er det lov å bruke den - hvis man klarer det uten å bli så uoppmerksom i trafikken at det kan være farlig.

Da kan jeg sette på Netflix å kjøre bil?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (14 timer siden):

Her tar du heldigvis feil.

Dette reguleres i forskriften «Forskrift om forbud mot førers bruk av håndholdt mobiltelefon under kjøring med motorvogn». Finnes her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1999-12-17-1309

Og denne forskriften sier det så tydelig som den klarer:

Så åpner forskriften for to unntak når den er håndfri/montert i holder:
- starte/avslutte samtaler
- spille av lydfiler

Filme seg selv og snakke til kamera er altså IKKE en del av unntakene og derfor forbudt.

Takk for nyttig info, da er jeg feilinformert av venninna mi som jeg har sittet på med noen ganger - mens hun bruker telefonen! Bruker aldri telefonen under kjøring selv siden jeg fullstendig mangler evne til å holde oppmerksomheten på trafikken hvis jeg holder på med andre ting samtidig 😉

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelGreen skrev (På 17.8.2024 den 20.23):

Nå har hun relansert interiørkontoen(eller hva det var?) sin til «dazzleanddawn.no» . Tar en CBE og drar med seg følgerne fra gamle opplegget til det nye uten forvarsel, og unnskylder seg i kommentarfelt med at hun «ikke har energi til tre kontoer». Ja ja, utrolig hvor mye bizzniz konkursfrøkner kan opprette sånn helt uten videre. Verden vil bedras. 

Hun har jo allerede opprettet en tredje og døpt den til det dazzle greiene... så burde fått en smekk for å endre på den hun hadde fra før med følgere i tillegg. Har noen meldt i fra?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (15 timer siden):

Da kan jeg sette på Netflix å kjøre bil?? 

Har de podcaster og, eller tenker du på å sette på film liksom... du tenker film er greit? 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjugur skrev (3 timer siden):

Har de podcaster og, eller tenker du på å sette på film liksom... du tenker film er greit? 🥴

Tenker film er greit ja? Er det noe bedre at en influenser kjører bilen mens prater til mobilen og synes det er greit? Da burde det være lov med film mens man kjører 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes håret hennes var finere før enn nå. Hvor mange av hennes målgruppe har råd til å dra hyppig til frisøren? Skal hun bli blond på sikt og Bærumsfrue? Den damen har forandret seg veldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukket opp på snap nå. Sitter å filmer seg seg selv, digger seg selv, og tyyyyter om hårsveisen sin i ørtenvis av snaps 🤯 Og dette er hennes levebrød !! Hva feiler verden? 

Få huet ut av rævva Gjelsvik. Få deg en utdannelse, eller i det minste en ordentlig jobb. 

Og ja, jeg både hoppet over snappene og blokkerte, så no need for den «slutt å følg» greia 😆
 

 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral-80 skrev (11 minutter siden):

Dukket opp på snap nå. Sitter å filmer seg seg selv, digger seg selv, og tyyyyter om hårsveisen sin i ørtenvis av snaps 🤯 Og dette er hennes levebrød !! Hva feiler verden? 

Få huet ut av rævva Gjelsvik. Få deg en utdannelse, eller i det minste en ordentlig jobb. 

Og ja, jeg både hoppet over snappene og blokkerte, så no need for den «slutt å følg» greia 😆
 

 

 

Du har  veldig tydelig ikke fulgt med.    

Endret av Sansa20
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...