Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Vær så snille å slutt å se på disse influenserne. Enten fronter de sine barn og barnebarn for egen vinning eller så fronter de et vanvittig pengebruk og sløsing ... for ikke å snakke om kroppspress. 

Vi må slutte å la de tjene penger på oss ved å fronte dette. 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alexandrine skrev (1 minutt siden):

Vær så snille å slutt å se på disse influenserne. Enten fronter de sine barn og barnebarn for egen vinning eller så fronter de et vanvittig pengebruk og sløsing ... for ikke å snakke om kroppspress. 

Vi må slutte å la de tjene penger på oss ved å fronte dette. 

Du må gjøre det du føler for. Kan ikke velge hva andre gjør 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (Akkurat nå):

Du må gjøre det du føler for. Kan ikke velge hva andre gjør 

Jeg kan ihvertfall gjøre det jeg kan for å åpne folks øyne.

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (2 timer siden):

Du må gjøre det du føler for. Kan ikke velge hva andre gjør 

Enig. Blir opp til hver enkelt og velge hvem og hva de ønsker og se, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (45 minutter siden):

Enig. Blir opp til hver enkelt og velge hvem og hva de ønsker og se, 

Alle og enhver bør stoppe opp og tenke seg om hva man faktisk er med på å støtte. 

  • Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 31.5.2024 den 11.24):

Manglende evne til konsekvenstenkning er ikke unikt for Kristin, det ser ut til å være et krav for å bli influencer, men Kristin viser noen veldig tydelige eksempler nå,

Først velger hun å endre profil til noe som fullstendig bryter med alt hun har stått for tidligere. Fra å være en sterk stemme mot influenceryrkets mange skyggesider har hun plutselig omfavnet alt hun tidligere kritiserte. Så dro hun i gang et kurs som fullstendig pulviserte siste rest av den troverdigheten hun har bygget karrieren på. Resultatet er at følgere og samarbeidspartnere forsvant. Jeg er nesten sjokkert hvis hun ikke ser den sammenhengen selv, men virkelig tror på at det er hennes engasjement for Gaza som har utløst dette.

Jeg tror at den konflikten er ganske beleilig å skylde på. Flaks for Kristin at den eskalerte samtidig som Glow up ble til Blow up. Men, nå gjør hun det igjen. I iveren etter å legge skylden på alle andre pulveriserer hun ethvert håp om samarbeid med en del aktører. Og akkurat det tror jeg ikke hun skjønner selv.

Hvis hun kan vise til mail fra alle disse samarbeidspartnerne med ordlyden " Kjære Kristin, på grunn av ditt engasjement for menneskene på Gaza, velger vi nå å avslutte vårt samarbeid..." så skal jeg spise mine ord. Men sannheten er nok at samarbeid ikke har blitt fornyet fordi profilen hennes har endret seg og samarbeidspartnere er usikre på verdien av reklame hos "nye" Kristin. De siste uttalelsene til Kristin er i så fall kroken på døra for eventuelle fremtidige samarbeid. For hvem vil egentlig knytte navnet sitt til en bedrift som ved første tegn til uenighet stempler deg som tilhenger av folkemord? For det er jo det hun i realiteten gjør!

Snakk om å sage av greina du sitter på! For hva? For å slippe å ta ansvar for egne handlinger?

 

Det jeg har lurt litt på er om hun kan ha begynt å ruse seg igjen. Ser at hun skriverveldig varmt om Gaza, og på 17. mai brukte hun jo palestinaskjerf på bunaden? Jeg slettet henne på snap og Instagram fordi hun trigget noe veldig vondt i meg på endel bilder. Har veldig lav inntekt i forhold til en influencer, men det er noe veldig fake over måten Kristin skrev og snakket om kollegaer som hadde tatt plastiske operasjoner i perioden etter PH og frem til korona egentlig. Har ikke fulgt med veldig nøye men på yt ligger det fortsatt noen clip fra vixen og debatten hvor hun er rimelig krass om hva hun mener om Isabel og sophie Elise. Akkurat nå bare mistenker jeg at hun har en form for personlighetsforstyrrelse og spiseproblemer i tillegg til ukritisk og aggresiv adferd. Stakkars sønnen hennes som må leve med at både moren og faren har levd så offentlig i lille Norge

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (På 17.5.2024 den 13.34):

Forskjellen ligger i at de fleste ikke kringkaster det til gud og hvermannsen at de ikke har peiling på hva de sier. I motsetning til Kristin.

Hadde du hatt tillit til en psykolog som presenterte seg med å si at de har masse problemer med psyken de ikke får løst eller jobbet seg igjennom, utfordringer med relasjoner og egen selvverd - men nå skal jeg hjelpe deg med ditt - hvor begynner vi?

Det er veldig stor forskjell på psykiater og influencer rollen og etikken ja. Psykologer har jo valgt ett langt studie da, og de fleste mennesker liker jo å tro at Ali- yrkene er så tøffe å komme inn på at de tror og stoler mer på en utdannelse på universitetet kontra vgs i Bergen. Selv om mange mennesker deler litt om privatlivet sitt i some, så er det også like mange som Ikke skriver om sex, økonomi, sykdom, dødsfall, skilsmisser og vekt. Det er jo også sant at du lettere lar deg påvirke av folk som kanskje kan identifisere deg med. I løpet av livet er det nok mer vanlig enn ikke å ha tunge å tøffe dager/ eller glade og morsomme dager. Å ikke stole på en ustabil lege, tjukk pt eller tynn kokk er jo også helt naturlig. Enten vi liker Kristin og lar oss påvirke av influencere, eller misliker henne kan hun ikke fortsette som hun gjør i sommer. En betydelig andel som følger henne er jo kvinner under 50 år. Så pr i dag, så er hun ikke stort bedre enn de 50 mest omtalte stemmer i media

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (14 timer siden):

Ja, jeg er helt enig med deg, men tør knapt å skrive det for at da blir man anklaget for spekulasjoner.

Jeg har flere ganger her inne skrevet om egenerfaringer som spiseforstyrret, og prøver derfor å unngå å bli beskyldt for å anklage disse helgenene (i fansens øyne, ironisk nok er de blinde for at influenceren de ser opp til kanskje har issues de benekter men pakker inn som innhold) av noen influencere for å lide av det. Men jeg kjenner igjen tegn, jeg kjenner igjen besettelsen og benektelsen, og jeg kjenner igjen sykdommen. Jeg aner ikke om KG har spiseforstyrrelser, men fokuset hun har på kropp og mat er enormt og innehar en stor del av hennes kontoer. Og da kommer man inn på hva man formidler videre til sine seere, og etter alt å dømme så har hun seere som fremstår som sårbare og lettpåvirkelige da KG er deres underholdning i hverdagen er KG. Selv Netflix må vike for KG sin hverdagssnapping.... noe KG synes er gøy og legger ut som selvskryt, og da sier det seg selv hvor viktig KG er for enkelte og som dermed lett kan la seg påvirke av det KG formidler.

Ingen som antyder noe eller spekulerer,lov å synse allikevel. Ingen av oss vet om det er en spiseforstyrrelse,mulig ikke da både anoreksi og bulimi er ikke helt slik det hun "viser" frem,men et noe ekstremt opptatt av å være tynn konsept tror jeg mer på ,og veldig opptatt av mat samt vise frem å fortelle hva hun spiser konstant er ikke helt friskt...🙈 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (På 28.3.2024 den 9.17):

Sponsa kjøkken. Lurt. Så man må huske å merke alle snapper fra kjøkkenet der man ser en del av innredningen med «reklame» i hundre år fremover.🙄

Må sitere meg selv.. for hun merker jo ikkje kjøkkenet. Badet var merka da. Spons det også. Og plantene😳 Glemte merke blodpriskommode da..

Hun bor jo i et utstillingsvindu, med sponsa bil og hus og grønne planter. Det er bare å merke alt automatisk egentlig når du har solgt hele sjela di..😞

Endret av Frøkenfryden
Skrivefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (På 8.6.2024 den 6.45):

Er det ikke litt spesielt at nye duden hennes er «buddy» med eks-svigermoren til KG?

Ikke i det hele tatt. Big happy family er det beste med mine og dine (ev.våre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (4 timer siden):

Ikke i det hele tatt. Big happy family er det beste med mine og dine (ev.våre)

Ja, eller så er forklaringen at kjendisnorge er en eneste stor runkering. Eller one big happy familiy, som du kaller det.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt ubehagelig å se Kristin leke hobbypsykolog på Snap. Det er noe som ikke føles helt riktig. 

Disse på reisen er nå gjengen hennes, men om hun ikke hadde vært influencer så hadde hun trolig ikke brydd seg om disse menneskene. Det er bare å se på hennes nære venner og innerste sirkel det.

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihone skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er litt ubehagelig å se Kristin leke hobbypsykolog på Snap. Det er noe som ikke føles helt riktig. 

Disse på reisen er nå gjengen hennes, men om hun ikke hadde vært influencer så hadde hun trolig ikke brydd seg om disse menneskene. Det er bare å se på hennes nære venner og innerste sirkel det.

Jeg er virkelig enig. Jeg mener nå å ikke si noe slemt om hennes reise deltagere,MEN utifra klipp av dem/det hun forteller er dette sårbare mennesker. Det var lett å se å forstå!!

Hun blir ikke deres nye venninne som de gjerne tror. Hun er og blir en reiseleder som også fungerer som en slags "psykolog. Kristin sine ekte venner er helt andre type mennesker!!

Disse sårbare menneskene har betalt en blodpris for en tur til Altea/Benidorm. Verdens kjedeligste sted....turen var svindyr i følge den siden..

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Jeg er virkelig enig. Jeg mener nå å ikke si noe slemt om hennes reise deltagere,MEN utifra klipp av dem/det hun forteller er dette sårbare mennesker. Det var lett å se å forstå!!

Hun blir ikke deres nye venninne som de gjerne tror. Hun er og blir en reiseleder som også fungerer som en slags "psykolog. Kristin sine ekte venner er helt andre type mennesker!!

Disse sårbare menneskene har betalt en blodpris for en tur til Altea/Benidorm. Verdens kjedeligste sted....turen var svindyr i følge den siden..

Veldig enig! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evybergen skrev (Akkurat nå):

Veldig enig! 

Fikk nesten litt støttekontakt vibber. Er det lov å si? Min søster var støttekontakt, hun tok sårbare mennesker med på hyggelige ting. Bare vibbene... Ikke mye venninne tur, de sparer Kristin til helt andre type mennesker,altså ekte venninne turer😬

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

M.H85 skrev (3 timer siden):

Jeg er virkelig enig. Jeg mener nå å ikke si noe slemt om hennes reise deltagere,MEN utifra klipp av dem/det hun forteller er dette sårbare mennesker. Det var lett å se å forstå!!

Hun blir ikke deres nye venninne som de gjerne tror. Hun er og blir en reiseleder som også fungerer som en slags "psykolog. Kristin sine ekte venner er helt andre type mennesker!!

Disse sårbare menneskene har betalt en blodpris for en tur til Altea/Benidorm. Verdens kjedeligste sted....turen var svindyr i følge den siden..

Enig! Det er tydeligvis sårbare mennesker som ikke har det bra, samt rimelig desperate, i og med at de velger å åpne seg om vanskelige og tøffe tema ovenfor totalt fremmede allerede etter 2 dager. På samme måte som meldingene de sender til Kristin. Ensomme som ikke har andre å lufte problemene sine med?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (8 minutter siden):

Enig! Det er tydeligvis sårbare mennesker som ikke har det bra, samt rimelig desperate, i og med at de velger å åpne seg om vanskelige og tøffe tema ovenfor totalt fremmede allerede etter 2 dager. På samme måte som meldingene de sender til Kristin. Ensomme som ikke har andre å lufte problemene sine med?

Hun har nok skapt en illusjon for disse menneskene at hun er deres venninne og støttespiller. De forguder henne. Rimelig sikkert. Kristin derimot er bare på "jobb". Ikke venninne tur. 🙈 Jeg er enig at det å åpne seg slik for en ukjent er nok et tegn på mye sårbarhet,men de føler nok virkelig den illusjonen om at de kjenner Kristin privat. Litt trist egentlig. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 timer siden):

Jeg er virkelig enig. Jeg mener nå å ikke si noe slemt om hennes reise deltagere,MEN utifra klipp av dem/det hun forteller er dette sårbare mennesker. Det var lett å se å forstå!!

Hun blir ikke deres nye venninne som de gjerne tror. Hun er og blir en reiseleder som også fungerer som en slags "psykolog. Kristin sine ekte venner er helt andre type mennesker!!

Disse sårbare menneskene har betalt en blodpris for en tur til Altea/Benidorm. Verdens kjedeligste sted....turen var svindyr i følge den siden..

Kristin tjener penger på turen, den er sponset og hun kan rante løs til sårbare mennesker som er starstrucked av å dra på tur med "venninna" som de aldri kommer til å se igjen etter turen som de igjen har betalt titusener av kroner for. Det er litt som å spise en sjokolade eller å drikke for mye. Det er digg mens det skjer, men etterpå er det ikke like kult. Kristin er ikke en ekte venn, men en salgsvare.

 

Endret av K_mb
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (13 timer siden):

Hun har nok skapt en illusjon for disse menneskene at hun er deres venninne og støttespiller. De forguder henne. Rimelig sikkert. Kristin derimot er bare på "jobb". Ikke venninne tur. 🙈 Jeg er enig at det å åpne seg slik for en ukjent er nok et tegn på mye sårbarhet,men de føler nok virkelig den illusjonen om at de kjenner Kristin privat. Litt trist egentlig. 

Det har vi jo selv erfart (observert) i tråden her inne, og ja... litt trist!

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...