blåbærpai Skrevet 7. mars 2024 #6441 Del Skrevet 7. mars 2024 Og koppen😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 7. mars 2024 #6442 Del Skrevet 7. mars 2024 (endret) Jo-22 skrev (54 minutter siden): Hun har jo definitivt gått ned mange kilo. Men lurer på om hun stiller inn kameraet også når hun filmer seg selv? Man kan jo selvfølgelig gå ned i vekt av mange ulike grunner. Men hun fremstilles som sunnheten selv, i og med hun viser frem alt hun spiser, og hun virker lykkeligere enn noen gang (ny mann, hus etc.). Man ser ikke ut som dette på hokus pokus, jeg blir så irritert over naiviteten til folk! Har selv vært normalvektig og gått ned mange kilo til undervektig. Begynner vel egentlig å bli lei av å fortelle min historie som tidligere spiseforstyrret her inne, men føler jeg ofte må, selv om jeg for det meste prøver å bidra som en motstemne mot alle influencere som bedriver påvirkning i retning kroppspress. Hadde dog aldri trodd KG skulle bli en av de jeg skulle snakke i mot. Men sorry, kjenner meg igjen uten å påstå at KG har spiseforstyrrelser, så fremhever hun uten tvil en ekstrem vektnedgang på svært kort tid, og som hun elsker å vise frem mens hun kamuflerer det faktum gjennom å innimellom kle seg i hettegensere! Endret 7. mars 2024 av K_mb 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 8. mars 2024 #6443 Del Skrevet 8. mars 2024 Herlighet, nå må dere gi dere med det dere sitter å kommentere , for hva hun spiser eller ikke angår ikke dere . Det å spise sunt og riktig mat er jo bare positivt og fint . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 8. mars 2024 #6444 Del Skrevet 8. mars 2024 M.H85 skrev (9 timer siden): Til og med vaflene er fylle av grønsaker... Det er liksom helheten. Alt skal være uten mest mulig fett. Har du noen gang sett hun servere kjøttdeig og spaghetti som de,fleste serverer kidsa sine av og te? Det er kun disse ultrasunne plukke tallerkener. Og må vises frem ,bare det er rart ja... Triggende for mennesker med f.eks spiseforstyrrelse Hun er vegetarianer. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Herre min er det galt også må. Det er ikke triggende for,spiseforstyrrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 8. mars 2024 #6445 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) Heartgirl skrev (4 timer siden): Hun er vegetarianer. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Herre min er det galt også må. Det er ikke triggende for,spiseforstyrrelser. Der var du igjen gitt. Forstår ikke svaret ditt som vanlig. Hva har vegetarianer med dette å gjøre ,og hvor er det ordet nevnt før du nevner det?😅 Endret 8. mars 2024 av M.H85 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 8. mars 2024 #6446 Del Skrevet 8. mars 2024 Heartgirl skrev (5 timer siden): Hun er vegetarianer. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Herre min er det galt også må. Det er ikke triggende for,spiseforstyrrelser. Velkommen tilbake, enn om fraværet var av korteste laget. Nå var det snakk om mat man serverer barnet, i innlegget du siterte, og ikke Kristins personlige valg om å være vegetarianer. Barnet er tydeligvis ikke vegetarianer. Enig med @M.H85i at en og annen hverdagsmiddag kunne stått på menyen en gang i blandt i stedet for oppstilt mat på «plukketallerken». Ikke minst for litt variasjon annet enn fiskekaker, cashewnøtter osv som stadig går på rundgang. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 8. mars 2024 #6447 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) . Endret 11. mars 2024 av Wald86 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 8. mars 2024 #6448 Del Skrevet 8. mars 2024 Wald86 skrev (10 minutter siden): Det er i det hele tatt noe som ikke bør utleveres på hennes salgskanaler. Hun har ingen kompetanse innen ernæring. Og barnet bør nevnes minst mulig. Inkompetansen er tydelig. Dessverre fenger det åpentbart flere som omtrent lovpriser maten. Det gir klikk og kommentarer og har derfor blitt fast innslag på kanalene. Hadde vært spennende å fått en ernæringsekspert sitt syn på det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 8. mars 2024 #6449 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) Xmasclovn skrev (8 minutter siden): Inkompetansen er tydelig. Dessverre fenger det åpentbart flere som omtrent lovpriser maten. Det gir klikk og kommentarer og har derfor blitt fast innslag på kanalene. Hadde vært spennende å fått en ernæringsekspert sitt syn på det. Hun er vel i grunn både ernæringsfysiolog, parterapeut samt økonom i følge henne selv....eller handlinger mer korrekt🙃 Endret 8. mars 2024 av M.H85 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 8. mars 2024 #6450 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) . Endret 11. mars 2024 av Wald86 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. mars 2024 #6451 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) Jeg er enig i en del av kritikken, feks bilder i bikini tatt med justering på kamera sånn at beina blir ekstra lange og tynne, men synes de siste typ 20 sidene tar helt av der absolutt alt kritiseres. T.o.m en kopp som hun holder i hånda. For ikke snakke om brukerangrep mot de som liker Kristin bare pga de har en annen mening. Å kritisere ett bilde der hun står rett opp og ned, uten posering, i tights, hoodie og caps blir for dumt. Kristin reklamerer for det merket, og såvidt jeg kan huske så skulle hun også på trening. Utallige kvinner går kledd i tights og hoodie. Mener dere som er kritiske til at Kristin går kledd sånn at det er bare de som ikke er tynne som kan gå i tights og hoodie? Det bildet med koppen som noen andre har tatt er Kristin også kledd i tights og hoodie, og det bildet bekrefter at det bildet Kristin selv la ut ikke er redigert/posert seg tynnere. Man er heller ikke alkoholiker bare pga man tar seg ett glass vin og åpner regninger, herlighet 🙄Ikke oppfordrer man andre til å drikke vin mens man åpner regninger heller. Følgerne til Kristin er ikke dumme som et brød, og bare pga Kristin velger å ta seg ett glass vin så har de såpass med hjerneceller at de forstår at det er ikke noe de må gjøre. Ikke sikkert der var vin i glasset heller. Stettglass betyr ikke vin. Jeg feks drikker ikke alkohol, men bruker stettglass med feks mozell eller en god blåbærjuice i stettglass hvis jeg ønsker det lille ekstra. Cluet til Kristin for de med angst for å åpne regninger var å gjøre der til en hyggelig setting, med tente lys, noe godt å drikke (om det så er kakao, te, vin, brus osv) og på den måten endre tankegang over fra noe ubehagelig til koselig. Angst for noe sitter i hodet. Og jeg ser ikke helt problemet med det nye huset. Ja; hun har hatt sinnsykt høye beløp i skattesmell, men der var ikke akkurat i går, og hun som alle andre som skylder skatt betaler jo gjelda si. Restskatten hennes er nok nedbetalt, hvis ikke ville hun ikke fått huslån, selv ikke med kausjonist. Hva hun må ut med i lån og renter hver måned vet ingen av oss; det kommer an på hvor høy egenkapital som ble lagt inn i huset. Mange får feks forskudd på arv for å komme seg inn på boligmarkedet. Hun har også siden bruddet med Dennis bodd i ei leilighet som moren eier, og jeg tviler på at moren har tatt blodpris i leie. Dermed har Kristin hatt mulighet til å betale ned skyld og spare til bolig. Den boligen i Stavanger som ble solgt med tap var både Dennis og Kristin sin, dermed blir gjelden som sto igjen etter salg delt på de begge. Mtp at hun har et barn så var det fornuftig å kjøpe ett hus som bare står i hennes navn. Det gir trygghet for både Kristin og barnet. Ingen nye brudd med en ny kjæreste vil føre til at hun må selge huset. Influencere tjener vilt med penger, 65 000 bare på snap sa vel Pilotfrue ar hun overfører til kontoen sin hver måned. Da snap begynte med Ads in story så var det ei gullgruve for influencere, selv de som ikke er de største på markedet. Pilotfrue feks legger ikke akkurat ned mye jobb i snap. Selv Caroline Berg Eriksen har begynt med snap. Og det er bare på Ads in story, i tillegg har de inntekt fra Instagram og konkrete samarbeidspartnere de reklamerer for. Selv «små-Influenceren» Yummymummy/Veronica Simone tok ett år permisjon fra jobben sin for å sjekke om det går an å leve av snap, og hun forble Influencer og den mangeårige tv-jobben var over. Jeg følger ekteparet Julie og Camilla Lorentzen på snap og insta; de må tjene grovt ut i fra den store villaen de kjøpte og totalrenoverte (ikke akkurat møbler fra Jysk der), og de er nesten konstant på reisefot for tiden. Jeg tror ikke vi vanlige folk klarer å innse hvor mye penger som er i omløp i den bransjen der. Det er noen år siden bruddet med Dennis, og det skattekravet er ikke ferskt. Det blir bare for dumt å skrive at hun har fått «refs» fra namsmannen…..namsmannen driver ikke med voksenkjeft. Man får hjelp til ei nedbetalingsplan, og når alt er innbetalt så er det historie. Broren min var ute å kjøre økonomisk for noen år siden og fikk gjeldsordning. Grei skuring og ikke noe refs akkurat🙄 5 år etter var han gjeldsfri, og året etter kjøpte han både hus og ny bil. Man blir ikke svartelistet ut livet. Ang lamper og andre dyre ting; det at hun drømmer om ei lampe til 90 000 betyr ikke at hun kjøper den. Jeg drømmer om Crystal Stone taklampe fra Hadeland, til den «nette» sum 67 000, men kommer jo aldri til å kjøpe den! Men å drømme om ting man har lyst på er gratis Å reise er endel av jobben hennes som influencer; hun får betalt av div firmaer for å selge inn ferier for de. Ser ikke problemet med det. Å få betalt for å reise til spennende steder i verden ville vært en drømmejobb for min del: både reise OG få betalt for det (hun er ikke den eneste; pr nå er Emilie Nereng med samboer på Bali; sponset tur og opphold) Da Caroline Berg Eriksen gikk under navnet Fotballfrue i sin glanstid så hadde hun samarbeid med bl.a Ving. Disse vennereise- turene hun skal ha fremover ser jeg heller ikke problemet med. Mange er single, har lite nettverk og drømmer om å reise til andre land, men vegrer seg mot å reise alene. Så helt supert at det blir arrangert gruppereiser med sosialt samvær som tema. Temareiser med reiseguide er ikke akkurat nytt. PeerGynt, Carpe Diem og Tui har bl.a noe av det samme for de som ønsker å reise, men ikke alene. Igjen; dette er også endel av jobben til Kristin, som hun får lønn for. Sånne reiser er ikke min cup of tea, men jeg driver ikke å håner og ler av andre som melder seg på og bruker feriepengene sine på det. Jeg tenker heller som så at kanskje er det noen som ikke har vært i varmere strøk på mange år pga de enten ikke tør eller ikke ønsker å dra alene, men nå så går drømmen i oppfyllelse nettopp pga det er ett opplegg med rammer rundt som føles trygt, og man slipper å være ei uke alene i feks Hellas der man spiser ute alene hver kveld, er på stranda alene, går på shopping alene osv osv. Ikke alle trives med å være alene og i eget selskap på tur. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å betalt ekstra for å være med Funkygine på treningstur til Italia, men jeg ser ikke ned på og himler med øynene til de som gjør det. Ang mat; Kristin har så lenge jeg kan huske vært vegetarianer og hatt fokus på sunt kosthold. Ser virkelig ikke problemet med at hun unngår junkfood og velger så rene råvarer som mulig og prøver å unngå ultraprossisert mat. Og naturlig nok så spiser også barnet samme kosthold som moren. Hun har «sluppet» litt opp og tilført fisk og egg til kostholdet pga der er næringsrikt. Skal man virkelig bli kritisert for å ikke gafle i seg selv og servere barnet kebab og MacDonalds ukentlig? Hun har vært på MacDonalds med barnet, så han lider nok ikke nød for de som bekymrer seg for der…. At hun viser frem Plukketallerken av og til er ikke ensbetydende med at det er fast middag. Som hun selv sier så er det supert for å få brukt opp rester og unngå matsvinn. Mange små barn foretrekker også at maten er oppdelt hver for seg og ikke most sammen med saus i ei smørje. Det at man har mistet vekt og har blitt slank eller tynn er ikke thinspo. Som jeg skrev øverst så er jeg kritisk til bilder med posering og innstillinger på kamera for å fremheve lange, tynne bein. Det kan være triggende for de som sliter med tanker rundt egen kropp. Men ikke helt vanlige bilder der man står i tights, hoodie og caps og er på vei ut. Eller alle andre hverdagsbilder i helt vanlige klær. Det er ikke thinspo. Og blir man provosert eller trigget av at noen har gått ned i vekt så er det ikke vedkommende sin feil, men noe man bør jobbe med selv. Blir man skuffet over at en man følger som tidligere var rundere i kantene (nå sier jeg ikke at Kristin var overvektig, men i tiden etter at hun fikk barn så var hun litt rundere) har feks begynt å trene og mistet vekt og dermed kommer med oppgulp om hvor skuffer man er da man ikke lengre kan relatere til vedkommende så er det du som har et problem. Det er ikke unaturlig å miste vekt under og etter ett tøft brudd, samtidig som man har mye bekymringer over seg ang feks gjeld og bosituasjon. Enkelte trøstespiser og går opp i vekt i lignende livssituasjoner, mens andre mister matlyst og går ned i vekt. Går man i tillegg i konstant høyt stressmodus og klarer ikke slappe av før man har landet alt man står i så brenner man kalorier. Det er også typisk å miste vekt når man er nyforelsket. Som oftest går dette seg til og vekten stabiliserer seg når alle bekymringer og alt har landet I tillegg er Kristin ett aktivt menneske; går på tur, trener, har et aktivt barn som liker å være ute; bare det er trening i seg selv. Noen trives best hjemme, se film/serier på tv, mens andre foretrekker at der skjer noe hele tiden. Kristin er nok i den siste kategorien. Man skal absolutt være kritisk til det man får servert i SoMe, men ærlig talt: det er forskjell på konstruktiv kritikk og hets av absolutt alt en person gjør Mtp hva hun har vært igjennom de siste årene med ett brudd som ikke var ønsket fra hennes side, sorg over ett langvarig forhold og tap av egen kjernefamilie og sorg over å ha mistet familien til Dennis (som hun var nært knyttet til), drømmehuset i Stavanger som ble bygget men det livet de hadde planlagt der ikke ble noe av, ei enorm gjeld hun har jobbet hardt med å nedbetale, eneomsorg for ett aktivt barn, restarte alt og begynne på nytt så unner jeg henne virkelig å være nyforelsket og at hun har kjøpt et hus (om enn med litt hjelp) som står i bare hennes navn og er ikke avhengig av en mann for å ikke miste det Selv i en tynnere utgave enn tidligere. Endret 10. mars 2024 av skruf 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 8. mars 2024 #6452 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) . Endret 10. mars 2024 av Wald86 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 8. mars 2024 #6453 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) . Endret 10. mars 2024 av Wald86 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 8. mars 2024 #6454 Del Skrevet 8. mars 2024 skruf skrev (21 minutter siden): Jeg er enig i en del av kritikken, feks bilder i bikini tatt med justering på kamera sånn at beina blir ekstra lange og tynne, men synes de siste typ 20 sidene tar helt av der absolutt alt kritiseres. T.o.m en kopp som hun holder i hånda. For ikke snakke om brukerangrep mot de som liker Kristin bare pga de har en annen mening. Å kritisere ett bilde der hun står rett opp og ned, uten posering, i tights, hoodie og caps blir for dumt. Kristin reklamerer for det merket, og såvidt jeg kan huske så skulle hun også på trening. Utallige kvinner går kledd i tights og hoodie. Mener dere som er kritiske til at Kristin går kledd sånn at det er bare de som ikke er tynne som kan gå i tights og hoodie? Det bildet med koppen som noen andre har tatt er Kristin også kledd i tights og hoodie, og det bildet bekrefter at det bildet Kristin selv la ut ikke er redigert/posert seg tynnere. Man er heller ikke alkoholiker bare pga man tar seg ett glass vin og åpner regninger, herlighet 🙄Ikke oppfordrer man andre til å drikke vin mens man åpner retninger heller. Følgerne til Kristin er ikke dumme som et brød, og bare pga Kristin velger å ta seg ett glass vin så har de såpass med hjerneceller at de forstår at det er ikke noe de må gjøre. Ikke sikkert der var vin i glasset heller. Stettglass betyr ikke vin. Jeg feks drikker ikke alkohol, men bruker stettglass med feks mozell eller en god blåbærjuice i stettglass hvis jeg ønsker det lille ekstra. Cluet til Kristin for de med angst for å åpne regninger var å gjøre der til en hyggelig setting, med tente lys, noe godt å drikke (om det så er kakao, te, vin, brus osv) og på den måten endre tankegang over fra noe ubehagelig til koselig. Angst for noe sitter i hodet. Og jeg ser ikke helt problemet med det nye huset. Ja; hun har hatt sinnsykt høye beløp i skattesmell, men der var ikke akkurat i går, og hun som alle andre som skylder skatt betaler jo gjelda si. Restskatten hennes er nok nedbetalt, hvis ikke ville hun ikke fått huslån, selv ikke med kausjonist. Hva hun må ut med i lån og renter hver måned vet ingen av oss; det kommer an på hvor høy egenkapital som ble lagt inn i huset. Mange får feks forskudd på arv for å komme seg inn på boligmarkedet. Hun har også siden bruddet med Dennis bodd i ei leilighet som moren eier, og jeg tviler på at moren har tatt blodpris i leie. Dermed har Kristin hatt mulighet til å betale ned skyld og spare til bolig. Den boligen i Stavanger som ble solgt med tap var både Dennis og Kristin sin, dermed blir gjelden som sto igjen etter salg delt på de begge. Mtp at hun har et barn så var det fornuftig å kjøpe ett hus som bare står i hennes navn. Det gir trygghet for både Kristin og barnet. Ingen nye brudd med en ny kjæreste vil føre til at hun må selge huset. Influencere tjener vilt med penger, 65 000 bare på snap sa vel Pilotfrue ar hun overfører til kontoen sin hver måned. Da snap begynte med Ads in story så var det ei gullgruve for influencere, selv de som ikke er de største på markedet. Pilotfrue feks legger ikke akkurat ned mye jobb i snap. Selv Caroline Berg Eriksen har begynt med snap. Og det er bare på Ads in story, i tillegg har de inntekt fra Instagram og konkrete samarbeidspartnere de reklamerer for. Selv «små-Influenceren» Yummymummy/Veronica Simone tok ett år permisjon fra jobben sin for å sjekke om det går an å leve av snap, og hun forble Influencer og den mangeårige tv-jobben var over. Jeg følger ekteparet Julie og Camilla Lorentzen på snap og insta; de må tjene grovt ut i fra den store villaen de kjøpte og totalrenoverte (ikke akkurat møbler fra Jysk der), og de er nesten konstant på reisefot for tiden. Jeg tror ikke vi vanlige folk klarer å innse hvor mye penger som er i omløp i den bransjen der. Det er noen år siden bruddet med Dennis, og det skattekravet er ikke ferskt. Det blir bare for dumt å skrive at hun har fått «refs» fra namsmannen…..namsmannen driver ikke med voksenkjeft. Man får hjelp til ei nedbetalingsplan, og når alt er innbetalt så er det historie. Broren min var ute å kjøre økonomisk for noen år siden og fikk gjeldsordning. Grei skuring og ikke noe refs akkurat🙄 5 år etter var han gjeldsfri, og året etter kjøpte han både hus og ny bil. Man blir ikke svartelistet ut livet. Ang lamper og andre dyre ting; det at hun drømmer om ei lampe til 90 000 betyr ikke at hun kjøper den. Jeg drømmer om Crystal Stone taklampe fra Hadeland, til den «nette» sum 67 000, men kommer jo aldri til å kjøpe den! Men å drømme om ting man har lyst på er gratis Å reise er endel av jobben hennes som influencer; hun får betalt av div firmaer for å selge inn ferier for de. Ser ikke problemet med det. Å få betalt for å reise til spennende steder i verden ville vært en drømmejobb for min del: både reise OG få betalt for det (hun er ikke den eneste; pr nå er Emilie Nereng med samboer på Bali; sponset tur og opphold) Da Caroline Berg Eriksen gikk under navnet Fotballfrue i sin glanstid så hadde hun samarbeid med bl.a Ving. Disse vennereise- turene hun skal ha fremover ser jeg heller ikke problemet med. Mange er single, har lite nettverk og drømmer om å reise til andre land, men vegrer seg mot å reise alene. Så helt supert at det blir arrangert gruppereiser med sosialt samvær som tema. Temareiser med reiseguide er ikke akkurat nytt. PeerGynt, Carpe Diem og Tui har bl.a noe av det samme for de som ønsker å reise, men ikke alene. Igjen; dette er også endel av jobben til Kristin, som hun får lønn for. Sånne reiser er ikke min cup of tea, men jeg driver ikke å håner og ler av andre som melder seg på og bruker feriepengene sine på det. Jeg tenker heller som så at kanskje er det noen som ikke har vært i varmere strøk på mange år pga de enten ikke tør eller ikke ønsker å dra alene, men nå så går drømmen i oppfyllelse nettopp pga det er ett opplegg med rammer rundt som føles trygt, og man slipper å være ei uke alene i feks Hellas der man spiser ute alene hver kveld, er på stranda alene, går på shopping alene osv osv. Ikke alle trives med å være alene og i eget selskap på tur. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å betalt ekstra for å være med Funkygine på treningstur til Italia, men jeg ser ikke ned på og himler med øynene til de som gjør det. Ang mat; Kristin har så lenge jeg kan huske vært vegetarianer og hatt fokus på sunt kosthold. Ser virkelig ikke problemet med at hun unngår junkfood og velger så rene råvarer som mulig og prøver å unngå ultraprossisert mat. Og naturlig nok så spiser også barnet samme kosthold som moren. Hun har «sluppet» litt opp og tilført fisk og egg til kostholdet pga der er næringsrikt. Skal man virkelig bli kritisert for å ikke gafle i seg selv og servere barnet kebab og MacDonalds ukentlig? Hun har vært på MacDonalds med barnet, så han lider nok ikke nød for de som bekymrer seg for der…. At hun viser frem Plukketallerken av og til er ikke ensbetydende med at det er fast middag. Som hun selv sier så er det supert for å få brukt opp rester og unngå matsvinn. Mange små barn foretrekker også at maten er oppdelt hver for seg og ikke most sammen med saus i ei smørje. Det at man har mistet vekt og har blitt slank eller tynn er ikke thinspo. Som jeg skrev øverst så er jeg kritisk til bilder med posering og innstillinger på kamera for å fremheve lange, tynne bein. Det kan være triggende for de som sliter med tanker rundt egen kropp. Men ikke helt vanlige bilder der man står i tights, hoodie og caps og er på vei ut. Eller alle andre hverdagsbilder i helt vanlige klær. Det er ikke thinspo. Og blir man provosert eller trigget av at noen har gått ned i vekt så er det ikke vedkommende sin feil, men noe man bør jobbe med selv. Blir man skuffet over at en man følger som tidligere var rundere i kantene (nå sier jeg ikke at Kristin var overvektig, men i tiden etter at hun fikk barn så var hun litt rundere) har feks begynt å trene og mistet vekt og dermed kommer med oppgulp om hvor skuffer man er da man ikke lengre kan relatere til vedkommende så er det du som har et problem. Det er ikke unaturlig å miste vekt under og etter ett tøft brudd, samtidig som man har mye bekymringer over seg ang feks gjeld og bosituasjon. Enkelte trøstespiser og går opp i vekt i lignende livssituasjoner, mens andre mister matlyst og går ned i vekt. Går man i tillegg i konstant høyt stressmodus og klarer ikke slappe av før man har landet alt man står i så brenner man kalorier. Det er også typisk å miste vekt når man er nyforelsket. Som oftest går dette seg til og vekten stabiliserer seg når alle bekymringer og alt har landet I tillegg er Kristin ett aktivt menneske; går på tur, trener, har et aktivt barn som liker å være ute; bare det er trening i seg selv. Noen trives best hjemme, se film/serier på tv, mens andre foretrekker at der skjer noe hele tiden. Kristin er nok i den siste kategorien. Man skal absolutt være kritisk til det man får servert i SoMe, men ærlig talt: det er forskjell på konstruktiv kritikk og hets av absolutt alt en person gjør Mtp hva hun har vært igjennom de siste årene med ett brudd som ikke var ønsket fra hennes side, sorg over ett langvarig forhold og tap av egen kjernefamilie og sorg over å ha mistet familien til Dennis (som hun var nært knyttet til), drømmehuset i Stavanger som ble bygget men det livet de hadde planlagt der ikke ble noe av, ei enorm gjeld hun har jobbet hardt med å nedbetale, eneomsorg for ett aktivt barn, restarte alt og begynne på nytt så unner jeg henne virkelig å være nyforelsket og at hun har kjøpt et hus (om enn med litt hjelp) som står i bare hennes navn og er ikke avhengig av en mann for å ikke miste det Selv i en tynnere utgave enn tidligere. Enormt langt innlegg,med endel svart/hvit tenking.. Orker ikke kommentere alt,men tror det er like unormalt å dra på mc donalds HVER uke som det er å spise titalls dadler hver eneste dag over tid??🤔 Mellomting er fin balanse.. Jeg drar ikke på mc donalds mer enn noen ganger i året, men alt med måte er en OK leveregel. Har ingenting med å være vegetarianer å gjøre😅. Fint det for de som vil det. Hus gjelden etter Stvgr måtte hun betale alene vel ,altså Dennis betalte ingenting. Hvis ikke løy hun i podcast ,det var det hun sa iallefall. Fint hun allikevel etter millioner i ny rest gjeld kjøper seg luksus bolig ,men det er ALT bak dette. Hun har gjentatte ganger sagt til følgerne sine " kan jeg komme meg ut av et økonomisk HELVETE kan du også! " Når sannheten er hun lever i luksus. Direkte løgn, og da handler det om å knytte et bånd med følgerne sine som om "vi står sammen i elendigheten", passer seg ikke helt da for den deprimerte og sårbare alenemoren Anne 36år som sitter i sin leide leilighet med innkasso oppover ørene, og Kristin tyter ut om at vi er i samme situasjon folkens!,dette klarer vi??? Falsk tilhørighet heter det,spille på det sårbare hos mennesker. Kanskje Anne som har det helt ræva vil føle seg enda mer mislykket da for hvorfor får ikke hun dette til når hennes "idol" Kristin får det til? Hun har også fått meldinger der folk har skrevet "takket være deg valgte jeg livet,ikke selvmord fordi jeg så ingen løsning på det økonomiske helt til du snakket om håp og ikke gi opp" !! Joda fint det,men Kristin lever i luksus. Nei ingen blir alkoholikere av å åpne en regning med et glass vin attåt😅 Alkoholisme er noe som kommer av som oftest følelser man sliter med å takleDet samme med spiseforstyrrelse osv ...man flykter gjerne. Økonomiske problemer er en slik ting. Mange flykter da gjerne i alkohol. Du forstår tydeligvis ikke helheten her... Det som trigger den gruppe mennesker. Venninne turer er kjempe fint det.😁 Fortrolige samtaler, fnising latter og morro med gode venner. Dette er ingen venninne tur. Dette er en kostbar " pakke/ving reise med (kjendis) reiseleder" på kjøpet til var det 14.000 og 40.000??? for de 2 turene....Og helt ærlig,hvor mange av de som reiser tror DU reiser egentlig kun med håp om å få seg EN ny god venninne som heter Kristin Gjelsvik??? 99% av de drømmer nok om det. Det får de mest sannsynligvis ikke,men penger tjener selvfølgelig Kristin på å arrangere disse turene å "selge" dette, og sikkert dukke opp til lunsj og middag slik at man føler man er på "ekte" venninne tur... Kristin er jo først og fremst på jobb😅 Nei er så mye...men du har rett i å mene det du vil,det samme har jeg og andre her😉 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. mars 2024 #6455 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) skruf skrev (1 time siden): Jeg er enig i en del av kritikken, feks bilder i bikini tatt med justering på kamera sånn at beina blir ekstra lange og tynne, men synes de siste typ 20 sidene tar helt av der absolutt alt kritiseres. T.o.m en kopp som hun holder i hånda. For ikke snakke om brukerangrep mot de som liker Kristin bare pga de har en annen mening. Å kritisere ett bilde der hun står rett opp og ned, uten posering, i tights, hoodie og caps blir for dumt. Kristin reklamerer for det merket, og såvidt jeg kan huske så skulle hun også på trening. Utallige kvinner går kledd i tights og hoodie. Mener dere som er kritiske til at Kristin går kledd sånn at det er bare de som ikke er tynne som kan gå i tights og hoodie? Det bildet med koppen som noen andre har tatt er Kristin også kledd i tights og hoodie, og det bildet bekrefter at det bildet Kristin selv la ut ikke er redigert/posert seg tynnere. Man er heller ikke alkoholiker bare pga man tar seg ett glass vin og åpner regninger, herlighet 🙄Ikke oppfordrer man andre til å drikke vin mens man åpner retninger heller. Følgerne til Kristin er ikke dumme som et brød, og bare pga Kristin velger å ta seg ett glass vin så har de såpass med hjerneceller at de forstår at det er ikke noe de må gjøre. Ikke sikkert der var vin i glasset heller. Stettglass betyr ikke vin. Jeg feks drikker ikke alkohol, men bruker stettglass med feks mozell eller en god blåbærjuice i stettglass hvis jeg ønsker det lille ekstra. Cluet til Kristin for de med angst for å åpne regninger var å gjøre der til en hyggelig setting, med tente lys, noe godt å drikke (om det så er kakao, te, vin, brus osv) og på den måten endre tankegang over fra noe ubehagelig til koselig. Angst for noe sitter i hodet. Og jeg ser ikke helt problemet med det nye huset. Ja; hun har hatt sinnsykt høye beløp i skattesmell, men der var ikke akkurat i går, og hun som alle andre som skylder skatt betaler jo gjelda si. Restskatten hennes er nok nedbetalt, hvis ikke ville hun ikke fått huslån, selv ikke med kausjonist. Hva hun må ut med i lån og renter hver måned vet ingen av oss; det kommer an på hvor høy egenkapital som ble lagt inn i huset. Mange får feks forskudd på arv for å komme seg inn på boligmarkedet. Hun har også siden bruddet med Dennis bodd i ei leilighet som moren eier, og jeg tviler på at moren har tatt blodpris i leie. Dermed har Kristin hatt mulighet til å betale ned skyld og spare til bolig. Den boligen i Stavanger som ble solgt med tap var både Dennis og Kristin sin, dermed blir gjelden som sto igjen etter salg delt på de begge. Mtp at hun har et barn så var det fornuftig å kjøpe ett hus som bare står i hennes navn. Det gir trygghet for både Kristin og barnet. Ingen nye brudd med en ny kjæreste vil føre til at hun må selge huset. Influencere tjener vilt med penger, 65 000 bare på snap sa vel Pilotfrue ar hun overfører til kontoen sin hver måned. Da snap begynte med Ads in story så var det ei gullgruve for influencere, selv de som ikke er de største på markedet. Pilotfrue feks legger ikke akkurat ned mye jobb i snap. Selv Caroline Berg Eriksen har begynt med snap. Og det er bare på Ads in story, i tillegg har de inntekt fra Instagram og konkrete samarbeidspartnere de reklamerer for. Selv «små-Influenceren» Yummymummy/Veronica Simone tok ett år permisjon fra jobben sin for å sjekke om det går an å leve av snap, og hun forble Influencer og den mangeårige tv-jobben var over. Jeg følger ekteparet Julie og Camilla Lorentzen på snap og insta; de må tjene grovt ut i fra den store villaen de kjøpte og totalrenoverte (ikke akkurat møbler fra Jysk der), og de er nesten konstant på reisefot for tiden. Jeg tror ikke vi vanlige folk klarer å innse hvor mye penger som er i omløp i den bransjen der. Det er noen år siden bruddet med Dennis, og det skattekravet er ikke ferskt. Det blir bare for dumt å skrive at hun har fått «refs» fra namsmannen…..namsmannen driver ikke med voksenkjeft. Man får hjelp til ei nedbetalingsplan, og når alt er innbetalt så er det historie. Broren min var ute å kjøre økonomisk for noen år siden og fikk gjeldsordning. Grei skuring og ikke noe refs akkurat🙄 5 år etter var han gjeldsfri, og året etter kjøpte han både hus og ny bil. Man blir ikke svartelistet ut livet. Ang lamper og andre dyre ting; det at hun drømmer om ei lampe til 90 000 betyr ikke at hun kjøper den. Jeg drømmer om Crystal Stone taklampe fra Hadeland, til den «nette» sum 67 000, men kommer jo aldri til å kjøpe den! Men å drømme om ting man har lyst på er gratis Å reise er endel av jobben hennes som influencer; hun får betalt av div firmaer for å selge inn ferier for de. Ser ikke problemet med det. Å få betalt for å reise til spennende steder i verden ville vært en drømmejobb for min del: både reise OG få betalt for det (hun er ikke den eneste; pr nå er Emilie Nereng med samboer på Bali; sponset tur og opphold) Da Caroline Berg Eriksen gikk under navnet Fotballfrue i sin glanstid så hadde hun samarbeid med bl.a Ving. Disse vennereise- turene hun skal ha fremover ser jeg heller ikke problemet med. Mange er single, har lite nettverk og drømmer om å reise til andre land, men vegrer seg mot å reise alene. Så helt supert at det blir arrangert gruppereiser med sosialt samvær som tema. Temareiser med reiseguide er ikke akkurat nytt. PeerGynt, Carpe Diem og Tui har bl.a noe av det samme for de som ønsker å reise, men ikke alene. Igjen; dette er også endel av jobben til Kristin, som hun får lønn for. Sånne reiser er ikke min cup of tea, men jeg driver ikke å håner og ler av andre som melder seg på og bruker feriepengene sine på det. Jeg tenker heller som så at kanskje er det noen som ikke har vært i varmere strøk på mange år pga de enten ikke tør eller ikke ønsker å dra alene, men nå så går drømmen i oppfyllelse nettopp pga det er ett opplegg med rammer rundt som føles trygt, og man slipper å være ei uke alene i feks Hellas der man spiser ute alene hver kveld, er på stranda alene, går på shopping alene osv osv. Ikke alle trives med å være alene og i eget selskap på tur. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å betalt ekstra for å være med Funkygine på treningstur til Italia, men jeg ser ikke ned på og himler med øynene til de som gjør det. Ang mat; Kristin har så lenge jeg kan huske vært vegetarianer og hatt fokus på sunt kosthold. Ser virkelig ikke problemet med at hun unngår junkfood og velger så rene råvarer som mulig og prøver å unngå ultraprossisert mat. Og naturlig nok så spiser også barnet samme kosthold som moren. Hun har «sluppet» litt opp og tilført fisk og egg til kostholdet pga der er næringsrikt. Skal man virkelig bli kritisert for å ikke gafle i seg selv og servere barnet kebab og MacDonalds ukentlig? Hun har vært på MacDonalds med barnet, så han lider nok ikke nød for de som bekymrer seg for der…. At hun viser frem Plukketallerken av og til er ikke ensbetydende med at det er fast middag. Som hun selv sier så er det supert for å få brukt opp rester og unngå matsvinn. Mange små barn foretrekker også at maten er oppdelt hver for seg og ikke most sammen med saus i ei smørje. Det at man har mistet vekt og har blitt slank eller tynn er ikke thinspo. Som jeg skrev øverst så er jeg kritisk til bilder med posering og innstillinger på kamera for å fremheve lange, tynne bein. Det kan være triggende for de som sliter med tanker rundt egen kropp. Men ikke helt vanlige bilder der man står i tights, hoodie og caps og er på vei ut. Eller alle andre hverdagsbilder i helt vanlige klær. Det er ikke thinspo. Og blir man provosert eller trigget av at noen har gått ned i vekt så er det ikke vedkommende sin feil, men noe man bør jobbe med selv. Blir man skuffet over at en man følger som tidligere var rundere i kantene (nå sier jeg ikke at Kristin var overvektig, men i tiden etter at hun fikk barn så var hun litt rundere) har feks begynt å trene og mistet vekt og dermed kommer med oppgulp om hvor skuffer man er da man ikke lengre kan relatere til vedkommende så er det du som har et problem. Det er ikke unaturlig å miste vekt under og etter ett tøft brudd, samtidig som man har mye bekymringer over seg ang feks gjeld og bosituasjon. Enkelte trøstespiser og går opp i vekt i lignende livssituasjoner, mens andre mister matlyst og går ned i vekt. Går man i tillegg i konstant høyt stressmodus og klarer ikke slappe av før man har landet alt man står i så brenner man kalorier. Det er også typisk å miste vekt når man er nyforelsket. Som oftest går dette seg til og vekten stabiliserer seg når alle bekymringer og alt har landet I tillegg er Kristin ett aktivt menneske; går på tur, trener, har et aktivt barn som liker å være ute; bare det er trening i seg selv. Noen trives best hjemme, se film/serier på tv, mens andre foretrekker at der skjer noe hele tiden. Kristin er nok i den siste kategorien. Man skal absolutt være kritisk til det man får servert i SoMe, men ærlig talt: det er forskjell på konstruktiv kritikk og hets av absolutt alt en person gjør Mtp hva hun har vært igjennom de siste årene med ett brudd som ikke var ønsket fra hennes side, sorg over ett langvarig forhold og tap av egen kjernefamilie og sorg over å ha mistet familien til Dennis (som hun var nært knyttet til), drømmehuset i Stavanger som ble bygget men det livet de hadde planlagt der ikke ble noe av, ei enorm gjeld hun har jobbet hardt med å nedbetale, eneomsorg for ett aktivt barn, restarte alt og begynne på nytt så unner jeg henne virkelig å være nyforelsket og at hun har kjøpt et hus (om enn med litt hjelp) som står i bare hennes navn og er ikke avhengig av en mann for å ikke miste det Selv i en tynnere utgave enn tidligere. Bare et par kommentarer: Skattekrav og baksmell på skatten er to helt forskjellige ting. Alle kan oppleve baksmell, det er helt udramatisk og dreier seg som regel om beløp som er håndterbare for folk flest. I Kristins tilfelle driver hun et enkeltmannsforetak og har rett og slett unnlatt å betale skatt som hun skal. Beløpet var tett oppunder to millioner. Man får en del påminnelser om dette fra Skatteetaten, men dette har ikke Kristin rettet seg etter. Skatteetaten måtte derfor gå til rettslige skritt og ta pant i eiendom, for å få dekket inn kravet. Dette skjedde samtidig som Kristin samlet inn penger til sin egen private konto, for å hjelpe fattige barnefamilier. Pengene sto derfor i fare for å bli beslaglagt av Skatteetaten. I tillegg kritiserte hun hvordan skattepengene blir fordelt i dette landet, noe som må sies å være ytterst frekt av et menneske som ikke frivillig bidrar til fellesskapet. Jeg blir flau på hennes vegne når jeg tenker på ressursene Skatteetaten måtte bruke for å kreve inn beløpet hun skyldte. Særlig med tanke på at det ikke er første gang... Angående om vinglasset inneholder vin eller saft, så har Helsedirektoratet konkludert med at dersom det ser ut som alkohol, så skal det behandles som alkohol. At man reagerer på vinglass i en reklamekanal er altså ikke et særfenomen på Kvinneguiden. Grunnen til at man reagerer på dette er også godt dokumentert i begrunnelsen for alkoholloven vi har. Hvis alle landets innbyggere hadde hatt et fornuftig forhold til alkohol, så hadde man selvfølgelig ikke trengt en alkohollov, men dessverre så finnes det sårbare individer der ute. Å tenke at Kristins kanaler er kjemisk renset for disse sårbare individene er i overkant naivt. Personlig er jeg glad for å bo i et land som har lover som ivaretar alle innbyggere, også de sårbare. Jeg følger ikke Kristin tett nok til å vite om hun direkte blander alkohol og reklame, men synes uansett at man skal være forsiktig med alkohol på en påvirkerkanal. Særlig når det fremstilles som trøst eller belønning for vanskelige følelser knyttet til sårbare temaer, som rotete økonomi. Angående thinspo, så ser jeg lite kritikk på Kristins utseende. Det dreier seg om poseringer, kameravinkler og et tvangsmessig forhold til mat. Altså virkemidlene hun bruker, ikke utseendet hennes. Og Kristin opplever nok ekstra kritikk for dette fordi hun tidligere har vært en tydelig motsetemme til akkurat slike virkemidler. Og det toppet seg selvfølgelig med Glow-up-fadesen og "spis med Kristin". Hun henvender seg konsekvent til sårbare mennesker, fordi sårbare mennesker er mest tilbøyelige til å la seg påvirke til å kjøpe varene som Kristin reklamerer for. Å hevde at "følgerne til Kristin er ikke dumme som brød" er en frisk påstand, for du aner jo ingenting om hvem som følger henne. Les litt i tråden her og tenk over det utsagnet en gang til, for jeg er slett ikke sikker på at det der stemmer, foråsidetsånn... Endret 8. mars 2024 av Felis 15 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 8. mars 2024 #6456 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) skruf skrev (2 timer siden): Jeg er enig i en del av kritikken, feks bilder i bikini tatt med justering på kamera sånn at beina blir ekstra lange og tynne, men synes de siste typ 20 sidene tar helt av der absolutt alt kritiseres. T.o.m en kopp som hun holder i hånda. For ikke snakke om brukerangrep mot de som liker Kristin bare pga de har en annen mening. Å kritisere ett bilde der hun står rett opp og ned, uten posering, i tights, hoodie og caps blir for dumt. Kristin reklamerer for det merket, og såvidt jeg kan huske så skulle hun også på trening. Utallige kvinner går kledd i tights og hoodie. Mener dere som er kritiske til at Kristin går kledd sånn at det er bare de som ikke er tynne som kan gå i tights og hoodie? Det bildet med koppen som noen andre har tatt er Kristin også kledd i tights og hoodie, og det bildet bekrefter at det bildet Kristin selv la ut ikke er redigert/posert seg tynnere. Man er heller ikke alkoholiker bare pga man tar seg ett glass vin og åpner regninger, herlighet 🙄Ikke oppfordrer man andre til å drikke vin mens man åpner retninger heller. Følgerne til Kristin er ikke dumme som et brød, og bare pga Kristin velger å ta seg ett glass vin så har de såpass med hjerneceller at de forstår at det er ikke noe de må gjøre. Ikke sikkert der var vin i glasset heller. Stettglass betyr ikke vin. Jeg feks drikker ikke alkohol, men bruker stettglass med feks mozell eller en god blåbærjuice i stettglass hvis jeg ønsker det lille ekstra. Cluet til Kristin for de med angst for å åpne regninger var å gjøre der til en hyggelig setting, med tente lys, noe godt å drikke (om det så er kakao, te, vin, brus osv) og på den måten endre tankegang over fra noe ubehagelig til koselig. Angst for noe sitter i hodet. Og jeg ser ikke helt problemet med det nye huset. Ja; hun har hatt sinnsykt høye beløp i skattesmell, men der var ikke akkurat i går, og hun som alle andre som skylder skatt betaler jo gjelda si. Restskatten hennes er nok nedbetalt, hvis ikke ville hun ikke fått huslån, selv ikke med kausjonist. Hva hun må ut med i lån og renter hver måned vet ingen av oss; det kommer an på hvor høy egenkapital som ble lagt inn i huset. Mange får feks forskudd på arv for å komme seg inn på boligmarkedet. Hun har også siden bruddet med Dennis bodd i ei leilighet som moren eier, og jeg tviler på at moren har tatt blodpris i leie. Dermed har Kristin hatt mulighet til å betale ned skyld og spare til bolig. Den boligen i Stavanger som ble solgt med tap var både Dennis og Kristin sin, dermed blir gjelden som sto igjen etter salg delt på de begge. Mtp at hun har et barn så var det fornuftig å kjøpe ett hus som bare står i hennes navn. Det gir trygghet for både Kristin og barnet. Ingen nye brudd med en ny kjæreste vil føre til at hun må selge huset. Influencere tjener vilt med penger, 65 000 bare på snap sa vel Pilotfrue ar hun overfører til kontoen sin hver måned. Da snap begynte med Ads in story så var det ei gullgruve for influencere, selv de som ikke er de største på markedet. Pilotfrue feks legger ikke akkurat ned mye jobb i snap. Selv Caroline Berg Eriksen har begynt med snap. Og det er bare på Ads in story, i tillegg har de inntekt fra Instagram og konkrete samarbeidspartnere de reklamerer for. Selv «små-Influenceren» Yummymummy/Veronica Simone tok ett år permisjon fra jobben sin for å sjekke om det går an å leve av snap, og hun forble Influencer og den mangeårige tv-jobben var over. Jeg følger ekteparet Julie og Camilla Lorentzen på snap og insta; de må tjene grovt ut i fra den store villaen de kjøpte og totalrenoverte (ikke akkurat møbler fra Jysk der), og de er nesten konstant på reisefot for tiden. Jeg tror ikke vi vanlige folk klarer å innse hvor mye penger som er i omløp i den bransjen der. Det er noen år siden bruddet med Dennis, og det skattekravet er ikke ferskt. Det blir bare for dumt å skrive at hun har fått «refs» fra namsmannen…..namsmannen driver ikke med voksenkjeft. Man får hjelp til ei nedbetalingsplan, og når alt er innbetalt så er det historie. Broren min var ute å kjøre økonomisk for noen år siden og fikk gjeldsordning. Grei skuring og ikke noe refs akkurat🙄 5 år etter var han gjeldsfri, og året etter kjøpte han både hus og ny bil. Man blir ikke svartelistet ut livet. Ang lamper og andre dyre ting; det at hun drømmer om ei lampe til 90 000 betyr ikke at hun kjøper den. Jeg drømmer om Crystal Stone taklampe fra Hadeland, til den «nette» sum 67 000, men kommer jo aldri til å kjøpe den! Men å drømme om ting man har lyst på er gratis Å reise er endel av jobben hennes som influencer; hun får betalt av div firmaer for å selge inn ferier for de. Ser ikke problemet med det. Å få betalt for å reise til spennende steder i verden ville vært en drømmejobb for min del: både reise OG få betalt for det (hun er ikke den eneste; pr nå er Emilie Nereng med samboer på Bali; sponset tur og opphold) Da Caroline Berg Eriksen gikk under navnet Fotballfrue i sin glanstid så hadde hun samarbeid med bl.a Ving. Disse vennereise- turene hun skal ha fremover ser jeg heller ikke problemet med. Mange er single, har lite nettverk og drømmer om å reise til andre land, men vegrer seg mot å reise alene. Så helt supert at det blir arrangert gruppereiser med sosialt samvær som tema. Temareiser med reiseguide er ikke akkurat nytt. PeerGynt, Carpe Diem og Tui har bl.a noe av det samme for de som ønsker å reise, men ikke alene. Igjen; dette er også endel av jobben til Kristin, som hun får lønn for. Sånne reiser er ikke min cup of tea, men jeg driver ikke å håner og ler av andre som melder seg på og bruker feriepengene sine på det. Jeg tenker heller som så at kanskje er det noen som ikke har vært i varmere strøk på mange år pga de enten ikke tør eller ikke ønsker å dra alene, men nå så går drømmen i oppfyllelse nettopp pga det er ett opplegg med rammer rundt som føles trygt, og man slipper å være ei uke alene i feks Hellas der man spiser ute alene hver kveld, er på stranda alene, går på shopping alene osv osv. Ikke alle trives med å være alene og i eget selskap på tur. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å betalt ekstra for å være med Funkygine på treningstur til Italia, men jeg ser ikke ned på og himler med øynene til de som gjør det. Ang mat; Kristin har så lenge jeg kan huske vært vegetarianer og hatt fokus på sunt kosthold. Ser virkelig ikke problemet med at hun unngår junkfood og velger så rene råvarer som mulig og prøver å unngå ultraprossisert mat. Og naturlig nok så spiser også barnet samme kosthold som moren. Hun har «sluppet» litt opp og tilført fisk og egg til kostholdet pga der er næringsrikt. Skal man virkelig bli kritisert for å ikke gafle i seg selv og servere barnet kebab og MacDonalds ukentlig? Hun har vært på MacDonalds med barnet, så han lider nok ikke nød for de som bekymrer seg for der…. At hun viser frem Plukketallerken av og til er ikke ensbetydende med at det er fast middag. Som hun selv sier så er det supert for å få brukt opp rester og unngå matsvinn. Mange små barn foretrekker også at maten er oppdelt hver for seg og ikke most sammen med saus i ei smørje. Det at man har mistet vekt og har blitt slank eller tynn er ikke thinspo. Som jeg skrev øverst så er jeg kritisk til bilder med posering og innstillinger på kamera for å fremheve lange, tynne bein. Det kan være triggende for de som sliter med tanker rundt egen kropp. Men ikke helt vanlige bilder der man står i tights, hoodie og caps og er på vei ut. Eller alle andre hverdagsbilder i helt vanlige klær. Det er ikke thinspo. Og blir man provosert eller trigget av at noen har gått ned i vekt så er det ikke vedkommende sin feil, men noe man bør jobbe med selv. Blir man skuffet over at en man følger som tidligere var rundere i kantene (nå sier jeg ikke at Kristin var overvektig, men i tiden etter at hun fikk barn så var hun litt rundere) har feks begynt å trene og mistet vekt og dermed kommer med oppgulp om hvor skuffer man er da man ikke lengre kan relatere til vedkommende så er det du som har et problem. Det er ikke unaturlig å miste vekt under og etter ett tøft brudd, samtidig som man har mye bekymringer over seg ang feks gjeld og bosituasjon. Enkelte trøstespiser og går opp i vekt i lignende livssituasjoner, mens andre mister matlyst og går ned i vekt. Går man i tillegg i konstant høyt stressmodus og klarer ikke slappe av før man har landet alt man står i så brenner man kalorier. Det er også typisk å miste vekt når man er nyforelsket. Som oftest går dette seg til og vekten stabiliserer seg når alle bekymringer og alt har landet I tillegg er Kristin ett aktivt menneske; går på tur, trener, har et aktivt barn som liker å være ute; bare det er trening i seg selv. Noen trives best hjemme, se film/serier på tv, mens andre foretrekker at der skjer noe hele tiden. Kristin er nok i den siste kategorien. Man skal absolutt være kritisk til det man får servert i SoMe, men ærlig talt: det er forskjell på konstruktiv kritikk og hets av absolutt alt en person gjør Mtp hva hun har vært igjennom de siste årene med ett brudd som ikke var ønsket fra hennes side, sorg over ett langvarig forhold og tap av egen kjernefamilie og sorg over å ha mistet familien til Dennis (som hun var nært knyttet til), drømmehuset i Stavanger som ble bygget men det livet de hadde planlagt der ikke ble noe av, ei enorm gjeld hun har jobbet hardt med å nedbetale, eneomsorg for ett aktivt barn, restarte alt og begynne på nytt så unner jeg henne virkelig å være nyforelsket og at hun har kjøpt et hus (om enn med litt hjelp) som står i bare hennes navn og er ikke avhengig av en mann for å ikke miste det Selv i en tynnere utgave enn tidligere. Enig med mye her, men det med alkohol. Trodde ikke det var lov å bruke alkohol i reklame feks. Og flere influensere har fått kritikk for dette i årevis. Å drikke alkohol og samtidig gjøre noe man syns er litt kjipt samtidig , mener jeg er uheldig når en er påvirker. Mer uheldig enn å reklamere for et badekar med et glass champagne ved siden av feks. Endret 8. mars 2024 av Klink 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harnoejegvilsi Skrevet 8. mars 2024 #6457 Del Skrevet 8. mars 2024 M.H85 skrev (1 time siden): Enormt langt innlegg,med endel svart/hvit tenking.. Orker ikke kommentere alt,men tror det er like unormalt å dra på mc donalds HVER uke som det er å spise titalls dadler hver eneste dag over tid??🤔 Mellomting er fin balanse.. Jeg drar ikke på mc donalds mer enn noen ganger i året, men alt med måte er en OK leveregel. Har ingenting med å være vegetarianer å gjøre😅. Fint det for de som vil det. Hus gjelden etter Stvgr måtte hun betale alene vel ,altså Dennis betalte ingenting. Hvis ikke løy hun i podcast ,det var det hun sa iallefall. Fint hun allikevel etter millioner i ny rest gjeld kjøper seg luksus bolig ,men det er ALT bak dette. Hun har gjentatte ganger sagt til følgerne sine " kan jeg komme meg ut av et økonomisk HELVETE kan du også! " Når sannheten er hun lever i luksus. Direkte løgn, og da handler det om å knytte et bånd med følgerne sine som om "vi står sammen i elendigheten", passer seg ikke helt da for den deprimerte og sårbare alenemoren Anne 36år som sitter i sin leide leilighet med innkasso oppover ørene, og Kristin tyter ut om at vi er i samme situasjon folkens!,dette klarer vi??? Falsk tilhørighet heter det,spille på det sårbare hos mennesker. Kanskje Anne som har det helt ræva vil føle seg enda mer mislykket da for hvorfor får ikke hun dette til når hennes "idol" Kristin får det til? Hun har også fått meldinger der folk har skrevet "takket være deg valgte jeg livet,ikke selvmord fordi jeg så ingen løsning på det økonomiske helt til du snakket om håp og ikke gi opp" !! Joda fint det,men Kristin lever i luksus. Nei ingen blir alkoholikere av å åpne en regning med et glass vin attåt😅 Alkoholisme er noe som kommer av som oftest følelser man sliter med å takleDet samme med spiseforstyrrelse osv ...man flykter gjerne. Økonomiske problemer er en slik ting. Mange flykter da gjerne i alkohol. Du forstår tydeligvis ikke helheten her... Det som trigger den gruppe mennesker. Venninne turer er kjempe fint det.😁 Fortrolige samtaler, fnising latter og morro med gode venner. Dette er ingen venninne tur. Dette er en kostbar " pakke/ving reise med (kjendis) reiseleder" på kjøpet til var det 14.000 og 40.000??? for de 2 turene....Og helt ærlig,hvor mange av de som reiser tror DU reiser egentlig kun med håp om å få seg EN ny god venninne som heter Kristin Gjelsvik??? 99% av de drømmer nok om det. Det får de mest sannsynligvis ikke,men penger tjener selvfølgelig Kristin på å arrangere disse turene å "selge" dette, og sikkert dukke opp til lunsj og middag slik at man føler man er på "ekte" venninne tur... Kristin er jo først og fremst på jobb😅 Nei er så mye...men du har rett i å mene det du vil,det samme har jeg og andre her😉 Jeg er enig med deg i mye du skriver her. Selv om jeg prøver se begge sider. Enig i dette med alkohol. Dette finnes det lover og regler for. Disse vrnninneturene er jeg kritisk til. Kritisk fordi de koster mye for få dager, og fordi det nok spiller på noens følelser, sårbarheter og et tildels falskt felleskap. Samtidig så lurer jeg på én ting; Hva får man gjort ved å diskutere opp og ned, med meningsfeller og motdebattanter her inne. Når det kommer til alkoholen må man jo melde i fra. Vil huske at Sophie Elise fikk påpekt dette i en reklame hun hadde. Det betyr ikke noe hva som er i glasset, all den tid vi alle vet hva et vinglass er. Et usunt kroppsfokus; Noen som har snakket direkte til Kristin om dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 8. mars 2024 #6458 Del Skrevet 8. mars 2024 Klink skrev (45 minutter siden): Enig med mye her, men det med alkohol. Trodde ikke det var lov å bruke alkohol i reklame feks. Og flere influensere har fått kritikk for dette i årevis. Å drikke alkohol og samtidig gjøre noe man syns er litt kjipt samtidig , mener jeg er uheldig når en er påvirker. Mer uheldig enn å reklamere for et badekar med et glass champagne ved siden av feks. I går reklamerte hun for venninneturen med en IPA rett i kamera. Så man kan jo undre hva hun tenke med. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 8. mars 2024 #6459 Del Skrevet 8. mars 2024 (endret) . Endret 11. mars 2024 av Wald86 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 8. mars 2024 #6460 Del Skrevet 8. mars 2024 skruf skrev (4 timer siden): Jeg er enig i en del av kritikken, feks bilder i bikini tatt med justering på kamera sånn at beina blir ekstra lange og tynne, men synes de siste typ 20 sidene tar helt av der absolutt alt kritiseres. T.o.m en kopp som hun holder i hånda. For ikke snakke om brukerangrep mot de som liker Kristin bare pga de har en annen mening. Å kritisere ett bilde der hun står rett opp og ned, uten posering, i tights, hoodie og caps blir for dumt. Kristin reklamerer for det merket, og såvidt jeg kan huske så skulle hun også på trening. Utallige kvinner går kledd i tights og hoodie. Mener dere som er kritiske til at Kristin går kledd sånn at det er bare de som ikke er tynne som kan gå i tights og hoodie? Det bildet med koppen som noen andre har tatt er Kristin også kledd i tights og hoodie, og det bildet bekrefter at det bildet Kristin selv la ut ikke er redigert/posert seg tynnere. Man er heller ikke alkoholiker bare pga man tar seg ett glass vin og åpner regninger, herlighet 🙄Ikke oppfordrer man andre til å drikke vin mens man åpner retninger heller. Følgerne til Kristin er ikke dumme som et brød, og bare pga Kristin velger å ta seg ett glass vin så har de såpass med hjerneceller at de forstår at det er ikke noe de må gjøre. Ikke sikkert der var vin i glasset heller. Stettglass betyr ikke vin. Jeg feks drikker ikke alkohol, men bruker stettglass med feks mozell eller en god blåbærjuice i stettglass hvis jeg ønsker det lille ekstra. Cluet til Kristin for de med angst for å åpne regninger var å gjøre der til en hyggelig setting, med tente lys, noe godt å drikke (om det så er kakao, te, vin, brus osv) og på den måten endre tankegang over fra noe ubehagelig til koselig. Angst for noe sitter i hodet. Og jeg ser ikke helt problemet med det nye huset. Ja; hun har hatt sinnsykt høye beløp i skattesmell, men der var ikke akkurat i går, og hun som alle andre som skylder skatt betaler jo gjelda si. Restskatten hennes er nok nedbetalt, hvis ikke ville hun ikke fått huslån, selv ikke med kausjonist. Hva hun må ut med i lån og renter hver måned vet ingen av oss; det kommer an på hvor høy egenkapital som ble lagt inn i huset. Mange får feks forskudd på arv for å komme seg inn på boligmarkedet. Hun har også siden bruddet med Dennis bodd i ei leilighet som moren eier, og jeg tviler på at moren har tatt blodpris i leie. Dermed har Kristin hatt mulighet til å betale ned skyld og spare til bolig. Den boligen i Stavanger som ble solgt med tap var både Dennis og Kristin sin, dermed blir gjelden som sto igjen etter salg delt på de begge. Mtp at hun har et barn så var det fornuftig å kjøpe ett hus som bare står i hennes navn. Det gir trygghet for både Kristin og barnet. Ingen nye brudd med en ny kjæreste vil føre til at hun må selge huset. Influencere tjener vilt med penger, 65 000 bare på snap sa vel Pilotfrue ar hun overfører til kontoen sin hver måned. Da snap begynte med Ads in story så var det ei gullgruve for influencere, selv de som ikke er de største på markedet. Pilotfrue feks legger ikke akkurat ned mye jobb i snap. Selv Caroline Berg Eriksen har begynt med snap. Og det er bare på Ads in story, i tillegg har de inntekt fra Instagram og konkrete samarbeidspartnere de reklamerer for. Selv «små-Influenceren» Yummymummy/Veronica Simone tok ett år permisjon fra jobben sin for å sjekke om det går an å leve av snap, og hun forble Influencer og den mangeårige tv-jobben var over. Jeg følger ekteparet Julie og Camilla Lorentzen på snap og insta; de må tjene grovt ut i fra den store villaen de kjøpte og totalrenoverte (ikke akkurat møbler fra Jysk der), og de er nesten konstant på reisefot for tiden. Jeg tror ikke vi vanlige folk klarer å innse hvor mye penger som er i omløp i den bransjen der. Det er noen år siden bruddet med Dennis, og det skattekravet er ikke ferskt. Det blir bare for dumt å skrive at hun har fått «refs» fra namsmannen…..namsmannen driver ikke med voksenkjeft. Man får hjelp til ei nedbetalingsplan, og når alt er innbetalt så er det historie. Broren min var ute å kjøre økonomisk for noen år siden og fikk gjeldsordning. Grei skuring og ikke noe refs akkurat🙄 5 år etter var han gjeldsfri, og året etter kjøpte han både hus og ny bil. Man blir ikke svartelistet ut livet. Ang lamper og andre dyre ting; det at hun drømmer om ei lampe til 90 000 betyr ikke at hun kjøper den. Jeg drømmer om Crystal Stone taklampe fra Hadeland, til den «nette» sum 67 000, men kommer jo aldri til å kjøpe den! Men å drømme om ting man har lyst på er gratis Å reise er endel av jobben hennes som influencer; hun får betalt av div firmaer for å selge inn ferier for de. Ser ikke problemet med det. Å få betalt for å reise til spennende steder i verden ville vært en drømmejobb for min del: både reise OG få betalt for det (hun er ikke den eneste; pr nå er Emilie Nereng med samboer på Bali; sponset tur og opphold) Da Caroline Berg Eriksen gikk under navnet Fotballfrue i sin glanstid så hadde hun samarbeid med bl.a Ving. Disse vennereise- turene hun skal ha fremover ser jeg heller ikke problemet med. Mange er single, har lite nettverk og drømmer om å reise til andre land, men vegrer seg mot å reise alene. Så helt supert at det blir arrangert gruppereiser med sosialt samvær som tema. Temareiser med reiseguide er ikke akkurat nytt. PeerGynt, Carpe Diem og Tui har bl.a noe av det samme for de som ønsker å reise, men ikke alene. Igjen; dette er også endel av jobben til Kristin, som hun får lønn for. Sånne reiser er ikke min cup of tea, men jeg driver ikke å håner og ler av andre som melder seg på og bruker feriepengene sine på det. Jeg tenker heller som så at kanskje er det noen som ikke har vært i varmere strøk på mange år pga de enten ikke tør eller ikke ønsker å dra alene, men nå så går drømmen i oppfyllelse nettopp pga det er ett opplegg med rammer rundt som føles trygt, og man slipper å være ei uke alene i feks Hellas der man spiser ute alene hver kveld, er på stranda alene, går på shopping alene osv osv. Ikke alle trives med å være alene og i eget selskap på tur. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å betalt ekstra for å være med Funkygine på treningstur til Italia, men jeg ser ikke ned på og himler med øynene til de som gjør det. Ang mat; Kristin har så lenge jeg kan huske vært vegetarianer og hatt fokus på sunt kosthold. Ser virkelig ikke problemet med at hun unngår junkfood og velger så rene råvarer som mulig og prøver å unngå ultraprossisert mat. Og naturlig nok så spiser også barnet samme kosthold som moren. Hun har «sluppet» litt opp og tilført fisk og egg til kostholdet pga der er næringsrikt. Skal man virkelig bli kritisert for å ikke gafle i seg selv og servere barnet kebab og MacDonalds ukentlig? Hun har vært på MacDonalds med barnet, så han lider nok ikke nød for de som bekymrer seg for der…. At hun viser frem Plukketallerken av og til er ikke ensbetydende med at det er fast middag. Som hun selv sier så er det supert for å få brukt opp rester og unngå matsvinn. Mange små barn foretrekker også at maten er oppdelt hver for seg og ikke most sammen med saus i ei smørje. Det at man har mistet vekt og har blitt slank eller tynn er ikke thinspo. Som jeg skrev øverst så er jeg kritisk til bilder med posering og innstillinger på kamera for å fremheve lange, tynne bein. Det kan være triggende for de som sliter med tanker rundt egen kropp. Men ikke helt vanlige bilder der man står i tights, hoodie og caps og er på vei ut. Eller alle andre hverdagsbilder i helt vanlige klær. Det er ikke thinspo. Og blir man provosert eller trigget av at noen har gått ned i vekt så er det ikke vedkommende sin feil, men noe man bør jobbe med selv. Blir man skuffet over at en man følger som tidligere var rundere i kantene (nå sier jeg ikke at Kristin var overvektig, men i tiden etter at hun fikk barn så var hun litt rundere) har feks begynt å trene og mistet vekt og dermed kommer med oppgulp om hvor skuffer man er da man ikke lengre kan relatere til vedkommende så er det du som har et problem. Det er ikke unaturlig å miste vekt under og etter ett tøft brudd, samtidig som man har mye bekymringer over seg ang feks gjeld og bosituasjon. Enkelte trøstespiser og går opp i vekt i lignende livssituasjoner, mens andre mister matlyst og går ned i vekt. Går man i tillegg i konstant høyt stressmodus og klarer ikke slappe av før man har landet alt man står i så brenner man kalorier. Det er også typisk å miste vekt når man er nyforelsket. Som oftest går dette seg til og vekten stabiliserer seg når alle bekymringer og alt har landet I tillegg er Kristin ett aktivt menneske; går på tur, trener, har et aktivt barn som liker å være ute; bare det er trening i seg selv. Noen trives best hjemme, se film/serier på tv, mens andre foretrekker at der skjer noe hele tiden. Kristin er nok i den siste kategorien. Man skal absolutt være kritisk til det man får servert i SoMe, men ærlig talt: det er forskjell på konstruktiv kritikk og hets av absolutt alt en person gjør Mtp hva hun har vært igjennom de siste årene med ett brudd som ikke var ønsket fra hennes side, sorg over ett langvarig forhold og tap av egen kjernefamilie og sorg over å ha mistet familien til Dennis (som hun var nært knyttet til), drømmehuset i Stavanger som ble bygget men det livet de hadde planlagt der ikke ble noe av, ei enorm gjeld hun har jobbet hardt med å nedbetale, eneomsorg for ett aktivt barn, restarte alt og begynne på nytt så unner jeg henne virkelig å være nyforelsket og at hun har kjøpt et hus (om enn med litt hjelp) som står i bare hennes navn og er ikke avhengig av en mann for å ikke miste det Selv i en tynnere utgave enn tidligere. Støtter tankene dine i kommentaren din. Viktig kommentar til ettertanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå