Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
K_mb skrev (29 minutter siden):

Selvfølgelig skal alle få være stolt av kroppen sin uansett vekt! 

Men som påvirkere med et høyt antall følgere så har man et ansvar i forhold hva slags innhold man leverer! Det ligger jo i ordet påvirker. Man ønsker å påvirke andre, og med det også tjene penger på sine følgere. Og da bryr jeg meg fint lite om man er tynn eller overvektig hvis fokuset på kropp blir en gjenganger hvor man helt bevist fokuserer på kropp i den grad at det blir unaturlig og usunt. Det er skummelt, farlig og kan påvirke negativt. Må også tilføye at de fleste influencere har åpne offentlige kontoer til alles innsyn.

Dette var ikke ment som kritikk mot det du skrev altså.

Skjønner det, men jeg har større sans for overvektige. At folk må se så flott og slank ut e5r en provokasjon for oss som sliter med vekta. Og ikke alle greier å gå ned i vekt. Det vet alle. Vi må slutte å skjønnmale syltynne personer som sulter seg for å komme på tv. Det fører også til spiseforstyrrelser for unge jenter når de ser disse influenserne. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartgirl
Skrevet
K_mb skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal alle få være stolt av kroppen sin uansett vekt! 

Men som påvirkere med et høyt antall følgere så har man et ansvar i forhold hva slags innhold man leverer! Det ligger jo i ordet påvirker. Man ønsker å påvirke andre, og med det også tjene penger på sine følgere. Og da bryr jeg meg fint lite om man er tynn eller overvektig hvis fokuset på kropp blir en gjenganger hvor man helt bevist fokuserer på kropp i den grad at det blir unaturlig og usunt. Det er skummelt, farlig og kan påvirke negativt. Må også tilføye at de fleste influencere har åpne offentlige kontoer til alles innsyn.

Dette var ikke ment som kritikk mot det du skrev altså.

Jeg tror ikke KG sine følgere er tenåringer som kan være lettpåvirkelige til kropp og utseende. 

Tror KG sine følgere er voksne mennesker fra 30 - 40 år som er etablerte med hus, barn, familie, skilte, aleneforeldre og jobb som er i samme livsstadie som KG.  

Tviler sterkt på at voksne mennesker lar seg påvirke slik barn og unge gjør. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
jaeols skrev (1 time siden):

Skjønner det, men jeg har større sans for overvektige. At folk må se så flott og slank ut e5r en provokasjon for oss som sliter med vekta. Og ikke alle greier å gå ned i vekt. Det vet alle. Vi må slutte å skjønnmale syltynne personer som sulter seg for å komme på tv. Det fører også til spiseforstyrrelser for unge jenter når de ser disse influenserne. 

Jeg er nokså over normalen men blir ikke provosert over og se en tynn influencer som viser frem sunn mat. Da henter jeg inspirasjon til og prøve ut en og annen matrett 😊

Skrevet
Heartgirl skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke KG sine følgere er tenåringer som kan være lettpåvirkelige til kropp og utseende. 

Tror KG sine følgere er voksne mennesker fra 30 - 40 år som er etablerte med hus, barn, familie, skilte, aleneforeldre og jobb som er i samme livsstadie som KG.  

Tro meg...det er ikke kun tenåringer som sliter med selvbildet! At du i det hele bruker det som et argument sier mye om din mangel på gode argumenter. 

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Heartgirl skrev (18 minutter siden):

Det vil jeg påstå er ganske naivt å tro.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Heartgirl skrev (16 minutter siden):

Inntektene til Kristin viser at annonsørene tror noe annet enn deg. De kaster ikke penger etter en influenser som ikke påvirker. Det er sjokkerende naivt å tro at følgere kun inspireres av positive ting hun legger ut. Særlig med tanke på at Kristin henvender seg til sårbare grupper. "Spis med Kristin", "Åpne posten med Kristin", gjerne med et glass vin til, slik at motstandskraften er ytterligere redusert...

Voksne kvinner kan helt fint utvikle spiseforstyrrelser (eller få tilbakefall). Og det samme med shoppingavhengighet. Kristin flørter med begge deler og forsikrer følgerne sine om at det går så bra så, bare se på Kristin...

Heartgirl skrev (14 minutter siden):

Jeg er nokså over normalen men blir ikke provosert over og se en tynn influencer som viser frem sunn mat. Da henter jeg inspirasjon til og prøve ut en og annen matrett 😊

Som jeg mistenkte, du er en av de som lar deg påvirke... Er du tenåring, siden du er så lettpåvirkelig?

• Liker 7
  • Nyttig 16
Skrevet
Felis skrev (5 minutter siden):

Inntektene til Kristin viser at annonsørene tror noe annet enn deg. De kaster ikke penger etter en influenser som ikke påvirker. Det er sjokkerende naivt å tro at følgere kun inspireres av positive ting hun legger ut. Særlig med tanke på at Kristin henvender seg til sårbare grupper. "Spis med Kristin", "Åpne posten med Kristin", gjerne med et glass vin til, slik at motstandskraften er ytterligere redusert...

Voksne kvinner kan helt fint utvikle spiseforstyrrelser (eller få tilbakefall). Og det samme med shoppingavhengighet. Kristin flørter med begge deler og forsikrer følgerne sine om at det går så bra så, bare se på Kristin...

Som jeg mistenkte, du er en av de som lar deg påvirke... Er du tenåring, siden du er så lettpåvirkelig?

Takk @Felis 👏 

Enkelte må få det med teskje.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Gjest Heartgirl
Skrevet
Felis skrev (18 minutter siden):

Nå får du gi deg. Jeg er på alder med KG og lar meg ikke påvirke. Jeg følger noen influencere fordi jeg synes de har noe å komme med. 

Så slutt med å si at jeg blir påvirket når du misliker KG som influencer. 

Får være måte på hersketeknikk. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
Xmasclovn skrev (23 minutter siden):

Det vil jeg påstå er ganske naivt å tro.

Voksne mennesker kan faktisk tenke selv.

Skrevet

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Nei, det kan de ikke. Ser fansen her på kvinneguiden.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (6 minutter siden):

Tja, vil ikke si du er et godt eksempel på det. Du er helt lost i KG og nekter å ta innover deg andre nyanser eller argumenter om at KG ikke er så fantastisk som du har bestemt deg for at hun er.

Endret av K_mb
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (39 minutter siden):

Nå får du gi deg. Jeg er på alder med KG og lar meg ikke påvirke. Jeg følger noen influencere fordi jeg synes de har noe å komme med. 

At du er på alder med KG og ikke lar deg påvirke setter da standarden for alle kvinner på 30 +? Stopp deg selv! 

Du vet da ingenting om andre kvinners livssituasjon, livskriser, tidligere historikk med spiseforstyrrelser/kroppsbilde, eller psyke! Du kan da for pokker ikke sette standarden utifra deg selv og ditt og du innehar ikke det minste begrep eller anelse om hvordan KG sitt innhold kan påvirke sårbare kvinner på 30-50 år! Dårlig selvbilde har ingen aldersgrense!

Endret av K_mb
  • Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (34 minutter siden):

Prima argument. La oss si det til alle de voksne som har latt seg påvirke i ulike situasjone, som f.eks de som har falt for ulike «Nigeria-svindel» eller blitt påvirket til å investere alle sparepengene sine i diverse pyramidespill. Godt voksne damer som har sendt millioner av kroner til internettkjærester. De burde jo alle bare ha tenkt selv. Kun barn og ungdommer kan nemmlig bli påvirket. For så enkelt er det altså….

Endret av Xmasclovn
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (1 time siden):

At du er på alder med KG og ikke lar deg påvirke setter da standarden for alle kvinner på 30 +? Stopp deg selv! 

Du vet da ingenting om andre kvinners livssituasjon, livskriser, tidligere historikk med spiseforstyrrelser/kroppsbilde, eller psyke! Du kan da for pokker ikke sette standarden utifra deg selv og ditt og du innehar ikke det minste begrep eller anelse om hvordan KG sitt innhold kan påvirke sårbare kvinner på 30-50 år! Dårlig selvbilde har ingen aldersgrense!

Men allikevel er det flere av de verste kritikerne som mener at man går rett i venninnefella så fort man er uenig i kritikken. Og setter standarden ut fra dem selv. Da må man passe seg for å si noe positivt om en influencer. For man bare må være kritisk til alt de gjør, for det er liksom fasiten.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (33 minutter siden):

Men allikevel er det flere av de verste kritikerne som mener at man går rett i venninnefella så fort man er uenig i kritikken. Og setter standarden ut fra dem selv. Da må man passe seg for å si noe positivt om en influencer. For man bare må være kritisk til alt de gjør, for det er liksom fasiten.

Nå siterer du et innlegg som jeg besvarte mot en påstand om at det  kun er ungdommer som har dårlig selvbilde og som lar seg påvirke! Og da faller din sitering på sin egen urimelighet!

Og skal du først påstå at jeg kun er kritisk så bør du først holde kortene dine riktig! 

Endret av K_mb
  • Liker 6
Skrevet
Heartgirl skrev (2 timer siden):

……… og da blir du ikke påvirket / influencet mener du?? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Nå har hun hatt huset en uke, skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før namsmannen tar utlegg i det🙈

• Liker 4
Skrevet
Heartgirl skrev (8 timer siden):

Du skriver selv at du påvirkes av Kristins matinnlegg?

"Da henter jeg inspirasjon til og prøve ut en og annen matrett 😊"

Hvordan har det seg at du, som er på Kristins alder, lar deg påvirke til å prøve ny mat, mens du fullstendig avviser at andre på din alder kan påvirkes av andre aspekter ved Kristins forretningsdrift? Håper du tar deg tid til å svare på det, altså, for dette lurer jeg oppriktig på...

• Liker 10
  • Nyttig 12
Skrevet
Snoker45 skrev (8 minutter siden):

Nå har hun hatt huset en uke, skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før namsmannen tar utlegg i det🙈

Hva kommer først, årets første vårtegn eller utlegg?

• Liker 11
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...