Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (19 minutter siden):

Nei. Avfølger ikke for dette er et diskusjonsforum hvor folk kan si sine meninger. Ytringsfrihet gjelder alle. 

Nettopp.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (20 minutter siden):

Nei. Avfølger ikke for dette er et diskusjonsforum hvor folk kan si sine meninger. Ytringsfrihet gjelder alle. 

Ingen ba deg om å avfølge.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (36 minutter siden):

Jeg leser det du skriver og svarer nøyaktig på det du skriver. 

Kristin har aldri vist sjalusi til noen andre. Hun har gitt rettmessig kritikk.

Det er de som kritiserer Kristin som viser sjalusi for absolutt alt hun foretar seg. Alt fra huskjøp til kosthold. 

Og på måten du skriver så ser det ut til at du har gått rett i venninnefølelse-fellen...

KG er ikke din venninne, men en påvirker som lever av å selge seg selv og produkter hun promoterer i kommersielle samarbeid. Hun skal tjene penger. Jeg bryr meg lite om hva KG veier eller hvordan hun ser ut, men når hun som en selvutnevnt kritiker mot kropp og utseendepress selv legger ut kroppsfiksert innhold da blir jeg kritisk. Huskjøpet er det vel ikke så rart folk stusser over med tanke på hennes historikk med gjeld og generelt dårlige økonomiske sans. Vi snakker ikke om et gammelt hus oppi gokk til en million, men et svindyrt nytt hus til over 15 mill i Bærum. En av Norges dyreste kommuner.

Så er det innhold om Gaza, en varslet hungersnød og grusomhetene som skjer der som flettes innimellom luksus, selvskryt og kommersielle samarbeid. Det skurrer for meg. Hjertegode eller kyniske Kristin?? Noe å tenke over! 

• Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (36 minutter siden):

Takker! 
Ja, det er noen som ikke forstår kritikken, fordi de ikke ser at dette er rene salgskanaler, ren reklame. De tror Kristin Gjelsvik deler av eget liv fordi hun synes det er spennende, og at hun  ser på sin kundegruppe  som "venner". At hun chatter med dem, sånn innimellom litt reklame.  De skjønner ikke at hele kanalen er bygget opp, strømlinjeformet for å nå en helt spesifikk kundegruppe, og at målet er å selge mest mulig produkter og tjenester til disse. Det ser jo ikke ut til at myndighetene forstår det heller, så det er ikke så lett kanskje. 
Det finnes  "influencere" som faktisk selger produkter eller tjenester, der de har kompetanse i bunnen, og skiller sitt privatliv fra salgskanalen på en grei måte. Funky Gine og Jenny Skavland er to jeg drar opp av hatten uten å vite så mye. Det er noe annet. 

Nettopp, dette er ikke utelukkende kritikk mot personen KG (eller andre influensere) pga misunnelse og sjalusi, selv om personen og bedriften noen ganger går hånd i hånd. Dette er til syvende og sist en bedrift med kanaler hvor fokus er å bringe inn mest mulig penger til personene bak den, og ikke din nære venninne som sender deg private snutter av sitt dagligliv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
K_mb skrev (1 time siden):

Og på måten du skriver så ser det ut til at du har gått rett i venninnefølelse-fellen...

KG er ikke din venninne, men en påvirker som lever av å selge seg selv og produkter hun promoterer i kommersielle samarbeid. Hun skal tjene penger. Jeg bryr meg lite om hva KG veier eller hvordan hun ser ut, men når hun som en selvutnevnt kritiker mot kropp og utseendepress selv legger ut kroppsfiksert innhold da blir jeg kritisk. Huskjøpet er det vel ikke så rart folk stusser over med tanke på hennes historikk med gjeld og generelt dårlige økonomiske sans. Vi snakker ikke om et gammelt hus oppi gokk til en million, men et svindyrt nytt hus til over 15 mill i Bærum. En av Norges dyreste kommuner.

Så er det innhold om Gaza, en varslet hungersnød og grusomhetene som skjer der som flettes innimellom luksus, selvskryt og kommersielle samarbeid. Det skurrer for meg. Hjertegode eller kyniske Kristin?? Noe å tenke over! 

Jeg er gammel nok til og klare og tenke selv. Nei jeg er ikke venner med Kristin men liker henne godt som influencer fordi hun er engasjerende, ærlig, viser omsorg for andre mennesker, har sunne verdier, tørr og være sårbar, virker positiv og er seg selv ❤️

Dessuten har jeg truffet henne og pratet med henne to ganger. Jeg gikk et supert inntrykk av henne som person ved og prate med henne. 

Jeg har slett ikke gått i noen vennefelle fordi jeg liker Kristin som influencer. 

Hva hun måtte mene om Gaza og leve et liv i luksus er null stress for meg. Det gjør meg ikke noe. 

Jeg har gode venner som lever luksusliv med merkevesker, hytte ved sjøen og på fjellet og som reiser 3-4 ganger på ferie. De gjør som alle andre synes synd på de krigsrammede i Gaza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (15 minutter siden):

Jeg er gammel nok til og klare og tenke selv. Nei jeg er ikke venner med Kristin men liker henne godt som influencer fordi hun er engasjerende, ærlig, viser omsorg for andre mennesker, har sunne verdier, tørr og være sårbar, virker positiv og er seg selv ❤️

Dessuten har jeg truffet henne og pratet med henne to ganger. Jeg gikk et supert inntrykk av henne som person ved og prate med henne. 

Jeg har slett ikke gått i noen vennefelle fordi jeg liker Kristin som influencer. 

Hva hun måtte mene om Gaza og leve et liv i luksus er null stress for meg. Det gjør meg ikke noe. 

Jeg har gode venner som lever luksusliv med merkevesker, hytte ved sjøen og på fjellet og som reiser 3-4 ganger på ferie. De gjør som alle andre synes synd på de krigsrammede i Gaza. 

Nei, men så får du tåle at folk er kritiske uten å slenge ut sjalusi-kortet!

Og nedslaktingen på Gazastripen innimellom alt det nevnte hvor hun fremstiller det som om hun er den eneste som bryr seg, er litt som vise bilder av et underernært barn fra et U-land for så i neste klikk vise en video/bilde av seg selv som mesker i seg gourmetmat. Det er et narrativ om at hun bryr seg så mye om alle, men til syvende og sist så er det en pengekilde det også!

Endret av K_mb
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
K_mb skrev (2 minutter siden):

Nei, men så får du tåle at folk er kritiske uten å slenge ut sjalusi-kortet!

Og nedslaktingen på Gazastripen innimellom alt det nevnte hvor hun fremstiller det som om hun er den eneste som bryr seg, er litt som vise bilder av et underernært barn fra et U-land for så i neste klikk vise en video/bilde av seg selv som mesker i seg gourmetmat. Det er et narrativ om at hun bryr seg så mye om alle, men til syvende og sist så er det en pengekilde det også!

Akkurat som de fleste av oss mennesker. De fleste av oss sier vi bryr oss om det grusomme på Gazastripen men til syvende vi lever et liv med god økonomi, jobb, reise, 1-2 biler og hus/leiligheter. Så gjør vi ikke mer. Ordene at vi bryr oss blir bare tomme ord. 

Kristin  er ikke dobbeltmoralsk. Hun er nøyaktig lik de fleste av oss i sine meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (29 minutter siden):

Akkurat som de fleste av oss mennesker. De fleste av oss sier vi bryr oss om det grusomme på Gazastripen men til syvende vi lever et liv med god økonomi, jobb, reise, 1-2 biler og hus/leiligheter. Så gjør vi ikke mer. Ordene at vi bryr oss blir bare tomme ord. 

Kristin  er ikke dobbeltmoralsk. Hun er nøyaktig lik de fleste av oss i sine meninger. 

Forskjellen på oss(vanlige folk) og dem(influencere) er at de fronter og selger seg selv som levebrød. Og selger eget fjes til høystbydende. Min og din jobb bidrar til at samfunnet går rundt. 

Det samme samfunnet hadde gått fint rundt om alle i fluencere forsant på dagen. Det samme kan ikke sies om sykepleiere, butikkmedarbeidere, renholdere, lærere, sjafører.. lista er lang. Er det noen som er unverlige, så er det de levende reklameplakatene på instagram, eller? 

Kristin er bare blitt en av røkla. Hun hadde substans. Men det forsvant et sted på vegen i kynisismen og pengejaget. 

Alle gråter med Gaza,  men hun bruker det alle gjør på å «vinne» credz ved å fronte det hardt offentlig. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (På 30.11.2022 den 18.41):

Kristin er kanskje den eneste influenceren jeg faktisk liker, hun er genuin og har alltid vært det. Men må si at denne tråden florerer av rykter og sladder, skikkelig useriøst - folk som prøver å «ta» Kristin (og Dennis) på ting hele tiden. Kan dere heller ikke engasjere dere i noe skikkelig? Forstår liksom ikke hva jeg kan bidra med her inne, når det bare er sladder og piss. 

Jeg bor i Drammen, og så Kristin og sønnen på butikken forrige lørdag. Hun ser virkelig smashing ut, og det fortjener hun etter vondt brudd og alt. Hun fortjener en ny start, og har forstått at hun jobber knallhardt for seg selv, og alt annet hun gjør for alle andre. Hun er et godt menneske! 

Hun er ei flott dame. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (29 minutter siden):

Det er den manipulasjonen jeg vil til livs, ja. 

En parasocial relasjon, som det kalles,  føles ofte svært personlig, ekte og gjensidig fra følgerens side, til tross for at influenceren ikke deler den samme opplevelsen. Det å oppleve en slik parasosial relasjon til en influencer gjør at følgeren oppfatter influenceren som mer troverdig, som igjen øker tillit til produktet og intensjonen om å kjøpe det. Influensere tar gjerne i bruk sofistikerte og til dels skjulte virkemidler for å påvirke følgere. Feks henvender  influencerne seg direkte til følgerne sine gjennom bruk av personlige pronomen som «du» og «vi» og gjennom kjælenavn som «my darlings».
 Videre benytter de vendinger som «mine personlige favoritter», «jeg bruker dette hver dag» , « det er en del av min daglige rutine». Dette fjerner skillet mellom influenceren som privatperson og som bedrift og skaper  forvirring rundt hvorvidt innlegg er sponset av en markedsaktør eller er en personlig anbefaling som ikke er styrt av økonomiske insentiver. Og det burde bli forbudt! Det å drikke vin i tillegg er bare så skammelig at jeg ikke forstår at det kan være lov. Virkelig ikke. 
Og det er sårbare målgrupper dette fungerer best mot. Unge, og mennesker som sliter mentalt og/eller er i kriser. Og Gjelsvik har siste året helt klart styrt seg mot en slik målgruppe. Der hun benytter egne erfaringer fra samlivsbrudd, utroskap og økonomiske problemer for å fange. 

Hun er en influencer som er et yrke hvor man må by på seg selv på godt og vondt. 

Hun er i tillegg til, Selene, Vendela, Sara Emilie og Therese den beste influenceren ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Det har jeg aldri sagt eller ment at KG var sjalu på Sophie Elise!

At Kristin har lagt om livsstilen, spiser sunnere, har begynt og trene og har gått ned noen kilo er langt fra kroppspress. KG er en tynn person fra naturens side. 

Hun kritiserte det usunne kroppsbilde til SE med plastiske operasjoner. 

De av dem som nå kritiserer KG for alt hun foretar seg er dobbeltmoralsk for de de hadde kritisert KG om hun hadde lagt på seg. 

Stakkars KG som hun får gjennomgå på denne tråden 😢❤️

Det er jo tydelig at KG poserer og viser frem kroppen sin slik at den skal se tynnest mulig ut. Hun vet jo tydeligvis hva hun driver med. En ting er å være naturlig tynn, ikke noe galt med det, herregud… Men når hun til stadighet poserer for å se tynnest mulig ut, så er jo hun med på å skape kroppspress, uten tvil.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (13 minutter siden):

Jeg er så enig med deg 😊 

Barsk til å være Bergenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Jo-22 skrev (47 minutter siden):

Det er jo tydelig at KG poserer og viser frem kroppen sin slik at den skal se tynnest mulig ut. Hun vet jo tydeligvis hva hun driver med. En ting er å være naturlig tynn, ikke noe galt med det, herregud… Men når hun til stadighet poserer for å se tynnest mulig ut, så er jo hun med på å skape kroppspress, uten tvil.

Det gjør hun ikke. Hun er naturlig slank og etter bruddet fant hun gleden og interessen for trening og sunt kosthold. Hun strammet opp og ser mer veltrent ut nå. Selvsagt har hun rett til og være fornøyd med kroppen sin. 

Hadde det vært meg så hadde jeg stolt vist fram kroppen min. 

Her på KG blir det feil hvis en influencer et fornøyd som overvektig. Da er fremmer dem usunne verdier og feil blir det når en influencer trener og strammer opp kroppen sin for da fremmer dem spiseforstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 timer siden):

De fleste mennesker lever ikke av å selge seg selv og livet sitt! 

Du har vel fått med deg at det er dyrtider og at det slett ikke er en selvfølge med flere biler og dyre ferier for folk flest?

Vi blir nok aldri enige, jeg synes hun er dobbeltmoralsk og at Gaza blir brukt for å fremheve seg selv og bruke andres elendighet for å sole seg i glansen som en barmhjertig samaritan. Samtidig har hun kjeftet og smelt mot influencere hun mener bidrar til et usunt kropps og utseendefokus. Hun har da blitt svært så kroppsfiksert selv etter at hun gikk ned i vekt og nøler ikke med å vise det frem. Det er dobbeltmoralsk å kjefte andre huden full for så å gjøre nøyaktig det samme selv.

"Se hvor mye jeg bryr meg om krigsofrene i Gaza, skam deg hvis du ikke bryr deg like mye som meg" neste post: "men folkens... klikk på lenken så kommer dere direkte inn på snappen for mer innsyn i alt jeg har å by på og pluss at jeg får enda mere penger, og sjekk ut denne luksusresorten som jeg har fått sponset da, og ikke minst og løp og kjøp dette produktet for da får du kristinrabatt" 

Endret av K_mb
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heartgirl skrev (11 minutter siden):

Det gjør hun ikke. Hun er naturlig slank og etter bruddet fant hun gleden og interessen for trening og sunt kosthold. Hun strammet opp og ser mer veltrent ut nå. Selvsagt har hun rett til og være fornøyd med kroppen sin. 

Hadde det vært meg så hadde jeg stolt vist fram kroppen min. 

Her på KG blir det feil hvis en influencer et fornøyd som overvektig. Da er fremmer dem usunne verdier og feil blir det når en influencer trener og strammer opp kroppen sin for da fremmer dem spiseforstyrrelser. 

De som er overvektig  er også skjønne mennesket som kan være  stolt av kroppen sin. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (På 29.2.2024 den 7.24):

.

Hvorfor sletter du så mange av innleggene dine?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (17 minutter siden):

Hvorfor sletter du så mange av innleggene dine?

Hen har forklart i en annen tråd når jeg spurte at hen vil ikke det skal spores tilbake til seg selv,  kom med en lang avhandling. Alle innlegg som blir skrevet av denne personen blir slettet etterhvert.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (46 minutter siden):

De som er overvektig  er også skjønne mennesket som kan være  stolt av kroppen sin. 

Selvfølgelig skal alle få være stolt av kroppen sin uansett vekt! 

Men som påvirkere med et høyt antall følgere så har man et ansvar i forhold hva slags innhold man leverer! Det ligger jo i ordet påvirker. Man ønsker å påvirke andre, og med det også tjene penger på sine følgere. Og da bryr jeg meg fint lite om man er tynn eller overvektig hvis fokuset på kropp blir en gjenganger hvor man helt bevist fokuserer på kropp i den grad at det blir unaturlig og usunt. Det er skummelt, farlig og kan påvirke negativt. Må også tilføye at de fleste influencere har åpne offentlige kontoer til alles innsyn.

Dette var ikke ment som kritikk mot det du skrev altså.

Endret av K_mb
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...