Gjest Heartgirl Skrevet 3. mars 2024 #6021 Skrevet 3. mars 2024 (endret) AnnaCotta skrev (10 minutter siden): "vi kan både dele content fra hverdagen vår slik vi kjenner den best, og samtidig dele grusomhetene fra Midtøsten". Content fra hverdagen vår=luksushotell, spa, lamper til 90.000 og dyre måltider. Det er da ikke noe andre trenger og blande seg i. Hva influencere bruker sine egne penger på er deres egen sak. Greit at de deler livene sine på nett men i mine øyne er all usaklig kritikk og spekulasjoner om dette ren misunnelse. Endret 3. mars 2024 av Heartgirl
Snublefot62 Skrevet 3. mars 2024 #6022 Skrevet 3. mars 2024 Heartgirl skrev (13 minutter siden): Det er da ikke noe andre trenger og blande seg i. Hva influencere bruker sine egne penger på er deres egen sak. Greit at de deler livene sine på nett men i mine øyne er all usaklig kritikk og spekulasjoner om dette ren misunnelse. Man kan fint blande seg i det når dette er innhold influenseren deler og tjener penger på. Og hun må bruke pengene sine akkurat på hva hun vil for min del, men å prøve å fremstå som en som er god på økonomi når historien gjentatte ganger viser det motsatte - det er bare dobbeltmoralsk. Det handler ikke om hva hun bruker penger på. 13 2
Gjest Heartgirl Skrevet 3. mars 2024 #6023 Skrevet 3. mars 2024 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Man kan fint blande seg i det når dette er innhold influenseren deler og tjener penger på. Og hun må bruke pengene sine akkurat på hva hun vil for min del, men å prøve å fremstå som en som er god på økonomi når historien gjentatte ganger viser det motsatte - det er bare dobbeltmoralsk. Det handler ikke om hva hun bruker penger på. Det skader ikke meg hvordan hun prøver og fremstå. Synes likevel det lukter sjalusi.
Felis Skrevet 3. mars 2024 #6024 Skrevet 3. mars 2024 (endret) Heartgirl skrev (30 minutter siden): Det er da ikke noe andre trenger og blande seg i. Hva influencere bruker sine egne penger på er deres egen sak. Greit at de deler livene sine på nett men i mine øyne er all usaklig kritikk og spekulasjoner om dette ren misunnelse. Misunnelse, faktisk.. Kristin hevder selv å ha slitt med sin personlige økonomi i hele sitt voksne liv. Mye har blitt dokumentert i media og mye har hun delt selv som innhold på sine kanaler. Nå har hun gjort sine egne økonomiske feilberegninger til content hver fredag, hvor hun åpner inkassokravene sine sammen med følgerne og skaper en slags leirbålfølelse hvor fellesnevneren er stryk i personlig økonomi. Dette er ikke en privatsak, men en forretningsidé hun skal tjene penger på. Dette harmonerer dårlig med det meste annet hun deler i sine kanaler. Man kan si hun henvender seg til feil publikum. For ingen som jevnlig mottar inkassovarsler i posten, eller har utlegg fra Skatteetaten på eiendommen sin, kan relatere til resten av innholdet i Kristins kanaler. Jeg kan faktisk relatere til det, jeg spiser omtrent likt som Kristin, jeg har tilsvarende hus og jeg eier faktisk en av lampene hun reklamerer for. Men jeg har aldri fått et inkassovarsel, jeg har ingenting usnakket med Skatteetaten og har derfor aldri opplevd angst ved postkassa. Er det noe tråden her gjenspeiler ganske ofte er det sympati for Kristins situasjon. Alle skjønner at det er vanskelig å ha så lite orden på økonomien at skatteetaten tar pant i eiendom og man kan lage innhold av inkassokrav. Det er faktisk ingenting misunnelsesverdig ved å være langt oppi 30-årene og måtte ha hjelp av familie (og kjæreste?) for å kunne skaffe bolig til seg selv og barnet sitt. Det er ingenting misunnelsesverdig ved å måtte ha lån i en bank med skyhøy rente, fordi man ikke mestrer grunnleggende personlig økonomi... Du må gjerne synes at det er usaklig kritikk, mens mange andre synes dette minner om utnyttelse av mennesker i en vanskelig situasjon. Så lenge det foregår på foretningskontoen, så er det faktisk åpent for diskusjon. Kristin selv har i sin tid gjort karriere på å kritisere langt mer personlige valg enn å droppe å bidra til felleskassa. Sophie Elises hårfeste, for eksempel... Hun forsvarte det med at hun ikke likte utnyttelse av sårbare følgere. Endret 3. mars 2024 av Felis 25 10
Gjest epleberte Skrevet 3. mars 2024 #6027 Skrevet 3. mars 2024 Nå er ikke jeg ekspert på lovverket her (åpenbart), men er ikke hele personaen/livsstilen som presenteres en eneste lang reklame? Og bør ikke da både alkohol og den manipulerende strategien være ulovlig? Jeg har endelig fått opp øynene for hvor alvorlig påvirkningen fra en del influensere er, og lurer på om det er teoretisk mulig å forby influencing i den formen den eksisterer i nå? Hvorfor er ikke myndighetene mer på ballen?
Sansa20 Skrevet 3. mars 2024 #6028 Skrevet 3. mars 2024 Wald86 skrev (29 minutter siden): Hele poenget med salgskanalen hun representerer er jo å skape en viss "misunnelse". Et uoppnnåelig ideal for de fleste i målgruppen hun retter seg mot. Lamper til 90k og nytt hus til 15 mill, ny mann, tynnere kropp, luksusreiser med ny stor kjærlighet. Også litt flyttekaos og snakk om egne utfordringer. Men det er lampe til 90 k , ny tynn kropp og luksus som sitter. Slik jeg ser det er målgruppen kvinner som sliter mentalt og økonoimisk etter samlivsbrudd. Og jeg kan ikke få tydeliggjort nok hvor skadelig dette er! Spesielt når salgspersonaen drikker vin "sammen" med sin kjøpegruppe. Hun benytter seg av grov manipulering ved å tiltale sine følgere/kjøpegruppe med "vi" osv, for å ytterligere forsterke det emosjonelle båndet. At hun blander inn engasjement for barn og kvinner som drepes i krig er også virkningsfullt. Antagelig står hun for disse meningene, men det benyttes her på salgskanalen, som del av en strategi. Dette er ikke til å komme unna. Er vel lov å vise lamper man ønsker seg / drømmer om, er ikke det samme som at vi/ hun virkelig kjøper seg svindyre lamper. 2
Korsihalsen Skrevet 3. mars 2024 #6030 Skrevet 3. mars 2024 Heartgirl skrev (2 timer siden): Det skader ikke meg hvordan hun prøver og fremstå. Synes likevel det lukter sjalusi. Fy flate så egoistisk sagt, som om det bare er deg det dreier seg om 😄 18
Sansa20 Skrevet 3. mars 2024 #6031 Skrevet 3. mars 2024 Heartgirl skrev (2 timer siden): Det skader ikke meg hvordan hun prøver og fremstå. Synes likevel det lukter sjalusi. Enig , mye sjalusi og misunnelse som ut å går.
Gjest Heartgirl Skrevet 3. mars 2024 #6033 Skrevet 3. mars 2024 Wald86 skrev (4 minutter siden): Veldig bra skrevet! Skal vi følge @Sansa20 og @Heartgirl sin argumentasjon, eller mangel på den... så var Kristin Gjelsvik misunnelig på Sophie Elise og Isabel Raad og deres like. Gjelsvik var ingen motstemme som kritiserte deres kroppspress mot sårbar målgruppe. Det var kun sjalusi og misunnelse? Det har jeg aldri sagt eller ment at KG var sjalu på Sophie Elise! At Kristin har lagt om livsstilen, spiser sunnere, har begynt og trene og har gått ned noen kilo er langt fra kroppspress. KG er en tynn person fra naturens side. Hun kritiserte det usunne kroppsbilde til SE med plastiske operasjoner. De av dem som nå kritiserer KG for alt hun foretar seg er dobbeltmoralsk for de de hadde kritisert KG om hun hadde lagt på seg. Stakkars KG som hun får gjennomgå på denne tråden 😢❤️
Xmasclovn Skrevet 3. mars 2024 #6035 Skrevet 3. mars 2024 (endret) Wald86 skrev (4 minutter siden): Du må lese det jeg skriver. Jeg sikter til argumentasjonen du benytter, når du kaller kritikk av Kristin Gjelsvik sin salgskanal, og strategien den benytter for sjalusi og misunnelse. Hvis det er legitim argmentasjon, så må den også kunne benyttes om Kristin Gjelsvik, når hun kritisererer andre. Vær vennlig å sett meg på "ignorer". Takk. Poenget flyr hus forbi. Når sjalusi og misunnelseskortet er dratt står «du kan jo bare avfølge om du ikke liker KG» for tur… Jeg synes poengene dine i alle disse diskusjonene er utrolig gode. Du klarer å belyse ting så enkelt og godt, at det er rart man ikke får seg noe tanker og refleksjoner. Jeg vet ihvertfall at jeg begynner å legge mer merke til uheldige elementer med influencing som ikke var så åpenbare før. Endret 3. mars 2024 av Xmasclovn La til 8 3
Gjest Heartgirl Skrevet 3. mars 2024 #6036 Skrevet 3. mars 2024 Wald86 skrev (1 minutt siden): Du må lese det jeg skriver. Jeg sikter til argumentasjonen du benytter, når du kaller kritikk av Kristin Gjelsvik sin salgskanal, og strategien den benytter for sjalusi og misunnelse. Hvis det er legitim argmentasjon, så må den også kunne benyttes om Kristin Gjelsvik, når hun kritisererer andre. Vær vennlig å sett meg på "ignorer". Takk. Jeg leser det du skriver og svarer nøyaktig på det du skriver. Kristin har aldri vist sjalusi til noen andre. Hun har gitt rettmessig kritikk. Det er de som kritiserer Kristin som viser sjalusi for absolutt alt hun foretar seg. Alt fra huskjøp til kosthold.
Gjest Heartgirl Skrevet 3. mars 2024 #6037 Skrevet 3. mars 2024 Xmasclovn skrev (1 minutt siden): Poenget flyr hus forbi. Når sjalusi og misunnelseskortet er dratt står «du kan jo bare avfølge om du ikke liker KG» for tur… Nei. Avfølger ikke for dette er et diskusjonsforum hvor folk kan si sine meninger. Ytringsfrihet gjelder alle.
Isild Skrevet 3. mars 2024 #6038 Skrevet 3. mars 2024 Heartgirl skrev (8 minutter siden): Jeg leser det du skriver og svarer nøyaktig på det du skriver. Kristin har aldri vist sjalusi til noen andre. Hun har gitt rettmessig kritikk. Det er de som kritiserer Kristin som viser sjalusi for absolutt alt hun foretar seg. Alt fra huskjøp til kosthold. Selv om ikke du personlig syns noe av det influencer Kristin influerer med er kritikkverdig, så betyr ikke det at andre ikke kan oppleve det kritikkverdig? Og "sjalusikortet" fordummer enhver debatt. 9 10
enkefru Skrevet 3. mars 2024 #6039 Skrevet 3. mars 2024 Xmasclovn skrev (14 minutter siden): Poenget flyr hus forbi. Når sjalusi og misunnelseskortet er dratt står «du kan jo bare avfølge om du ikke liker KG» for tur… Hear-Hear! 👏 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå