Gjest Luksusbia Skrevet 14. februar 2024 #5841 Skrevet 14. februar 2024 M.H85 skrev (3 minutter siden): Ja takk begge deler 😅 Selvfølgelig skal barn få pølse og is en gang i blant😅 smottie og frukt også. Ja, så lenge hverdagsmaten er sunn, er det greit med litt sukker i helgen. De fleste barn lærer å begrense seg etterhvert. Hvis de sjelden eller aldri får godteri eller brus, kan det hende de tar helt av når de flytter ut/ er ute med venner etter skolen.
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5842 Skrevet 14. februar 2024 Luksusbia skrev (Akkurat nå): Ja, så lenge hverdagsmaten er sunn, er det greit med litt sukker i helgen. De fleste barn lærer å begrense seg etterhvert. Hvis de sjelden eller aldri får godteri eller brus, kan det hende de tar helt av når de flytter ut/ er ute med venner etter skolen. Ja det tror jeg også. Jeg har alltid godteri og chips fremme i helgene. Av og til rører ikke barna noe nesten. Litt som meg selv,jo mer sjokoladen står fremme jo mindre vil man ha😅 Slik er det her da,men selvfølgelig er de som ikke kan ha det i hus for da forsvinner det. Alt med måte. Blir litt som da jeg var ungdom...husker de vennene mine som hadde helt sykt strenge foreldre, de ble nærmest halshugget om de fant ut ungdommen røyket eller drakk..disse vennene tok helt av på fester,og den ene havnet også til pumping en gang..glemmer det aldri🙈 Jeg fikk "lov" drikke litt dvs ingen kjeft,og jeg drakk heller ikke mye. 3
FreezeandFawn Skrevet 14. februar 2024 #5843 Skrevet 14. februar 2024 Sånn apropos ingenting annet, for en dag eller to siden ba hun folk om å sende inn et ord som beskriver henne til en ordsky. Skulle være i en podcast der også emilie nereng og niklas baarli skulle være med. Noen som fikk med seg hva podcasten het, og vet hvor jeg kan finne den?
Queen19 Skrevet 14. februar 2024 #5844 Skrevet 14. februar 2024 FreezeandFawn skrev (14 minutter siden): Sånn apropos ingenting annet, for en dag eller to siden ba hun folk om å sende inn et ord som beskriver henne til en ordsky. Skulle være i en podcast der også emilie nereng og niklas baarli skulle være med. Noen som fikk med seg hva podcasten het, og vet hvor jeg kan finne den? Hvem er jeg - finner den på spotify, pod-appen osv.
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5845 Skrevet 14. februar 2024 LilleVy94 skrev (1 time siden): Synes det er fascinerende hvordan folk automatisk tror at det er kyniske intensjoner bak ALT influencere gjør så fort det ikke er 100% klokkerent, sosialt akseptert eller politisk korrekt. I alle år har jeg aldri trodd at Kristin er noe annet enn en genuin omsorgsperson som oppriktig ønsker å hjelpe andre og gjøre en forskjell. Men hun er ikke et supermenneske, hun kan trå feil hun også i et forsøk på å hjelpe. Som for eks. å «gå i postkassen sammen». Å dra konklusjoner om hvorfor hun har blitt tynn er ganske drøyt. Det kan være så mangt, alt fra alvorlig sykdom til en midlertidig ubalanse i mat/metabolisme. Og når det kommer til det å være kroppspositiv - gjelder det plutselig ikke tynnere kropper lenger? Hvis jeg er så tynn naturlig uten å sulte meg, får jeg ikke legge ut bilde av meg selv i SoMe da? Å vise kropp er ikke det samme som å fremme et ideal. Alvorlig sykdom? Tull. Da hadde hun sagt det,hun som er så "åpen" om det meste. Hun lever ultra sunt,og er blitt altfor opptatt av utseende slik som de fleste andre influensere. Sier selv hun er ekstremt lykkelig for tiden. Tror ikke hun lyver. Flott hun har fått en grei kjæreste da, hun fortjener en bedre mann enn han forrige. Men hadde hun vært syk som du antar, som f.eks Cecilie Ask har vært hadde ikke kroppen hennes vært et tema. Det som trigger med henne for folk er nettopp det at hun er blitt alt hun "hatet" før. 😉 Og hun er ekstremt ekstrovert type dvs hun har sterke meninger om det meste,derfor er hun vel også veldig interesann å diskutere. Hun legger jo opp til det selv,hun elsker jo å prate til telefonen sin. Det stråler jo ut.... 8
Marihone Skrevet 15. februar 2024 #5846 Skrevet 15. februar 2024 4 hours ago, M.H85 said: Ja det tror jeg også. Jeg har alltid godteri og chips fremme i helgene. Av og til rører ikke barna noe nesten. Litt som meg selv,jo mer sjokoladen står fremme jo mindre vil man ha😅 Slik er det her da,men selvfølgelig er de som ikke kan ha det i hus for da forsvinner det. Alt med måte. Blir litt som da jeg var ungdom...husker de vennene mine som hadde helt sykt strenge foreldre, de ble nærmest halshugget om de fant ut ungdommen røyket eller drakk..disse vennene tok helt av på fester,og den ene havnet også til pumping en gang..glemmer det aldri🙈 Jeg fikk "lov" drikke litt dvs ingen kjeft,og jeg drakk heller ikke mye. Samme her. Mine barn fikk sjokolade i går på grunn av Valentine. De ville spare det til helgen. Forrige uke spiste de ett kinderegg hver, og det var alt sukker de spiste den uken. Brus, saft og juice har vi aldri. De spør ikke etter det. Men på en annen side går vi på restaurant 1-2 ganger i måneden, og da er det kun pizza som gjelder. Men i hverdagen har vi variert og ulike retter hver dag, selvfølgelig barnevennlig. Mine foreldre har vært ganske chille med kosthold. Vi har hatt mye sjokolade og is i hus, men jeg spiste ikke dette hver dag for det. Kroppen har ikke lyst på dette når man trener heller. Men man må få kose seg litt i blant. Vi lever bare en gang. 🙂 Jeg tror ikke man dør av en pizza eller kake her og der. 4
Gjest Luksusbia Skrevet 15. februar 2024 #5847 Skrevet 15. februar 2024 M.H85 skrev (11 timer siden): Ja takk begge deler 😅 Selvfølgelig skal barn få pølse og is en gang i blant😅 smottie og frukt også. Enig. Har en bror som giftet seg og fikk barn( nå 3 og 6) med ei ernæringsfysiolog. Er superstresset når de kommer på besøk. Er nesten bare avokado/ nøtter uten salt og hjemmebakt økologisk knekkebrød som er bra nok. De kan ikke smake sjokolade fordi hun tydeligvis tror sukker er farligere enn dop…
M.H85 Skrevet 15. februar 2024 #5848 Skrevet 15. februar 2024 Luksusbia skrev (7 minutter siden): Enig. Har en bror som giftet seg og fikk barn( nå 3 og 6) med ei ernæringsfysiolog. Er superstresset når de kommer på besøk. Er nesten bare avokado/ nøtter uten salt og hjemmebakt økologisk knekkebrød som er bra nok. De kan ikke smake sjokolade fordi hun tydeligvis tror sukker er farligere enn dop… De er de verste folka😅🙈 Vet om ei slik jeg og. Sjokolade gir kreft mener hun😬...mannen er bare med på lasset😅 6
Gjest Luksusbia Skrevet 15. februar 2024 #5849 Skrevet 15. februar 2024 M.H85 skrev (2 minutter siden): De er de verste folka😅🙈 Vet om ei slik jeg og. Sjokolade gir kreft mener hun😬...mannen er bare med på lasset😅 Ja, blir helt oppgitt. Fordi jeg lagde fruktsalat og serverte vaniljekesam til. Det mente hun var for usunt siden de ikke fikk nok protein i måltidet( jeg brukte faktisk 300kr på fersk frukt og bær den dagen) 🥹😂 Mannen min og jeg må bare belage oss på at de tar med egen mat på besøk her. Litt kjipt å prøve så godt man kan/ aldri føle seg bra nok. Hun er generelt negativ til meg siden min bmi er høyere enn normalvekt😢
M.H85 Skrevet 15. februar 2024 #5850 Skrevet 15. februar 2024 Luksusbia skrev (14 minutter siden): Ja, blir helt oppgitt. Fordi jeg lagde fruktsalat og serverte vaniljekesam til. Det mente hun var for usunt siden de ikke fikk nok protein i måltidet( jeg brukte faktisk 300kr på fersk frukt og bær den dagen) 🥹😂 Mannen min og jeg må bare belage oss på at de tar med egen mat på besøk her. Litt kjipt å prøve så godt man kan/ aldri føle seg bra nok. Hun er generelt negativ til meg siden min bmi er høyere enn normalvekt😢 😂🙈 Trøst deg med at dette handler ikke om BMI😉 Dem dama du beskriver er latterlig,garantert sitter hun å drømmer om en pose smågodt innerst inne og har nok en nokså kjedelig liv med å ha så kontroll behov😱 4
Xmasclovn Skrevet 15. februar 2024 #5851 Skrevet 15. februar 2024 Kan vi gå tilbake til å la denne tråden handle om KRISTIN GJELSVIK, og gå bort fra alle digresjoner som omhandler dere selv og diverse kostholdsnazier dere kjenner? På forhånd takk! 29 9
Gjest Luksusbia Skrevet 15. februar 2024 #5852 Skrevet 15. februar 2024 M.H85 skrev (44 minutter siden): 😂🙈 Trøst deg med at dette handler ikke om BMI😉 Dem dama du beskriver er latterlig,garantert sitter hun å drømmer om en pose smågodt innerst inne og har nok en nokså kjedelig liv med å ha så kontroll behov😱 Tror jeg også. Når hun er på jobbreise veit jeg at broren min gir barna polarbrød med brunost❤️ Han er aktiv, men vil jo at barna skal passe inn i bhg og skole i Rogaland😅🥰
M.H85 Skrevet 15. februar 2024 #5853 Skrevet 15. februar 2024 Luksusbia skrev (Akkurat nå): Tror jeg også. Når hun er på jobbreise veit jeg at broren min gir barna polarbrød med brunost❤️ Han er aktiv, men vil jo at barna skal passe inn i bhg og skole i Rogaland😅🥰 Kommer vel en dag for slike også. Møter seg i døra😂
Gjest Luksusbia Skrevet 15. februar 2024 #5854 Skrevet 15. februar 2024 Marihone skrev (7 timer siden): Samme her. Mine barn fikk sjokolade i går på grunn av Valentine. De ville spare det til helgen. Forrige uke spiste de ett kinderegg hver, og det var alt sukker de spiste den uken. Brus, saft og juice har vi aldri. De spør ikke etter det. Men på en annen side går vi på restaurant 1-2 ganger i måneden, og da er det kun pizza som gjelder. Men i hverdagen har vi variert og ulike retter hver dag, selvfølgelig barnevennlig. Mine foreldre har vært ganske chille med kosthold. Vi har hatt mye sjokolade og is i hus, men jeg spiste ikke dette hver dag for det. Kroppen har ikke lyst på dette når man trener heller. Men man må få kose seg litt i blant. Vi lever bare en gang. 🙂 Jeg tror ikke man dør av en pizza eller kake her og der. Xmasclovn skrev (53 minutter siden): Kan vi gå tilbake til å la denne tråden handle om KRISTIN GJELSVIK, og gå bort fra alle digresjoner som omhandler dere selv og diverse kostholdsnazier dere kjenner? På forhånd takk! Skjønner oppfordringen din. Personlig tror jeg Kristin har gått ned i vekt pga samlivsbrudd, stress og bekymringer. Dette kan ødelegge apetitten helt faktisk. Grunnen til at tråden har handlet om digresjoner og kosthold er jo fordi enkelte hevder de blir trigget på feil måte av bilder hun deler.
Gjest Diosa Skrevet 15. februar 2024 #5855 Skrevet 15. februar 2024 (endret) . Endret 4. mars 2024 av Diosa
M.H85 Skrevet 15. februar 2024 #5856 Skrevet 15. februar 2024 (endret) Diosa skrev (2 timer siden): Nei jeg tuller ikke. Jeg spurte fordi jeg er nysgjerrig. Jeg opplever at tonen din er krass mot meg. Det kommer kanskje an på hvor man er fra og hvilken kultur man har. Men for meg er det også et normalt forhold til mat å ikke spise junk. Ikke fordi man ikke unner seg det men det bare finnes ikke i kostholdet. Det er så mye godt som ikke er junk. Og hva er egentlig definisjonen på junk, det kan jo være så mangt 😄 Man kan sikkert diskutere det for alltid og vi må ikke bli enige, bare lære av hverandre. Men det er interessant å høre hva du og andre tenker. Men jeg skjønte ikke hvorfor du skrev til meg sånn krasst, det var litt kjipt 😔 Jeg liker å spørre når jeg lurer på noe. Da må man bare beklage. Vet ikke hva som er kvass tilbakemelding i din kultur,men for meg og de jeg omgås er det veldig uvanlig med et kosthold som aldri innebærer en "pølse i brød og en kakao" på tur eller på mc donalds etter kino med barna en gang i blant😅🤷 Endret 15. februar 2024 av M.H85 7 3
Sursøtsaus Skrevet 15. februar 2024 #5857 Skrevet 15. februar 2024 M.H85 skrev (På 14.2.2024 den 0.12): Jeg er helt enig i at man ikke skal kommentere kropper da man aldri vet hva som ligger bak. Kreft spiseforstyrrelser,sykdom generelt osv osv. Er selv veldig slank,men jeg sitter ikke på snap og demonstrerer alt det SUNNE jeg spiser(jeg spiser ikke bare sunt ) for det er jo det man reagerer på samtidig som hun er blitt mye tynnere enn før. Hun er jo ikke syk. Det er jo noe annet. Det handler jo ikke om vekten i seg selv,men det å hele tiden vise frem måltid og grønsaker om hvor sunt det er og viktig det er. Hun viser jo nesten dagen lang hva hun spiser. Mulig dadler med peanuts ikke er så sunt,men det er mye sunnere enn chips og sjokolade, men hva med å vise at det faktisk også er normalt for de aller fleste å spise av og til..alt med måte. De færreste kan leve på plukke tallerkener middager hver dag bestående av fiskekaker,grønt og atter grønt. Mener jeg. Dette her minner meg om i de eldre dager da folk klikka på at CBE bare viste sunn mat (greit nok, hun svartmalte carbs og viste ganske små porsjoner så der ser jeg deler av kritikken), nå svartmales hun for å drikke proteinpulver og spise spaghetti med kremsaus fordi det er usunt. Kanskje folk skal drite i å bli så jævla fornærma av hva influensere eter? Isabel Raad er triggende fordi hun spiser for mye godteri og takeaway og er kjempetynn, CBE er triggende fordi hun spiser pasta, proteinpulver og pizza og er tynn, Kristin Gjelsvik er triggende fordi hun spiser mye frukt og grønt og er tynn. Eter de ingenting er de hvertfall triggende, men her kan man jo tydeligvis ikke vinne. Er man triggende fordi man er tynn? Skal alle være smålubbene slik at folk ikke føler seg så dårlig? Er enig i at mange av disse fremmer kroppen sin veldig i instapostene sine, men nå er det kanskje på tide at folk logger seg av insta og snap og går ut og møter ekte mennesker og trekker litt luft eller? 10 1 4
M.H85 Skrevet 15. februar 2024 #5858 Skrevet 15. februar 2024 Sursøtsaus skrev (10 minutter siden): Dette her minner meg om i de eldre dager da folk klikka på at CBE bare viste sunn mat (greit nok, hun svartmalte carbs og viste ganske små porsjoner så der ser jeg deler av kritikken), nå svartmales hun for å drikke proteinpulver og spise spaghetti med kremsaus fordi det er usunt. Kanskje folk skal drite i å bli så jævla fornærma av hva influensere eter? Isabel Raad er triggende fordi hun spiser for mye godteri og takeaway og er kjempetynn, CBE er triggende fordi hun spiser pasta, proteinpulver og pizza og er tynn, Kristin Gjelsvik er triggende fordi hun spiser mye frukt og grønt og er tynn. Eter de ingenting er de hvertfall triggende, men her kan man jo tydeligvis ikke vinne. Er man triggende fordi man er tynn? Skal alle være smålubbene slik at folk ikke føler seg så dårlig? Er enig i at mange av disse fremmer kroppen sin veldig i instapostene sine, men nå er det kanskje på tide at folk logger seg av insta og snap og går ut og møter ekte mennesker og trekker litt luft eller? De velger være offentlige på sosiale medier og inviterer også ofte til diskusjon. Dette er jo også nettopp bare det,et diskusjonsforum. Intet mer intet mindre😉 Du er jo også inne her på hennes tråd😉 Handler ikke om at det ikke er lov være tynn,eller tykk eller trivelig for den saks skyld. Er selv med mine 60 kg og 174 cm høye kropp ikke særlig større enn Kristin,men sitter ikke å promoterer alt jeg spiser på snap. Det må hun da allikevel få gjøre,på samme måte som man her på KG diskuterer ting&tang i mange tråder. Dette er et forum. 2 4
Sol Rampelyset Skrevet 15. februar 2024 #5859 Skrevet 15. februar 2024 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. 1
duskelapp Skrevet 15. februar 2024 #5860 Skrevet 15. februar 2024 Sursøtsaus skrev (4 timer siden): Dette her minner meg om i de eldre dager da folk klikka på at CBE bare viste sunn mat (greit nok, hun svartmalte carbs og viste ganske små porsjoner så der ser jeg deler av kritikken), nå svartmales hun for å drikke proteinpulver og spise spaghetti med kremsaus fordi det er usunt. Kanskje folk skal drite i å bli så jævla fornærma av hva influensere eter? Isabel Raad er triggende fordi hun spiser for mye godteri og takeaway og er kjempetynn, CBE er triggende fordi hun spiser pasta, proteinpulver og pizza og er tynn, Kristin Gjelsvik er triggende fordi hun spiser mye frukt og grønt og er tynn. Eter de ingenting er de hvertfall triggende, men her kan man jo tydeligvis ikke vinne. Er man triggende fordi man er tynn? Skal alle være smålubbene slik at folk ikke føler seg så dårlig? Er enig i at mange av disse fremmer kroppen sin veldig i instapostene sine, men nå er det kanskje på tide at folk logger seg av insta og snap og går ut og møter ekte mennesker og trekker litt luft eller? Enig! Ta en tur i svømmehallen å se på kropper der istede 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå