Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kristin GjelDsvik. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristin Gjelsvik klarer det kunststykket å trigge meg, en 35 år gammel normalvektig, greit trent småbarnsmor uten historikk med spiseforstyrrelser, til å tenke at jeg sikkert kan løpe den ekstra turen eller droppe det måltidet, hvis jeg også kan få så flat mage. For meg er hun mer triggende enn Caroline Berg Eriksen, for jeg vet at Kristin har sett mer ut som meg tidligere og at kroppen hennes derfor sikkert er mer oppnåelig. Jeg lurer på hvordan hun tenker når hun legger ut en slik video.

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme. Hun har blitt veldig triggende. Den kroppen hun har nå kommer kun fra for lite mat. Det ser man på ribbeina og armene. Ikke at det er noe fasit på en mammakropp, men dette ser ikke sunt ut. 

Hun har blitt det hun har kritisert i en årrekke. 

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

Måten hun poserer på for tiden, og «viser frem» kroppen med lite klær eller tettsittende klær trigger meg. Hun har blitt veldig tynn… 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjelpes er det sånn det skal bli...

• Liker 3
Skrevet

Hun må jo ta bilder og filme med en eller annen innstilling som gjør at hun får veldig laaaaange bein og armer....?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
M.H85 skrev (På 8.2.2024 den 21.35):

Hun har ikke dårlig råd. Hun handler de dyreste varene på meny hele tiden..Det er ikke noe loff og sirup der i gården. Kun grønt,økologisk osv. Hadde hun hatt så mye gjeld og anmerkninger hadde hun ikke hatt en fin bil ,handlet dyrt osv😉

Nei, hun er ikke fattig. Man kan klage på økonomien selv om man tjener 3 millioner i året. Virker som det er endel misunnelse her inne❤️ Hvorfor ikke unne andre den fantastiske nyforelskelsefølelse❤️

Skrevet
Pus123 skrev (50 minutter siden):

Hun må jo ta bilder og filme med en eller annen innstilling som gjør at hun får veldig laaaaange bein og armer....?

0.5 på kamera innstilling.

• Liker 4
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

0.5 på kamera innstilling.

Holder seg veldig tynn pga at hun spiser kun ultrasunt. Det er ikke snakk om en sjokoladebit til sønnen en gang der. Kun plukke tallerkener med grønsaker og yoghurt saft is. Barneselskap kun med frukt? Jeg har mange barn. Aldri opplevd en eneste gang at noen av mine barn har vært i en bursdag uten noen form for søtt. Altså det må gå ann senere boller og frukt iallefall. Hun er helt nazi på sunnhet. Andre som har vært i slike bursdager der barna ikke for servert noe søtt? Aldri hørt om. Alt med måte. La barn få servert is eller noe søtt i en bursdag iallefall. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Mayah skrev (2 timer siden):

Kristin Gjelsvik klarer det kunststykket å trigge meg, en 35 år gammel normalvektig, greit trent småbarnsmor uten historikk med spiseforstyrrelser, til å tenke at jeg sikkert kan løpe den ekstra turen eller droppe det måltidet, hvis jeg også kan få så flat mage. For meg er hun mer triggende enn Caroline Berg Eriksen, for jeg vet at Kristin har sett mer ut som meg tidligere og at kroppen hennes derfor sikkert er mer oppnåelig. Jeg lurer på hvordan hun tenker når hun legger ut en slik video.

Jeg er enig med deg. Hun bruker mesteparten av snappen å vise frem hvor sunt hun spiser. Det er ultra sunne knekkebrød aldri brød. Aldri salami,kun makrell i tomat, aldri en pølse der i gården eller en pose chips. Hun er blitt mager.... Jeg så litt på serien kjendis mødre og hvis man ser hvor tynn hun er blitt i ansiktet kontra før så er det uttalige kg ned. Dette er ikke en normal sunn kropp og det kan trigge mange dessverre. Spesielt som du sier,hun har vært motsatt før,mens slike som Eriksen er lik seg selv som alltid hun har vært... Kristin tøyt jo ut om kroppspress før og viste stolt frem en valk på magen eller 2...nå er det nesten som ribbeina tyter ut og lårene er syltynne....

Før ...det kan trigge mennesker veldig. Ikke bra😌

1571139224-ede0bf0c88ca1b6c48d60ba06672a12d24a09302.jpg

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
M.H85 skrev (35 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Hun bruker mesteparten av snappen å vise frem hvor sunt hun spiser. Det er ultra sunne knekkebrød aldri brød. Aldri salami,kun makrell i tomat, aldri en pølse der i gården eller en pose chips. Hun er blitt mager.... Jeg så litt på serien kjendis mødre og hvis man ser hvor tynn hun er blitt i ansiktet kontra før så er det uttalige kg ned. Dette er ikke en normal sunn kropp og det kan trigge mange dessverre. Spesielt som du sier,hun har vært motsatt før,mens slike som Eriksen er lik seg selv som alltid hun har vært... Kristin tøyt jo ut om kroppspress før og viste stolt frem en valk på magen eller 2...nå er det nesten som ribbeina tyter ut og lårene er syltynne....

Før ...det kan trigge mennesker veldig. Ikke bra😌

1571139224-ede0bf0c88ca1b6c48d60ba06672a12d24a09302.jpg

Caroline legger jo ut pasta og pizzamiddager i det minste,  og fremståe faktisk ikke såååå streng med kostholdet. Men for all del, vil jo si at begge bidrar til kroppsfokus og driver med thinspo. Man kan jo argumentere for at folk med alle kroppssfasonger må få lov til å ha sin kropp, men det er faktisk ikke nødvendig å kle seg halvnaken og "skifte" foran kamera- uansett hvilken kroppsfasong man har, tenker jeg..  

• Liker 7
Skrevet
Prelunia skrev (1 minutt siden):

Caroline legger jo ut pasta og pizzamiddager i det minste,  og fremståe faktisk ikke såååå streng med kostholdet. Men for all del, vil jo si at begge bidrar til kroppsfokus og driver med thinspo. Man kan jo argumentere for at folk med alle kroppssfasonger må få lov til å ha sin kropp, men det er faktisk ikke nødvendig å kle seg halvnaken og "skifte" foran kamera- uansett hvilken kroppsfasong man har, tenker jeg..  

Ja hun trener vel mye og spiser mer alt med måte. Kristin spiser kun kalori fattig mat. Det mest usunne er jo fiskekaker og poteter🤷 Til og med pizzaen hennes med kun grønsaker har en sunn bunn uten hvete. Klart man blir tynn da,men hun sliter nok med å det å være sulten ofte fordi hun får for lite næring for makan til intak av dadler med selvfølgelig det sunneste peanøttsmøret som er økologisk. Hun spiser jo ikke vanlig Mills peanøttsmør ,det er nok for usunt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvis man trigges av så lite så bør man slutte å følge. Enten er man for sunn eller ikke sunn nok, og verden hadde ikke hatt vondt av at folk faktisk begynte å tenke over hva de stappet i seg. Vi er overvektige så det synger etter og det er ikke sunt det heller.

Jeg har kropp som CB når jeg trener aktivt, har det bra med meg selv og har ett bra kosthold.. jeg blir fort markert, ribbein og hofteben stikker rett ut, noe en kan se om jeg er 10 kg tyngre også, men når jeg har det bra så ser jeg f.eks helt avmagret ut om jeg ligger på rygg, for magen sykker innover. Så å ligge rett på bakken på en strand er helt uaktuelt.

Hva gir dere retten til å påpeke hva som er rett og gal kropp? Det blir som om jeg skal hyle at folk trigger meg til å spise dritt og føle meg dritt fordi da ser jeg bedre ut for andre, for da ser jeg "sunn" ut med mammakropp. Jeg har i dag mer en kropp som Kristin uten at jeg strever, men jeg tenker over hva som går ned.

Kristin viser hva hun spiser , og de folkene som tenker at de ikke har hennes kropp har neppe stappet i seg kun disse tingene fordi kosthold er avgjørende. Og da sikter jeg ikke til de som har sykdommer, går på medisiner, eller har andre helseutfordringer. Og om man ikke får til kosthold som en helt vanlig person så bør en ha såpass selvinnsikt at kroppen ikke kommer av seg selv.

Jeg tar meg selv i å stressespise, kjedespise og gjøre dårlige valg når jeg ikke har god og nødvendig mat for meg tilgjengelig. Og alt for mange har ikke peiling på mat , eller ikke tenker over hva maten de velger gjør med kroppen

Spiser man for mye frukt så går man heller ikke ned i vekt, da lagres sukkeret som fett.

6 dadler er 300 kalorier + peanøttsmøret er mer kalorier enn en statosbar som ligger på 270 kalorier så all ære til henne som velger å spise renere. Ut i fra det jeg ser så tror ikke jeg at hun ligger på under 1500 kalorier til dagen 

Det blir kake i bursdagen, hvis noen skal bli bekymret for det selskapet og filmen er for å vise undertøyet .. det er ikke et tilfeldig undertøy 

Endret av duskelapp
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
duskelapp skrev (26 minutter siden):

Hvis man trigges av så lite så bør man slutte å følge. Enten er man for sunn eller ikke sunn nok, og verden hadde ikke hatt vondt av at folk faktisk begynte å tenke over hva de stappet i seg. Vi er overvektige så det synger etter og det er ikke sunt det heller.

Jeg har kropp som CB når jeg trener aktivt, har det bra med meg selv og har ett bra kosthold.. jeg blir fort markert, ribbein og hofteben stikker rett ut, noe en kan se om jeg er 10 kg tyngre også, men når jeg har det bra så ser jeg f.eks helt avmagret ut om jeg ligger på rygg, for magen sykker innover. Så å ligge rett på bakken på en strand er helt uaktuelt.

Hva gir dere retten til å påpeke hva som er rett og gal kropp? Det blir som om jeg skal hyle at folk trigger meg til å spise dritt og føle meg dritt fordi da ser jeg bedre ut for andre, for da ser jeg "sunn" ut med mammakropp. Jeg har i dag mer en kropp som Kristin uten at jeg strever, men jeg tenker over hva som går ned.

Kristin viser hva hun spiser , og de folkene som tenker at de ikke har hennes kropp har neppe stappet i seg kun disse tingene fordi kosthold er avgjørende. Og da sikter jeg ikke til de som har sykdommer, går på medisiner, eller har andre helseutfordringer. Og om man ikke får til kosthold som en helt vanlig person så bør en ha såpass selvinnsikt at kroppen ikke kommer av seg selv.

Jeg tar meg selv i å stressespise, kjedespise og gjøre dårlige valg når jeg ikke har god og nødvendig mat for meg tilgjengelig. Og alt for mange har ikke peiling på mat , eller ikke tenker over hva maten de velger gjør med kroppen

Spiser man for mye frukt så går man heller ikke ned i vekt, da lagres sukkeret som fett.

6 dadler er 300 kalorier + peanøttsmøret er mer kalorier enn en statosbar som ligger på 270 kalorier så all ære til henne som velger å spise renere. Ut i fra det jeg ser så tror ikke jeg at hun ligger på under 1500 kalorier til dagen 

Det blir kake i bursdagen, hvis noen skal bli bekymret for det selskapet og filmen er for å vise undertøyet .. det er ikke et tilfeldig undertøy 

Jeg er helt enig i at man ikke skal kommentere kropper da man aldri vet hva som ligger bak. Kreft spiseforstyrrelser,sykdom generelt osv osv. Er selv veldig slank,men jeg sitter ikke på snap og demonstrerer alt det SUNNE jeg spiser(jeg spiser ikke bare sunt ) for det er jo det man reagerer på samtidig som hun er blitt mye tynnere enn før. Hun er jo ikke syk. Det er jo noe annet. Det handler jo ikke om vekten i seg selv,men det å hele tiden vise frem måltid og grønsaker om hvor sunt det er og viktig det er. Hun viser jo nesten dagen lang hva hun spiser. Mulig dadler med peanuts ikke er så sunt,men det er mye sunnere enn chips og sjokolade, men hva med å vise at det faktisk også er normalt for de aller fleste å spise av og til..alt med måte. De færreste kan leve på plukke tallerkener middager hver dag bestående av fiskekaker,grønt og atter grønt. Mener jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke Kristin, men den tiden hun var rundere og på sitt rundeste så sitter ikke jeg med ett inntrykk av at dette var tiden Kristin følte seg best og mest som seg selv.. og det er ikke uvanlig at vekt kan bli påvirket av hvem man lever sammen med også eller andre ting som påvirker hverdagen

Hun har vært en slank person nesten hele livet sitt og det er ikke unormalt å bli tynnere enn hva man noen gang har vært på et tidspunkt når man går ned i vekt... Vektnedgang er heller ikke uvanlig etter brudd. Noen holder seg der , i mens de aller fleste går opp til å være der man stortsett her vært til slutt

• Liker 4
Skrevet
M.H85 skrev (4 minutter siden):

Jeg er helt enig i at man ikke skal kommentere kropper da man aldri vet hva som ligger bak. Kreft spiseforstyrrelser,sykdom generelt osv osv. Er selv veldig slank,men jeg sitter ikke på snap og demonstrerer alt det SUNNE jeg spiser(jeg spiser ikke bare sunt ) for det er jo det man reagerer på samtidig som hun er blitt mye tynnere enn før. Hun er jo ikke syk. Det er jo noe annet. Det handler jo ikke om vekten i seg selv,men det å hele tiden vise frem måltid og grønsaker om hvor sunt det er og viktig det er. Hun viser jo nesten dagen lang hva hun spiser. Mulig dadler med peanuts ikke er så sunt,men det er mye sunnere enn chips og sjokolade, men hva med å vise at det faktisk også er normalt for de aller fleste å spise av og til..alt med måte. De færreste kan leve på plukke tallerkener middager hver dag bestående av fiskekaker,grønt og atter grønt. Mener jeg.

Man kan alltids velge å dra ting i en negativ eller positiv retning. Influensere vil alltid møte seg selv i døren for livet forandrer seg, og hverdagen demmes består av å lage innhold .. jeg blir overrasket om hun de neste 2-3 årene sitter å spiser dadler på snap og lager plukktallerken. Det er alltid noe nytt og forandringer, eller så blir folk fort lei. Så synes hun skal ha cred der for hvis jeg følger litt med på CB og Isabel f.eks så er det som tiden har stått stille 

• Liker 2
Skrevet
duskelapp skrev (1 minutt siden):

Man kan alltids velge å dra ting i en negativ eller positiv retning. Influensere vil alltid møte seg selv i døren for livet forandrer seg, og hverdagen demmes består av å lage innhold .. jeg blir overrasket om hun de neste 2-3 årene sitter å spiser dadler på snap og lager plukktallerken. Det er alltid noe nytt og forandringer, eller så blir folk fort lei. Så synes hun skal ha cred der for hvis jeg følger litt med på CB og Isabel f.eks så er det som tiden har stått stille 

Joda, det kan godt være🙂. Men de velger jo dele alt for hele Norge så da må man tåle diskusjoner.. Hun velger jo selv hva hun deler...og hun deler alt fra inkasso regninger, de evige måltidene til klessprøving i trusa. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
3 hours ago, baremeg007 said:

den tightsen hun trykket på seg i dag gjorde jo faktisk slik at hun fremsto som naken/uten benklær, merkelig plagg å vise seg offentlig med. Så la jeg merke til, helt ufrivillig, at noe stikker ut mellom beina - det ser ut som hun har enten snakebite-piercinger eller en slik industrial-piercing horisontalt over hele venusberget?!

Jeg følte også hun virket naken i den tightsen. Men om hun trives i den så må hun gjerne bruke den. 

• Liker 4
Skrevet
9 hours ago, duskelapp said:

Men ta en titt på Pilotfrue. Hun trener og har en fit kropp, men hun viser også at hun også spiser "drittmat" i blant. Hun virker veldig chill og har et normal forhold til mat. Det er deilig å se. :)

Den kroppen Kristin har nå kommer av for lite mat. Jeg var der selv som 18-åring. Jeg hadde også tynne armer, ribbein som stakk ut da jeg sto oppreist og fikk kommentarer. Nå varte dette kun en måned og årsaken var brudd med daværende kjæreste. Men jeg begynner faktisk å lure på om Kristin har dette kostholdet/kroppen med vilje for å få flere klikk. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Marihone skrev (47 minutter siden):

Men ta en titt på Pilotfrue. Hun trener og har en fit kropp, men hun viser også at hun også spiser "drittmat" i blant. Hun virker veldig chill og har et normal forhold til mat. Det er deilig å se. :)

Den kroppen Kristin har nå kommer av for lite mat. Jeg var der selv som 18-åring. Jeg hadde også tynne armer, ribbein som stakk ut da jeg sto oppreist og fikk kommentarer. Nå varte dette kun en måned og årsaken var brudd med daværende kjæreste. Men jeg begynner faktisk å lure på om Kristin har dette kostholdet/kroppen med vilje for å få flere klikk. 

At Kristin trykker i seg vegansk, vegetar og sunne ting er ikke av ukjent karakter. Ikke noe som oppsto i nyere tid. At hun er mer strikt på kostholdet for å holde på figurer samt vise det på SOME kan godt være.

Så lenge Kristin får i seg nok av det som trengs av vitaminer, fiber ect og hun ikke er redd for å kose seg med mat, så er ikke for lite mengde mat her og der krise. Hvis målet er å ha for lite mat hele tiden så er selvfølgelig ikke det bra. Jeg kan ha ukedager hvor jeg har underskudd, men så kommer helgen og så er den totalt på overskudd, så når søndagen kommer så har jeg fått i meg mer enn nok. 

Om hu så lever på for lite mat periodevis så er det like ille som for mye mat. Ingen skriker for de som har kosthold på f.eks 2500-3500 kalorier .. og det er faktisk flere som er spiseforstyrret som er overvektige. Og at folk trykker i seg en svær pasta tallerken med saus opp til ørene til middag og avslutter dagen med gjærbakst, litt smågodt og ett glass brus er helt innafor. Det er folk komfortabel med å se på. Da har personen f.eks hatt en frokost med knekkebrød og pålegg, og likevel kommet opp i 300 kalorier bare på den + drikke. Kanskje en muslibar eller smoothie før det er lunsj på 300-400 kalorier. En sjokolade på vei til barnehagen på 300, ev iskaffe og en håndfull med nøtter, middag på 700-800 kalorier.. Litt småspising på kvelden i mens unger får i seg kvelds.. før en slenger seg på benken og koser seg litt. 

En kommer fort over 2000 kalorier på en dag og ikke alle trenger dette for kroppen sin del.  Og om man vil innta over 2000 kalorier så er det mye bedre å gjøre dette på en ren måte enn ultraprosessert

Synes bare det er rart at det er så innafor å se på en person som spiser hakket for mye mat i løpet av en dag enn en som spiser hakket for lite.

Endret av duskelapp
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...