Sauehode Skrevet 9. februar 2024 #5781 Skrevet 9. februar 2024 For noen dager siden, så tok hun med "seerne" hennes med på å gå i postkassen. Da fant hun en regning, en ferge-regning fra 2022. Den hadde hun ikke betalt og fått inkasso på, på inkasso, på inkasso, så det var noe tvangsgreier nå på den. Hun holdt på å le seg i hjel da. Så hun har jo ikke full kontroll på økonomien enda, når hun ikke greier å betale regninger fra 2022. Tenk hvis mye annet hun ikke da har betalt og som hun lukker øynene for. Så det er helt ytterst merkelig at hun har fått lån til det nyhuset, men hun har det. 19
M.H85 Skrevet 9. februar 2024 #5782 Skrevet 9. februar 2024 baremeg007 skrev (4 timer siden): Det er gjerne akkurat det mange av de gjør?! Gjerne på kreditt også. Og slik baller regningene på seg…. for litt siden satt hun foran kamera og åpnet regninger som hadde gått til inkasso. En fergeregning på en liten sum som på 6-7 mnd (og etter flere varsler) hadde vokst seg trippel og litt til. Fortell meg hvordan det er mulig? At en voksen dame bare ikke vet bedre enn å overse regningene sine? eller trodde hun fergen var gratis for henne, kanskje (siden hun tross alt er C-kjendis)? Til og med bhg «glemte» hun betale… inkassovarsel der og! Men da skjuler hun det hvertfall ikke ,og med tanke på hun lever slik hun gjør med å kjøpe dyre ting så kan det ikke være så ille?! Kreditt vil jo stoppe...altså om hun har mange anmerkninger. Har aldri hatt en inkasso i mitt liv så ingen ekspert😅 Men vet om en som hadde det,og det var å leve på et minimum for å si det slik når alt ble tatt tak i. Han måtte selge bil og.
Snublefot62 Skrevet 9. februar 2024 #5783 Skrevet 9. februar 2024 Sauehode skrev (45 minutter siden): For noen dager siden, så tok hun med "seerne" hennes med på å gå i postkassen. Da fant hun en regning, en ferge-regning fra 2022. Den hadde hun ikke betalt og fått inkasso på, på inkasso, på inkasso, så det var noe tvangsgreier nå på den. Hun holdt på å le seg i hjel da. Så hun har jo ikke full kontroll på økonomien enda, når hun ikke greier å betale regninger fra 2022. Tenk hvis mye annet hun ikke da har betalt og som hun lukker øynene for. Så det er helt ytterst merkelig at hun har fått lån til det nyhuset, men hun har det. Noe som forteller meg at det sannsynligvis ikke er hun som står som eier av det huset «hun har bygd». Uansett hvor kjent hun er eller hvor god til å overtale hun er - om hun har regninger fra 2022 som er gått til inkasso har hun garantert betalingsanmerkninger. Og da får hun ikke lån. Den lånerådgiveren som velger å gi henne lån på tross av slike anmerkninger vil risikere jobben sin. 16 1
Pus123 Skrevet 9. februar 2024 #5784 Skrevet 9. februar 2024 Xmasclovn skrev (13 timer siden): Er det en enebolig hun har bygget eller er det vertikaldelt tomannsbolig? Synes formen er så uvanlig og avlang, og minner mer om enebolig i rekke, rekkehus el. Ser ut som rekkehus eller kjedet enebolig ...
baremeg007 Skrevet 9. februar 2024 #5785 Skrevet 9. februar 2024 Sauehode skrev (4 timer siden): For noen dager siden, så tok hun med "seerne" hennes med på å gå i postkassen. Da fant hun en regning, en ferge-regning fra 2022. Den hadde hun ikke betalt og fått inkasso på, på inkasso, på inkasso, så det var noe tvangsgreier nå på den. Hun holdt på å le seg i hjel da. Så hun har jo ikke full kontroll på økonomien enda, når hun ikke greier å betale regninger fra 2022. Tenk hvis mye annet hun ikke da har betalt og som hun lukker øynene for. Så det er helt ytterst merkelig at hun har fått lån til det nyhuset, men hun har det. Regningen var ikke fra 2022! Faktisk var den fra juli 2023. 2
Sharp75! Skrevet 9. februar 2024 #5786 Skrevet 9. februar 2024 M.H85 skrev (4 timer siden): Men da skjuler hun det hvertfall ikke ,og med tanke på hun lever slik hun gjør med å kjøpe dyre ting så kan det ikke være så ille?! Kreditt vil jo stoppe...altså om hun har mange anmerkninger. Har aldri hatt en inkasso i mitt liv så ingen ekspert😅 Men vet om en som hadde det,og det var å leve på et minimum for å si det slik når alt ble tatt tak i. Han måtte selge bil og. Lever over evne kanskje? Alt skal jo være så fint og flott. 5 1
Sauehode Skrevet 9. februar 2024 #5787 Skrevet 9. februar 2024 (endret) Sitat Regningen var ikke fra 2022! Faktisk var den fra juli 2023. Hun sier høyt og tydelig 8 juli 2022, er bare å gå inn på snapchatshowet finansfobi på snappen hennes, hele sekvensen er lagret der. Endret 9. februar 2024 av Sauehode ... 3 2
duskelapp Skrevet 9. februar 2024 #5788 Skrevet 9. februar 2024 Så lenge man har penger til å betjene gjeld så er det jo bare til å ha gjeld opp til ørene. Jo mer penger man får inn , jo mer gjeld kan man ha Forbruksgjeld har f.eks økt med 6,4 milliarder det siste året så folk er ikke redd for å verken bruke penger eller å ha gjeld Og de som går på en smell nå i dyrtiden.. jaja, det var gøy så lenge det varte Hvis Kristin vil drite seg ut økonomisk så står hun fritt til å gjøre det.. akkurat som oss andre. Eneste forskjell på meg og henne er at hun er vandt med økonomisk kaos Og så lenge karrieren hennes ikke går i dass så ordner gammel gjeld seg.. så blir den nye gjelden gammel, og fremtidig gjeld gammel og så fikser den seg - så går dagene med samme rutine 2
M.H85 Skrevet 9. februar 2024 #5789 Skrevet 9. februar 2024 Sharp75! skrev (7 timer siden): Lever over evne kanskje? Alt skal jo være så fint og flott. Ja du har nok mulig rett der.......Bare litt rart og da gi tips til andre hvordan komme seg ut av økonomiske problemet. Veldig snodig. 2 1
baremeg007 Skrevet 9. februar 2024 #5790 Skrevet 9. februar 2024 Synes hun ligner mer og mer utseendemessig på datteren til Gabrielle i «frustrerte fruer» (juanita)? 1
Sol Rampelyset Skrevet 9. februar 2024 #5791 Skrevet 9. februar 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt og persondebatt. Sol, admin. 1
duskelapp Skrevet 9. februar 2024 #5792 Skrevet 9. februar 2024 M.H85 skrev (4 timer siden): Ja du har nok mulig rett der.......Bare litt rart og da gi tips til andre hvordan komme seg ut av økonomiske problemet. Veldig snodig. Like rart som fagfolk som har barn som kompetanse, men ingen barn selv Mange gode råd kommer fra folk ikke følger disse selv, også fra de som er eller har vært i samme situasjon Om ikke så motiverer hun i hvert fall til å ikke miste kontroll på økonomien, og for andre - å ta tak i den 👏 3
baremeg007 Skrevet 9. februar 2024 #5793 Skrevet 9. februar 2024 Synes det er rart hun får bøttevis med regninger HVER uke, og at alt kommer på papir? Man har da så og si alle regninger på autotrekk/avtalegiro eller e-faktura i dagens verden? 22
Sharp75! Skrevet 10. februar 2024 #5794 Skrevet 10. februar 2024 baremeg007 skrev (9 timer siden): Synes det er rart hun får bøttevis med regninger HVER uke, og at alt kommer på papir? Man har da så og si alle regninger på autotrekk/avtalegiro eller e-faktura i dagens verden? Sjekk luksusfellen så gjør ikke alle det. Betaler du ikke første regning kommer alt etter det på papir. 3 1
M.H85 Skrevet 10. februar 2024 #5795 Skrevet 10. februar 2024 Sharp75! skrev (1 time siden): Sjekk luksusfellen så gjør ikke alle det. Betaler du ikke første regning kommer alt etter det på papir. Det er faktisk korrekt. Opplevd det 2 ganger der jeg ikke fikk betalt parkering med app eller automat.🤷 Selvfølgelig sendte de i posten med gebyr. Klaget,fikk vekk gebyret. Jeg er nazi på økonomi. Forstår ikke folk tør la være å betale ting! Hvertfall som barnehage ,SFO etc😱 5 1
Sol Rampelyset Skrevet 10. februar 2024 #5796 Skrevet 10. februar 2024 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. 1
baremeg007 Skrevet 11. februar 2024 #5797 Skrevet 11. februar 2024 (endret) «Fått hjelp av spesialbank»? Er det bluestep det da? Hun har jo heller ikke fått orden på økonomien når 2 kreditorer de siste tre ukene har tatt pant i bilen hennes for til sammen noen og seksti tusen. Endret 11. februar 2024 av baremeg007 12
Snublefot62 Skrevet 11. februar 2024 #5798 Skrevet 11. februar 2024 baremeg007 skrev (1 time siden): «Fått hjelp av spesialbank»? Er det bluestep det da? Hun har jo heller ikke fått orden på økonomien når 2 kreditorer de siste tre ukene har tatt pant i bilen hennes for til sammen noen og seksti tusen. Da er «åpne posten med meg» seansen lite troverdig. 2
Snoker45 Skrevet 12. februar 2024 #5799 Skrevet 12. februar 2024 baremeg007 skrev (12 timer siden): «Fått hjelp av spesialbank»? Er det bluestep det da? Hun har jo heller ikke fått orden på økonomien når 2 kreditorer de siste tre ukene har tatt pant i bilen hennes for til sammen noen og seksti tusen. Ja det er helt utrolig at noen bank kan låne ut penger til henne når hun er registrert med flere betalingsannmerkninger. Men alle vet at et lån i Bluestep eller Bank 2 koster skjorta og mer til så tipper at hun ikke har det huset så lenge. 2
Snublefot62 Skrevet 12. februar 2024 #5800 Skrevet 12. februar 2024 Denne seansen med "åpne posten med Kristin" irriterer meg litt kjenner jeg. For de som har fulgt med litt i det siste så er det jo ikke så fryktelig lenge siden hun prøvde seg på et prosjekt med "spis med Kristin", samtidig hun skulle starte noe med Belinda Jacobsen med "fagpersoner". Som flere forhåpentligvis husker så ble det mye kritikk rundt dette og mange spørsmål rundt hennes rolle, hennes kompetanse og seriøsiteten rundt å forsøke å utnytte sårbare personer for egen vinning. "Åpne posten med Kristin" føler jeg faller inn i akkurat samme kategori. Men jeg mistenker hun tenker det er forskjellig nok fra "spis med Kristin" til at folk reagerer - og det kan se ut til å virke. For hvilken kompetanse har hun egentlig til å drive med økonomisk veiledning på livesending? Hvordan er hun, som hele tiden står i dritt selv, i stand til å vise folk veien ut av dritten når hun ikke engang klarer å få seg selv ut av det? Og hvilken faglig vurdering/kompetanse har hun på det emosjonelle/psykiske oppi alt dette? Jeg synes dette er så galt på så mange plan. Dette er nok ei sårbar gruppe Kristin skal prøve å utnytte til egen vinning. Og nok en gang uten fagpersoner med. Og nok en gang er det eneste hun kan skilte med er at hun har vært igjennom det selv. Det er, beklager språket, men f**n meg ikke nok. Jeg har selv slitt med vinduskonvoluttskrekk og postkasseskrekk. Det er en reell ting. Og det er en enormt belastende situasjon/mønster å faktisk sitte med. Så jeg vet godt hva det vil si å slite med dette. Og jeg vet og hva konsekvensene er. Men jeg kan med hånden på hjerte si at løsningen på en slik skrekk er IKKE å se andre åpne posten sin! Tvert i mot vil jeg påstå på lang vei at det vil gjøre ting verre - ikke bedre. For hun klarer det jo? Da kan jeg føle meg enda mer mislykket da? Har hun tenkt over det? Har hun egentlig noen reell faglig kompetanse innen temaet? Nei! Det er nok et forsøk på å lure følgere til å få sympati og visninger. Og hun går igjen gjerne over lik for å få det til. 17 1 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå