Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt det ble ryddet ,i denne tråden gitt

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Luksusbia
Skrevet

Jeg har egentlig sansen for Kristin. Hun har mye godt i seg. Håper fremtiden hennes blir mer stabil og at barnet blir godt ivaretatt. Nå kjenner jeg jo bare henne fra media, men støtter noen av sakene hun belyser. Mindre kroppspress, støtter Palestina osv. økonomiske problemer og samlivsbrudd er ikke gøy for noen. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner og persondebatt.

Måne, admin. 

• Liker 2
Skrevet
skruf skrev (På 19.1.2024 den 14.07):

Alle kan gå på en smell, men akkurat det med skatt lærer man jo allerede på ungdomskolen

Kristin ( og Dennis) gjorde det bra økonomisk i mange år, jeg forstår bare ikke hvordan to voksne mennesker ikke forsto at de måtte skatte av inntekten. Har man et enkeltmannsforetak så bør man definitivt investere i en regnskapsfører, med mindre man har stålkontroll selv. Noe Kristin (og Dennis da han også var endel av bedriften) burde ha ordnet seg etter første skattesmell. I stedet så skjer det samme på nytt. Håper virkelig for hennes del at hun fra nå av har en regnskapsfører.

Det er ikke noe nederlag å ikke styre skuta helt alene. En regnskapsfører kunne ha spart henne utrolig mye penger da det bl.a er mange skattefradrag hun kan føre på selvangivelsen som hun kanskje ikke er klar over. Mannen min er offentlig ansatt,  men har ett enkeltmannsforetak ved siden av. Han skjønte kjapt at regnskapsfører var greit å ha, og jeg tror at prisen det koster med at han ordner ut med skattemelding, alle fradragene er mindre enn alle  pengene han har spart oss for da han vet alt som er fradragsberettiget. Så vi tjener faktisk på det enn om vi skulle ordnet ut selv. Men selve skatten er soleklar: 50% av det han tjener på bijobben blir satt av hver måned øremerket innbetaling av skatt. Ikke minst sparer regnskapsføreren oss for mye papirarbeid (blir lignet sammen, så han tar begges sine selvangivelser)

Jeg har dog full forståelse for at det er kjipt og bittert å tape så mange millioner på hussalg, særlig nybygget som var det huset som var drømmehuset. Det huset de skulle slå seg til ro i og bli barndomshjemmet til barnet. Både fremtiden og økonomisk tap pga utroskap.  Såklart det er bittert! Tror ingen her med hånden på hjertet ikke hadde vært bitter over utroskap etter ett langvarig forhold med felles barn sammen, der man nettopp hadde bygget seg hus på mannens hjemplass og var klar til å flytte og sette bo. I tillegg blir huset solgt med tap, og man sittet med husgjeld for et hus man ikke rakk å bo i engang.

Det virker som hun heldigvis har fått det bra på privaten igjen, så da håper jeg hun får økonomisk veiledning og skaffer seg en regnskapsfører sånn at det ikke blir enda en skattesmell. 

Ja et stort flott hus har hun jo kjøpt nå..passer jo for en stor familie,så hun og sønnen får stor plass. Hun lider ingen økonomisk krise hvertfall. Fint for sønnen at moren tar tak i ting😊

• Liker 3
Skrevet

Godt å se at hun tar seg råd til å handle de absolutt dyreste økologiske råvarene Mega butikken har å tilby. Da skjønner man at økonomien hennes har ordnet seg. Good for her!

• Liker 11
Skrevet
Sauehode skrev (54 minutter siden):

Godt å se at hun tar seg råd til å handle de absolutt dyreste økologiske råvarene Mega butikken har å tilby. Da skjønner man at økonomien hennes har ordnet seg. Good for her!

Ja..på tide å slutte å klage og sutre og få folk til å synes synd på henne pga.tap av boligsalg, manglende betaling fra NAV etc...mens hun tydeligvis har rumpa full av penger! Kunne gå rett fra brudd med usolgt hus og så bygge et nytt! Og har en dyr livsstim. Hu der har ikke beina plantet på jorden...håper bare hun betaler skatt nå da...

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
Sauehode skrev (1 time siden):

Moongirl skrev (55 minutter siden):

Ja..på tide å slutte å klage og sutre og få folk til å synes synd på henne pga.tap av boligsalg, manglende betaling fra NAV etc...mens hun tydeligvis har rumpa full av penger! Kunne gå rett fra brudd med usolgt hus og så bygge et nytt! Og har en dyr livsstim. Hu der har ikke beina plantet på jorden...håper bare hun betaler skatt nå da...

Kanskje hun får lommepenger av nye kjæresten 😛

• Liker 12
Skrevet
Skrottefar skrev (16 timer siden):

Kan godt hende hun er sponset av meny 😛

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Skrottefar skrev (På 25.1.2024 den 19.42):

Tviler jeg på. Hun fremstår selvstendig. Og de har ikke involvert barna,og er mye fra hverandre siden de tar seg av barn på egne kanter. Fornuftig. Verre med de som blander unger med det samme og leker storfamilie.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
M.H85 skrev (12 timer siden):

Tviler jeg på. Hun fremstår selvstendig. Og de har ikke involvert barna,og er mye fra hverandre siden de tar seg av barn på egne kanter. Fornuftig. Verre med de som blander unger med det samme og leker storfamilie.

Hvordan vet du at barna ikke er involvert?

• Liker 2
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (13 timer siden):

Barna er muligens involvert, for er ganske sikker på at mor til Dennis sa at hun hadde møtt både nye typen og barna? Rett meg om jeg husker feil, men hun har iallefall møtt typen. 

Endret av Sharp75!
  • Liker 7
Skrevet
Sharp75! skrev (1 time siden):

Barna er muligens involvert, for er ganske sikker på at mor til Dennis sa at hun hadde møtt både nye typen og barna? Rett meg om jeg husker feil, men hun har iallefall møtt typen. 

Det stemmer, det. :jepp: 

• Liker 3
Skrevet
M.H85 skrev (15 timer siden):

Barna er involvert, men jeg har samme inntrykk som deg likevel, at begge er selvstendige på hver sin kant. Barna vet at mor og far har fått kjæreste og de finner nok på ting sammen, men det virker ikke som de går all inn som en «Big happy Family» enda. Synes det virker som en fornuftig og sunn løsning for alle! 😊

• Liker 3
Skrevet
Tough cookie skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du at barna ikke er involvert?

Antok bare det. Litt fordi jeg ser på snap hun ofte er alene med sønnen i samværshelger. Men da tok jeg feil...de virker ikke som å rushe noe allikevel,virker opptatt og selvstendige på hver sin kant samtidig som de er med hverandre.

Skrevet

Hvordan er det mulig å finansiere husbygging siden januar i fjor når hun samtidig da satt med 2 usolgte hus (som senere gikk med tap) pluss utleggsforretninger og inkasso langt over ørene?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synes hun er fascinerende å se på når hun snakker om «den deilige kjæresten min». At en dame på 38 år er så utrolig overtakknemmlig for å ha en mann er både sjarmerende og patetisk å se på, på samme tid. Skjønner at hun er (ny) forelska og takknemmlig over normal mann etter å ha vært sammen med en dott i 10 år, men likevel….

Endret av Xmasclovn
Manglet et ord
  • Liker 8
Skrevet
Xmasclovn skrev (52 minutter siden):

Synes hun er fascinerende å se på når hun snakker om «den deilige kjæresten min». At en dame på 38 år er så utrolig overtakknemmlig for å en mann er både sjarmerende og patetisk å se på, på samme tid. Skjønner at hun er (ny) forelska og takknemmlig over normal mann etter å ha vært sammen med en dott i 10 år, men likevel….

Jeg skjønner henne godt jeg 😅😅😅 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
baremeg007 skrev (9 timer siden):

Hvordan er det mulig å finansiere husbygging siden januar i fjor når hun samtidig da satt med 2 usolgte hus (som senere gikk med tap) pluss utleggsforretninger og inkasso langt over ørene?

Det har hun klart ved å overtale moren og den nye kjæresten å låne henne penger.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Trilili skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner henne godt jeg 😅😅😅 

🤣 Skjønner henne jeg og, men det blir likevel too much for min del😅 «Og sååå skal vi kliiiineee jeg og den deilige kjærrrrsten min»😅

• Liker 8
Skrevet
Xmasclovn skrev (26 minutter siden):

🤣 Skjønner henne jeg og, men det blir likevel too much for min del😅 «Og sååå skal vi kliiiineee jeg og den deilige kjærrrrsten min»😅

Smak og behag her tenker jeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...