Moongirl Skrevet 16. januar 2024 #5721 Skrevet 16. januar 2024 M.H85 skrev (1 time siden): Lurer på hva som er krise siden hun snakker om det på snap,men ingenting om det... Tipper det omhandler eks samboer + økonomi🤷 Ble huset i Stvgr solgt?🤔 Er solgt ja, med tap. 1
Bingo Bongo Skrevet 16. januar 2024 #5722 Skrevet 16. januar 2024 Hva ER egentlig emosjonell raushet? Jeg vet jo hva ordene betyr, men jeg skjønner ikke helt hva det går ut på i en sånn setting...? 9
Marihone Skrevet 16. januar 2024 #5723 Skrevet 16. januar 2024 Sett dagens story fra Kristin nå. Er alt hun kan å klage? Det er ikke måte på hvor mye hun har klagd på i det siste. Hvorfor ikke legge sin energi på noe positivt og konstruktivt? Hva med en utdannelse, slik Lene Orvik gjorde? Hun er skikkelig voksen og moden i dag. Det er normalt med lang behandlingstid i NAV. Jeg har selv ventet tre måneder på en sak. Hva gjorde jeg? Fokuserte på andre ting i mens, og plutselig en dag dukket det opp et brev i den digitale postkassen min fra NAV. I flere uker har Kristin klagd på NAV for å få viljen sin. Jeg synes ikke Kristin er så inspirerende lengre. Jeg synes hun sprer litt negativitet til tider. Men det er min mening. 27 5
Moongirl Skrevet 16. januar 2024 #5724 Skrevet 16. januar 2024 Hun skal inn på Farmen i morgen, godt eg ikke følger med på det i år!! 7
Snublefot62 Skrevet 17. januar 2024 #5727 Skrevet 17. januar 2024 Ebbeliten skrev (42 minutter siden): Skal hun selge leiligheten? Den hun bor i nå er vel morens? 7
Ebbeliten Skrevet 17. januar 2024 #5728 Skrevet 17. januar 2024 Stakkars jente. Selv om jeg har mistet sansen for henne som kjendis kan jeg godt føle empati med denne livskrise hun står i. Å sitte på bar bakke etter mange år med luksus og overflod er brutalt. 3
Snoker45 Skrevet 17. januar 2024 #5729 Skrevet 17. januar 2024 Ebbeliten skrev (25 minutter siden): Stakkars jente. Selv om jeg har mistet sansen for henne som kjendis kan jeg godt føle empati med denne livskrise hun står i. Å sitte på bar bakke etter mange år med luksus og overflod er brutalt. Hun har vel strengt tatt seg selv å takke? Grunnet til det luksuslivet hun har levd er jo at hun ikke har satt av penger til å betale skatt. 1,5 mill i restskatt er jo endel. Så nei, det er ikke synd i henne. Dette er helt og holdent hennes egen feil. 34 11
Ebbeliten Skrevet 17. januar 2024 #5730 Skrevet 17. januar 2024 Snoker45 skrev (4 minutter siden): Hun har vel strengt tatt seg selv å takke? Grunnet til det luksuslivet hun har levd er jo at hun ikke har satt av penger til å betale skatt. 1,5 mill i restskatt er jo endel. Så nei, det er ikke synd i henne. Dette er helt og holdent hennes egen feil. Jeg tenker at et uutdannet menneske med store utfordringer i privatlivet kanskje ikke har de beste forutsetninger for å være økonomisk smarte. Hun har jo hatt store problemer med økonomien flere ganger tidligere. Har hun ikke regnskapsfører som håndterer økonomien, så er det kanskje lett å gå i fella. Jeg finnes ikke økonomisk. Det har ført til mye ekstra økonomisk kaos for meg. Dette kommer jeg aldri til å bli god på. 🙈 Det sier ingenting om meg som verken mor, partner eller medmenneske. 5 5
Xmasclovn Skrevet 17. januar 2024 #5731 Skrevet 17. januar 2024 Snoker45 skrev (4 timer siden): Hun har vel strengt tatt seg selv å takke? Grunnet til det luksuslivet hun har levd er jo at hun ikke har satt av penger til å betale skatt. 1,5 mill i restskatt er jo endel. Så nei, det er ikke synd i henne. Dette er helt og holdent hennes egen feil. Enig. Hun får finne seg en vanlig jobb som alle andre, kontakte Nav for økonomisk rådgivning og ordne opp i det økonomiske rotet. 18 2
Måne Rampelyset Skrevet 17. januar 2024 #5732 Skrevet 17. januar 2024 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. 1
Bibbi_ Skrevet 18. januar 2024 #5733 Skrevet 18. januar 2024 Xmasclovn skrev (17 timer siden): Enig. Hun får finne seg en vanlig jobb som alle andre, kontakte Nav for økonomisk rådgivning og ordne opp i det økonomiske rotet. Det må vel være opp til Kristin hvordan hun vil ordne opp i økonomien sin. Den private økonomien hennes har vel ikke du eller noen andre med.... 8 1
Moongirl Skrevet 18. januar 2024 #5734 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Bibbi_ skrev (23 minutter siden): Det må vel være opp til Kristin hvordan hun vil ordne opp i økonomien sin. Den private økonomien hennes har vel ikke du eller noen andre med.... Det er jo Kristin selv som sitter å klager på økonomien i sosiale medier..at hun har tapt penger og det er såå urettferdig og fælt, at hun har fått namsmannen på nakken to ganger osv...men, hun skal jo ordne opp. Mon tro om hun lærer den tredje gangen? Har også delt sin privatøkonomi på tv og fått hjelp der, så det er jo noe hun gjerne deler og da legger man jo opp til andres meninger som er en del av gamet i sosiale medier! Endret 18. januar 2024 av Moongirl 10 17
Xmasclovn Skrevet 18. januar 2024 #5735 Skrevet 18. januar 2024 Bibbi_ skrev (55 minutter siden): Det må vel være opp til Kristin hvordan hun vil ordne opp i økonomien sin. Den private økonomien hennes har vel ikke du eller noen andre med.... Ingen har egentlig noe med noen aspekter av Kristins privatliv. Likevel sitter vi her både du og jeg og diskuterer på KG. Ingen kuriositet. Eller mener du at noen deler av det influensere legger ut om sitt privatliv er ok å kommentere, men annet ikke? Kristin velger å leve av å bl.a snakke om privatliv, deriblant sin egen økonomi. Vi kan faktisk i dette tilfellet dra det så langt og si at hun klager over sin egen økonomi. Da er det på plass med et råd til og med økonomer ville kommet med: Få en jobb som gir stabil inntekt og få økonomisk rådgivning for å lage budsjett og nedbetalingsplaner. Hvordan Kristin selv velger å løse det er derimot hennes ansvar, valg og problem. 14 13
Justlooking Skrevet 18. januar 2024 #5736 Skrevet 18. januar 2024 Moongirl skrev (9 timer siden): Det er jo Kristin selv som sitter å klager på økonomien i sosiale medier..at hun har tapt penger og det er såå urettferdig og fælt, at hun har fått namsmannen på nakken to ganger osv...men, hun skal jo ordne opp. Mon tro om hun lærer den tredje gangen? Har også delt sin privatøkonomi på tv og fått hjelp der, så det er jo noe hun gjerne deler og da legger man jo opp til andres meninger som er en del av gamet i sosiale medier! Det er jo helt vilt å kjøpe to veldig dyre hus de ønsket å få 21 mill for. Så fikk de ca 16 og det ble jo et tap sånn sett. Ikke skjønner jeg at banken ga lån til dette … Men uansett går det an å tenke selv … 4
h/k Skrevet 19. januar 2024 #5737 Skrevet 19. januar 2024 Det er helt mulig å få en regnskapsfører til å hjelpe henne med privatøkonomi også. Sette opp budsjett, finne rett skattekort, system for å sette av skatt. Men nei, skal klare selv. 7
skruf Skrevet 19. januar 2024 #5738 Skrevet 19. januar 2024 Alle kan gå på en smell, men akkurat det med skatt lærer man jo allerede på ungdomskolen Kristin ( og Dennis) gjorde det bra økonomisk i mange år, jeg forstår bare ikke hvordan to voksne mennesker ikke forsto at de måtte skatte av inntekten. Har man et enkeltmannsforetak så bør man definitivt investere i en regnskapsfører, med mindre man har stålkontroll selv. Noe Kristin (og Dennis da han også var endel av bedriften) burde ha ordnet seg etter første skattesmell. I stedet så skjer det samme på nytt. Håper virkelig for hennes del at hun fra nå av har en regnskapsfører. Det er ikke noe nederlag å ikke styre skuta helt alene. En regnskapsfører kunne ha spart henne utrolig mye penger da det bl.a er mange skattefradrag hun kan føre på selvangivelsen som hun kanskje ikke er klar over. Mannen min er offentlig ansatt, men har ett enkeltmannsforetak ved siden av. Han skjønte kjapt at regnskapsfører var greit å ha, og jeg tror at prisen det koster med at han ordner ut med skattemelding, alle fradragene er mindre enn alle pengene han har spart oss for da han vet alt som er fradragsberettiget. Så vi tjener faktisk på det enn om vi skulle ordnet ut selv. Men selve skatten er soleklar: 50% av det han tjener på bijobben blir satt av hver måned øremerket innbetaling av skatt. Ikke minst sparer regnskapsføreren oss for mye papirarbeid (blir lignet sammen, så han tar begges sine selvangivelser) Jeg har dog full forståelse for at det er kjipt og bittert å tape så mange millioner på hussalg, særlig nybygget som var det huset som var drømmehuset. Det huset de skulle slå seg til ro i og bli barndomshjemmet til barnet. Både fremtiden og økonomisk tap pga utroskap. Såklart det er bittert! Tror ingen her med hånden på hjertet ikke hadde vært bitter over utroskap etter ett langvarig forhold med felles barn sammen, der man nettopp hadde bygget seg hus på mannens hjemplass og var klar til å flytte og sette bo. I tillegg blir huset solgt med tap, og man sittet med husgjeld for et hus man ikke rakk å bo i engang. Det virker som hun heldigvis har fått det bra på privaten igjen, så da håper jeg hun får økonomisk veiledning og skaffer seg en regnskapsfører sånn at det ikke blir enda en skattesmell. 27
Fantorangen-Oslo Skrevet 21. januar 2024 #5739 Skrevet 21. januar 2024 Moongirl skrev (På 18.1.2024 den 11.42): Det er jo Kristin selv som sitter å klager på økonomien i sosiale medier..at hun har tapt penger og det er såå urettferdig og fælt, at hun har fått namsmannen på nakken to ganger osv...men, hun skal jo ordne opp. Mon tro om hun lærer den tredje gangen? Har også delt sin privatøkonomi på tv og fått hjelp der, så det er jo noe hun gjerne deler og da legger man jo opp til andres meninger som er en del av gamet i sosiale medier! Det er nok også en av grunnene til at hun har takket ja til å delta på Farmen....hun trenger sannsynligvis pengene. Alt hun deltar på, både programmet med Sandmæl og andre er fordi det gir klingende mynt i kassa. Det er noe hun trenger nå, men ikke mer enn ganske mange andre i Norge som også sliter med høye utgifter...er litt lei av henne, mildt sagt. 22 1
Måne Rampelyset Skrevet 23. januar 2024 #5740 Skrevet 23. januar 2024 Tråden er ryddet for krenkelser, persondebatt, latterliggjøring og brukerdebatt. Måne, admin. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå