Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Heartgirl
Skrevet
Kanino skrev (16 timer siden):

Ja i tillegg til at man blir prakket på å kjøpe diverse av dem, samt at man får et innblikk i livene deres og blir kjent med barna som de eksponerer i det vie og det breie

Man klarer faktisk og stå i mot kjøp og salg av reklamer man ser på kanalene til influenserne. Jeg lar meg aldri påvirke av reklamer på de kanalene til influencerne jeg følger og jeg følger dem fordi jeg synes de interessante og følge med på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heartgirl skrev (6 timer siden):

Man klarer faktisk og stå i mot kjøp og salg av reklamer man ser på kanalene til influenserne. Jeg lar meg aldri påvirke av reklamer på de kanalene til influencerne jeg følger og jeg følger dem fordi jeg synes de interessante og følge med på. 

Helt enig!

• Liker 2
Skrevet
Heartgirl skrev (7 timer siden):

Good for you! 
-og veldig interessant …🙄

• Liker 9
Skrevet
^alfa^ skrev (14 timer siden):

Synes det er pussig å uttale hun har tapt så mye penger. Prisantydning er ikke synonymt med hva de har betalt for å bygge det. De har kun reelt tapt penger om de fikk mindre enn de brukte for å bygge huset, noe jeg ikke tror. Er man ikke fornøyd med budet er det jo bare å ikke godta å heller leie det ut. Kan ha blitt priset for høyt og da markedet bestemmer prisen. Tap på potensiell større gevinst ved salg ja, men jeg tror ikke noe mer enn det. Også veldig spesielt å kommentere om det hadde stått en annen plass, for da hadde de jo også måtte betalt mye mer for tomteprisen i tillegg. 

Tapte vel ca 1 mille på prisen iallefall.Screenshot_20231231_021337_Chrome.thumb.jpg.782e81154be3be0a06a14314be4b68e9.jpg

• Liker 4
Skrevet
mariamagdalena_ skrev (På 29.12.2023 den 0.02):

Folk MÅ slutte å følge influencere på snap, jeg talte seriøst 61 reklamesnutter i dagens snapstory hos KG :hakeslepp: De håver inn. 

Det var dråpen for min del. Jeg a fulgte både henne, Isabel Raad og Sarah Emilie den dagen. Dette vil jeg faktisk ikke bidra til å finansiere. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet
Sharp75! skrev (6 timer siden):

Tapte vel ca 1 mille på prisen iallefall.Screenshot_20231231_021337_Chrome.thumb.jpg.782e81154be3be0a06a14314be4b68e9.jpg

I følge denne artikkelen så betalte de altså nesten 9,5 mill for en bolig som verdivurderes til 8,5 mill. Det er kjipt. I tillegg sies det at de solgte for 2,7 mill under verdivurdering. Det vil jo bety at de solgte for 5,8 mill. Da vil jo det reelle tapet være på 3,7 million. Det er ille det.

På toppen av det, og det bør holdes adskilt, så skylder KG nærmere 2 mill i utleggspant.

Siden de har 50/50 eierskap så vil de sitte igjen med 5,8 som skal deles på 2 gitt at de ikke har lån på boligen. Noe som da blir 2,9 mill pr person. Så da sitter KG igjen med en knapp million. Men vi vet jo at boligen var belånt i tillegg men ikke med hvor mye. Så sannsynligvis sitter i det minste KG igjen med usikret gjeld etter salget.

Galskap.

• Liker 7
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

I følge denne artikkelen så betalte de altså nesten 9,5 mill for en bolig som verdivurderes til 8,5 mill. Det er kjipt. I tillegg sies det at de solgte for 2,7 mill under verdivurdering. Det vil jo bety at de solgte for 5,8 mill. Da vil jo det reelle tapet være på 3,7 million. Det er ille det.

På toppen av det, og det bør holdes adskilt, så skylder KG nærmere 2 mill i utleggspant.

Siden de har 50/50 eierskap så vil de sitte igjen med 5,8 som skal deles på 2 gitt at de ikke har lån på boligen. Noe som da blir 2,9 mill pr person. Så da sitter KG igjen med en knapp million. Men vi vet jo at boligen var belånt i tillegg men ikke med hvor mye. Så sannsynligvis sitter i det minste KG igjen med usikret gjeld etter salget.

Galskap.

Den ble ikke verdivurdert til 8,5, men solgt til 8,5. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Lul skrev (9 minutter siden):

Den ble ikke verdivurdert til 8,5, men solgt til 8,5. 

Det blir spennende å se hva grunnboken sier i løpet av neste uke når den oppdateres :)

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Snublefot62 said:

Det blir spennende å se hva grunnboken sier i løpet av neste uke når den oppdateres :)

"Enda mer tragisk er det er at jeg har tapt så sykt mye penger på det huset. Tenk.. Prisantydningen var 11,2 millioner og det gikk for usle 8,5 millioner, for det sinnsyke huset. Det er så forbanna latterlig, sier hun."

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/kristin-gjelsvik-har-solgt-boligen-tapt-sykt-mye/16337551/

• Liker 5
Skrevet
Falske rykter skrev (14 minutter siden):

"Enda mer tragisk er det er at jeg har tapt så sykt mye penger på det huset. Tenk.. Prisantydningen var 11,2 millioner og det gikk for usle 8,5 millioner, for det sinnsyke huset. Det er så forbanna latterlig, sier hun."

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/kristin-gjelsvik-har-solgt-boligen-tapt-sykt-mye/16337551/

Veldig rart. Mye motstridende info rundt influensere.

Noen som har link til den faktiske annonsen? Evnt skjermbilde?

• Liker 3
Skrevet
Falske rykter skrev (18 minutter siden):

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Veldig rart. Mye motstridende info rundt influensere.

Noen som har link til den faktiske annonsen? Evnt skjermbilde?

Fant den.

IMG_1296.thumb.png.6dc3b4d8b02748508fb30d5582d32aa0.png

Det var ikke den samme prisantydningen for å si det sånn.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Snublefot62 said:

Fant den.

IMG_1296.thumb.png.6dc3b4d8b02748508fb30d5582d32aa0.png

Det var ikke den samme prisantydningen for å si det sånn.

Den opprinnelige var høyere, men ble ved en eller flere anledninger senket.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Falske rykter skrev (1 minutt siden):

Den opprinnelige var høyere, men ble ved en eller flere anledninger senket.

Joda. Det er ikke unormalt. Men om den var over 2 mill høyere i starten så har jo megler bommet grovt.

• Liker 4
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Joda. Det er ikke unormalt. Men om den var over 2 mill høyere i starten så har jo megler bommet grovt.

Er vel heller bare sykt dårlig tidspunkt å selge på..

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Birdo skrev (51 minutter siden):

Er vel heller bare sykt dårlig tidspunkt å selge på..

Eller en kombinasjon. Noen meglere bommer grovt. 

• Liker 7
Skrevet

Hva skjedde med det spis-med-meg kurset med Belinda egentlig?

• Liker 4
Skrevet
On 12/31/2023 at 9:20 AM, Snublefot62 said:

Den oppdateres vel ikke før de nye eierne har overtatt huset?

Skrevet
Rosa Sitron skrev (1 minutt siden):

Den oppdateres vel ikke før de nye eierne har overtatt huset?

Megler sender som regel inn tinglysingen etter overtakelse er gjennomført ja.

Men var ikke overtakelsen gjennomført nylig?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Snublefot62 said:

Megler sender som regel inn tinglysingen etter overtakelse er gjennomført ja.

Men var ikke overtakelsen gjennomført nylig?

Det vet jeg ikke. Fikk inntrykk av at det nylig var solgt, ikke noe om overtagelsen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...