Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dingeldangel skrev (22 timer siden):

Med tanke på at man må gå igjennom en kredittsjekk for å jobbe med økonomi, i seriøse finansrelaterte jobber, så er det absolutt på sin plass å stille spørsmål til at en person med såpass lite kontroll på egen økonomi, skal håndtere så store summer som ikke er egne. Helt uten ekstern kontroll, eller hjelp.

I tillegg så skal hun, uten noen sosialfaglig bakgrunn, sitte å vurdere hvem som er «verdig» trengende. også det uten å ha hverken noen til å hjelpe seg med vurderingene, eller som kan overse at ting går ok for seg. Og kompetente folk til å hjelpe henne med å håndtere det emosjonelle med å ta inn alle disse historiene hun må får på Mail.

det er så utrolig mye som ikke er bra i denne saken, at kritikk på dette er viktig. Både i denne enkeltspleisen til Kristin, men og mot hele spleissystemet.

Dette kan man jo gjerne kritisere, og jeg skal ikke si meg uenig. Dette er noe den som bidrar til spleisen må sette seg inn i før man bidrar. Det er mange rare spleiser ute og går og det er helt frivillig å bidra. Kristin Gjeldsvik er en såpass offentlig person så et raskt googlesøk vil gi deg informasjon om hvem hun er om en ikke alt vet det. 
Kompetente folk kan også ta feil valg i en slik sak der folk skriver sine historier og trenger hjelp (?). Så klart blir det de som Kristin «føler mest for» og det vet man når en bidrar til spleisen, eller burde i alle fall ha satt seg inn i. Gir man uten å sette seg inn i forholdene rundt (når de er så tilgjengelig som i dette tilfellet) så må en selv ta risikoen, den mener jeg man tar i alle spleiser man velger å gi penger i. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (4 timer siden):

Dette innlegget oppsummerer hvorfor Kristin driver med spleis...

Kristin har tidligere markedsført seg som en fornuftens motvekt til influencere og høstet mye kred for det. Takket være dette har hun kunnet pushe overforbruk på lik linje med andre influencere, uten å bli utsatt for samme kritikk. Dessverre mistet hun denne kredibiliteten tidligere i år, da hun plutselig skulle tjene penger på sårbare kvinner, og dermed beviste at hun er akkurat som kollegaene hun kritiserer. Et slikt omdømmefall er omtrent umulig å snu, og omdømme er Kristins viktigste salgsargument.

Heldigvis har hun denne spleisen, da. Nå har det blitt beskrevet i detalj i tråden hva som er problematisk med denne spleisen, og samtlige poenger ser ut til å ha gått langt over hodet på deg. Ikke virker det som du har ofret en tanke til hvor ubeskrivelig frekt det er å sitte å leke offentlig velgjører samtidig som man skylder fellesskapet nesten to millioner kroner heller. Jeg vet ikke om det er fordi du ikke leser andre innlegg, eller fordi du ikke forstår det som skrives, eller om du rett og slett ikke bryr deg. For jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke orket å lese hele den eviglange, emosjonelle avhandlingen din. Jeg nøyer meg med å konkludere at Kristins tåredryppende opplesninger av takkebrev på Instagram har berørt deg såpass at du har tatt deg bryet med å skrive 3000 ord som kan oppsummeres med "Hvorfor hater dere Kristin, hun er jo så snill?" 

Gratulerer Kristin, det virker (på noen)

Jeg ser at du ikke har lest den, for jeg skriver jo flere steder om kritikken som er kommet (f. eks. den delen med at hun selv skylder penger). 

• Liker 1
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (22 timer siden):

Jeg må si det overrasker meg at det er så enormt mye kritikk av at hun arrangerer en innsamling... Altså, uansett hvem som arrangerer innsamlinger, til hva, hvem, hvordan, på hvilken måte etc vil det jo alltid være mange andre formål som noen vil være er viktigere, haster mer, er mer "verdt", trengs mer eller burde vært gjort på en annen måte (de som samler inn penger blir kritisert fordi pengene kan gå til andre formål f. eks., de som samler inn ting blir kritisert for at de ikke heller samler inn penger eller andre ting f. eks, eller at det skal sendes langt i de tilfellene det gjelder/har sett kritikk om at det er bedre de får ting fra noen som er nærmere f. eks. og de som samler inn penger for å kunne kjøpe ting kritiseres for at noen av pengene går til sendingen, lønning av de som arbeider for organisasjonen eller måten de brukes på eller lignende). Det er jo ikke noe nytt at innsamlinger kritiseres som sådan, men for meg er det like fullt overraskende.

Hun bruker altså utrolig mye tid på å samle inn disse pengene, av hva jeg kommer på er det minst følgende: Å gjøre forberedelser, opprette konto (som hun har gjort i en annen bank enn den hun ellers bruker, ifølge henne, som derfor krever merarbeid ifht. å bare bruke eksisterende bankforhold), organisere innsamlingen, legge ut alt som har med innsamlingen å gjøre samt oppdater underveis og siden avslutte den, samle inn pengene, gjennomgå mengder av e-poster, velge ut hvem som skal få og fordele midlene, organisere og føre opp alle sammen, gjennomføre transaksjonene, føre oversikt over alt sammen, legge ut oversikt pga kritikk (som i så måte også krever noe mer enn om hun ikke skulle delt den offentlig) og i tillegg tipper jeg hun får en del spørsmål underveis samt. takk fra de som har fått også. I tillegg til alt dette holder hun faktisk også arrangementer i tillegg (som også krever en hel del å gjennomføre) - i fjor var det julemiddag/julefeiring for de som ikke hadde noen å feire med og i år blir det julelunsj (i tillegg til julefeiring med hennes eget barn og familie). Jeg tror heller ikke vi skal undervurdere belastningen det er å få innsyn i så mange vonde, triste og vanskelige skjebner som det hun får tilsendt. Er man noenlunde emosjonelt utviklet (som jeg tenker det er all grunn til å tro at hun er mtp. at hun faktisk gidder å gjøre en innsats for så mange som av ulike grunner ikke har det så greit) er det tøft å både få innblikk i, aktivt måtte ta stilling til fordeling av midlene (spesielt som det hun gjør her - hvor hun kan hjelpe og gjøre en forskjell, mens hun samtidig liksom ikke kan "fikse" alt for alle heller) og også leve videre i visshet om at så mange har det veldig tøft. Dette gjør hun også i løpet av en tid på året som allerede er hektisk for de fleste av oss, kanskje spesielt for småbarnsforeldre. Som influenser har hun gjerne også jobbmessig sin mest stressende periode i løpet av året i tillegg.

At hun likevel velger å utsette seg for det i det hele tatt, spesielt til tross for at hun både vet at hun har fått mye kritikk for dette tidligere (som jo, tross at noe av kritikken kanskje er berettiget til en viss grad, også er litt spesielt når man faktisk gjør noe kun ment for å hjelpe andre), men faktisk også bruker den posisjonen hun har til veldig mye bra ellers også, syns jeg jo sier veldig mye om henne som person og gjør kritikken, kanskje særlig graden og mengden av den, ekstra urimelig. Hvis man ser på andre influensere, f. eks. sammenligner med andre som engasjerer seg og har hjertesaker, skiller fortsatt Kristin seg ut i stor grad - både når det kommer til antallet saker hun engasjerer seg i, mengden forskjellige saker hun brenner for eller kan assosieres med, alt hun faktisk har gjør og har gjort for å hjelpe andre og hun er jo i en egen liga når det gjelder å faktisk bruke den makten hun har opparbeidet seg, til både positive, fornuftige og viktige formål. 

Jeg nevner i fleng, altså i tillegg til innsamlingene i fjor og i år:
Julearrangementer for de som mangler noen å feire jul med i fjor og i år, hun engasjerer seg i aktuelle nyhetssaker som f. eks. det som foregår i Gaza/Israel og krigen i Ukraina, hun har flere ganger har reist ned og jobbet som frivillig i flyktningeleirer, flere ganger engasjert seg i debatten om utseende, kroppspress, kosmetisk og plastisk kirurgi samt. skrevet bok om temaet, hun har vært åpen om noe mange sliter med, men som fortsatt er tabu - nemlig dårlig økonomi, postkasse-skrekk, konkurs og de alvorlige økonomiske utfordringene hun har slitt og sliter med, hun har vært åpen om fortiden sin med bl. a. utagering, festing og rus i håp om å kunne påvirke andre til å ikke gjøre samme feil som henne/gjøre bedre/gode valg i ungdomstiden og som ung voksen, hun har vært åpen om flere tema som har vært eller er tabu i samfunnet - f. eks. når det gjelder intimitet, sex, kjønnssykdommer, sopp, mensen og andre "kvinnerelaterte" problemstillinger (hun hadde f. eks. flere faste spalter og serier på bloggen om disse temaene, samt. snakket åpent om det i podcasten hun hadde med Belinda),  hun er engasjert i både dyr og miljø, er åpen om at hun er veganer (også det tross kritikk og bekymringsmelding til barnevernet, som hun også valgte å være åpen om), hun har talt de både ufrivillig og frivillig barnløses sak, siden måttet "oppdatere" seg etter hun selv ble gravid og valgte å beholde barnet - men da også utvidet til å både tale for at det går an å ombestemme seg, men også være lykkelig uten barn, hun har tatt opp "kampen" mot det såkalte "mammapolitiet", hun bidrar til å normalisere utfordringer man kan ha som småbarnsforelder, viser ikke bare det typiske "glansbildet" av strøkent hjem, plettfritt utseende og bare gode dager, men har både skrevet bok, hatt faste innslag på bloggen og vist frem at alt ikke alltid er perfekt. Det er sikkert mer jeg ikke kommer på i farten eller som jeg ikke har fått med meg også. 

Som influenser har hun vært (i lang tid, også siden før mye av dette var begynt å gå mot en normalisering og åpenhet i det hele tatt, slik vi ser mer av i dag) og er i en særegen klasse, både når det kommer til åpenhet, å stå opp for andre/tale andres sak, være et ansikt utad for flere tabu problemstillinger, hjelpe vanskeligstilte og å bruke plattformene aktivt på positive, fornuftige, sunne og gode ting - også når det ikke gagner henne selv, fører til kritikk og til og med skaper problemer for henne (dette har hun også vært åpen/snakket om flere ganger). At hun fortsetter sitt brede engasjement, gjør kampsaker av ting hun kommer ut for og faktisk fortsetter med alt sammen til tross for at hun gang på gang møter (noen ganger mye også) motstand syns jeg det står stor resept av. Spesielt etter hun høster mye kritikk hadde det vært forståelig om hun ga opp eller mistet motet, men nei! Hun lar seg ikke hverken bremse, forhindre eller stoppe - hun fortsetter å være åpen, kjempe, snakke - både om sine egne hjertesaker og tale/stå opp for andres, samle inn penger (som hun åpenbart er ganske alene om, men det er jo helt tydelig at dette er noe som trengs - enten vi ser på antallet henvendelser hun får, mengden Spleiser som opprettes eller hører om i ulike fora) og bruker tid/krefter på at andre skal få/ha det bedre.

Spesielt når man ser på alt det forskjellige hun har gjort opp gjennom og alt hun fortsatt gjør, hvor mye hun faktisk engasjerer seg, hvordan hun bruker engasjementet, hvor langt det strekker seg og samlet sett alt hun faktisk har kjempet for gjennom tidene syns jeg en del av kritikken blir både urettferdig og urimelig. Noen fremstiller det nærmest som om hun bare er kjent for å rote med økonomien, trekker så tynne paralleller mellom det og at hun har hatt pengeinnsamlinger de siste to årene. Det er LITT mer til Kristin enn som så. Akkurat det med om hvorvidt kemneren/namsfogden (eller hvem/hva som evt kan beslaglegge pengene fra innsamlingen?) kan jo være berettiget kritikk/betimelige spørsmål å stille, det vet jeg rett og slett ikke nok om. Personlig syns jeg det er litt rart hvis de skulle beslaglegge akkurat de pengene samler inn til vanskeligstilte den korte perioden det er snakk om (på samme måte som at jeg syns det er litt rart å samle inn penger til vanskeligstilte når du selv har utestående), men samtidig har jeg skjønt såpass at er det noen som er nådeløse når det gjelder å kreve inn det som er utestående så er det vel også de. Utover det syns jeg likevel, med tanke på alt annet Kristin gjør og har gjort opp gjennom, at det er liten grunn til å betvile at engasjementet ihvertfall er ekte og at tanken er god. Ettersom hun gjennomførte dette i fjor også vil jeg anta at sannsynligheten for at de faktisk tar pengene er ganske liten, men jeg tenker også at det selvfølgelig er rimelig å spørre seg om det var riktig timing å gjøre det på hvis hun faktisk visste at det var/er et mulig scenario (kan det tenkes at hun faktisk har undersøkt og eventuelt fått avkreftet dette?). 

Greit at hun selvfølgelig til en viss grad "tjener" på den type content (hun har jo faktisk tidligere snakket om det, og hun konkluderte forsåvidt da med at hun kommer ikke bedre ut av det enn at det strengt talt hadde vært enklere å bare la være da...), men samtidig... Hvor mange influensere ser vi gjøre det samme, eller lignende, egentlig? ...Eh... Ingen? Dvs.: Den eneste andre jeg har sett gjøre noe i det hele tatt lignende er Mads Hansen, men utover det kommer jeg faktisk ikke på noen, ihvertfall ikke som jeg vet om. Det er selvfølgelig supert av Mads at han også bidrar på sitt vis, uten at jeg skal ta for meg det ytterligere ettersom dette er en tråd om Kristin. Poenget er uansett at det er om ikke ingen, så iallefall ekstremt få, og i ekstremt liten utstrekning, andre influensere som gjør tilsvarende. Det er sikkert flere grunner til det, men det bør jo da også uansett, om ikke annet, være med på å tale for at det er ekstra fint av Kristin at hun faktisk gjør det. Jeg vil si det er svært liten grunn til å tro at det skulle ja noe med å gjøre at Kristin skulle være så ekstremt kynisk at hun er tilnærmet alene om å bruke det som business-strategi, for å si det sånn (og det kan vi vel si med ganske stor sikkerhet: Hadde det vært en veldig enkel, smart og god business-strategi så vet vi om flere gode kandidater til å ville benyttet seg av den...). 

For å oppsummere ser jeg ingen grunn til å tvile på at Kristin er et godt menneske med stort engasjement og hjerte for mye. Jeg syns hun får noe ufortjent, noe urettferdig og noe urimelig kritikk. Altså, med å si noe mener jeg selvfølgelig ikke at all kritikken er ufortjent/urettferdig/urimelig, men akkurat som jeg skriver: Noe av den. 

Generelt mener jeg det er veldig spesielt å kritisere noen i det hele tatt for å gjøre noe fint for andre. Til en viss grad kan jeg forstå at noe av kritikken kommer, da mener jeg både med tanke på omstendighetene, bransjen hun er i og selvfølgelig den økonomiske situasjonen hun er i. At hun velger å gjennomføre nok en offentlig pengeinnsamling, også på tross av kritikken som kom i fjor og mens hun fortsatt skylder penger selv (hvis dette faktisk er bekreftet?), mener jeg på den ene siden er tøft og fint av henne, mens på den andre siden er det spesielt og rettferdiggjør at noe av kritikken kommer. Med det sagt syns jeg likevel at så lenge pengene faktisk havner hos de hun bedyrer at skal få de, som jeg også syns det er rimelig at noen faktisk kontrollerer gitt situasjonen, er det lite å ta henne på. Det er et utrolig fint og nødvendig initiativ, og jeg vil håpe at det med tiden også kommer mer ros - for hvis ikke er det jo ikke særlig rart at vi ikke ser flere influensere gjøre mer. Hvis hun fremlegger dokumentasjon på at alt har gått riktig for seg håper jeg derfor rosen kommer!

Jeg tenker ofte på at er det en bransje som gjerne kunne vært litt mer som Kristin, eller mer gavmild om du vil, så er det influenserbransjen. Når man ser hvilke midler som er i omløp syns jeg egentlig det er rart at ikke flere gjør mer, presses mer, gjør mer, gir mer... Når man ser på forbruket til en del av influensene stusser jeg også på at de ikke føler mer på det selv også..? Jeg har registrert at enkelte har sagt en og annen gang at de gir til veldedighet, men? Det er jo lett å bare si også vel... Men, om så de gjør det, jeg ville jo tenkt at det nødig skader "imaget" å gjøre noe mer "synlig" enn evt å uttale i forbifarten at man støtter veldedighet hvis man blir spurt? Jeg forstår at det kan være litt av et vepsebol om man først stikker hånden inn der på en måte, men samtidig... Når man har så mye, og forbruket er så synlig for alle, er det ikke litt det likevel å ikke gjøre noe også, på et vis..? Mulig det er en eller annen grunn til det, altså... Skulle jo tro det var enda mer å hente på det for absolutt alle andre enn det er for Kristin også... Det må jo være mer enn kritikken hun har fått som isåfall gjør at det uteblir, håper jeg..? Det er vel såvidt jeg vet heller ingen andre, ironisk nok, som er i den type omstendigheter hun er... Det må jo være mange fordeler med det også, ville jeg tenkt? Jeg har iallefall tatt meg i å tenke på det mange ganger... Alle de pengene, alt de har... Tenk den enorme forskjellen bare bittelitt av sånne summer kan gjøre for de som virkelig trenger det... Og det er jo SÅ mye/mange å ta av også. Hmm. Gjerne del om noen vet eller har tanker om det? 

Uansett: Jeg håper likevel Kristin blir bombardert med ros, og at denne tråden får seg et realt positivt løft, dersom hun ender med å dokumentere at alt har gått riktig for seg. Om ikke annet går det jo an å håpe at det kan få positive følger, at kanskje det kan være med på å bidra til at kanskje flere vil vurdere å gjøre noe lignende. Og for all del: Kristin fortjener også ros dersom det går for seg slik det skal, jeg mener virkelig det - for meg er det virkelig rart å kritisere noen som åpenbart bare vil gjøre godt. 

Uff, beklager, det ble fryktelig langt dette! Hadde tenkt å se gjennom og korte det ned, men nå rekker jeg ikke det heller - og jeg orker ikke at jeg går ut og kommer tilbake til tom skjerm, så beklager meg! Dere får evt se det litt som et utkast, om noen nå kom hele veien gjennom og ned hit. 🙈😬🥲

Edit: OMG! Det var virkelig SYKT langt! Shit!! Beklager igjen! Har virkelig ikke tid å fikse det heller. Ai ai ai!

Felis skrev (5 timer siden):

Dette innlegget oppsummerer hvorfor Kristin driver med spleis...

Kristin har tidligere markedsført seg som en fornuftens motvekt til influencere og høstet mye kred for det. Takket være dette har hun kunnet pushe overforbruk på lik linje med andre influencere, uten å bli utsatt for samme kritikk. Dessverre mistet hun denne kredibiliteten tidligere i år, da hun plutselig skulle tjene penger på sårbare kvinner, og dermed beviste at hun er akkurat som kollegaene hun kritiserer. Et slikt omdømmefall er omtrent umulig å snu, og omdømme er Kristins viktigste salgsargument.

Heldigvis har hun denne spleisen, da. Nå har det blitt beskrevet i detalj i tråden hva som er problematisk med denne spleisen, og samtlige poenger ser ut til å ha gått langt over hodet på deg. Ikke virker det som du har ofret en tanke til hvor ubeskrivelig frekt det er å sitte å leke offentlig velgjører samtidig som man skylder fellesskapet nesten to millioner kroner heller. Jeg vet ikke om det er fordi du ikke leser andre innlegg, eller fordi du ikke forstår det som skrives, eller om du rett og slett ikke bryr deg. For jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke orket å lese hele den eviglange, emosjonelle avhandlingen din. Jeg nøyer meg med å konkludere at Kristins tåredryppende opplesninger av takkebrev på Instagram har berørt deg såpass at du har tatt deg bryet med å skrive 3000 ord som kan oppsummeres med "Hvorfor hater dere Kristin, hun er jo så snill?" 

Gratulerer Kristin, det virker (på noen)

Nå har jeg uthevet noe av det jeg har skrevet om kritikken, og understreket noe. Når jeg selv leser min egen kommentar, og svaret ditt klarer jeg ikke å se det som et svar på det jeg skriver, for det virker jo ikke som du har lest noe som helst av det. Kjenner meg virkelig ikke igjen i f. eks. "emosjonell" og "tåredryppende" og oppsummeres med "hvorfor hater dere Kristin, hun er jo så snill", "Jeg vet ikke om det er fordi du ikke leser andre innlegg, eller fordi du ikke forstår det som skrives, eller om du rett og slett ikke bryr deg"...

Tydelig at du ikke leste noe særlig ihvertfall.

• Liker 1
Gjest Heartgirl
Skrevet
Carabilla skrev (16 timer siden):

Kristin må være psykolog, sosionom, økonom, ernæringsfysiolog, statsviter, regnskapsfører ect for å kunne uttale seg om noe som helst...om ikke, så står mobben med pekefingeren i været å kritiserer.

Fy faen for en gjeng møkkafolk!  Så mange perfekte og feilfrie individer det er her inne🤐

Nå er pengene utbetalt til familiene,så da håper jeg den " namsmannan KAN ta pengene" ballen legges død og begravet....

Jeg er helt enig med deg. 

Virker som mange glemmer og se seg selv i speilet her inne og er fulle av skadefro når det gjelder KG. Hvis namnsmannen hadde kommet og tatt pengene hadde flere av KG sine kritikere gnidd seg i hendene av skadefro. 

KG har full rett til og uttale seg om temaer som hun brenner for og ingen trenger og være psykolog eller ernæringsfysiolog for og komme med sine erfaringer. 

Synes mye av det som noen her inne har skrevet om KG er nettmobbing. 

Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (39 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. 

Virker som mange glemmer og se seg selv i speilet her inne og er fulle av skadefro når det gjelder KG. Hvis namnsmannen hadde kommet og tatt pengene hadde flere av KG sine kritikere gnidd seg i hendene av skadefro. 

KG har full rett til og uttale seg om temaer som hun brenner for og ingen trenger og være psykolog eller ernæringsfysiolog for og komme med sine erfaringer. 

Synes mye av det som noen her inne har skrevet om KG er nettmobbing. 

Helt enig , er mye som er blitt skrevet  som er ganske stygt og er på grensen til nettmobbing og  som drives  av voksne folk..  

Endret av Sansa20
  • Liker 5
Skrevet
Sansa20 skrev (4 timer siden):

Helt enig , er mye som er blitt skrevet  som er ganske stygt og er på grensen til nettmobbing og  som drives  av voksne folk..  

Jeg rapporter så fort jeg ser nettmobbing og oppfordrer alle til å gjøre det samme.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sol, admin..

• Liker 1
Skrevet
skruf skrev (På 28.11.2023 den 8.52):

Dette kan jeg skrive under på at det stemmer det du skriver da jeg har en bror som havnet i skikkelig økonomisk uføre for noen år siden. Namsmannen trakk både skattepenger og feriepenger, broren min beholdt hver måned er satt beløp av lønna som var regnet ut i fra hva de mener er nok penger som er forbeholdt husleie, strøm og livsopphold til han og sønnen (som han har annenhver uke) Hvis broren min hadde feks vunnet i Lotto etter mottatt arv så hadde namsmannen tatt de pengene også.

Så mtp den gjelden Kristin har så forstår jeg ikke hvordan spleis-pengene på hennes privatkonto får bli stående. Mulig de gjør unntak for veledighet🤷🏼‍♀️

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun ikke lærte etter første runde der hun ikke betalte  skatt av firmaet sitt. Det er faktisk ikke noe hokuspokus å ha enkeltmannsforetak. Mannen min er offentlig ansatt, men har i tillegg ett enkeltmannsforetak der han leier seg ut til til en privat bedrift (innen helse) Av det han tjener privat/enkeltmannsforetaket så setter han av 50% av lønna, øremerket skatt, som betales inn. Det er ikke verre enn det. Men man må være standhaftig og ikke bli frister til å låne av seg selv, lett å ikke sette pengene tilbake til kontoen som er øremerket skatt. I tillegg har vi regnskapsfører, noe Kristin burde kostet på seg. Det er ikke så dyrt, og besparelsen er stor 

Dette er heller ikke nødvendigvis sannhet. For det er forskjeller i alle saker. Et nært familiemedlem hadde gjeldssanering gjennom namsmann for noen år siden, satt igjen med en gitt sum i mnd og skattepenger forsvant. (Aldri hørt om at feriepenger forsvinner, såvidt jeg vet kan de kun ta skattepenger, men mulig jeg tar feil). Da hun mottok en stor sum(som nesten kunne fjernet hele kravet) i en oppreisningssak, så fikk hun beholde hele summen fordi de allerede hadde en solid plan. 

Skrevet
Sarajensen123 skrev (På 2.12.2023 den 11.21):

Selvsagt skal man trå forsiktig, men samfunnet vil alltid være full av trigger for den ene eller den andre personen og om man ikke takler ytre tryggere så får man selv ta ansvar for å ikke oppsøke nyheter/Instagram/blogg og så videre.

Sant nok,men det er vanskelig når ALT er et et tastetrykk unna og man gjerne er ung,sårbar,syk og mobilen er liksom det du har i livet! Mange skjebner...

Nå er jeg voksen,glad det hverken var insta eller snap når jeg var 18....

• Liker 3
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

Sant nok,men det er vanskelig når ALT er et et tastetrykk unna og man gjerne er ung,sårbar,syk og mobilen er liksom det du har i livet! Mange skjebner...

Nå er jeg voksen,glad det hverken var insta eller snap når jeg var 18....

Selvsagt kan det være vanskelig, men igjen så er det ikke vedkommende som deler sin historie som er skyldig at du eller jeg trigges. Det ansvaret må vi faktisk ta selv. Og jeg lever med kompleks PTSD og har veldig mange triggere så jeg forstår godt at det kan være vanskelig, men igjen så kan ikke jeg legge det ansvaret på andre.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sarajensen123 skrev (På 2.12.2023 den 1.38):

Så jeg får ikke lov å dele min erfaring med mine sykdommer/diagnoser/traumer og så videre og så videre fordi jeg ikke er noe psykolog. Jeg tør å påstå at jeg har mye mere kunnskap på de feltene fordi jeg har kjent på kroppen selv enn en fagperson som har lest om dette i en bok.

Du må gjerne dele, og være tydelig på at det og det fungerte for deg. Det som ikke er greit er å ta seg betalt for å dele egne opplevelser og erfaringer til mennesker i sårbare situasjoner. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
MissCoverdale skrev (18 timer siden):

Du må gjerne dele, og være tydelig på at det og det fungerte for deg. Det som ikke er greit er å ta seg betalt for å dele egne opplevelser og erfaringer til mennesker i sårbare situasjoner. 

Poenget var at folk stilte spørsmålstegn ved at hun delte for hun var jo tross alt ikke en psykolog.

Endret av Sarajensen123
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Reddet 3 familier fra å måtte tvangselge hjemmene sine ❤️ Takket giverne ❤️ Mange triste historier ute nå , som alt et dyrt og rentene har steget. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sansa20 skrev (18 minutter siden):

Reddet 3 familier fra å måtte tvangselge hjemmene sine ❤️ Takket giverne ❤️ Mange triste historier ute nå , som alt et dyrt og rentene har steget. 

Da må hun ha gitt mer enn 3-4 tusen.

Skal mye til før man havner i den situasjonen.

Sikkert lett å overdrive tenker jeg. Jeg klarer ikke å tro på det.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Korsihalsen skrev (28 minutter siden):

Da må hun ha gitt mer enn 3-4 tusen.

Skal mye til før man havner i den situasjonen.

Sikkert lett å overdrive tenker jeg. Jeg klarer ikke å tro på det.

Enig med du.

Flott at hun var i stand til hjelpe. Fantastisk at de fikk hjelp.

Så rett etterpå klager hun som skylder masse skatt hvor fælt det kan være å bo i Norge. Som om det er Norge sin skyld…

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest Heartgirl
Skrevet
Sansa20 skrev (58 minutter siden):

Det sier mye hvor godhjertet KG er, og viktigheten av og hjelpe mennesker som trenger det. Ser jo hvor vanskelig det er for slike ig få hjelp av NAV. Det verste er at regjeringen sier at de som trenger noe ekstra til jul må henvende seg på NAV for og få økonomisk hjelp. 

Skrevet

I stedet for å sette pris på at noen bruker den stemmen de har på hjelpe såpass mange mennesker så bruker flere tiden sin på å kritisere og slenge dritt.Har det falt dere inn at den kritisismen og en del av de stygge tingene som ble skrevet kan føre til at folk ikke tør å hjelpe andre? 
H skjedde med har man ikke noe positivt å si så kan man bare holde kjeft?

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Bare jeg som føler at positiviteten rundt denne influenceren dalte etter dette nettprogrammet hennes? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dobbelt opp...

Endret av Moongirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...