Purple Basil Skrevet 25. november 2023 #5481 Skrevet 25. november 2023 pop up bruker skrev (På 19.11.2023 den 17.01): Jeg syns det er bra at hun, og andre engasjerer seg i krigen på Gaza, og hun mener vel ikke at alle palestinere skal komme til Norge, men at vi som land kan gjøre mer for å få slutt på krigføringen. Når det gjelder forskjellsbehandling av flyktninger er det jo ikke en opplest og vedtatt mening du kommer med her, og mange med lang utdannelse vil være uenig med deg. Det er heller ikke slik at du må studere statsvitenskap i 5 år for å forså krig og konflikt, eller være berettiget til å ytre deg om det. Det er mye å kritisere KG for, men at hun engasjerer seg i krigføringen på Gaza kan jeg vanskelig se på som kritikkverdig. Enig! 1
Hønemoor Skrevet 26. november 2023 #5482 Skrevet 26. november 2023 (endret) Er det bare jeg som syns hun måten hun opptrer på på IG etter skandalen er påfallende? Poster om Gaza, Spleisen, vegansk mat, bilder av tilgjorte rotete rom for å vekke de gamle følelsene til folk om at hun er «stemmen til folket» 😅 men så skinner det likevel gjennom et luksusliv med blant annet ukentlige flyreiser… mangler bare poster om miljø og klima, men det blir gjerne feil med det klimaregnskapet hennes 🤪 Endret 26. november 2023 av Hønemoor 25 5
slipset Skrevet 26. november 2023 #5483 Skrevet 26. november 2023 Det hjelper jo ikke at hun vil gi Spleisen videre til folk da den først blir satt inn på en konto i hennes navn - noe som gjør at Namsmannen kan ta de pengene pga utleggsforretningene hun har på seg. Hun burde jo adressere det. 16
Sansa20 Skrevet 26. november 2023 #5484 Skrevet 26. november 2023 (endret) Hønemoor skrev (6 timer siden): Er det bare jeg som syns hun måten hun opptrer på på IG etter skandalen er påfallende? Poster om Gaza, Spleisen, vegansk mat, bilder av tilgjorte rotete rom for å vekke de gamle følelsene til folk om at hun er «stemmen til folket» 😅 men så skinner det likevel gjennom et luksusliv med blant annet ukentlige flyreiser… mangler bare poster om miljø og klima, men det blir gjerne feil med det klimaregnskapet hennes 🤪 ... Endret 26. november 2023 av Sansa20 ..
Sparks Skrevet 26. november 2023 #5485 Skrevet 26. november 2023 Hønemoor skrev (10 timer siden): Er det bare jeg som syns hun måten hun opptrer på på IG etter skandalen er påfallende? Poster om Gaza, Spleisen, vegansk mat, bilder av tilgjorte rotete rom for å vekke de gamle følelsene til folk om at hun er «stemmen til folket» 😅 men så skinner det likevel gjennom et luksusliv med blant annet ukentlige flyreiser… mangler bare poster om miljø og klima, men det blir gjerne feil med det klimaregnskapet hennes 🤪 Hun har vel postet om sin veganske mat leeeenge før skandalen. OG alltid hatt bilder av det rotete hjemmet sitt. For ikke å snakke om at hun alltid har uttalt seg om det hun brenner for i samfunnet, om det så er plastisk kirurgi eller Gaza. 4 1
Carabilla Skrevet 26. november 2023 #5486 Skrevet 26. november 2023 (endret) Felis skrev (På 18.11.2023 den 23.16): Nå har jeg lest innlegget til Kristin, og hvis jeg forstår henne rett (formidling er, ironisk nok, ikke hennes sterkeste side), så reagerer hun på at nordmennene i Palestina må betale hjemreisen sin selv, mens myndighetene har brukt millioner på ukrainske kjæledyr. Hun argumenterer videre at dette har med hudfarge å gjøre, og at vi ville handlet annerledes dersom palestinerne var hvite i huden. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tenke om Hønemoor skrev (13 timer siden): Er det bare jeg som syns hun måten hun opptrer på på IG etter skandalen er påfallende? Poster om Gaza, Spleisen, vegansk mat, bilder av tilgjorte rotete rom for å vekke de gamle følelsene til folk om at hun er «stemmen til folket» 😅 men så skinner det likevel gjennom et luksusliv med blant annet ukentlige flyreiser… mangler bare poster om miljø og klima, men det blir gjerne feil med det klimaregnskapet hennes 🤪 Endret 26. november 2023 av Carabilla
Carabilla Skrevet 26. november 2023 #5487 Skrevet 26. november 2023 (endret) Jeg klarer faktisk ikke se at det er negativt å snakke om folkemordet i Gaza eller spleis til familier som sliter.... Man trenger ikke master i statsvitenskap for å uttale seg om saken. Ikke mistenker jeg at hun er i stand til å.ta pengene selv heller. Helt utrolig at hun har mot til å fortsette med dette når folk skal mistenke henne for det værste hele tiden. Hun arrangerer t.o.m julelunsj hjemme for ensomme i år også nå når hun har F... hjemme. Hvem.andre orker å gjøre noe sånn når man egentlig har mer enn nok med seg selv? Tar av meg hatten for den dama der🫶 Endret 26. november 2023 av Carabilla 11 3 2
Gjest Heartgirl Skrevet 27. november 2023 #5488 Skrevet 27. november 2023 Carabilla skrev (17 timer siden): Jeg klarer faktisk ikke se at det er negativt å snakke om folkemordet i Gaza eller spleis til familier som sliter.... Man trenger ikke master i statsvitenskap for å uttale seg om saken. Ikke mistenker jeg at hun er i stand til å.ta pengene selv heller. Helt utrolig at hun har mot til å fortsette med dette når folk skal mistenke henne for det værste hele tiden. Hun arrangerer t.o.m julelunsj hjemme for ensomme i år også nå når hun har F... hjemme. Hvem.andre orker å gjøre noe sånn når man egentlig har mer enn nok med seg selv? Tar av meg hatten for den dama der🫶 Jeg klarer ikke se noe negativt i at hun snakker om folkemordet i Gaza og spleis til familier som sliter. Det viser at KG har et stort hjerte med omsorg og omtanke for andre mennesker som sliter. Jeg skulle gjerne gjort det samme som henne. Synes det er stygt gjort å mistenke om at hun tar pengene selv. Det er faktisk en stygg mistanke noen kan rette mot personer man ikke kjenner kun ut i fra sosiale medier. Det at hun arrangerer en julelunch hjemme hos seg er bare så stort. Heia Kristin ❤️ Hun er en godhjertet person som vi alle han noe å lære av ❤️
Sansa20 Skrevet 27. november 2023 #5489 Skrevet 27. november 2023 Heartgirl skrev (2 minutter siden): Jeg klarer ikke se noe negativt i at hun snakker om folkemordet i Gaza og spleis til familier som sliter. Det viser at KG har et stort hjerte med omsorg og omtanke for andre mennesker som sliter. Jeg skulle gjerne gjort det samme som henne. Synes det er stygt gjort å mistenke om at hun tar pengene selv. Det er faktisk en stygg mistanke noen kan rette mot personer man ikke kjenner kun ut i fra sosiale medier. Det at hun arrangerer en julelunch hjemme hos seg er bare så stort. Heia Kristin ❤️ Hun er en godhjertet person som vi alle han noe å lære av ❤️ Enig 😃🥰 1
Felis Skrevet 27. november 2023 #5490 Skrevet 27. november 2023 Sansa20 skrev (På 24.11.2023 den 14.22): Helt enig. Er utrolig stygge beskyldninger å komme med . Heartgirl skrev (3 minutter siden): Jeg klarer ikke se noe negativt i at hun snakker om folkemordet i Gaza og spleis til familier som sliter. Det viser at KG har et stort hjerte med omsorg og omtanke for andre mennesker som sliter. Jeg skulle gjerne gjort det samme som henne. Synes det er stygt gjort å mistenke om at hun tar pengene selv. Det er faktisk en stygg mistanke noen kan rette mot personer man ikke kjenner kun ut i fra sosiale medier. Det at hun arrangerer en julelunch hjemme hos seg er bare så stort. Heia Kristin ❤️ Hun er en godhjertet person som vi alle han noe å lære av ❤️ Carabilla skrev (17 timer siden): Jeg klarer faktisk ikke se at det er negativt å snakke om folkemordet i Gaza eller spleis til familier som sliter.... Man trenger ikke master i statsvitenskap for å uttale seg om saken. Ikke mistenker jeg at hun er i stand til å.ta pengene selv heller. Helt utrolig at hun har mot til å fortsette med dette når folk skal mistenke henne for det værste hele tiden. Hun arrangerer t.o.m julelunsj hjemme for ensomme i år også nå når hun har F... hjemme. Hvem.andre orker å gjøre noe sånn når man egentlig har mer enn nok med seg selv? Tar av meg hatten for den dama der🫶 Hvor leser dere disse påstandene om at hun tar pengene selv? Her i tråden påpekes det at namsmannen kan ta pengene, siden hun samler dem inn på en konto som står i hennes navn. Det er jo ikke en beskyldning, det er fakta når man har satt seg i situasjonen Kristin har satt seg i. Synes dere ikke det er bittelittegranne stygt av Kristin å ikke gjøre oppmerksom på at hennes økonomiske rot kan føre til at spleispengene kanskje ikke kommer dit de skal? Hvordan hadde dere følt det dersom dere donerte penger til spleisen til Kristin, og så forsvant hele summen til skattegjeld? Hadde det vært greit, fordi Kristin er så snill og god? Eller skulle dere ønske at pengene gikk dit det var ment? Og mulig dette ligger litt høyt for enkelte, men gjør dere dere noen refleksjoner rundt å ikke betale skatt, og dermed ikke bidra til fellesskapet, samtidig som man samler inn andres penger for å drive veldedighet? 15 20
Carabilla Skrevet 27. november 2023 #5491 Skrevet 27. november 2023 Ingen av oss som vet hvordan privatøkonomien til kristin er per dags dato, mulig hun har ordnet opp eller laget en avbetalingsplan. Hun har jo fått hjelp av Silje i DnB og har egen regnskapsfører,så er 100% trygg på at skatteetaten ikke tar pengene fra spleisen. Hun ble beskylt for å ta sommerspleispengene til egen ferie i sommer, så er overrasket over at hun gidder å utsette seg selv for dette igjen. 3 1
Snublefot62 Skrevet 27. november 2023 #5492 Skrevet 27. november 2023 Carabilla skrev (5 minutter siden): Ingen av oss som vet hvordan privatøkonomien til kristin er per dags dato, mulig hun har ordnet opp eller laget en avbetalingsplan. Hun har jo fått hjelp av Silje i DnB og har egen regnskapsfører,så er 100% trygg på at skatteetaten ikke tar pengene fra spleisen. Hun ble beskylt for å ta sommerspleispengene til egen ferie i sommer, så er overrasket over at hun gidder å utsette seg selv for dette igjen. Kritikken i sommer var at det ikke var godt nok dokumentert hva pengene gikk til. Det var det kritikken gikk ut på. Ellers er det rett at vi ikke vet status nå. Men vi vet hva status var. Burde ikke Kristin da si noe rundt dette eller snakker vi blind tro på noen som skal forvalte 400k? 5 5
Carabilla Skrevet 27. november 2023 #5493 Skrevet 27. november 2023 (endret) Snublefot62 skrev (1 time siden): Kritikken i sommer var at det ikke var godt nok dokumentert hva pengene gikk til. Det var det kritikken gikk ut på. Ellers er det rett at vi ikke vet status nå. Men vi vet hva status var. Burde ikke Kristin da si noe rundt dette eller snakker vi blind tro på noen som skal forvalte 400k? Ingen som har noe med hennes privatøkonomi å gjøre, merkelig tankegang. Så du mener at Kristin skal fortelle deg og andre følgere om privatøkonomien sin??? Du får sende henne en DM så svarer hun deg sikkert på det om det plager deg. Jo hun fikk beskyldninger pga hun dro på så dyre og fine turer hele sommeren...hun har vel lagt ut dokumentasjon på den spleisen et par ganger som jeg har sett. Det er bare sånn det er, noen elsker å leke moralpolitiet, mammapoliti, dyrepoliti osv..det kommer vi dessverre ikke unna i dette landet her. Janteloven sitter i ryggmargen på alt for mange. Endret 27. november 2023 av Carabilla 3 1
Snublefot62 Skrevet 27. november 2023 #5494 Skrevet 27. november 2023 Carabilla skrev (1 minutt siden): Ingen som har noe med hennes privatøkonomi å gjøre, merkelig tankegang. Så du mener at Kristin skal fortelle deg og andre følgere om privatøkonomien sin??? Du får sende henne en DM så svarer hun deg sikkert på det om det plager deg. Jo hun fikk beskyldninger pga hun dro på så dyre og fine turer hele sommeren...hun har vel lagt ut dokumentasjon på den spleisen et par ganger som jeg har sett. Det er bare sånn det er, noen elsker å leke moralpolitiet, mammapoliti, dyrepoliti osv..det kommer vi dessverre ikke unna i dette landet her. Janteloven sitter i ryggmargen på alt for mange. Det er to utfordringer her. For det første er Kristin influencer, altså bedrift, og tjener penger på salg av tjenester (reklame). Normalt er regnskap for en bedrift åpen informasjon i Norge som allmenheten har tilgang til. Av en eller annen grunn har Kristin (etter å ha gjort flere feil med tidligere bedrifter) valgt å ikke ha et aksjeselskap men et enkeltpersonsforetak. En konsekvens av dette er at regnskapet blir skjult (siden det er en del av privatøkonomien hennes). Men skatt og skattekrav derimot er fortsatt offentlig info. Og det er via ubetalt skatt vi har fått vite at Kristin ikke har betalt inn alt hun skal i skatt til fellesskapet. Det er informasjon som absolutt er av offentlig interesse. Kristin, som er så på å vise hvor gavmild og hjelpsom hun er i sine sosiale medier har altså ikke betalt alt hun skal i skatt - som går til fellesskapet og mye går til nettopp de personene hun prøver å hjelpe. Jeg mener ikke at vi har rett til å vite alt om privatøkonomien hennes, men jeg mener absolutt at manglende skatt er av offentlig interesse. Den andre utfordringen er at Kristin har startet flere spleiser til trengende familier via sin PRIVATE konto. Her blander hun sin privatøkonomi med hennes influenserprofil. Og kombinert med at vi vet at hun har rotet med økonomi før (det har hun vært åpen om), hun har fått flere skattesmeller (det er offentlig info) og hun har minst en konkurs bak seg (offentlig info), så mener jeg absolutt at Kristin og bør gå ut med annen informasjon som er relevant og kan påvirke om de som det samles inn penger til får pengene eller ikke. Og her lagde du deg en fin stråmann og påstår at jeg mener vi skal ha innsikt i hennes privatøkonomi. Det har jeg faktisk aldri sagt. Men jeg mener absolutt at Kristin bør være åpen om skatteproblemene som uansett er offentlig, og fortalt hvilke grep hun har tatt som gjør at disse pengene hun nå samler inn ikke forsvinner i kravet fra skatteetaten. For det er nemmelig slik at når en person skylder noen penger, og kreditor har gått til det steget å tatt utlegg i personens bolig så kan de og ta utlegg i fremtidig inntekt eller annen formue. Og det er faktisk ikke noe Kristin bestemmer over. Jeg vet ikke hvor ofte det skal gjentas her i tråden, men dersom Skatteetaten vet at hun nå har 400k stående på konto så kan de kreve utlegg i disse pengene. Da mister Kristin råderetten over pengene og de som pengene er samlet inn til får ikke ei krone. Det er altså ikke et valg Kristin har dersom de gjør det, hun må bare innfinne seg i det. Og da mener jeg ABSOLUTT at vi andre (spesielt de som har gitt) burde få vite at dette er dritten hun står i, dette er det hun har gjort og derfor vil ikke noen ta utlegg i pengene og de vil gå til saken hun har annonsert. Når det gjelder kritikken i sommer så er det ja nevnt mye om forbruk, ferie etc. Men hovedkritikken gikk på måten hun samlet inn penger på og manglende dokumentasjon hva pengene gikk til. Det er det som er kritisert. Så er det naturligvis og nevnt at det er en risikabel ting å ha så stort forbruk med så mye utestående gjeld, samtidig som hun samler inn penger til andre uten å dokumentere hva det går til. Da risikerer hun at folk spekulerer i hva pengene egentlig gikk til. Men kritikken gikk fortsatt på hvordan hun løste det. Selv om det selvfølgelig høres mer synd ut på Kristin om en skal dra mobbekortet, hetsekortet og moral og jantelov inn. 10 19
Gjest Heartgirl Skrevet 27. november 2023 #5495 Skrevet 27. november 2023 Carabilla skrev (1 time siden): Ingen som har noe med hennes privatøkonomi å gjøre, merkelig tankegang. Så du mener at Kristin skal fortelle deg og andre følgere om privatøkonomien sin??? Du får sende henne en DM så svarer hun deg sikkert på det om det plager deg. Jo hun fikk beskyldninger pga hun dro på så dyre og fine turer hele sommeren...hun har vel lagt ut dokumentasjon på den spleisen et par ganger som jeg har sett. Det er bare sånn det er, noen elsker å leke moralpolitiet, mammapoliti, dyrepoliti osv..det kommer vi dessverre ikke unna i dette landet her. Janteloven sitter i ryggmargen på alt for mange. Her har du helt rett. Det er ingen absolutt ingen som har noe med hennes privatøkonomi og gjøre. Hun har fått flere stygge beskyldninger rettet mot seg flere ganger. Du sier det i klartekst at jantelover sitter i ryggmargen på alt for mange Synes det er så bra at de som kritiserer mest er helt 100% perfekt selv.
Gjest Heartgirl Skrevet 27. november 2023 #5496 Skrevet 27. november 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Det er to utfordringer her. For det første er Kristin influencer, altså bedrift, og tjener penger på salg av tjenester (reklame). Normalt er regnskap for en bedrift åpen informasjon i Norge som allmenheten har tilgang til. Av en eller annen grunn har Kristin (etter å ha gjort flere feil med tidligere bedrifter) valgt å ikke ha et aksjeselskap men et enkeltpersonsforetak. En konsekvens av dette er at regnskapet blir skjult (siden det er en del av privatøkonomien hennes). Men skatt og skattekrav derimot er fortsatt offentlig info. Og det er via ubetalt skatt vi har fått vite at Kristin ikke har betalt inn alt hun skal i skatt til fellesskapet. Det er informasjon som absolutt er av offentlig interesse. Kristin, som er så på å vise hvor gavmild og hjelpsom hun er i sine sosiale medier har altså ikke betalt alt hun skal i skatt - som går til fellesskapet og mye går til nettopp de personene hun prøver å hjelpe. Jeg mener ikke at vi har rett til å vite alt om privatøkonomien hennes, men jeg mener absolutt at manglende skatt er av offentlig interesse. Den andre utfordringen er at Kristin har startet flere spleiser til trengende familier via sin PRIVATE konto. Her blander hun sin privatøkonomi med hennes influenserprofil. Og kombinert med at vi vet at hun har rotet med økonomi før (det har hun vært åpen om), hun har fått flere skattesmeller (det er offentlig info) og hun har minst en konkurs bak seg (offentlig info), så mener jeg absolutt at Kristin og bør gå ut med annen informasjon som er relevant og kan påvirke om de som det samles inn penger til får pengene eller ikke. Og her lagde du deg en fin stråmann og påstår at jeg mener vi skal ha innsikt i hennes privatøkonomi. Det har jeg faktisk aldri sagt. Men jeg mener absolutt at Kristin bør være åpen om skatteproblemene som uansett er offentlig, og fortalt hvilke grep hun har tatt som gjør at disse pengene hun nå samler inn ikke forsvinner i kravet fra skatteetaten. For det er nemmelig slik at når en person skylder noen penger, og kreditor har gått til det steget å tatt utlegg i personens bolig så kan de og ta utlegg i fremtidig inntekt eller annen formue. Og det er faktisk ikke noe Kristin bestemmer over. Jeg vet ikke hvor ofte det skal gjentas her i tråden, men dersom Skatteetaten vet at hun nå har 400k stående på konto så kan de kreve utlegg i disse pengene. Da mister Kristin råderetten over pengene og de som pengene er samlet inn til får ikke ei krone. Det er altså ikke et valg Kristin har dersom de gjør det, hun må bare innfinne seg i det. Og da mener jeg ABSOLUTT at vi andre (spesielt de som har gitt) burde få vite at dette er dritten hun står i, dette er det hun har gjort og derfor vil ikke noen ta utlegg i pengene og de vil gå til saken hun har annonsert. Når det gjelder kritikken i sommer så er det ja nevnt mye om forbruk, ferie etc. Men hovedkritikken gikk på måten hun samlet inn penger på og manglende dokumentasjon hva pengene gikk til. Det er det som er kritisert. Så er det naturligvis og nevnt at det er en risikabel ting å ha så stort forbruk med så mye utestående gjeld, samtidig som hun samler inn penger til andre uten å dokumentere hva det går til. Da risikerer hun at folk spekulerer i hva pengene egentlig gikk til. Men kritikken gikk fortsatt på hvordan hun løste det. Selv om det selvfølgelig høres mer synd ut på Kristin om en skal dra mobbekortet, hetsekortet og moral og jantelov inn. Jeg kaller faktisk den usaklige kritikken, beskyldningene og mistenkeliggjøring over Kristin sin økonomi og spleisaksjonen for de som trenger noe ekstra for tendenser til mobbing og ja det har med janteloven og gjøre. Noen for finner alt mulig og kritisere KG for samme hva hun foretar seg. Greit at hun er en offentlig person men stygg beskyldninger om og holde på med juks innen økonomi er faktisk så stygt sagt at jeg finner ikke ord.
Hedy Lamarr Skrevet 27. november 2023 #5497 Skrevet 27. november 2023 Heartgirl skrev (8 minutter siden): Jeg kaller faktisk den usaklige kritikken, beskyldningene og mistenkeliggjøring over Kristin sin økonomi og spleisaksjonen for de som trenger noe ekstra for tendenser til mobbing og ja det har med janteloven og gjøre. Noen for finner alt mulig og kritisere KG for samme hva hun foretar seg. Greit at hun er en offentlig person men stygg beskyldninger om og holde på med juks innen økonomi er faktisk så stygt sagt at jeg finner ikke ord. Namsmannen kan ta alle pengene Kristin har samlet inn. Det er et faktum. Da vil spleiser gå til å dekke deler av Kristins ubetalte skatt, og ikke et øre vil gå til vanskeligstilte. Synes du det er greit? 15 10
Sansa20 Skrevet 27. november 2023 #5498 Skrevet 27. november 2023 (endret) Heartgirl skrev (21 minutter siden): Jeg kaller faktisk den usaklige kritikken, beskyldningene og mistenkeliggjøring over Kristin sin økonomi og spleisaksjonen for de som trenger noe ekstra for tendenser til mobbing og ja det har med janteloven og gjøre. Noen for finner alt mulig og kritisere KG for samme hva hun foretar seg. Greit at hun er en offentlig person men stygg beskyldninger om og holde på med juks innen økonomi er faktisk så stygt sagt at jeg finner ikke ord. Du får skrevet det , som jeg også har prøvd på. 👏👏👏 . Mobbing og beskyldninger på det groveste. Endret 27. november 2023 av Sansa20 1
Gjest Scan Skrevet 27. november 2023 #5499 Skrevet 27. november 2023 (endret) Hedy Lamarr skrev (21 minutter siden): Namsmannen kan ta alle pengene Kristin har samlet inn. Det er et faktum. Da vil spleiser gå til å dekke deler av Kristins ubetalte skatt, og ikke et øre vil gå til vanskeligstilte. Synes du det er greit? …. Endret 27. november 2023 av Scan
Gjest Heartgirl Skrevet 27. november 2023 #5500 Skrevet 27. november 2023 Hedy Lamarr skrev (23 minutter siden): Namsmannen kan ta alle pengene Kristin har samlet inn. Det er et faktum. Da vil spleiser gå til å dekke deler av Kristins ubetalte skatt, og ikke et øre vil gå til vanskeligstilte. Synes du det er greit? Det er vel det KG sine kritikere går og håper på.... Igjen ingen har noe med og blande seg i KG sin private økonomi. Ingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå