Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal hun «snakke ut» på God Morgen Norge 9:40 imorgen. Blir nok et skikkelig revolverintervju det, ja 🙄

• Liker 16
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (20 minutter siden):

Nå skal hun «snakke ut» på God Morgen Norge 9:40 imorgen. Blir nok et skikkelig revolverintervju det, ja 🙄

Se der ja. Og jeg som trodde hun snakket ut og svarte på spørsmål på IG videoen. Så feil kan man ta.

Da er det jo greit å melke saken for enda mer oppmerksomhet med å gå på riksdekkende morgen-TV for å høste sympati.

Tipper det blir rimelig tamt og sikkert noen som glemmer å nevne at TV2 er en del av gruppen hun er ansatt i. Greit å bruke de kontaktene man har.

Tror dere de snakker om bløffen om fagpersonell? At kurset kunne kjøpes i to døgn? At dette er utnyttelse av personer i en vanskelig og sårbar situasjon? Eller at Belinda, samarbeidspartner, er relativt kjent for å svindle folk etterhvert? Eller at det er skepsis knyttet til spleisene hennes? Eller at hun har et utestående skattekrav for å ikke ha betalt skatt hun er skyldig (for andre gang)? Eller at hun mangler totalt økonomisk styring - og velger å samle inn 1,7 mill uten å kunne dokumentere at hun ikke har tatt noe selv?

Eller krøller hun seg sammen i sofaen på TV i morgentimene og forteller historien for å få mest mulig sympati med den vanskelige situasjonen hun står i og hvordan det påvirker sønnen hennes?

Jeg tror det siste.

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Se der ja. Og jeg som trodde hun snakket ut og svarte på spørsmål på IG videoen. Så feil kan man ta.

Da er det jo greit å melke saken for enda mer oppmerksomhet med å gå på riksdekkende morgen-TV for å høste sympati.

Tipper det blir rimelig tamt og sikkert noen som glemmer å nevne at TV2 er en del av gruppen hun er ansatt i. Greit å bruke de kontaktene man har.

Tror dere de snakker om bløffen om fagpersonell? At kurset kunne kjøpes i to døgn? At dette er utnyttelse av personer i en vanskelig og sårbar situasjon? Eller at Belinda, samarbeidspartner, er relativt kjent for å svindle folk etterhvert? Eller at det er skepsis knyttet til spleisene hennes? Eller at hun har et utestående skattekrav for å ikke ha betalt skatt hun er skyldig (for andre gang)? Eller at hun mangler totalt økonomisk styring - og velger å samle inn 1,7 mill uten å kunne dokumentere at hun ikke har tatt noe selv?

Eller krøller hun seg sammen i sofaen på TV i morgentimene og forteller historien for å få mest mulig sympati med den vanskelige situasjonen hun står i og hvordan det påvirker sønnen hennes?

Jeg tror det siste.

Høres ut som du allerede har bestemt deg, så er vel ikke noe vits å tune inn for å se det heller?

• Liker 8
Skrevet
25 minutter siden, Snublefot62 said:

Jeg tror det siste.

Det var da voldsomt. Det er greit å være uenig i måten hun har gått frem med kurset og innsamling av penger til vanskeligstilte, men synes du tar litt av her. 

Regner jeg med at du har anmeldt Kristin for svindel eller i det miste tipset skatteetaten og andre instanser siden du er så skråsikker i din sak her.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Snublefot62 skrev (40 minutter siden):

Jeg tror det siste.

Ta deg sammen. Så stygt skrevet og anklagelser..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Sparks skrev (51 minutter siden):

Høres ut som du allerede har bestemt deg, så er vel ikke noe vits å tune inn for å se det heller?

Ser ingen grunn til å følge med nei :)

anon01 skrev (34 minutter siden):

Det var da voldsomt. Det er greit å være uenig i måten hun har gått frem med kurset og innsamling av penger til vanskeligstilte, men synes du tar litt av her. 

Regner jeg med at du har anmeldt Kristin for svindel eller i det miste tipset skatteetaten og andre instanser siden du er så skråsikker i din sak her.

solietta skrev (22 minutter siden):

Ta deg sammen. Så stygt skrevet og anklagelser..

Problemet er at jeg er skuffet over at Kristin, som var en stemme jeg støttet som kritiserte influensere når de åpenbart utnyttet følgerene sine, utnyttet kroppspress, fulgte kyniske mønster og åpenbart ikke var rederlige, nå gjør akkurat det samme som de influenserene hun tidligere kritiserte.

Hun har satt seg selv på en veldig høy hest, rettet seg veldig rakt i ryggen og kritisert andre. Nå gjør hun AKKURAT de samme tingene som de hun kritiserte tidligere. Og da er og fallhøyden tilsvarende høyere.

Dette med at TV2, hvor God Morgen Norge kjører, er arbeidsgiveren er for eks en veldig viktig opplysning som seere og andre bør være klar over når hun stiller opp der og for å vurdere det som kommer frem. Forventer faktisk at TV2 viser en viss etisk standard her og åpent forteller om dette. For ellers kan det jo oppfattes som ren skjult reklame.

Sophie Elise hadde flere faste mønster hvor hun gikk ut offentlig og viste sine modige tårer utelukkende KUN for å bygge opp rundt merkevaren sin og høste sympati.

Hadde ikke Krisitn byttet jobb nå til TV2 så hadde dette i stede kommet i VG (hvor hun jobbet før).

Personlig mener jeg Kristin bør stille på debatten på NRK. Ikke God Morgen Norge på TV2 med kaffekoppen.

Endret av Snublefot62
  • Liker 31
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
Skrevet
Wald86 skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke skjult reklame. Det er ren reklame. Og de kan gjøres det, uten kritiske spørsmål. Kjempestort apparat dette, som ikke må følge noen etiske linjer når det kommer til influencere, som er rene merkevarer. Ingen regler i dette spillet.

Joda. Men det er skjult om TV2 ikke avslører at de faktisk har et arbeidsgiveransvar i gruppen de ligger under (Egmont) når Kristin får snakke ut om merkevaren sin i beste sendetid på morgenen.

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet

Jeg så den første videoen hun la ut og den patetiske liven. Hun var som to forskjellige mennesker og den første videoen viser jo hvem hun er. Sarkastisk, frekk, besserwisser som snakker til følgerene/kritikerne sine som om de er barn. Jeg har med det sett mer enn nok og er fullstendig ferdig med å ta denne damen på alvor. Kommer garantert til å ta offerrollen på gmn, og prøve å sanke sympati. Tomt for det hos meg nå kjenner jeg, hun oppfører seg som en trassig tenåring og har vel aldri kledd influencer tittelen bedre... Hykleriet gikk for langt for min smak for lenge siden, nå burde hun bare gi seg, men som visse andre har gjort ørten ganger popper hun opp på kosetv for å "snakke ut". Flaut. 

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Jeg tror det siste.

Jeg tror også det siste, dessverre.

Selv om alle spørsmålene og kommentarene dine er helt betimelige og relevante. 

Skulle gjerne lagt dem i kommentarfeltet på fb, men de ville jo blitt slettet på sekundet. https://www.facebook.com/photo?fbid=862986648526063&set=a.766683501489712

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ingen influencere får kritiske spørsmål på God Morgen Norge - det ligger utenfor formatet og rammebetingelsene for programmet å gjøre noe slikt. Derfor ligger det ikke noe problematisk eller spekulativt i å forutse at det ikke vil skje.

For min del nådde denne redaksjonen et absolutt bunnpunkt i sin "dekning" av influencere da de promoterte "boken" til Anne Brith Davidsen i 2019 - en bok så full av feil og løgner at Davidsen siden ble saksøkt av en av privatpersonene hun hang ut. Men God Morgen Norge og TV2 stilte villig opp som mikrofonstativ for henne. Omtrent slik også Senkveld lot Caroline Berg Eriksen bedyre sin uskyld i beste prime time på fredagskvelden etter redigeringsskandalen og kommentarjukset uten så mye som noe som liknet et kritisk motspørsmål.

Man kan ikke ta TV2 alvorlig som en uavhengig og seriøs mediebedrift.

Endret av Aricia
  • Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av Wald86
  • Liker 16
Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (17 timer siden):

Som sykmeldt med snyting som hoved-tidsbruk, så tok jeg ansvar her og så dette. 

Det var ikke noe nytt og opplysende. Hun snakket mye om at det jo ikke var klart da det ble publisert ved en feil. Sagt sikkert 5 ganger..  
Og sa også at, hvem vet hvordan det kunne blitt! Nå blir det ikke noe da så.. 

Og det skulle være et kvinnefellesskap fordi hun brenner for kvinner. 

Hun fikk et kritisk spørsmål om hvorfor vi skal tro dette var en glipp når hun nektet tro på at Sophie Elises posebilde var glipp. Nei hun kunne nå ikke presse folk til å stole på seg nå, men kunne i alle fall legge seg med god samvittighet om kvelden.

På spørsmål om hva hun hadde lært, så var det å uttale seg tidligere i skittstormer.

Ingen bindinger opplyst om.

Og hun drakk kaffe fra kopp, og til slutt spiste de kanelboller. Veldig koselig😁Det er tross alt kanelbollens dag🤓..

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 20
  • Nyttig 22
Skrevet

Jeg er altså så skuffet over KG. jeg opplevde at hun hadde integritet og stilte krav til bransjen.

Og så har hun altså gått rett i fella selv. Skikkelig trist. J

eg skjønner at hun trenger å tjene penger, men hvis det ikke går an å tjene penger i denne bransjen uten å selge sjela si, så finnes det faktisk andre måte å¨tjene til livets opphold på. Selv om millionene ikke sitter like løst i andre deler av samfunnet.

• Liker 21
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Fjugur skrev (22 minutter siden):

Her snakker vi om medaljens bakside ja. What goes around, comes around... 

Snakker ut etter bråket: Kristin Gjelsvik: - Har vært ubehagelig å gå på butikken (tv2.no)

Jeg synes TV2 burde vært mer interessert å få fram dokumenterbare fakta i saken enn å la Gjelsvik omformulere igjen og igjen hva kritikken har fått henne til å føle. Det siste er strengt tatt ikke så relevant for allmennheten. 

Dessuten: Hvis det man virkelig vil er å invitere inn i et kvinnefellesskap der kvinner "i livskrise" og "på vippepunktet" skal få "dele erfaringer og støtte hverandre", så starter man ikke med å ta 3500 kr i inngangspenger fra hver av dem ved døren. 

Endret av Aricia
  • Liker 16
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...