Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4861 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 11 3
Rosa Sitron Skrevet 23. september 2023 #4862 Skrevet 23. september 2023 13 hours ago, Orly said: Nei selvsagt ikke🙄 Jeg har ikke sett noen påstå at KG har tatt alle pengene selv. 3
Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4863 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 14
Blåttvann Skrevet 23. september 2023 #4864 Skrevet 23. september 2023 Kollontaj skrev (På 20.9.2023 den 14.00): Henrik Troy! 🤣 Hva med han?
Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4865 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 9 1
Hønemoor Skrevet 23. september 2023 #4866 Skrevet 23. september 2023 Ser D legger ut videoer uten å sensurere ansiktet nå, så tydeligvis at Kristins regler ikke gjelder lenger 😅 7 1
skruf Skrevet 23. september 2023 #4867 Skrevet 23. september 2023 Det burde vært en smal sak for Kristin å dokumentere/bevise at alle penger fra spleisen gikk til vanskeligstilte uten å oute egen privatøkonomi eller de som mottok penger siden hun opprettet en egen konto i sitt navn øremerket pengene som ble samlet inn. Siden det var en ny konto for spleispengene så kan hun legge ut skjermdump av kontoutskrift der det står hvilke beløp som gikk ut og stryke over mottakerne sine navn sånn at de som mottok penger ikke blir outet Siden det var en egen konto forbeholdt spleispenger så bør ikke Kristin eller noen i hennes familie komme opp som mottakere i utgangspunktet, ergo har det ikke noe å gjøre med hennes økonomi i det hele tatt Hadde jeg vært Kristin så hadde jeg uoppfordret gjort dette umiddelbart for å komme spekulasjoner og beskyldninger i forkant. Hadde jeg hatt skattesmell, ett usolgt hus på markedet og hatt tidligere økonomisk rot så ville jeg skjønt at det ville ha oppstått beskyldninger om spleisen. Derfor ville det vært viktig for meg å renvaske meg så fort som råd var Så jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke legger ut kontoutskrift fra kontoen hvor spleispengene gikk inn. Det går som sagt helt fint uten å blottlegge de som mottok hjelp Ang større veldedige organisasjoner så er det mange som heller velger å bidra til mindre organisasjoner eller privatpersoner (som man stoler på) da det er en kjent sak at bare en mindre sum kommer formålet til gode da store beløp av det som samles inn blir brukt til lønn og administrative utgifter. Mange er også opptatt av å gi støtte sånn at de bidrar lokalt. Sånn som med Kristin sin spleis, hvis alle pengene uavkortet ble brukt til vanskeligstilte, så er det naturlig at en familie med fem barn mottar en større sum enn en aleneforelder med ett barn. En stor organisasjon fordeler ikke på denne måten Her jeg bor er det en liten, lokal organisasjon som to leger og to psykologer startet for noen år siden. De samler inn både penger og feks utstyr og klær. Så kan de som har behov oppsøke de. Den har vokst seg ganske stor, og det er mye penger i omløp. Jeg er medlem i en kvinnelosje, og vi ga i fjor 60 000 som vi hadde samlet inn til den organisasjonen. Og det er ingen som beskylder disse fire for å forsyne seg av pengene selv, nettopp pga de har troverdighet, og de har ei Facebook-side der de legger ut regnskap (uten å blottlegge hvem som er mottakere). Jeg støtter heller de enn feks Redd barna. Likedan har jeg sansen for den hotellkjeden (husker ikke hvilken det var) som hvert år har julegave-juletre der man kan henge opp lapper på treet over gaveønske, eller feks «jente 14 år, str S i klær og 37 i sko», så kan man ta med seg en lappe, kjøpe gave og pakke inn, knyte på lappen fra treet og levere inn på hotellet. Så blir disse gavene utlevert til de som skal ha de før jul Influencer Anja Johansen Solli ( gift med tidligere toppsvømmer Lavrantz Solli) har i flere år hatt større innsamlinger for vanskeligstilte før jul, og ingen betvilte Anja sine innsamlinger….igjen; tillit og troverdighet) Hun opprettet forsåvidt også spleis for å hjelpe folk som har det trangt økonomisk med strømregningen før jul https://www.seher.no/kjendis/noe-jeg-ser-pa-som-livsviktig/77523771 Intensjonen til Kristin med spleis var nok god, men som sagt så forstår jeg ikke hvorfor hun ikke uoppfordret legger ut dokumentasjon når hun har så mye økonomisk rot bak seg, og som hun står i nå. Da ville hun i det minste blitt kvitt akkurat den byrden med beskyldninger rundt uærlighet ang spleisen hun hadde. Man kan ikke kreve at folk skal ha tillit, tillit er noe man opparbeider seg og gjør seg fortjent til. 9 6
Snublefot62 Skrevet 23. september 2023 #4868 Skrevet 23. september 2023 skruf skrev (7 minutter siden): Det burde vært en smal sak for Kristin å dokumentere/bevise at alle penger fra spleisen gikk til vanskeligstilte uten å oute egen privatøkonomi eller de som mottok penger siden hun opprettet en egen konto i sitt navn øremerket pengene som ble samlet inn. Siden det var en ny konto for spleispengene så kan hun legge ut skjermdump av kontoutskrift der det står hvilke beløp som gikk ut og stryke over mottakerne sine navn sånn at de som mottok penger ikke blir outet Siden det var en egen konto forbeholdt spleispenger så bør ikke Kristin eller noen i hennes familie komme opp som mottakere i utgangspunktet, ergo har det ikke noe å gjøre med hennes økonomi i det hele tatt Dette hadde kanskje vært godt nok før. Men jeg forventer egentlig nå at hun fremviser et forenklet regnskap med total sum inn og total sum ut - og at en troverdig tredjepart kan gå god for at alt som er gått ut er gått til andre enn Kristin sine kontoer eller noen i familien. Ei liste med overstrøkne navn gir ingen tillit. Bak det som er strøket over kan kontoen til Kristin stå. 10 2
Blåttvann Skrevet 23. september 2023 #4869 Skrevet 23. september 2023 Hønemoor skrev (57 minutter siden): Ser D legger ut videoer uten å sensurere ansiktet nå, så tydeligvis at Kristins regler ikke gjelder lenger 😅 Hvor? Ser bare sensurerte bilder jeg. Mulig jeg er blind.
Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4870 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 5
skruf Skrevet 23. september 2023 #4871 Skrevet 23. september 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Dette hadde kanskje vært godt nok før. Men jeg forventer egentlig nå at hun fremviser et forenklet regnskap med total sum inn og total sum ut - og at en troverdig tredjepart kan gå god for at alt som er gått ut er gått til andre enn Kristin sine kontoer eller noen i familien. Ei liste med overstrøkne navn gir ingen tillit. Bak det som er strøket over kan kontoen til Kristin stå. Hvis man stryker over navn+feks de siste nummerere til kontonummer så ser man ikke hvem det er eller kan finne ut av hvem det er. Det er ikke sikkert at de som har mottatt penger har lyst til at en tredjepart skal vite. Med mindre tredjeparten er en regnskapsfører som har taushetsplikt…..en regnskapsfører som Kristin definitivt burde anskaffet seg for mange år siden. Jeg fatter ikke at hun klarer å gå på samme skattesmell to ganger, at hun ikke lærte etter den første runden. Som selvstendig næringsdrivende så må man enten legge av halvparten av det man tjener på et oppdrag til skatt (mulig man kan velge å betale hver måned, men i yrker sånn som Kristin har så er månedsinntekt variabel) for så å betale disse pengene inn til Skatteetaten når kravet kommer Mannen min er offentlig ansatt, men han jobber også ved en privatklinikk ved siden av den faste jobben sin, varierer hva han tjener hver måned, men halvparten av inntekten fra bi-jobben setter han av på en egen konto øremerket skatt….og denne kontoen er urørlig og blir ikke brukt av, og skatten fra bi-jobben blir innbetalt i sin helhet når selvangivelsen og skatteoppgjøret kommer Det er her jeg tror Kristin roter; hun setter ikke av nok penger til skatt, eller så setter hun av men låner av seg selv og setter ikke penger tilbake igjen. Vi har regnskapsfører, noe Kristin definitivt burde hatt. Det koster noen tusen, men å ha regnskapsfører tror jeg har spart oss ufattelig mye penger, da regnskapsførere har stålkontroll, også på hva som kan skrives av på skatten når man har et enkeltmannsforetak. Kristin har selv uttalt at hele hennes voksne liv har vært et økonomisk rot, og når man da har bikket 30, er mamma og har ansvar for det barnet, så er det på tide å snu skuta og innhente hjelp når man ikke mestrer det selv, Da bloggere og blogging slo til og var nytt i landet så var det sinnsyke penger i omløp. Penger som gikk til unge jenter på 15+ som ikke hadde annen utdanning enn ungdomskolen og som blogget om sponset sminke og klær fra pikerommet, eller sånne som Kristin som ble kjent via reality-show, som heller ikke hadde noe særlig utdanning i bagasjen. Alt var nytt, og et fåtall var klar over at spons måtte skattes av. Kristin var ikke den eneste bloggeren som fikk heftig baksmell på skatten. På stående fot så kommer jeg på Andrea Badendyck og TCMN (Therese Charlotte ) https://www.nettavisen.no/rik-og-ulykkelig-toppblogger-reddet-av-skattesmell/s/12-95-3423143666 https://e24.no/privatoekonomi/i/2Go40v/rosablogger-fikk-300000-kroner-i-baksmell Forskjellen er at de var yngre, og de tok grep og lærte av det. De gikk ikke på en ny smell sånn som Kristin Jeg har hatt sansen for Kristin før, men nå minner hun meg mere og mere på Caroline Berg Eriksen; spiller på kropp og skal tjene mye penger på å gjøre minst mulig arbeid for de pengene. Ikke noe utdanning å skilte med, og går de på ei blemme så er det rett i offerposisjon der det er andre sin feil at det ble sånn. Alt de gjør er feil, de kan ikke vinne uansett liksom Forstår godt at andre med-Influencere som Kristin har kjeftet ut og smelt på offentlig nå kjenner på skadefryd. Kristin har vært førstemann ut til å være moralens vokter Jeg er ikke så sikker på at det er Sophie Elise som er et farlig forbilde jeg…..tror Kristin skal ta en titt i speilet, Sophie seiler i allefall ikke under et falskt seil; hun utgir seg ikke for å være noen andre enn hun er. What you see is what you get. Kristin derimot… 9
skruf Skrevet 23. september 2023 #4872 Skrevet 23. september 2023 Hønemoor skrev (1 time siden): Ser D legger ut videoer uten å sensurere ansiktet nå, så tydeligvis at Kristins regler ikke gjelder lenger 😅 Man ser ikke hele ansiktet, bare deler. Men ikke sånn at han er gjenkjennelig basert på ansiktet. Der han løper faren i møte så er ansiktet sensurert sånn at man ikke ser det
Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4873 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 19 3
skruf Skrevet 23. september 2023 #4874 Skrevet 23. september 2023 (endret) Wald86 skrev (14 minutter siden): Dette med utlevering av barn dreier seg for mye om ansikt. Det er viktig, ikke misforstå. Men for meg er det like viktig dette med privatliv. At ikke intime øyeblikk og følelsen av trygghet skal ødelegges, bli en salgsvare, som gir klikk og likes. Barn oppfatter mye. Det kan være potensielt skadelig for identitet og følelsesliv hvis det oppleves som at eget liv eies av andre, at det benyttes til å selges som merkevare. Jeg er helt enig, men jeg ville bare avkrefte at Dennis viser frem hele ansiktet til sønnen, rett skal være rett. Fra den gangen da Kristin bestemte seg for at sønnen ikke skulle eksistere i hennes kanaler så var hun flink til å holde det. Så flink at hun faktisk fikk kritikk for å ikke være med sønnen i det hele tatt siden hun utelot alt som hadde med sønnen å gjøre, selv om folk burde ha forstått at naturlig nok var han med Kristin siden han ikke var i Stavanger (farmor eksponerer mye, så ikke vanskelig å vite når han er der og ikke hos Kristin) Men nå derimot så ble sønnen brukt i den første forsvarstalen hennes; at hvis hun ikke hadde det bra så merket sønnen det, og dermed hadde ikke han det bra heller…. Kynisk bruk av barn spør du meg; angriper man henne så gjør man det indirekte med sønnen også. Bruker hans følelser som et skjold foran seg, Endret 23. september 2023 av skruf 14 2
Wald86 Skrevet 23. september 2023 #4875 Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 2
Minombre Skrevet 23. september 2023 #4876 Skrevet 23. september 2023 Bibbi_ skrev (På 22.9.2023 den 9.01): Det samme går igjen med alle (hvertfall de fleste) influensere. De gjør hva som helst for at pengene skal renne inn. Absolutt alt. Griskheten tar overhånd. De tenker ikke hva som er lurt eller ikke. Å når de tråkker over grensen, så skal man altså tenke: de er også et menneske. Ja, det er de. Men tenk hvor mange de klarer å lure på en sleip og utspekulert måte for å bli millionærere. Godt de blir tatt. Bare å tenke at det er greit med et slikt kurs KG var villig til å selge, kun for å fylle opp sin egen lommebok, er jo helt på trynet! Det er kvalmt. "Spis med Kristin". Altså, har de ingen sperrer?! Influenser"yrket" skulle aldri eksistert. Jeg har aldri sagt at jeg synes det er greit med det kurset. Kurset hun hadde planlagt er helt forkastelig, på lik linje som mange av kursene til Belinda. Jeg mener likevel at når personen bak bedriften, i dette tilfelle Kristin, beklager seg og sier at det aldri vil bli noe av dette kurset og at hun har gjort en feil, kan man stoppe å spinne videre på dette. Alle kan gjøre feil og det å stå i en storm som dette i flere uker er selvsagt hardt for den det gjelder. Hadde hun derimot kjørt på og lansert kurset til tross for alle reaksjonene fra omverdenen, syns jeg ikke man som forbruker skulle gitt seg. Den «unnskyld-videoen» som ligger ute på instaen hennes kunne hun godt ha slettet. Den videoen er helt på trynet og kan nærmest ikke kalles en beklagelse. Har forstått det sånn at live-sendingen var hakket bedre. Kristin mistet mye respekt pga dette og det vil nok ta sin tid å bygge opp ryktet sitt igjen. Hun har fått «straff» i den forstand at hun har mistet tilliten til mange, som hun er helt avhengig av for å kunne tjene penger som influencer. Slik har forbrukermakten gjort jobben sin glimrende i denne saken! Jeg tenker at vi skal fortsette å si ifra når ting som bl.a. dette kurset dukker opp, men også kunne legge saken død når man har oppnådd det man vil. Man kan fortsette å jobbe for at influencere generelt får strengere retningslinjer og si ifra høyt og tydelig når de tråkker over grenser, men ikke la Kristin bli den som skal ta støyten for alt man er misfornøyd med i denne bransjen. 7 1
Oida Skrevet 23. september 2023 #4877 Skrevet 23. september 2023 Hvor ufin er det mulig å bli overfor andre? De siste ørten sidene i denne tråden er bare drøye. Kristin Gjelsvik fikk berettiget kritikk for dette kurset. Beklagelsen kom, og kursplanene er lagt døde. De fleste kritikere sier seg fornøyd og går videre. Men ikke den harde kjerne på KG. De er skandale sultne og jager i flokk som blodtørstige hyener. Hva er da mer passende en å dra opp hennes innsamlinger til vanskeligstilte, krydre med hennes tidligere økonomiske rot og antyde underslag. Ja, for ingen "sier hun har underslått penger, eller tror hun har gjort det ....... men". Vi slenger med en link til et tre år gammelt Luksusfellen program hun var med i, det legitimerer virkelig anklager og dårlig skjulte hentydninger. Igjen er Gjelsvik et legitimt mål for den harde kjerne. Her kreves det at regnskap legges frem. Hva med å kontakte Spleis? De må da kunne kreve innsyn og sette en stopper for hennes fæle innsamlinger? Ja, for skal hun ha innsamlinger skal det gå via ideelle organisasjoner. Det har den harde kjerne på KG bestemt er det eneste riktige. For meg er det uforståelig at det er mulig å være så stygg mot en fremmed person. Joda, jeg er klar over at Gjelsvik er en offentlig person som lever av sosiale medier og oppmerksomhet. Men ærlig talt, reflekterer dere over hva dere skriver? Eller er det viktigste å få styrket egoet og demonstrert egen fortreffelighet? For jeg antar da at ingen av dere har trått feil så langt i deres levetid? Til sist et lite tips. Logg av KG nå og da. En tur ut i høsten kan anbefales. 10 5
Moongirl Skrevet 23. september 2023 #4878 Skrevet 23. september 2023 skruf skrev (1 time siden): Man ser ikke hele ansiktet, bare deler. Men ikke sånn at han er gjenkjennelig basert på ansiktet. Der han løper faren i møte så er ansiktet sensurert sånn at man ikke ser det Ja. Pga.håret kommer man til å kjenne han igjen uansett 1
Snublefot62 Skrevet 23. september 2023 #4879 Skrevet 23. september 2023 Oida skrev (17 minutter siden): Hvor ufin er det mulig å bli overfor andre? De siste ørten sidene i denne tråden er bare drøye. Kristin Gjelsvik fikk berettiget kritikk for dette kurset. Beklagelsen kom, og kursplanene er lagt døde. De fleste kritikere sier seg fornøyd og går videre. Men ikke den harde kjerne på KG. De er skandale sultne og jager i flokk som blodtørstige hyener. Hva er da mer passende en å dra opp hennes innsamlinger til vanskeligstilte, krydre med hennes tidligere økonomiske rot og antyde underslag. Ja, for ingen "sier hun har underslått penger, eller tror hun har gjort det ....... men". Vi slenger med en link til et tre år gammelt Luksusfellen program hun var med i, det legitimerer virkelig anklager og dårlig skjulte hentydninger. Igjen er Gjelsvik et legitimt mål for den harde kjerne. Her kreves det at regnskap legges frem. Hva med å kontakte Spleis? De må da kunne kreve innsyn og sette en stopper for hennes fæle innsamlinger? Ja, for skal hun ha innsamlinger skal det gå via ideelle organisasjoner. Det har den harde kjerne på KG bestemt er det eneste riktige. For meg er det uforståelig at det er mulig å være så stygg mot en fremmed person. Joda, jeg er klar over at Gjelsvik er en offentlig person som lever av sosiale medier og oppmerksomhet. Men ærlig talt, reflekterer dere over hva dere skriver? Eller er det viktigste å få styrket egoet og demonstrert egen fortreffelighet? For jeg antar da at ingen av dere har trått feil så langt i deres levetid? Til sist et lite tips. Logg av KG nå og da. En tur ut i høsten kan anbefales. Tenker du at en ikke skal kunne kritisere spleisene eller hva mente du egentlig? 14 3
Orly Skrevet 23. september 2023 #4880 Skrevet 23. september 2023 Oida skrev (30 minutter siden): Hvor ufin er det mulig å bli overfor andre? De siste ørten sidene i denne tråden er bare drøye. Kristin Gjelsvik fikk berettiget kritikk for dette kurset. Beklagelsen kom, og kursplanene er lagt døde. De fleste kritikere sier seg fornøyd og går videre. Men ikke den harde kjerne på KG. De er skandale sultne og jager i flokk som blodtørstige hyener. Hva er da mer passende en å dra opp hennes innsamlinger til vanskeligstilte, krydre med hennes tidligere økonomiske rot og antyde underslag. Ja, for ingen "sier hun har underslått penger, eller tror hun har gjort det ....... men". Vi slenger med en link til et tre år gammelt Luksusfellen program hun var med i, det legitimerer virkelig anklager og dårlig skjulte hentydninger. Igjen er Gjelsvik et legitimt mål for den harde kjerne. Her kreves det at regnskap legges frem. Hva med å kontakte Spleis? De må da kunne kreve innsyn og sette en stopper for hennes fæle innsamlinger? Ja, for skal hun ha innsamlinger skal det gå via ideelle organisasjoner. Det har den harde kjerne på KG bestemt er det eneste riktige. For meg er det uforståelig at det er mulig å være så stygg mot en fremmed person. Joda, jeg er klar over at Gjelsvik er en offentlig person som lever av sosiale medier og oppmerksomhet. Men ærlig talt, reflekterer dere over hva dere skriver? Eller er det viktigste å få styrket egoet og demonstrert egen fortreffelighet? For jeg antar da at ingen av dere har trått feil så langt i deres levetid? Til sist et lite tips. Logg av KG nå og da. En tur ut i høsten kan anbefales. 👏 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå