Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Felis skrev (20 minutter siden):

I 2017 ble Kristin Gjelsvik's firma slått konkurs, blant annet på grunn av manglende innbetaling av skatt. Pengene hadde gått til Kristins private forbruk. I 2020 fikk hun et skattekrav på 1 mill, og i 2023 skjer det igjen, denne gangen er kravet på 1,3 millioner.

Det er noe veldig merkelig å ikke bidra til fellesskapet, samtidig som man tigger til seg andre sine penger for å bidra til fellesskapet. Hvorfor kan hun ikke bare betale skatt, som alle andre?

Denne artikkelen fra 2021 er ganske interessant, for her kommer det frem at skattekravet fra 2020 ikke kunne nedbetales ved å refinansiere huset i Drammen, fordi det allerede var tatt pant i det. Noen regninger hadde gått til utleggsforretning, sier hun, allerede før skattekravet kom. Interessant nok sier hun også at "Hun føler likevel at hun hadde investert pengene godt ettersom hun også har hatt gode økonomiske perioder siden konkursen" Så selv om hun tjente godt har hun droppet både skatt og regninger...

Videre adresserer hun sine tidligere økonomiske utfordringer: "– Jeg føler egentlig at hele mitt voksne liv har vært en økonomisk ustabil reise, sier hun."

Jeg tenker at å forvente at folk bare skal ta henne på ordet når hun sier at pengene fra Spleis har gått dit de skal, er for mye å be om! Hun har en lang historie med overforbruk og liten respekt for andre sine penger. 

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fikk-straffeskatt-pa-nesten-1-million-kroner-etter-konkurs-en-mental-pakjenning/13932481/

Med så mange ubetalte skattekrav og økonomisk rot, kombinert med ferieturer og et høyt forbruk, så vil jeg absolutt stille større og større spørsmål rundt spleisende.

Dette er inne godt nok.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/EQAMP5/selskapet-bak-kristin-gjelsviks-glow-up-kurs-svaert-uheldig

Kristin måtte vente med å kommentere før hun hadde sett nøyaktig hva Mikrosteg hadde lagt ut. Vel, «hele Norge» kunne se det her på Kvinneguiden bl.a, så det var ikke sååå vanskelig å få den oversikten rimelig kjapt 😅😅

«– Hvorfor har du ikke villet svare pressen før nå?

– Siden prosjektet ble tilgjengeliggjort basert på skisser uten at jeg visste om det, trengte jeg å få oversikt over hva som ble kommunisert fra Mikrosteg før jeg kunne gi et godt svar.» 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Janne1975 skrev (13 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig!👏👏

Hvor vanskelig er det å dokumentere en spleis og hvor pengene gikk til, dersom hun som hennes blodfan her inne hevder i tillegg opprettet en egen konto i Fana Sparebank til ene og alene dette formålet??

Jeg håper hun blir stilt til dokumenteringsansvar uansett. I motsetning til andre her inne mistet hun kredibilitet fra meg for langt lenger enn en uke siden.

Kutt ut det der blodfan opplegget , det fordummer debatten. Dette er et forum og man må tåle at ikke alle er enige uten å komme med blodfanopplegg!

Hun har forøvrig visst frem noe av det og noen har pgså stått frem og takket

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

KG har aldri hatt økonomisk sans. Bare se på KG og DP i programmet « I lomma på Silje», ganske hårreisende forbruk og mangel på kunnskap om økonomi. Og nå er hun i samme situasjon. Mye gjeld og Skatteetaten på nakken. 

Endret av caremore
Skrevet
Felis skrev (47 minutter siden):

I 2017 ble Kristin Gjelsvik's firma slått konkurs, blant annet på grunn av manglende innbetaling av skatt. Pengene hadde gått til Kristins private forbruk. I 2020 fikk hun et skattekrav på 1 mill, og i 2023 skjer det igjen, denne gangen er kravet på 1,3 millioner.

Det er noe veldig merkelig å ikke bidra til fellesskapet, samtidig som man tigger til seg andre sine penger for å bidra til fellesskapet. Hvorfor kan hun ikke bare betale skatt, som alle andre?

Denne artikkelen fra 2021 er ganske interessant, for her kommer det frem at skattekravet fra 2020 ikke kunne nedbetales ved å refinansiere huset i Drammen, fordi det allerede var tatt pant i det. Noen regninger hadde gått til utleggsforretning, sier hun, allerede før skattekravet kom. Interessant nok sier hun også at "Hun føler likevel at hun hadde investert pengene godt ettersom hun også har hatt gode økonomiske perioder siden konkursen" Så selv om hun tjente godt har hun droppet både skatt og regninger...

Videre adresserer hun sine tidligere økonomiske utfordringer: "– Jeg føler egentlig at hele mitt voksne liv har vært en økonomisk ustabil reise, sier hun."

Jeg tenker at å forvente at folk bare skal ta henne på ordet når hun sier at pengene fra Spleis har gått dit de skal, er for mye å be om! Hun har en lang historie med overforbruk og liten respekt for andre sine penger. 

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fikk-straffeskatt-pa-nesten-1-million-kroner-etter-konkurs-en-mental-pakjenning/13932481/

Så utrolig flaut. Hun er jo rett og slett en skattesvindler! Og tydeligvis gir hun fullstendig F, siden hun gjør det samme om igjen og om igjen. Mistanken om at hun har rotet det til med spleisen (tatt ut noe selv) styrker seg for min del. 

Hun blir vel snart å se på luksusfellen….

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (12 minutter siden):

Kutt ut det der blodfan opplegget , det fordummer debatten. Dette er et forum og man må tåle at ikke alle er enige uten å komme med blodfanopplegg!

Ok. Noen her inne har hevdet at hun opprettet en egen konto i Fana Sparebank kun til spleisen. Hvor vanskelig kan det være å dokumentere bevegelsene inn og ut fra denne kontoen?

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Wald86 skrev (16 minutter siden):

Hun vil ikke gi navn på fagpersonene som skulle involveres, hun hadde heller ikke navnet på kurset klart, og de kan ikke si noe mer om hvordan det ferdige produktet skulle se ut. 10 dager før oppstart.

Fagpersonene var dessuten sertifiserte sa hun… 

Tja… blir psykologer sertifisert? De blir vel autorisert, eller…? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (24 minutter siden):

Som kun beviser at noen har fått støtte. 

Det beviser på ingen måte at alle pengene er brukt til det, heller ikke hvor stor andel som er brukt. 10 prosent, 50 prosent, 100 prosent?  Som den  økonomiske rotekoppen KG er (jfr. nylige innlegg), er det helt ufattelig at hun ikke forstår hun bør legge fram dokumentasjon på at det er 100 prosent. Hun har jo ingenting å tape, alt å vinne på å bevise at 100 prosent av midlene er delt ut. Så hvorfor gjør hun ikke det?

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden):

Det beviser på ingen måte at alle pengene er brukt til det, heller ikke hvor stor andel som er brukt. 10 prosent, 50 prosent, 100 prosent?  Som den  økonomiske rotekoppen KG er (jfr. nylige innlegg), er det helt ufattelig at hun ikke forstår hun bør legge fram dokumentasjon på at det er 100 prosent. Hun har jo ingenting å tape, alt å vinne på å bevise at 100 prosent av midlene er delt ut. Så hvorfor gjør hun ikke det?

Og så må det være verdens enkleste sak hvis det er sant at pengene kom inn og gikk ut av en egen opprettet konto kun til dette formålet. Anonymiser så mye du vil, men vis oss regnskapet og balansen.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (14 minutter siden):

Da har hun åpenbart ikke beholdt alle pengene selv da som enkelte åpenbart legger opp tip her

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Da har hun åpenbart ikke beholdt alle pengene selv da som enkelte åpenbart legger opp tip her

Det er faktisk ingen her som legger opp til det her.

• Liker 17
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Er det noen som har påstått det? 

• Liker 6
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Nei, det er faktisk ikke det. Hun blir bedt om å legge fram bevegelsene i en navngitt konto. Av meg, blant andre. Som bare skulle mangle for alle dem som var så «snille» at de donerte til Kristin helps humanity.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (15 minutter siden):

Nei selvsagt ikke🙄   

• Liker 1
Skrevet
Plantemas skrev (20 timer siden):

Vilt mye spekulasjon her nå. Kurset til Kristin er hinsides og det er fint at det skrinlegges. Er også litt spent på om plattformen microsteg kommer til å uttale seg på nytt, da det har fremstått veldig uryddig fra den siden også. 

En del kommentatorer her inne virker ikke å være fornøyd før hun går til grunne. Hvem skulle man klagd over da? Når Erna sine overtramp blir fremstilt mindre alvorlige enn Kristin sine så er det lett å forstå at dere bare er ute etter å ta henne. Noen av gjengangerne er ute etter å ta alle influensere virker det som. Dette synet ødelegger for den nyanserte debatten. 

👏

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (6 minutter siden):

Nei selvsagt ikke🙄   

Nå er jeg en av de som har kommet med kritikk i det siste og jeg kan ikke se at jeg legger opp til at jeg tror hun har tatt alle pengene selv. Og jeg kan heller se at andre har gjort det. Du må gjerne vise til noe konkret.

Det jeg derimot langt på vei mistenker er at Kristin har blandet spleis penger og privatøkonomi. Det er heller ikke så rar mistanke ettersom hun har blandet bedriftsøkonomien og privatøkonomien før.

Så mener jeg at det er det minste en kan forvente at Kristin faktisk dokumenterer at pengene er gått i sin helhet til det hun sier det gikk til.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Man må ta influensere for det de er, de er nemlig bare influensere. 
Hvis man trenger gode råd ang helse, trening, kosthold så tar man kontakt med pt, ernæringsfysiolog eller annet helsepersonell. 
Trenger man økonomiske råd snakker man med banken, eller en økonomisk rådgiver. Vi får tilbud og utsettes for reklame hver eneste dag, der du kan betale for å være med på en 30 dagers «kur» 

Vi velger selv hva vi hopper på av tilbud. 
Så må man også selv vurdere rådene man får. 
Det er alltid noen som deler av egen erfaring, og noe hjelper noen men ikke alle. 
Influensere tjener penger på dette, og da må man ha i bakhodet at det ikke er fagråd man får.

Jeg tar med meg tips hver dag fra ett eller annet jeg leser på nettet, reklame eller hva det enn måtte være, men du verden så mye jeg siler ut også. 

jeg er 40 og blir ikke påvirket av influensere slik 14-15 åringer blir. De har et ansvar! Samtidig blir vi eksponert for reklame og humbug hele tiden 

• Liker 5
Skrevet
Wald86 skrev (19 minutter siden):

Det er ikke vanskelig. Men av en eller annen grunn vil hun ikke det. I følge Kristin G er det "sjuke" anklager. Hun har tatt skjermdump av noen få utbetalinger, og visstnok vist til noen takkemail eller lignende. Og ingen kan stille henne til ansvar, eller kreve dokumentasjon. Det er hennes Spleis, og hennes penger, da det gikk direkte inn på hennes private konto. Nyopprettet konto gir ingen garanti for at pengene gikk dit de skulle, men vil tro det gjør det  enklere å vise frem dokumentasjon på transaksjoner til en regskapsfører eller lignende, som kan gå god for det. Hun kan nok ikke bare legge det ut, for det vil eksponere identiteten til alle mottakere.

Rart ikke noen journalister har begynt å grave litt i dette.

• Liker 10
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...