Orly Skrevet 22. september 2023 #4801 Skrevet 22. september 2023 Eea Elvira skrev (52 minutter siden): Aldri gjort noe uten å fremme seg selv, så disse handlingene er til egen vinning. Det er din mening, andre mener noe annet 3
Snublefot62 Skrevet 22. september 2023 #4802 Skrevet 22. september 2023 Orly skrev (4 minutter siden): Jeg tenker og gjør stikk motsatt av deg, organsisasjoner tar ofte en del av pengene selv for å dekke diverse , jeg gir derfor heller til privatpersoner jeg stoler på og vet pengene går til det de skal, se har jo forpvrig kommet frem flere ganger at organisasjoner også driver med snusk! Folk må få velge selv og gi til de som de ønsker Jeg har aldri sagt at ingen gjør det. Det kan skje. Og det skjer. Men om det er nødvendig så er det kanskje en grunn? Det er en uting mener jeg at en skal se på det som negativt at organisasjonen har driftsutgifter. Kvalitet koster. Men alle organisasjoner av litt seriøs art er åpne om innsamlede midler til et prosjekt går uavkortet til det prosjektet eller driftsutgifter i tillegg. Altså man vet hva pengene går til. Og det føres regnskap. Ekstremt mange private innsamlinger er et kaos uten like og det er nærmest umulig å vite om pengene faktisk gikk til formålet eller bare deler av det. Er det virkelig så mye bedre? 3 7
K_mb Skrevet 22. september 2023 #4803 Skrevet 22. september 2023 (endret) Eea Elvira skrev (3 timer siden): I forhold til de ho har hetsa i media for akkurat de sammen tingene, har ho sluppet billig unna. Du lurer på hva mer ho kan gjøre? Hadde det vært opp til meg skulle ho mista alle følgere,samarbeid og inntekt. Ho har bygd seg opp en enorm følgerskare på falske holdninger, får håpe folk våkner nå og skjønner at ALT denne dama har gjort har vært motivert av penger og egen status. Mulig brukeren hintet til mitt innlegg hvor jeg nevnte politikere. Og jeg er da svært klar over at alvorlighetsgraden er ulik. Jeg nevnte ikke Erna S, men tenkte generelt på politikere som jo er folkevalgte og avhengige av tillit fra befolkningen for å kunne være troverdige i folks øyne. Se på Moxnes som begikk politisk selvmord etter solbrilletyveriet. Å være influencer og politiker er to helt forskjellige karrierer men de har til felles at de er offentlige og lever av å ha tillit og troverdighet i forhold til publikum. Influencere er ingenting uten følgere. Det er gjennom antall følgere de får samarbeid for annonsører, jo flere følgere jo flere samarbeid og mer penger i kassa. Jeg synes kanskje ikke KG har hetset, men at kritikken hun har blåst ut har vært berettiget mot f.eks Sophie E. Problemet er at når hun selv tråkker i salaten og taper ansikt, så går hun rett i offerrollen istedenfor å legge seg langflat, da er hun ikke bedre enn de hun selv kritiserer. Endret 22. september 2023 av K_mb 4 1
Snublefot62 Skrevet 22. september 2023 #4804 Skrevet 22. september 2023 Wald86 skrev (30 minutter siden): Blir ikke det bare slettet ved salg og oppgjør? Om Skatteetaten har tatt pant i boligen pga et uoppgjort skattekrav så sletter de ikke pantet før kravet er gjort opp. Det er naturlig siden boligen da blir Skatteetatens sikkerhet for at de får pengene sine. Og i følge artikkelen tidligere i år var det inngått en nedbetalingsplan med Skatteetaten. Så pantet blir nok ikke fjernet før den nedbetalingen er gjennomført. Og 1,3 mill i skattekrav (var det ikke 1,3?) tar jo litt tid å få betalt ned… Så er det selvfølgelig mulig å kjøpe en bolig med panteheftelser. Banken har jo som regel pant i boliger med lån. Samme med megler når en skal selge. Spørsmålet for kjøper da blir jo om kjøpesummen er stor nok til at alle krav mot eiendommen kan innfris? Er det tvil der så er det kjemperisiko for kjøper som da risikerer å kjøpe en eiendom med pant i som ikke innfris av selger. Så da forstår jeg jo veldig godt at de ikke får solgt. De er jo og i et høy prisklasse og de som handler der har nok ikke problem med å vente til prisen går ned eller kjøpe noe annet med mindre risiko. 3
Janne1975 Skrevet 22. september 2023 #4805 Skrevet 22. september 2023 Wald86 skrev (8 minutter siden): De har vært max uheldige da. bygget i veldig dyr tid, nå er det dårlige tider, spesielt i høyere prisklasse. De må senke prisen, og stå med tap. Men de skal vel kjøpe i samme marked, det hjelper jo. De har bygget et hus uten å forstå seg på markedet iStavanger. Det var aldri verdt det de ga for det (9,5 mill). Greit nok, det var kanskje verdt noe for dem, nærhet («nærhet» - tre øyer unna) til svigers, utsikt, osv., men utsikt til sjøen har vi også flere steder i Stavanger. Ormøy er for spesielt interesserte, hadde det stått på Stokka eller Madla hadde det kanskje vært solgt. På Ormøy må man for det første ha lappen og bil, det går knapt busser dit. Skole og barnehage er på andre øyer. For det andre forventer man båtplass på den øya til den prisen. For å nevne noe. Ja, det finnes flere steder i Norge hvor det også bare går buss en gang i timen, men i Stavanger er det mange andre steder det er langt lettere å bo uten bil. Alt dette har jeg sagt før. Det som er annerledes nå enn i mine tidligere uttalelserer at jeg tidligere tippet de kunne få maks 8 mill for huset. Nå med alt som har skjedd og skjer i markedet tipper jeg derimot nærmere 7. I call it. 13
Janne1975 Skrevet 22. september 2023 #4806 Skrevet 22. september 2023 (endret) Djerv2020 skrev (35 minutter siden): Ja, men huset eier jo hverken stil, sjel eller sjarm. Et generisk hus med innsyn fra naboer og vei. Sånn går det gjerne når ufaglærte skal «følge drømmen og lage drømmehuzzet». Jepp, det blir å selge med tap. Enig i dette også. I tillegg til beliggenheten, logistiske utfordringer og panteheftelser. Endret 22. september 2023 av Janne1975 2
Orly Skrevet 22. september 2023 #4807 Skrevet 22. september 2023 (endret) Snublefot62 skrev (16 minutter siden): Jeg har aldri sagt at ingen gjør det. Det kan skje. Og det skjer. Men om det er nødvendig så er det kanskje en grunn? Det er en uting mener jeg at en skal se på det som negativt at organisasjonen har driftsutgifter. Kvalitet koster. Men alle organisasjoner av litt seriøs art er åpne om innsamlede midler til et prosjekt går uavkortet til det prosjektet eller driftsutgifter i tillegg. Altså man vet hva pengene går til. Og det føres regnskap. Ekstremt mange private innsamlinger er et kaos uten like og det er nærmest umulig å vite om pengene faktisk gikk til formålet eller bare deler av det. Er det virkelig så mye bedre? Som det står jeg gir til de jeg stoler på, enkelt og greit . Å snakke med andres innsamlinger er en uting synes jeg Endret 22. september 2023 av Orly 3 1
Djerv2020 Skrevet 22. september 2023 #4808 Skrevet 22. september 2023 Janne1975 skrev (15 minutter siden): De har bygget et hus uten å forstå seg på markedet iStavanger. Det var aldri verdt det de ga for det (9,5 mill). Greit nok, det var kanskje verdt noe for dem, nærhet («nærhet» - tre øyer unna) til svigers, utsikt, osv., men utsikt til sjøen har vi også flere steder i Stavanger. Ormøy er for spesielt interesserte, hadde det stått på Stokka eller Madla hadde det kanskje vært solgt. På Ormøy må man for det første ha lappen og bil, det går knapt busser dit. Skole og barnehage er på andre øyer. For det andre forventer man båtplass på den øya til den prisen. For å nevne noe. Ja, det finnes flere steder i Norge hvor det også bare går buss en gang i timen, men i Stavanger er det mange andre steder det er langt lettere å bo uten bil. Alt dette har jeg sagt før. Det som er annerledes nå enn i mine tidligere uttalelserer at jeg tidligere tippet de kunne få maks 8 mill for huset. Nå med alt som har skjedd og skjer i markedet tipper jeg derimot nærmere 7. I call it. Takk for god og interessant info. Til deres forsvar skulle de jo bo der selv, de så vel ikke for seg å selge noen gang mtp at det var drømmehuset. Men da må de nok bite i det sure eplet og selge med tap. Uflaks, men sånn er livet. 7 mill høres fornuftig ut. Jeg ville ikke bodd der om jeg fikk huset kastet etter meg engang, men smaken er som baken. Hvis hun har 1,3 i uoppgjorte krav med skatteetaten er det ikke rart hun prøvde å selge sjela si sammen med belinda. Det må være grusomt å ha det hengende over seg! Hun kan jo alltids ta en hedda skoug! 11
Plantemas Skrevet 22. september 2023 #4809 Skrevet 22. september 2023 Eea Elvira skrev (4 timer siden): I forhold til de ho har hetsa i media for akkurat de sammen tingene, har ho sluppet billig unna. Du lurer på hva mer ho kan gjøre? Hadde det vært opp til meg skulle ho mista alle følgere,samarbeid og inntekt. Ho har bygd seg opp en enorm følgerskare på falske holdninger, får håpe folk våkner nå og skjønner at ALT denne dama har gjort har vært motivert av penger og egen status. Hun har kritisert andre for å være på grensen til uetiske influensere ja, og det viser seg nå at hun også er det, og dermed ganske dobbeltmoralsk. Ikke enig i at det er gjort med falske holdninger dog, at man ønsker å tjene penger som influenser skal man være ganske uintelligent for å ikke forstå. Folkets dom er jo den som gjelder, dersom andre reagerer like kraftig som deg så vil hun jo miste følgere og ev. samarbeidspartnere. Hvis ikke så er det kanskje slik at ikke alle er like opptatt av at feil skal føre til utslettelse som du er. 5
Jobbermedbarn Skrevet 22. september 2023 #4810 Skrevet 22. september 2023 (endret) Orly skrev (52 minutter siden): Som det står jeg gir til de jeg stoler på, enkelt og greit . Å snakke med andres innsamlinger er en uting synes jeg Man gir selvfølgelig til akkurat hvem man vil. Angående å stole på synes jeg det er fint at feks Spleis har en knapp man kan trykke på hvis man vil at andre skal være obs! på den som samler inn. Det sier seg selv at slike steder som Spleis trekker til seg mennesker som selv trenger/ønsker penger. Uansett tenker jeg det er selvfølgelig at man som innsamler kan vise til et regnskap, og i den situasjonen Kristin er i nå ville det vært det første jeg brukte tid på. Endret 22. september 2023 av Jobbermedbarn 6 2
Orly Skrevet 22. september 2023 #4811 Skrevet 22. september 2023 Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Man gir selvfølgelig til akkurat hvem man vil. Angående å stole på synes jeg det er fint at feks Spleis har en knapp man kan trykke på hvis man vil at andre skal være obs! på den som samler inn. Det sier seg selv at slike steder som Spleis trekker til seg mennesker som selv trenger/ønsker penger. Uansett tenker jeg det er selvfølgelig at man som innsamler kan vise til et regnskap, og i den situasjonen Kristin er i nå ville det vært det første jeg brukte tid på. Tja den knappen på spleis er ikke bare positiv, mange rater jo ned om de mener spleisen er teit feks. 2
Jobbermedbarn Skrevet 22. september 2023 #4812 Skrevet 22. september 2023 (endret) Orly skrev (8 minutter siden): Tja den knappen på spleis er ikke bare positiv, mange rater jo ned om de mener spleisen er teit feks. Ok. Jeg ville i alle fall satt pris på om noen sa i fra at man skulle tenke seg om før man ga penger til enkelte privatpersoner. Endret 22. september 2023 av Jobbermedbarn 2 1
Wald86 Skrevet 22. september 2023 #4813 Skrevet 22. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 11 1
Hyacinth Skrevet 22. september 2023 #4814 Skrevet 22. september 2023 solietta skrev (På 21.9.2023 den 12.41): Han er faktisk en mobber . Kunne gitt seg nå Det er ganske godmodig erting da, han setter jo bare på spissen det de selv sier. Så mye rart influenserne presenterer så er det rart de ikke får mer tyn. 7
Djerv2020 Skrevet 22. september 2023 #4815 Skrevet 22. september 2023 Henrik troy er harmløs. Influenserne hadde fortjent mye hardere satire enn det han gjør. 23
Wald86 Skrevet 22. september 2023 #4816 Skrevet 22. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 17
Felis Skrevet 22. september 2023 #4817 Skrevet 22. september 2023 (endret) I 2017 ble Kristin Gjelsvik's firma slått konkurs, blant annet på grunn av manglende innbetaling av skatt. Pengene hadde gått til Kristins private forbruk. I 2020 fikk hun et skattekrav på 1 mill, og i 2023 skjer det igjen, denne gangen er kravet på 1,3 millioner. Det er noe veldig merkelig å ikke bidra til fellesskapet, samtidig som man tigger til seg andre sine penger for å bidra til fellesskapet. Hvorfor kan hun ikke bare betale skatt, som alle andre? Denne artikkelen fra 2021 er ganske interessant, for her kommer det frem at skattekravet fra 2020 ikke kunne nedbetales ved å refinansiere huset i Drammen, fordi det allerede var tatt pant i det. Noen regninger hadde gått til utleggsforretning, sier hun, allerede før skattekravet kom. Interessant nok sier hun også at "Hun føler likevel at hun hadde investert pengene godt ettersom hun også har hatt gode økonomiske perioder siden konkursen" Så selv om hun tjente godt har hun droppet både skatt og regninger... Videre adresserer hun sine tidligere økonomiske utfordringer: "– Jeg føler egentlig at hele mitt voksne liv har vært en økonomisk ustabil reise, sier hun." Jeg tenker at å forvente at folk bare skal ta henne på ordet når hun sier at pengene fra Spleis har gått dit de skal, er for mye å be om! Hun har en lang historie med overforbruk og liten respekt for andre sine penger. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fikk-straffeskatt-pa-nesten-1-million-kroner-etter-konkurs-en-mental-pakjenning/13932481/ Endret 22. september 2023 av Felis 17 11
Wald86 Skrevet 22. september 2023 #4818 Skrevet 22. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 8 1 11
Snublefot62 Skrevet 22. september 2023 #4819 Skrevet 22. september 2023 Wald86 skrev (16 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/EQAMP5/selskapet-bak-kristin-gjelsviks-glow-up-kurs-svaert-uheldig "– Teksten var en placeholder-tekst, skrevet av en ansatt i Mikrosteg. På spørsmål om Gjelsvik synes det i utgangspunktet var riktig å starte et «Glow up»-kurs, svarer hun at de ferdige detaljene ikke var landet – heller ikke navnet. Gjelsvik har fortalt at hun hadde en PT, ernæringsfysiolog og en terapeut med psykologutdanning – men går ikke ut med noen navn på fagpersonene." VG har sendt spørsmål til Mikrosteg om de kan utdype hvordan denne e-posten til abonnenter kunne gå ut ved en feil, hvorfor det var den teksten som ble valgt som placeholder-tekst – og ikke noe helt tilfeldig. VG har også spurt hvordan det ferdige kurset egentlig skulle bli. Mikrosteg svarer i en e-post at de «ikke har veldig mye å tillegge det som står i innlegget og det som evt. Kristin har uttalt seg om». – Vi er veldig lei oss for at en arbeidstekst er blitt publisert, som ikke viser et evt. endelig produkt, skriver de og legger til: – Det bunner i en menneskelig feil, der man har trykket publiser istedenfor lagre når man jobbet med de uferdige sidene. Når man trykker publiser, blir alt lagt ut, også blogginnlegg og varsling på mail. Vi kan ikke annet enn å beklage og legge oss flat!" Knappe 2 uker før oppstart? Er det troverdig? Troverdig? Nei. 15 7
Janne1975 Skrevet 22. september 2023 #4820 Skrevet 22. september 2023 Felis skrev (14 minutter siden): I 2017 ble Kristin Gjelsvik's firma slått konkurs, blant annet på grunn av manglende innbetaling av skatt. Pengene hadde gått til Kristins private forbruk. I 2020 fikk hun et skattekrav på 1 mill, og i 2023 skjer det igjen, denne gangen er kravet på 1,3 millioner. Det er noe veldig merkelig å ikke bidra til fellesskapet, samtidig som man tigger til seg andre sine penger for å bidra til fellesskapet. Hvorfor kan hun ikke bare betale skatt, som alle andre? Denne artikkelen fra 2021 er ganske interessant, for her kommer det frem at skattekravet fra 2020 ikke kunne nedbetales ved å refinansiere huset i Drammen, fordi det allerede var tatt pant i det. Noen regninger hadde gått til utleggsforretning, sier hun, allerede før skattekravet kom. Interessant nok sier hun også at "Hun føler likevel at hun hadde investert pengene godt ettersom hun også har hatt gode økonomiske perioder siden konkursen" Så selv om hun tjente godt har hun droppet både skatt og regninger... Videre adresserer hun sine tidligere økonomiske utfordringer: "– Jeg føler egentlig at hele mitt voksne liv har vært en økonomisk ustabil reise, sier hun." Jeg tenker at å forvente at folk bare skal ta henne på ordet når hun sier at pengene fra Spleis har gått dit de skal, er for mye å be om! Hun har en lang historie med overforbruk og liten respekt for andre sine penger. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fikk-straffeskatt-pa-nesten-1-million-kroner-etter-konkurs-en-mental-pakjenning/13932481/ Kunne ikke vært mer enig!👏👏 Hvor vanskelig er det å dokumentere en spleis og hvor pengene gikk til, dersom hun som hennes blodfan her inne hevder i tillegg opprettet en egen konto i Fana Sparebank til ene og alene dette formålet?? Jeg håper hun blir stilt til dokumenteringsansvar uansett. I motsetning til andre her inne mistet hun kredibilitet fra meg for langt lenger enn en uke siden. 9 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå